12 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

12 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

ea T Yarınki Maçın Tahmin Ve Münakaşaları Alevlendi canla başla oynıyan oyuncular vardır. Fenere gelince, Fener de öte- denberi hücum hattının kuvvetile tanınmıştır. Fakat bugün bu hattı eskisi kadar kuvvetli adde- dilemez. , Fenerbahçe kaptanı Zeki Rıza Bey de şunları söyledi: *— Bugün, sahamızın resmi küşadı münasebetile dostane bir | maç yapacağız. Uzun zaman- dandanberi karşılaşmadığımız için (Baştarafı | inci sayfada) ile halledilmiş olması bu müna- kaşaların bir kısmını durduraca- %: için hayırlı olacaktır. Fakat, alatasaray - Fenerbahee maç'a- rından sonra da, evvelinden ya- pılan münakaşalar durmaz - ve bu maçlar senede on beş gün tekrar edilse de — iddialar ayni hararetle devam eder, Bu iki kulübün bir çarpışmadır ki, — ne sahada ne de masa başında — halledile- bilir. Maçın rubi görünüşü bu va- ziyettedir. Bir de yarınki maçın futbol cephesinden tetkiki tarafı vardır. |Yarınki maç için, ber iki taraf ta hazırlanamadıklarını iddia edemez. Çünki bu maç yerine bundan — daha mühim Enosin maçları vardı. Yunanlılarla yapr lacak temasa canla başla hazır- lanan — futbolcüler yarın tam ha- zırlıklı denebilecek şekilde saha- ya çıkacaklardır. İki tarafın kuvvetini mukaye- se etmek güçtür. Birkaç kere çarpıştıkları zamanlarda bile her maçtan evvel insanı tereddüde düşüren bu çarpışma için kat'i bir hüküm yürütülemez. Yalnız maçın Kadıköyünde yapılacağını hesaplıyarak Fenerbahçeye daha ziyade şans vermek doğrudur. Çimenli sahada - nadir oynyan Galatasaray takımı, yarın fazla olarak rakibinin her zaman alış- tığı, her zaman idmanını yaptığı bir sahaya çıkacaktır. Biz şimdiden yarınki galibi yetin, galibiyete — lâyık şekilde takıma nasip olmasını temenni - ediyoruz. Bü mühim müsabaka hakkın- da iki kulüp erkânının fikirler'ni sorduk. Bu hususta Gal tasaraylı Şıdm Galip Bey bize şunları söyledi; *— Her iki takımın da uzun zamandanberi maçını görmedik. âıhmlanıı ekserisi zaten bellidir. alatasarayın aleyhine olan bir nokta, bu maçı Kadıköy sahasında yapmasıdır. Sahaya Fcnurbuhçuli!cw alış ktırlar. Bununla beraber öyle | zannediyorum ki, Galatasaraylı- lar da Fenerbahçeliler kadar çalışmış bir vaziyettedirler. Eskiden Fenerbahçeye karşı Galatasarayın en kuvvetli tarafı müdafaası idi. Şimdiki halde müdafaa eskisi kadar kuvvetli değildir. Fakat, müdafaada, me- selâ, Burhan, Mitat, Nihat gibi maçı öyle kında birşey söylemek imkânsızdır.,, Yarınki maçın neticesi ne olursa olsun iki takım 27 Mayıs ve 17 Haziran tarihleri arasında bir maç daha yapacaklardır. Takımlara gelince; Galatasa- rayın şöyle tertip edilmesi muhtemeldir: Avni, Vahyi, Bür- han, Mithat, Nihat, Supbi, Celâl Şefik, Faruki, Mehmet, Kemal Şefik ve Rebi. Fener de $ü şekilde çıkacak- fi Hüsamettin, - Hâdi, Reşat, Sadi, Cevat, attin, Zeki, Muzaffer, — —— Çangırı Vilâyet kazasında kâin Eğriova Devlet ormanından her sene 462.668 gayrı mamul metre mikâb çam eşcarının beş senede 2313.340 DEs. M.3. çam eşcarı beher gayrı mamul metre mikâbı 113 yüz on Üç kuruş muhamımen bedeli üzerinden talibine ihale edilmek üzere müzayedeye ko- nulmuştur. Müzayede ve ihale açık müzayede usulile ve 661. 