12 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

12 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa K Halkın “Sesi Metot Ve Teknik Meseleleri Başvekil P — nın son Rusya seyahıti müisebetile Rusla- rın tatbik ettikleri metot ve teknik — şekilleri — etrafında azılar yazıldı. Bu hnsusta ııdlulılıl- temas — ettik. Aldığımız cevapları yazıyoruz: Aztz B. -Fatih Mocar gler, Simitçi sekakı 3- — Garbın doğurduğu mede- niyet kervanı hayli - ilerlemiştir. Biz de bu kervana uymıya karar verdik. Bunun için her çareye baş vurmak, her fırsattan is- tifade etmek mecburiyetindeyiz. Bugün Almanyada — bulduğumuz son sistem bir. makineyi, yarın İtalyada zirai vaziyetimizin ısla» hıma yarıyan bir sistemini, öbür gün Rusyanın müsmir bir — çalış- ma şeklini seve seve alabiliriz.Bu, âe Almanyanın - rejimini - kabul, ne İtalyanın faşistliği tatbik, ne de Rusya rejimine karşı bir sem- pati demektir. Sadık Bey - vaıi:ı caddelkebir. 129- — Cümhuriyet rejimi memle- ketimiz için biçilmiş bir kaftam dır. Bu tarzı idarenin saydamıya- cak kadar iyilikleri ve muvaffakı- yetleri vardır. Memleketimizin ikt- sadi sahada inkişalıni temin için makineye ihtiyacımız vardır. Mese- lâ Çlndye. Japonyada muvaffak ol- muüş bir makineyi alırsak bize Sln—]ıpoı rejimini kabul ettiler enilebilir mi Falk B.- Bezamıt :ı.ı..g. mahalleet 23- — Bugün bütçemizin en ağır yükü (Düyunu Umumiye) denilen ağır — faizli borçlardır. Bunları yıktığımız rejimin başındaki sul- tanlar yapmıştı. Eğer bu borçlar olmasaydı biz, bugünkü şümullü buhrana rağmen dünyanın en mü- reffeh milleti sayılacaktık. Yeni re- jim bizi bu istikraz belâsından kur- tarmıştır. Bizim idaremiz muvafık bir rejimdir. Binaenaleyh başka milletlerden metot ve teknik almakla rejimimiz değişmiş olmaz. « Seylt Bey * Çarşıkapı Madrese sokak 3- — İsmet Paşa Rusyaya gider- ken Bolşevik mi olacağız diyenler oldu. Yarım da Romaya gidecek- tir. Bu defa da Faşistliği kabul edeceğiz mi diyecekler?. Elbette seyabatler tertip etmek, iktısadi siyasi temaslar yapmak lâzımdır. Her dost devleti ziyaret ederken © devletin rejimini mi kabul edeceğiz diye birşey ortaya at- mak kadar safsata olamaz. Sarkıntılık Etmiş, Yüz Bulamayınca Da Dövmüş Hüseyin isminde bir şahıs Şişhaneden geçmekte olan Mak- bule isminde bir kadına sarkın- tılık —etmiş, yüz — bulamayınca kadınçağızı fena halde dövmüş- tür. Hüseyin yakalanmış ve hak- kında tahkikata başlanmıştır. ğ TASFİYE M Acizleri Sabit Olan Muallimler Maarif İdaresi Müfettişlerin muallimler hakkında * verdikleri raporları tetkik etmektedir. Bu Yaporlarda bası —muallim- lerin aciz ve ehliyetsizlikleri id- iddia edildiğinden, Maarif İdaresi bu muallimlerin vaziyetini müfet- tişlerden mürekkep bir heyete tekrar teftiş ettirmiştir. Bu son teftişler neticesinde 60-65 mual- limio vaciz ve ehliyetsizliği tespit edilmiştir. Maarif İdaresi bu mi- allimlerin isimlerini her sene ok- duğu gibi, Maarif Vekâletine bil- direcektir. İki veya üç senelik muallim- ler hakkında Vekâletçe karar verilebileceğinden — Maarif .Mü- düriyeti bu mesele ile meşgul olmamaktadır. Limon Kıralı Hakkındaki Beraet Kararı Temyiz Edildi Gümrük İdaresi İhtisas Mah- kemesi İimon tacir i Diyamandi Efendi hakkında verilen beraat kararını dün temyiz etmiştir. ğrendiğimize — köre, — baz Hmon tacirleri hakkında Gümrük İdaresi tarafından tahkikat ya- pılmaktadır. e 1 Kaçak olarak mühim mıktar- da limon ithal edildiği