21 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SsPOoOR Okuyunzut... Haftada İki Defa Spor Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Gazetemsiz şimden zonca Teti günleri çimak üzera hahtada Mi aper saşfanı Perşembe günkü «por sayfasında dünya spor hareketlerini, — memleket — spor - hüdiselerini okuyacaksınız. Cumartesi — sayfasında tafsilâtimı bulacaksınız. Cüma günklü — maçların Dünkü güreşlere iştirak edenler : (Sağdan) Cemal, Himmet, Mehmet Salih pehlivanlar Güreş Ve Atletizm Futbol Dünkü Seçmelerde Atlet- Ve Tabanca ler İyi Neticeler Aldılar Haliç klübünün - tertip ettiği güreş müsabakaları dün Maksim salonunda — yapıldı. Günün en mühim müsabakası Çoban Meh- metle Himmet arasındaki çarpış- ma idi. Bu güreşte Çoban Mehmet hükmen galip addolundu. Bizce Çoban Mehmedin dün elde ettiği sayı hesabile galibiyet pek mü- him değildir. Çünkü Çoban Meb- met rakibine nazaran tecrübe itibarile ve eskilik noktasından çok ileridir. Hatta güreş takımile Olimpiyatlara da götürülmüştür. Nedense bidayettenberi yenicilik tarafı pek fazla olmıyan Çoban Mehmet — yaradılış - kabiliyetini tiddi müsabakalarda tamamile Ortaya koyamıyor. Himmetle Çoban Mehmet'in güreşinden evvel yapılan müsa- bakalar şu suretle neticelendi: Servet - Salim, Servet 12 da- kikada tuşla galip; Ahmet - Nuri, Ahmet 7 dakikada tuşla galip; îevki - Mehmet Ali, Şevki 8 da- ikada tuşla galip; Şevki - Şaban, Şevki 2 dıkiîı '-;Oşsaniycdşe tuş- la galip; Nuri - Faik, gösteriş müsabakası yaptılar; Cemal - Sa- Hih ( Urfalı ), Cemal 14 dakikada tuşla galip; Çoban Mehmet-Him- met, Çoban Mehmet 20 dakika- da rakibine daha faik oyun tat- bik ettiği için sayı hesabile galip geldi. Atletizm Müsabakaları Dün öğleden evvel Bebekte Robert Kollej spor sahasında Türk ve ecnebi 201 atletin işti- rakile atletizm seçme müsaba- aları yapılmıştır. Müsabakaların finali 3 Haziranda icra oluna- caktır. Dünkü seçmeler neticesinde finale kalanların isimlerile elde edilen en iyi neticeler — şunlardır: 100 metre: Semih (Galatasa- Tay) 11 3-5, Neyçef (Rober Ko- )) 11 4-5, Papadopulos (Taksim) 114.5, Kalfopulos, — Fotyadis, Nis, 200 metre: Neyçef (Rober Kolej) 23 3-5, Mehmet Ali (Ga- !ztaaırıy)z—t Turhan (Galatasaray) , Sadık, Tuürgüt, — Zovikyan, ikmet. K 400 metre : Ayzınhart (Robert ölej) 55 3-5, Ragıp ( Beşiktaş ) 56 1-5, Kaya, Mahmut Zakir, Ka- Taniçopulos, Ziya, Fikret, Vasıf. D metre: Besim ( Galatasa- Tay ) 2.10. 2-5, Salâhattin (Beşik- taş) 2.11 Paraskos, Ferhat, Fe- Tidun, Karakaş, Agop, Vasıf, Fethi. 1500 metre: Pctro Polyadis Taksim ) 4,30, Garbis ( Robert Kolej ) 44402 2-5, Fethi, Remzi; y Sipahi Ocağındaki at müsabakalarından Şemsi, Feridun Fitret, Karago- ulos, Süleyman, — Yorgiyadis, 'anopulos. 