799 No, li kanunların ahkâmı umumiyesi veçhile 28 - 5 - 932 tarihine müsadif Cumartesi gü- t 15te Çangırı Vilâye- tinde müteşekkil orman satış komisyonu huzurunda icra edi- leceğinden taliplerin mali ikti- darlarını gösterir Ticaret odası vesikasının ve muhammen be- delden aşağı olmamak şartile vereceği bir senelik bedeli mik- tarının yüzde nisbetindeki temi- natı muvakkatenin muhtevi tek- lifnamelerini ihale kanununun 10 uncu maddesi sarahatı dairesinde mezkür saate kadar komisyona tevdi eylemeleri ve şartname ve mukavelename ahkâmını anla- mak istiyen taliplerin Ankarada Orman İşleri Umum Müdürlüğü stanbul ve Ankarada Orman Müdüriyetile Çangırı Orman daresine müracaat eylemeleri ilân olunur. > Türkiye Halkına İlân: “ Gençler, genç muallimler, genç işçiler, genç memurlar, iş adamları, umum büro müessese sahip ve müstahdemlerine : Dikkatla Okuyun! Mes'ut Olmak İçin GİZLİ İLİMLER ANSİKLOPEDİSİ ÇIKTI! Müellifi : Muhiddin Daltılıç Her sınıf karii dehşet veren bir bilgi kudretile fevkalâdeleştirir. CON C çit a edilemiyecek bilgilerin ların ruhunu Servetler sarfile elde BAR Z b'itün sırlarını, etrafınızdaki insanl Ç TE ne adam olduğunu öğrenmek isterseniz * Gizli »İlimler Ansiklopedisi , ni Alınızıd san — Gühulet Kütüphanesi ; | takımların kuvveti ve eyunu bak-| çok | | evvel, | birinin bir | müsaade edilmem SON POSTA. __Kîrit Kıralının Ölümündeki Esrar Perdesi Yırtıldı (Baş tarafı | inci sayfada ) “Bu iki kişi on iki saat ölüm hakkında kimseye malümat ver- memişler. Sonra cenaze kaldıran müesseselerden — birine giderek bir. tabut istemişlerdir. Usulen bu müessesenin cenazeyi görmesi bizzat tahnit etmesi ve bizzat tabuta koyması lâzımgelirken, bu iki kişi buna muvafakat etmemiş- ler, bütün bu işleri kendileri | yapımışlardır. “Ceset Stokholme geldiği za- man bu havadis oraya da var- miş bulunduğu için, kendilerinden bu esrarengiz hareketin sebebini sormuşlar, fakat ikisi de ceva vermektlen imtina etmişlerdir. “Mis Bökmansa ben kendim sordum ve şu cevabı aldım: “İvan Kröger hakkında bildik- lerimi ifşa etmemiye söz vermi- şimdir. Benden çkacak bir keli: me, birçok fenalıklara sebebiyet verebilir. Zaten onun hakkında cereyan ü rivayetlerin yaptığı fena tesirleri görüyorum. Onun için bana bir şey sormayınız.., Ne ise, ceset Stokholme ge- diği zaman, tabutun tahtadan yapılmış alelâde bir tabut olduğu, yalmız cesedin baş tarafında bir cam bulunduğu gö: Cesedin yakılacağından iki gün Krögerin gaz fotoğrafçısı m Üzerinden grafisini alması edilmiş. — Odadaki — ışığın ğına — rağmen fotoğraf çeki miş. Fakat fotoğrafçı camı de velope eder etmez, cam elinden alınmış — ve fotağrafın — neşrine Fotoğrafçının — naklettiği kikâye derhal cesedin K | ait olmadığı rivayetini çıkarm şiir Fakat esrarengiz sefahat | kadarla bitmiyor. Fotoğraf çekildikten iki sonra cesedin yakılması kar mış. Dostlar, akrabalar, ciler — davet — edilmiş, ller bir. iki metre de oturtulmuş. — Sonra yakma silindirine bir tabat konmuş Ceset yakılmış, külleri bir torba ya konmuş. Fakat baş tarafı camlı diğer bir tabutun kenarda durduğu ve bu tabuta dokunul- madığı görülmüş. Yakılan ceset, Krögerin cesedi mi idi, yuksa baş mesale- | ka ceset mi idi anlaşılmam ş. İşte bütün bu — esrarengiz hâdiseler, kiprit kralının ölmediğ hâlâ bir yerde yaşamakta bulun duğu kanaatini kuvvetlendirmiştir. Stokhelmde buna inananlar ek- seriyeti teşkil etmekted Dr. Ali Esat «« Gülbane döğum ve kadın hastalıkları mvallimi Hastalarımı cumalar — saada — hergün 2 dea 6 ya kadar Cüğaloğlunda — Vere- bataa caddeninde Orkün Bey aparb- ması Na 3Sta kabul ve tedavi eder Telefon! 