zamnedil- mektedir. Bu şüphe tahakkuk ederse alâkadarlar İhtisas Mah- ke mesine verilecektir. Bir Sarhoş Sokak Ortasında Yıkanmak İçin Soyunmuş Galatada Bostanbaşı . çıkmaz sokoğında 17 Nu. li evde oturan Abdurrahman isminde biri son derece sarhoş bir halde Tarla- başı — cadddesinden — geçerken bir çeşmeyi görmüş ve derhal soyunarak yıkanmıya başlamıştır. Civardan geçmekte olan dev- riye memurları -Abdurrahmanı yakalıyarak merkeze sevketmiş- lerdir. Muallim Muavinlarinin İmtihanı İlkmekteplerde çalışan mual- Km muavinlerinin devlet imtihanı bugün saat ikide Erkek Muallim Mektebinde yapılacaktır. SON POSTA — Maznun! Afyondan Bir Katil Maznunu Geldi Dün Afyonkarahisarından Adli Tıp İşleri Müdürlüğüne — Halil oğlu Tevfik isminde - (24) yaşla- rında bir katil maznunu getiril- miştir. Bu adam evvelce de bir katilden mahküm olmuş ve akli muvazenesi bezuk olduğu için iki sene Bakırköy hastanesinde kalmıştı. Hapishana Teftiş Edildi Tabibiadi! Enver, Müddet umu- mi muavinlerinden Muhiddin, İs- tanbul Jandarma bölük kuman- danı yüzbaşı Hilmi Beyler dün Umomi Hapishaneyi teftiş e- mişlerdir. Tahmil Ve Tahliye İşi Limandaki — vapurların en kolay surette yük alma ve bo- şaltma şeklini tesbit edecek olan komisyon ikinci toplantısını cu- martesi günü yapacaktır. Komisyon tesbit ettiği esas ları İnhisarlar ve Gümrük Vekâ- letine bildirecektir. Buğday Geldi Dün Anadoludan - İstanbula altmış dokuz vağon buğday ge- miş ve iyi bugdaylar altı kuruş otuz paraya satılmıştır. Avrupa- dan alınan haberler buğday piya- sasının yükseldiği merkezindedir. İki İşçi Arasında Büyükderede kibrit fabrika- sında amelelik yapan Şevki, ayni fıbrikkı. amelesinden — Ahmet ile vgaya — tutuşmi - ASA be YA NN mış, yumruk Ahmedin başına isabet etmiştir. Ahmet yumruğun tesirile sendelemiş ve başı kapıya çarparak yaralanmıştır. Pertevniyal Lisesinin Tenezzühi Pertevniyal Lisesi heyeti tali- miyesi ve talebeleri dün hususi bir vapurla Heybeliadaya bir te- nezzüh — yapmışlardır. Tenezzüh çok neşeli geçmiş, talebe ve mu- allimler güzel bir gün geçirmiş- lerdir. Bu hafta mektepliler bay- ramı olduğundan bütün mektepler tenezzühe çıkacaklardır. Tıbbiyelilerin Bayramı Bugün Tıbbiyenin tesisi yıldö- nümüdür. Bu münasebetle Tıp Fakültesinde büyük merasim ya- pılacaktır. Birçok doktorlar me- rasimde bulunmak üzere diğer şehirlerden buraya gelmişlerdir. Bu münasebetle Türk tarihine ait talebe cemiyeti tarafından küçük bir eser yazılmış ve bastı- rılmıştır. Gece de Maksim salo- nunda bir balo verilecektir, —— A aar ÇOK TUHAF! Bir Köpeğin Ağzında Çocuk Bulundu Dün Firuzağada bir köpeğin ağzında bir ölü çocuk görülmüş ve polise haber verilmiştir. Ço- cuk tahminen yedi aylıktır. Başı koparılmıştır. Polis cesedi köpe- ğin ağzından almış Adli Tıp İş leri Müdürlüğüne getirmiştir. Morg, çocüğun — başının ne vakit koparıldığını ve ölü olarak mı yoksa diri olarak mı ğunrı tesbit edecektir. Podl:ğdçî coğun kime ait olduğunu tahkik etmektedir. Damdan Giren Hırsız İsmail Hakkı isminde 14 ya- şında bir çocuk, Ketencilerde Kâmil Efendinin dükkânma dam- dan ip sarkıtarak girmiş, para ve saire çalarken yakalanmıştır. Bir Bahtiyar 40 Bin Liralık İkramiyenin Talilisi Kimdir? Dün çekilen tayyare piyanko- sunun bahtiyarları yavaş yavaş meydana çıkmaktadır. Bu keşide ( 2290 ) numaraya çıkan (40000) *liralık büyük ikramiyeyi Cibalide Hisardibi mahallesinde 83 numa- ralı evde oturan