110 metre manialı: Tevfik, Betkof, Kâzım Sedat, Ali Raşit. Yüksek atlama: Haydar (Ga- latasaray) 160, Kâzım Sedat (Ro- bert Kollejj, Leopulos, Leopulos, Pulyos. Tek adım: Madentinof (Rober Kolej) 5,81, Nikopulos, Papado- pulos, Saris. Üç adım: Gaçef, Kemal, Pet- kof, Fafa, Selim, Tevfik. Sırıkla yüksek:” Haydar, Ma- tarangas; Möri, Fethi, Gülle atma; Veysi (İstanbul- spor) 12,16, Petkof (Rober Kol- lej) 11,09, İbrahim, Naili, Burhan, Kasparyan, Cemal, Disk: Veysi ( İstanbulspor ) 36,61; Naili (Galatasaray) 33,62; Frangakis, Selim, İbrahim. Cirit: Selim (G. S.) 43,46; Boduryan (R. B.) 39,20; Karakaş, Azmanidis, Ruhi Temel, Veysi. Müsabakalar çok güzel ve muntazam olmuş, birçok heves- kârlar ve spor meraklıları tara- fından seyredilmiştir. İdman Bayramları Ankara, 20( A.A. ) — Bu- gün İstiklâl sahasında mektepli- lerin 5 inci idman bayramı ya- pılmıştır. Konya 20 (A. A.) — İdman şenlikleri bugün büyük bir kala- balık huzurunda mintaka futbol sahasında icra edilmiştir. Şenliğe kız, erkek muallim mekteplerile lise talebesi iştirak etmiştir. tepliler idman bayramı ortamektep muallim ve talebele- tinin iştirakile yapılmıştır, Sırbistanda Seyirciler, Gol Olunca Piştov Sıkıyorlar Beşiktaş — klübünün Yugos- lâvya seyahatine iştirak eden bir arkadaşımız bize Yugoslâvyanın futbolü ve seyircileri hakkında şayanı dikkat ihtisaslarını anlattı. Muhatabımız — sözüne — şöyle başladı: — Evvelâ şunu Avrupa futbolünde çoktan iflâs eden çalımcılık Balkanlarda bile rağbetten düşmüştür. Yugoslâvlar — katiyen çalım yapmıyorlar. Kaleye en kısa en doğru yoldan giden oyuncu tak- dir ediliyor. Bir- muhacim çalım yaptığı vakit ahali homurdanıyor. Yugoslâvların. her oyuncusu ferdi kabiliyet itibarile bizimki- lerle birer birer tarlılsa kantarın topu bizim tarafa geçer. Yalnız sol ve sağ açıklar bizde mevcut bütün açıklardan daha seri, daha atletik ve daha mües- sirdir. Esasen Yugoslâvlar bütün hücumlarını açıklarile yapıyorlar. Haf hatlatı besleyicidir. Haf- lar ekseriyetle açıkları — besli- yorlar. Size çok şayamı dikkat bir şey daha söyliyeyim. Oradaki seyir- cilerin bir kısmı tezahüratı kara- | dağ tabancalarile yapıyorlar. Biz ilk maçta ilk goölümüzü yaplığı- mız zaman. tribünlerden altıpat- larların seslerini işittik ve bir an sarsıldık. Sonra anladık ki piştov- lar havaya sıkılıyormuş.. Halk hiç beklemeyi kabul edemiyor. Yugoslâvlar futbolü tamamile mi'l! manada görüyorlar. Spor teşkilâtı itibarile de Yugoslâv- larda diktatörlük hâkimdir, di- yebiliriz. Oranın futbol faaliyetini doktor Andreviç namında çok sayılan ve çok ağırbaşlı olan bir zat idare etmektedir. şöyliyeyim. | İzmir, 20 (A. A.) — 20 ma- yıs Spor Bayramı bugün Alsan- cak spor sahasında kalabalık bir seyirci kütlesi — muvacebesinde Balıkesir, Manisa, Uşak ve İzmir atlet ve futbolcülerinin iştirakile muazzam bir surette tesit edildi. Saat on müsabakalara başlandı. Neticeler şunlardır. ( İsimler, birincilik, ikincilik ve üçüncülük sırasile yazılmıştır.) Gülle atma: Niyazi ( İzmir ), Sabahaddin (İzmir), Selman (Ba- hıkesir), 100 imetre: Bahadir. | İzmir ) 11,3/5, Agâh ( İzmir ), Nureddin (Balıkesir). Cirit atma: Refik (İzmir) 42,42; Mazhar (Balhkesir) , Selman (Ba- hkesir.) 