2701 gayananak Fotoğraf Yahlili Kuponu Tabiatinisi — öğrTenmek — istiyorsanız fotoğrafınım 5 d0t kupon İle - bir Türüe ğ niz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir. ve İade edilmöz. İsim, meslek veya san'at? Hangi sunilerin ——— Potoğrafın klişesi 30 kuruşluk de gönderilebilir İstanbulun en nezih aile mecmar olan > başağrılarını 1 tableti Zevkini iade eyler, bertaraf eder ; üzüntüden husule gelen 2 Aspirin çalışma TAKLİTLERDEN SAKININIZ ) İSRARLA Kiralık Mevkiü ve nevi Emlâk Teminat Beylerbeyi Bostancıbaşı mahallesi Araba caddesi 5 L 23 4.No yölü dölüm tala eykozda tolimi balıça, a Tokat Çiftliği müştemilâtından Kebek- r ocağında kır kahveciliği. Bostan - sokağında 8- 1 No. atik çi Teşvikiyede Tokat Çifliği müşlemilâtından dört Kü 0 « W . karakol binasında odalar. Balâda yazılı emlâk bilmüzayede birer sene müddetle kiraya verileceğinden — taliplerin saalt on İsta ihaleye müsadif Şubemize müracaatleri. 16- 5- 932 Parartesi (4) nbu! Evkaf Müdüriyeti İlânları Çavuşbaşı Vakıf çiftliği dahilinde dört parçada kırk dönüm çayırın senci haliye kiyahı müzayedeye vazedilerek 18-5- 932 ta- rihine müsadif çarşamba günü ihalesi icra kılmacağından taliplerin yövmi mezkürde İstanbul Evkaf Müdüriyetinde Orman ve Arazi kalemine müracaat eylemeleri, * iskelesinde dibağhane ittisalinde vaki çayır Hünkâı kahveciliği Beykoz'da otu ile kır Üç sene müzayedeye müddetle icara verileceğinden vazedilmiş vo 26 - 5- 932 salı günü ihalesi icra olu- nacağından talip olanların İstanbul Evkaf Müdürüyetinde orman Beyoğlu, Tokatlıyan karşısı " ze meraklı iseniz ! « AHTER Terzihanesi KADIN ve ERKEK atölyelerinin emsalsiz san'atinden istifade eçiniz. Bu miessese — bütün İktiğadi arzularınıza cevap vermeğe müktedir mahir makastarlar elinde modern bir teşkilâta maliktir. Ankara ezddesi No. 9( Telefon : MEVLİT bedil ve Dairei mahsusa 20766 mabtumu — merhum — Şükrü — Paşa ruhuna itbaf edilmek üzere 13 Mayıs ünü Beşiktaş'ta Sinanpa- € namarzını mütcakıp | evi loraat edilecektir. > Yarından itibaren her akşam geceyarısına.kadar şehrimizin rağbel W hanım ve Beylerden mürekkep muhteşem SAZ HEYETİ ve ayrıca mücemmei CAZBAND ve arazi kalemine muracaatleri ilân olunur. Doktor Orfanidis Zührevi ve cilt hastalıkları Merhum serasker esbak Riza Paşa ) ye terscr mütehassısı No. 251. Tel, B. O. 3734 Zayi: Çomişkezok kazasımın Şehsor kar riyesinde umur Mustafa Ağa tarafından Emine HUanan namına verilen emre arrer 24 liralık senedi zayi — etti- gimden bükmü olmadığını ilân ederim. Kumkapı Nişanca - caddesinde 1 N.hı dükkânda kasap Hacı ümer zado iyasi GAYRİMÜBADİL « ları ahur, - satılır. MERSİN - ADANA civarında bononuza göre ma ma her saşeile delâlet diden tafsilât verilir Toroğlu Ziya Yenisostane — karşısında büyük Kıracıyan Han — No, M Telgral adreslr İSTANBUL -ZIYA TOR esayazee Teklon: Iİ Ka ab- idilir, TLİK PARKI e taüyi kas;ınş en v