14 Haziran 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

14 Haziran 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

-14 Haziran Ği SON POSTA: İşten El Çekmiş Bir Hırsızın Hatıraları: dügar Pip Diri Muharrirl : Arnold Golopen —-A0— — Fena akıl değil amma, ız a, odanın ocağı battal edilmiş ! — Allah cezalarımı versin! Fakat ne diye buraya geldik? şegirde başka otel yok değildi ya — Adam siz de! Çabuk geçer |.. Civarda — bir kilisenin saati ©n defa çınladı, Manzana weden- &e bir türlü rahat değildi. —Dabha saat âtıcak on! diye ho- Burdandı,sonra sustu. Ben uyuduğu na zahip oldum.Fakat biraz sonra dirseğimin üzerinde doğrulduğum “taman gözlerinin parlamakla ob duğunu gördüm. Hemen: — Uyuyup uyumadığıma mı Bakıyordunuz? — diye söylendi. Bahsa girişirim ki revolveri aşır- mak arzusunda idiniz? — Dostum, yoksa sayıklıyor İMmusunuz? Revol reri kendi arzum- İ verdim. Neden geri almak İstiyeyim? — O halde neden baktınız? — Aym swali ben de size so- rabilirim: Siz bana neden bakr- yordunuz! Yoksa elması almak Arzusuna mı kapılmıştımız ? — Yoo. Azizim! işte bu olmadı. İnsanı zorla sinirlendiri- yorsunuz ! Eğer yekdiğerimize karşı böyle mütemadiyen kedi — köpek vaziyeti alacak alursak “günün birinde ikimiz de deli soluruz ! — Filhakika bu vaziyet de- Yam edemez. Ben de sizinle be- raberim. Binaenaleyh size tekrar eski teklifimi hatırlatacağım ! — Elmasın banka kasasına vaz'ını mı ? Asla! — Bununla beraber — günün birinde bu teklifi kabul etmek Mmecburiyetinde kalacağınızı temin ederim. — Aldanıyorsunuz! Maamafih.. ü uzun müddet kalmı- ümit ederim! Doğrusu giltere hem de hiç hoşuma gitmiyen bir memlekettir. — Ya?. Peki İngilterede Ozun müddet bulundunuz. mu? — Hayır! Nihayet en beş Bgün kadar bir şey! — O halde İngiliz hayatınm güzelliğini takdire fırsat bulama- » Orada insanın ömrü burada olduğu gibi gürültü ve Pabrdı arasında değil, fakat cici bir sayfiyede mükemmel bir kok ürünün karşısında ve bir bardak viskinin önünde geçer! — O halde.. serveti elimize Beçirdiğimiz zaman İngillerede Yerleşeceksiniz demektir ?.. — Evet! Daha evvel beni ö- ezseniz.. Bir gece otoğraf g aklili 4 uponu Tabiatinizi öğrenmek — İstiyoraamız &rahınızı adat kupoa ile bir te gönderiniz. Fotoğrafınız tıraya tAbidir. ve İado edilmez İsim, meslek Veya sun'at? Hangi enallerin 'Otoğrahın limel S1 Kuraşluk — | Vul mukabilinde günderilebilir. — Fakat azizim, açık söyle- yiniz, siz beni kim yerine koyu- yorsunuz? Doğrusu bu fena lâti- felerden nihayet bıktım. — Sükün bulunuz azizim, sü- kün bulunuz, maksadım sizi kız- dırmak değildi, sadece bir lâtife yapmaktı... — Ha.. İşte böyle söyleyiniz! Zira yavaş yavaş kızmıya başlı. yorum. — Her neyse, artık mesele kalınadı, isterseniz uyuyabiliriz. — Uyumak, uyumak... Fakat azizim sizinle uyumak mümkün müdür? Birlikte bulunduğumuz zamandanberi bir dakika bile gö- zümü kapayamadım. Doğrusunu söyliyeyim : Bu vaziyetten bir ân vvele kurtulmak için hisseme dü- şecek servetin yarım milyon fran- gn memnuüniyetle terkederim.. — Tamam! Ben de aynı ar- zudayım ! — Eğer bu hal devam eder- se mutlaka hastalanırız! — Yok camm! Bütün mesele yekdiğerimize alışmaktadır. İşin sonrası kolaydır! — İyi amma buna da zaman lâzım! — Ne yapalım? Münasebeti- miz biraz gayritabil bir