1 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

1 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

——— Bu Sayfa Haftada Bir Defa Neşro- lunur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. Misiniz Niçin ? Kalabalık Bir Yerde Niçin Başımız Ağrır ? Kalabalık bir yerde uzun Müddet oturduğumuz zaman bir ağrısı hissederiz. Eğer bu kalabalık salon veya oda iyi ha- valandırılırsa o vakit böyle bir tey hissetmeyiz. Fakat kalabalık yerler ekseriya havasız kalır. Oda hava değişmiyecek surette kapalı kalirsa bozuk hava başı- Mıziın ağırmasına sebebiyet verir. Havayı bozan da orada bulunan insanlardır. Bir defa kalabalık yerde oturan insanların nefesleri havayı bozar. Sonra bu insanla- rin bir kısmı kirli ve pistir. On- lardan çıkan pis koku havayı pisletir. Kalabalık bir odada rütubet Ve sıcak ta fazla olür. Bütün bunlar cildin tenelfüsünü güçleş- tirir. Cilt vazifesini hakkile ifa edemez. İşte başımız onun için &ğır. Korkunca Niçin Saçlarımız Dimdik Olur? Hepimiz biliriz ki bir şeyden korkunca saçlarımız diken diken olur. Saçların dibinde küçük bir adale vardır. Bu adale ©o suretle yerleşmiştir ki, alelâde zamanda iş görmez. Fakat bir korku anın- da harekete gelir ve saçı gerer. O vakit saç dik olur. Hayvan- larda saçların böyle dimdik ol- ması, düşmanlarına karşı daha korkunç görünmek içindir. diye izah etmek isterler. Fakat hakiki sebebi kenüiz bilmiyoruz. Duman Nereye Gider Vapurlardan, bacalardan çıkan duman sert veya gaz halinde birçok şeyleri havidir. Sert olan mlar tabi havada kalamaz, Yavaş yavaş yere düşer. Kömür yandığı zaman birçok yağ çıkarır. Duman içinde bulunan bu yağlı Madde öteye beriye yapışır ve etrafı kirletir. Bazı maddeler de Bgaz halinde havaya uçar: Hamızı karbon gibi. Duman içinde bu- lunan diğer bazı gazler de ha- Vaya uçar ve orada yanarak ha- Mizi karbona tahavvül eder. Çiçekler Koparılınca Müteessir Olurlar Mı ? Bu gsualin cevabımı vermek güçtür. Çünki çiçek koparılınca Olan şeyi izah etmek biraz güçtür. Ünki teessüre kelimesi burada tam yerinde kullanılmış bir keli- Me değildir. Bu kelimeden anla- dığımız manaya göre bu sualin Sevabı evet te olabilir, hayır da. ücudümüze bir iğne batırdığımız Zaman duyduğumuz - ıstırabi çİ- bi duymadığına şüphe yoktur. Maenaleyh çiçeği kopardığımız Zaman — onun böyle bir ıstırap d"'d"âunn iddia etmek mümkün eğildir. Fakat onun da incin- Kğk edilemez. — Yalnız bi "ld.nmeyl o nasıl hisseder, Hu bilmiyoruz. K lar Her Vakit “:_“!muşlır Mıdır ? sualin cevabını. vermek | günü vardır. Çinlilerin 2300 sene evvel icat ettikleri makarnalı yemek: Kumş Japonyada yumurta yap- mayıp yavru goğıran bir balık. Çinca HSIEH kelimesi çu mânalara geliri Kundurâ, ahenk, — milâzim, —uyku, teşekkür, gülme, tembellik, silâh, köpek, kemik, makine Çinde İmpara- torlardan — biri tarafından — bir karalın mantosu şerefine bu sa- ray yapılmıştır. —a Kocaların Bayramı Almanyada kocaların bayram O gün yalnız evli erkekler, önlerinde mızıkalarla kırlara gider, kendi başlarına eğlenirler. Bu bayram kiraz mev- simine isabet eder ve ekseriya kiraz bağlarında tes'it edilir. Yukardaki resim kocaların eğlen- ceye gidişlerini göstermektedir. * Korada evleğâen - çiftlerin ni- kâh kâğıtları ikiye kesilir, biri damada, diğeri geline verilir. * Yalnız İngilterede evinde radyo makinesi bulunanların miktarı dört buçuk milyondur. * Yangın sigortası ilk defa Londrada büyük bir yangından sonra ihdas