200 metre:- Agâh ( İzmir ), Kadri ( Balıkesir )) Ahmet ( Ba- hıkesir ). Disk: Sabahattin (İzmir) Sel- man (Balıkesir) Niyazi (İzmir). 400 metre: Nurettin (Balıke- sir) 5T Ali (Balıkesir). EEROl üçte Müsabakaların Neticeleri Dün Kadıköy stadında muh- telif futbol maçları — yapılmış, neticede İstanbulspor ile Süley- maniye takımları Şilt maçında (1- 1 ) berabere kalmışlar, Pera ile Şişli arasındaki müsabakayı da (0-7) Pera takımı kazanmıştır. Fener - Moda takımları ara- sında — yapılan — üçüncü maçta Fenerliler çok hâkim bir oyun oynamış ve (7-0) galip gel- miştir. Dün İstanbulda gayrimütte- fik klüpler " arasında yapılan maçlarda — Edirnekapı ile Balat berabere kalmış, Sakarya ile Halıcıoğlu arasındaki maçta Ha- haoğlu 2-1 galip gelmiş, Kuz- güncük takımı ise Kuşdili takı- mını 4- | mağlüp etmiştir. Ankarada Ankara, 21 ( Hususi )— Dün burada ilkbahar at koşularının ikincisi yapılmış, yarışlar güzel ve heyecanlı olmuştur. Müsabakalar Yapıldı Yüksek atlama: Cihat (İz- mir ), Sabahaddin (İzmir ), Kad- ri (Balıkesir). 1500 metre: Kâmil ( İzmir ) 4,35, Kadri ( Balıkesir ). Tek adım: Cihat (Jİzmir), Kadri ( Balıkesir ) 5000 metre: Halim ( İzmir ) , Kadri ( Baltıkesir ) Üç adım: Bahadır ( İzmir ), Kadri ( Balıkesir ), Namık(İzmir), 4X 100 bayrak: İzmir takımı, Balıkesir takımı. Sırıkla yüksek atlama: Kadri (Balıkesir), Talât (İzmir). 4X400 bayrak: - İzmir takımı Bahıkesir takımi. Bundan sonra bütün sporcu- ların iştirakile bir geçit resmi yapıldı, müteakıben futbol maç- larına başlandı. Evvelâ Manisa muhteliti ile Balıkesir muhteliti karşılaştılar. Balıkesir muhteliti 4- 1 galip geldi. En nihayet İzmir ve Uşak muhtelit takımları çarpışmışlar ve neticede İzmir takımı (9- 1 ) galip gelmiştir. |Sipahi |Kadıköy Ve İstanbuldaki Ocağında At Yarışları Sipahi Ocağının ilkbahar ma- nia müsabakalarının birincisi dün kalabalık bir seyirci kütlesi hu- zurunda yapılmış, müsabakalar çok heyecanlı olmuştur, neticeler şunlardır: Hanımlar A tertibinde Fazilet H. birinci, Kumriye H. ikinci, sivil — gençler A tertibinde Sabahattin Sami Sabit Bey birinci, küçük Aloş ikinci ve Hicri Bey — üçüncü, — hanımlar B. tertibinde Nedret —Hanım, birinci, Melâhat H. ikinci ge- miştir. Hanımların da girdiği sivil erkekler B. tertibinde Melâhat İhsan Şükrü Hanım birinci, Orhan (Bey ikinci, — Feridun Bey üçüncü gelmiştir. Zabitan C. tertibinde mülâzim Eyüp Bey birinci, Yüzbaşı Mustafa Bey ikinci, zabitan A tertibinde Yüzbaşı Vehbi Bey birinci, Mü- üm Saim B. ikinci, Mülâzim 'evat B. üçüncü olmuştur. Beşiktaş Kulübünün Yugoslavya ile yaptığı birinci maçta iki takım bir arada -Ğ