şekilde başladı. İtiraf ediniz ki cidden talili — bir Zira küçük bir hatadan istifade ede- rek büyük bir servetin üzerine konuyorsunuz! Eğer ben apartı- manın — katlarını yanlış hesap etmiyerek M. Benoninin dairesi- ne girmiş olsaydım bu dakikada Holândada bulunacaktım, ne ise.. — Ben de haşımın çaresine bakmış olacaktım, çünkü birçok tanıdıklarım vardır. — ©O halde apartımanınızda size ait olmıyan ufak tefek eş- yayı satacak yerde bu münase- betlerinizden — istifade — etmeli idiniz!.. — Arizim yavaş yavaş yine beni kızdırmıya başlıyorsunuz... Yoksa bundan bir zevk mi du- yuyorsunaz ? — Yok canım, sadece İâtife ediyorum. Her ne ise aziz orta- ğım, kâfi derecede — gevezelik ettik. Müsaadenizle ben uyuyaca- ğım. İşte size itimadımın bir gelili ! — Böyle olmasını tercih ede- rim.. Fakat şu lâmba benim gö- züme dokunuyor ! — Söndürebiliriz! Ve elektrik düğmesini çevir- dim. Hakikaten uyumak niyetin- deydim. Fakat ibhtiyaten elması yeleğimin — cehinden — çıkararak tenimin Özerinde taşıdığım fani- lenin hususi cebine yerleştirdim. Manzananın beni — öldürmesine ihlimal vermiyordum. Çünki böyle bir. hareket onu istediğinden daha uzak bir mesafeye gölüre- bilirdi. Buna mukabil elması çal Eskişelıirde Dr. Süleyman Surı Hamanlar onddosişdeki muayene- hanesinde iç hastalıklırmı hergün kabul ve 'todavi edar. Lâtife Mi Hakikat Mi? Manzana Kızıyor - Bu Şerait Altında Nasıl “Uyunabilir? - Elmas Meselesi Yine Meydanda - Anlaşıldı: Uyuşmak Mümkün Değil! Dışardan Bir Ses: Kanun Namına Kapıyı Açınız! mıya teşebbüs etmesi mümkündü. Bu takdirde ise taşın yeri değiştiği için zahmeti boşa gi decekti. * Gözümü henüz kapamıştım ki, otelin — içinde — müthiş bir gürültü koptu, kapılar açılıyor, gürültü ile kapanıyor, merdiven- ler gıcirdiyor ve ara sıra da mah- muz sesleri gibi şıkırtılar işitili yordu. İstanbul Dördüncü İcra Me- murluğundan: Madam Hrisoninin Banedamı Sakıta efradından Seniha Hanım zimmetinde- ki alacağının temini istifası zıumnında maheuz bulunan — Pendikto — Bağdat caddesinde kâin ma tarla zeytinlik ve Sapan bağlar namı diğer Yeldeğirme- ni mev eki Zeytinlik otux gün müddetle ihalel evveliye İlânına kona- rak Bağdat caddesindeki köşk maa araz! bin Tira bödelle ve Sapan bağları nami diğer Yoldeğirmenindeki Zeytinlik to beş yüz lira bedelle talebi uhtesinde olup ihalel katiyeleri İlera kılınmak üzere ve yüzde beş zamla on beş gün müçldetle müzayedeye konmuştur . Posyasında mevcut resm? haritada <«A> İşaretile gösterilen Bağdat cadde- sindeki müfrez kısmın umum mesahası on dokuz bin gökiz yüz altmış dürt metro elli beş gantim terbiindedir. Derununda koru halinde zeytln ağacı mevcut olup kışmen do iblamur, — duf, gınar ve kavak ağaçları ve iki bina mevcullur. Bu binalardan biri yüz yirmi yedi metro sekson Bantim tor- biinde bir kat ahşap bina olup kapls- nn üönünde mevcut eamekânlı harlci altronin zemini çinidir. Dahilen dört oda bir helâ mevcut olup muhacir Hüseyin oğlu Müminin tahtı İşgalinde- dir. Civarında iki kuyu vardır. Diğer binaya gelince bir katı kârgir üst katı alşaptır. Kârgir kısımda bir mermer taşlık, beş oda zarları ve banyo tek- nesi emaye Tgemini çini bir kurnalı haman bir helâ bir sofa, merdiven altı mevent olup kapısının önünde camo- kânlı zomini karsimon döşeli harlci