edilmiştir. çe AA için elimizde kuvyotli - vesikalar yoktur. Bazıları insanların ko- nuşmasını bilmedikleri bir devir İNANILMI YACAK ŞAFAT Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. şapka, 2000 sene evvel Çinliler tarafından kat edil- miştlr, Bu iki satır Çincedir, Münası acıktığın za. man yenecek — kuşları hatır'a ve onları tutup Bütün bir sene devam eden bir cenaze alayı: Çinde Jeneral Yıchımın cenazesi Pekinden kaldırılarak 4,000 kilometre mesafede Kâşger şehrine götürülmüş ve bu cenaze alayı tam bir sene sürmüştür. 1000 saat danseden kadın: Amerikada yavaş yavaş dansetmek suretile 1000 saat bilâ fasıla danseden Miss Lean Şarp şampiyonlu- ğu kazanmıştır. Genç kız, uykusuzluktan bitap bir hale gelmiş ve baygın bir halde dans salonundan çıkarılmıştır. c: iptidai ve en ;rıhşi insanların bile konuştuklarım — görüyoruz. Filvaki bugünkü vahşiler ilk im- olmak lâzım geldiğine kanidirler. Fakat bu adamların yanıldıklarını iddin edenler de vardır. Bugün Saatte Amerikaya Gidecekler... Almanlar, 12 saatta Ber- linden Amerikaya gidecek yeni bir tayyare yapıyorlar. Tayyare âleminde büyük bir inkılâp yapacak Jolan bu harika- bahş keşif hakkında Alman ga- zeteleri İşu malümatı Asmus Hansen isminde bir Al- man mühendişi, geçende hava tazyikinin fevkinde “uçacak yeni bir motörden bâhis bir kitap neşretmişti. Bu zat, harp esna- sında garp cephesinde bir bomba tayyaresinin teknik zabiti ve tayyareci idi. O vakittenberi bu sahada çalışarak tecrübe ve ma- lâmatını arttırmıştı. Hava tekni- | siyenlerinden profesör Naegel |bu zatın bahsettiği ihtimale o kada | inandı ki, Alman nakliyat nazırını | ikna ederek Yunkers fabrikalarına | bu sahada tecrübe yapmak için yeni bir tayyare siparişi verdirdi. Bu tayyare sürat veya mesafe rekorunu kırmak için hazırlanmı- yor. Daha ziyade havanın fev- kinde uçmak için tecrübe yap- | mak Üzere ihzar ediliyor. Yapılan tecrübeler, 12 kilo- metre yükseklikte hava sakin, bulutsuzdur. Hiç bir hava mâni- ası yoktur. Gök daima berraktır. Gündüz bile yıldızları görmek mümkün- dür. Bu yükseklikte uçan bir tayyare hiçbir mânia ve muka- vemete uğramaksızın azaml! sür- atle kayıp gidebilecektir. Fakat bu yükseklikte uçabil- mek için başka mânilerle müca- dele etmek zarureti vardı. 15-16 kilometre — yükseklikte suhunet derecesi tahtessıfır 50-7 dereceye kadar düşmektedir. Hava, bura- daki —kesafetinin onda birine inmektedir. Fakat bunun da önü- ne geçmek imkânı bulunmuştur. Hava sızmıyacak derecede sımsıkı kapalı bir tayyare bu şeraitten müteessir — olmıyabilir. Şimdilik iki kişilik bir tayyare yapılmaktadır. Motörler içerdedir. Pilotlar mahfuz iki kabın içinde bulunacaktır. Pencereler iki kat- hdır. Camlar arasındaki baoşluk ısıtılacaktır. Tayyarecinin aşağı- sını görebilmesi için, tahtelba- hirlerde olduğu gibi periskop kullanılacaktır. Tayyarenin boyu 16 metre, genişliği 28 metre olacak, ve mevcut bir motörlü tayyarelerden büyük olacaktır. Şimdi bu tayyare Yunkers fabrikalarında imal edilmektedir. Bu sene tecrübeleri yapılması muhtemeldir. Bu tecrübeler mu- vaffakıyetli netice verirse, akıl- lara hayret veren yeni ihtimaller doğacaktır. O vakit hava nakli- yatı yeni bir safhaya girecek, ve mesafe mefhumu bültün bütün ortadan kalkacaktır. veriyorlar: sanlardan çok daha ilerdedirler. Fakat biliyoruz ki maymunların bile kendilerine mahsus lisanları vardır. O halde ilk insanların da bir lisanları olmak lâzım gelir.