Mustafa Efendi kazanmış ve biletini aldığı Ümidi İstikbal — gişesinden ikramiyesini almıştır. Köy Mekteplerinin İmtihanı öy mekteplerinin imtihanları 1 haziranda başlıyacak ve 9 ha- ziranda Dihayet bulacaktır. Silâh Deposu Bir Esrar Kaçakçısının Evinde Bulunan Silâhlar Şehremininde oturan esrarkeş Ahmedin evinde yapılan taharri- yat neticesinde 93 gram esrar iki kabak iki tabanca bir kama bulunarak müsadere edilmiştir. Aynı evin diğer bir odasında esrar içmekte olan esrarkeş Ah- met, çamur Şevket, Rauf, Riza ve Muhiddin yakalanarak tahki- kata başlanmıştır. Şişe İle Yaralamış Beşiktaş — vapur — iskelesinde berberlik yapan Osman Efendi ile Zeynel isminde birisi bir para meselesinden kavga etmişlerdir. Zeynel Osmanı şişe ile başından yaralamıştır. - KMKT Pazar Ola Mayıs 12 S U Ü — — — 6 İl Günün Tarihi Darülfünun Nasıl Islah Edilir? Derüifünunun sslahı için tetkikat yapan M. Malş şu boyanatta bulun- muştur : * İstanbul Darülfünunu bazı müş- külât ile karşı kerşıyadır. Sarfedilen mesal takdire şayandır. “Fakat randımanı arttırmak müm- kündür. Bu hususta raporumda bazı teklifler serdettim. Talebenin elinde kitap yoktur. Tercüme ve telif wwres tile ilmi ve fenni eserler vücude getirmek Vâzmdir. Talebe — cenebi Hsanlarını bilmiyor. Lisan mesölesi- ne de ehemmiyet verilmelidir. Tecrü- be tarafı da eksiktir.,, Yepyani Bir Dava Geçenlerde sokakta kudüz” bir köpek tarafından sırılan *Cemil B. isminde bir zat belediye alehyhine tazminat davası açmıştır. Cemll B. köpekler sokakta başıboş dalaştığı için belediyenin kabahatli olduğunu söylemektedir. Şehir Moclisinde Münakaşalar Dün Şehir Meelisinde yine müne kaşalı bir içtima olmuştur. İçtimada oyun yerlerinden alınan - Belediye bissesi üzerinde suüstimaller olduğu, varidatın — hayli — eksildiği, bunun maktu bir şekle raptı ileri sörül- nıipllr. 'akat ekseriyet eskisi gibi nisbi olarak alınmasına karar vermiştir. Sonra Haliç şirketi meselesi görü- şülmüş, azadan bazıları belediyenin alacağından vazgeçemiyeceğini İo-lç..ıvıııiyüîrı bir. daha !e'lıik?; lüzüm görülmüşlür. Cürmü Meşhut Sabıkalı Rabmi —Aksarayda Pandelinin sütçü dükkânından para çalarken yakalanmıştır. Tekaüt İkramiyeleri Tekaüde sevkedilen yirmi zabıta Memurunun havaleleri 'aft olduğu makamlara gönderilm'ştir. Riyaseticümhur Orkestrası Ankaradan gelen bir habere göre Riyaseticümhur — Orkestrası Meari Vekâletine raptedilecektir. Maarif Müsteşarı Bulgar misafirleri Edirneye kadar teşyi eden Maarif Müsteşarı Salih Zeki Bey şehrimize dönmektedir. Misafirlere Ziyafet Başvekil Paşanın - refakatlerinde şebrimize gelen mihmandar Rus jeneralleri şerefine kolordu tarafın dan dün Tokatlıyanda bir öğle <- yafeti verilmiştir. Ziyafette Başvekil Paşa, Tevfik Rüştü Bey, Rus Jeneralleri ve mih- mandar heyetinin sivil azalarile Ali Fuat Paşa, Vali Muhiddin, Saracoğlu Şükrü Beyler ve Sovyet konsolosu bulunmuşlardır. Ziyafette, Kolordu kumandan vekili Rüştü Pş. samim! ve dostane bir nutuk söylemiş, Türk ve Rus orduları şerefine — içilmiştir. Misafir heyetin reisi Jeneral Fokin kısa bir nutukla mukabelede bu- lunmuştur. Son Postanın Resimli Hikâyesi: Hasan Bey Ve Yarınki Maç ca başı. Ne var,.'n&. yok ;bakalım 7 Galasaraylı — yeneceğiz. 2: ı var Hasan Bey. Fenerbahçeyi Yarın maçımız mutlaka 3 : Fenerbahçeli — Hasan Bey, Ga- latasarayı mutlaka yeneceğiz. nize' 4: Hasan Bey-— O golleri biribiri- değil, görelimi.. ecnebi — takımlara atım, da