antro ve ahşap Üst katta bir solfa üze- rinde dört oda ve bir sofa, bir helâ mevcut olup Hasan Kfendi, Fatma, Ümmi Hanımlar ve salrenin işgalinde- dir. Bir odadan maaşdasının kapuları aynalıdır. Mesahaları: Bir kat kârgir kısmin soksen altı metre yetmiş santim diğer iki kışmın yüz yetmiş sekiz metro yirmi beş santim torbiindedir. Haritada <B > İşaretile güsterilen sapan bağları namı diğer Yöldeğirmenin- de erazi korü halinde zeytinlik olup amum mesahsst ön beş bin sekis yüz yirmi dört motto altmış Banlim ter biindedir. Derununda şömendöler hattı tarafında harap külübe mevcütlur. «A> kısminın büdüdü:. Bir tarali Lütullah Bey vo hissedarları erazlsi diğer tarafı müfrez ve Anesti Haralâm- bos ve saireya âlt mahaller; bir tarafı şömendöfer battı diğer taralı dat caddesi ile mahduttar. Beğ «B> kısmının hududu: İki tarafı Ci- vanaki dutluğu, diğer tarafı tarik ve bir tarafı gömendöler battı ile mahduttur. Mozkür evsaf İle mahallinin istaş- yona kurbiyeti ve şömendöler hat üzerinde bulunmaları ve tahmin olunan irat — kabiliyetleri ve — derunlarında bina ve koru halinde zeytinlik bulutr ması itibarile Bağdat caddesindeki «A» işaretli mahallin kıymeti muham- menesi altı bin iki yüz liradır. Sapan bağlarındaki baritada gösterilen <«B>» kısmımın da kiymeti muhammenesi bin altı yüz elli liradır. Talip olanların kıymeti muhamınc- nesinin yüzde onu nispetinde pey ak- çesini müstashiben ve 812 -10 dasya mumarastle 30,6/1932 tarihine müsadif perşembe günü saat on dürtten on ye- diye kadar bizzat vaya bilvekile mül- Tacastlari ve fazla malümat Gdosyasın- «dan ita edileceği lüzumu ilân olunur. Sayfa 11 Millet Meclisinde Mühim Meseleler Görüşüldü (Baş tarafı | inci sayfada) ğını, maddenin aynen kabulü lâzımgeldiğini söyledi. Celâl Sahir Bey tekrar ayni noktai nazarda ısrar ettiler. Bu fikre mazhar müfit Bey de işti- rak etti. İkisi de nizamnameye böyle her mesele için ayrı hüküm konmaktansa umumi ahkâm koy- manın mavafık - olacağını anlattı- lar. Salâhattin Bey ( Kocaeli ) en- cümenin bu maddeyi bu şekilde niçin tesbit eltiğini anlatlı ve sonra madde aysen kabul edildi. Encümen nizamnamenin 171 inci maddesine de şöyle bir. fık- ra ilâvesini istiyordu: “ Alâkadar Vekil meb'us de- ğilse Meclis bir müddet tayini ile —yalnız müdafaasını almıya karar verebilir. Bu fıkra okununca Mazhar Müfit Bey itiraz etti. Fıkramın tahriri veya şifahi müdafaa hak- kını katiyet ve vuzulla teyit etmesini istedi.) Sonra Recep Bey (Kütahya) söz alarak fıkranın en sonundaki *“karar verebilir,, cümlesine itiraz etti ve noktai nazarını - şöyle izah etti: — Suçlu zat ya vekildir, ya meb'ustur. Yabut ta hem vekil- lik, hem de meb'usluk hakkını kaybetmiş bir vatandaştır. Bu takdirde vekil veya meb'us olan bir zata hususi bir muamele ya- pilir. Ve vekil veya meb'us olan bir zata bahşedilen bir hak vak- tile vekil ve meb'us olan bir zattan esirgenirse bu karar âdi- lâne olmaz. Herhangi bir vatan- daşın ayni vaziyette ve ayni cü- rümden dolayı maruz kalacağı muamele ayni kalmalıdır. dedi ve fıkradaki “verebilir, kaydında parlâmento icaplarına göre bazan aksi mana da çıkarılabileceği mü- taleasile fıkranın “karar verir,, şeklinde tashihini istedi. Recep Beyin teklifi kabul edildi. Yanrnki Fırka içtimaında ni- zamnamede icrası kabul olunan tadilât —mucibince Hasan Bey hakkındaki evrakı tetkik etmek üzere teşkil edilecek komisyon âzalıklarına — namzet — seçilmesi muhtemeldir. Fakat — meclisin — perşembe günkü içlimamda bu encümenin &zaları mutlaka seçilecektir. Bu âzaların, Teşkilâtı Esasiye ve Ad- Hye —encümenleri- âzalarından gayri kimselerden de seçilmeleri ihtimali vardır. Bu beş kişilik — encümen cumartesi günü tetkikatına baş- hyacak ve irtişa meselesinden dolayı ifadesine müracaat edil- mek istenilen Hasan B. hakkında Meclis tahkikatına lüzum olup ol- madığını tayin ederek kararını bir mazbata ile Meclişe bildire- cektir. Bu celseden evvelki birinci celsede evrelâ tapu sicil teşki- lâtı lâyihası müzakere ve ka- bul edildi. Müteakıben — satıl- ması icap eden arazi, bağ ve bahçe ve bunlara müte- ferri emlâkin icra kanununun maddei mahsusası mucibince ya- pılacak ikinci müzayedelerinde belediyelerden, ziraat ve ticaret odalarından — müntehap — birer zattan — mürekkep komisyon tarafından tayin edilecek kıy- melin yüzde — yetmişine — baliğ olmadığı takdirde satışın geri bırakılmasına dair teklif. kakkır daki Adliye ve İktisat encümen- lerinden mürekkep muhtelit ko- misyon —mazbatası okundu ve kabul — edildi. Encüme — esas itibarile — mevzubahs — meseleyi kabul etmekte, ancak bu gibi barçlu emlâk ve Varazi sahibine yapılacak —müsaadeden — diğer borçluların 'mahrum bırakılması. nn doğru olmiyacağı gibi bu mü- saadelerin umami bir moratoryom tesiri yapması melhuz olup bu- nun da memleketin mali ve iktı« sadi vaziyetleri üzerinde tesirl dolayısile — ehemmiyeti — derpiş edilerek — evvelemirde — hükü- metçe tetkik — ve — vaziyet teemmül olunarak hal ve icapla- ra uygun bir tedbiri ihtiva ede- cek bir kanun lâyihasının bu iç- tima devresinde meclise tevdi olunması temenmnisile teklifin hüe kümete tevdiü münasip görüldüğü bildirilmekte idi. Yeni Kanunlar Ankara, 13 — Temyiz teşkik lâtının tevsii ve devlet memurlar rınm maaşatının tevhit ve teadü- Kt hakkında kanunlara zeylen hazırlanan lâyiha Millet Meclisine takdim edilmiştir. Bu lâyihaya göre yeni icra ve iflâs kanununa tevfikan temyiz edilecek mevad- dın tetkikatı için temyiz mahke- mesinde icra ve iflâs dairesi unvanile yeni bir daire teşkil edilecektir. | 4 teşrinievvel 926 tarihinden evvel mevcut olan vakıflar hak- kında bir kanun lâyihası hazırla- narak Millet Meclisine tevdi edil- miştir. Ayrıca hususi hastaneler hakkında bu hastanelerin açık- ma ve idare şartlarını ihtiva eden bir kanun lâyihası hazırs lanmıştır. Ruznamede Yeni Lâyihalar Ankara 13 — Askeri memur« lar hakkındaki kanunun bazı maddelerinin tadili lâyihası ile Belediye Kanunumun 110 uncu maddesinin — tefsiri hakkındaki teklif ruznamededir. Sayfiye Arıyanlar ! İstanbulun münasip bir sem- inde yazlık bir ev istiyorsanız; Ev sahiplerit Siz de evinizi mevsimlik olarak kiraya verecekseniz SON POSTA ya hemen bir ilân veriniz. Müşteri bulaca- ğınızdan emin olab ilirsini: Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı DOKTOR Hüseyin Naşit Hastalarını Türbe — karşısında eski — Hilâlahmer - binasındaki muayenehanesinde — hergün öğe leden sonra kabul etmektedir. Telefon İst. 22622 İklimler Mücllifi: Andre Moruva Mütercimi : Haydar Rifat Kitabım aslı bir seneda 340 defa ; başılmıştır.