7 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Çocuk Evlerine . İhtiyaç Var Dün yazmıştık: Son Darülâcezeye getirilen Türk ço- cukların adedi fazlalaşmiş. Bu hususta —mütalcalarını aldığımız kimaseler yeni çocuk teşkilâtına lözum gösteriyorlar. İleri sürülen fikirleri yazıyoruz: Levi Bey (Balat Hacı İsa sokak 17)) — Geçenlerde Dahiliye Ve- kili Bey Mecliste nüfusumuzun artmakta olduğunu söyledi. Bu bayırlı bir haberdir. Düşman- ların nüfusumuz hakkında uydur- ma neşriyatlarına karşı rakamlara istinat eden bu mütalea beni çok sevindirdi. Memleketimiz çok ge- niştir. Bugünkü nüfusundan çok fazlasını barındırır. ve müreffeh yaşatabilir. Yalmız —son — za- manlarda sokaklarda — bırakılan çocukların adedi artmıştır. Bunlar Açin de Kreşler ve Bakımevleri açılmalıdır. Bence Türkün değcil büyüktür. Hiçbir çocuğumuz he- | der olmamalıdır. * Orzman B. (Beyoğlu Yeni Takslm kıra; hanesi) — Gazeteler hemen hergün sokaklara bırakılmış — çocük- lardan bahsediyor. Bunlar ya işlenen bir günahı ka- patmak için atılıyor veyahut fakir aileler — tarafından — bırakılıyor. Bunlar . cemiyetin — çocuklarıdır. Bizim içtimai muavenet teşkilâ- tımız çok dardır. Darülâcezenin çocuk evinin kadrosu (da her çocuğu da — büyütecek kadar geniş değildir.. Bu masumları büyütmek için ya Darülacezenin kreşi genişletilmeli veyahut başka bakımevleri — yapılmalıdır. balin bu minimini büyüklerini kurtarmalıyız. * Sabiha H. ( Nişanca İbrahlmpaşa çık- marl 2) — Ana olmiıyan, çocuk şefka- tinin ne demek olduğunu pel anlıyamaz. Hiçbir ana çocuğun sokağa bırakamaz. Fakat zaru- | ret bir anayı ciğerinden ayrılmı- ya bazan — sevkediyor. — Geçen sene Darülâcezeyi — gezdim de oradaki gürbüz yüzlerce yavruyu gördüm. — Çok iyi Bu hayırlı müesseseye nekadar teşekkür edilse az, fakat zavallı yavruların dört beşi bir karyola- ya konuyor. Çünkü yerleri azmış. Bu yavruları daha iyi büyütmek için yeni yeni kimsesiz yavrular yurdu açmak çok lâzımdır. 64 Lira Nerede? Halil İbrahim isminde birisi Fatihte lokantacı Muhiddin ta- rafından 64 lirasının çalındığını lddia etmiştir. Zabıta tahkikat yapmaktadır. 4 : Komşu — Hasan hayrola... Bu Bey, eşeği ne yapa- zamanlarda | kstik- | MÜGADELE | Çekirgeler İtlâf Ediliyor Bu sene Yalovanın (20 ) den fazla köyünde çekirge çıkmıştır. Alınan tedbirler sayesinde hiçbir hasar yapmadan çekirçeler tama- men imha edilmiştir. Yalnız bazı köylerde az miktarda çekirge kalmıştır. Onlar da birkaç gün içinde temizlenecektir. Çekirgeler an- cak temmuzun —on beşinden sonra tehlikeli ve uçkun bir hale gelmektedir. Fakat bu vaziyet hasıl olmadan — önü alınmıştır. Çatalca kazasının bazı köylerinde çol: tehlikeli ve muzır İtalyan çekirgesile bazı yerlerde orman çekirgesi çıkmıştır. talyan çekirgeleri tamamen temizlenmiştir. Çok bati naraket eden çalılar Üstüne konan orman çekirgelerinin de imhasına devam © ktedir. Silivri, Çatalca, Bakırköy, Sa- riyer ve Şilede çıkan fareler de biçbir tahrip yapmadan, tamamen imha odilmiştir. Yalnız Şilenin bazı çalılık kısımlarında az mik- tarda fare kalmıştır. Te_igfon İstanbul İle Bursa Ara- sında Mükâleme Başlıyor ve Haber aldığımıza göre önü- müzdeki ay içinde Bursa ile | Yalova arasında telefon muhave- | resinc başlanacaklır. Evvelki gün bu hususta Bursa- dan Yalovaya giden müfettişler- den Abdullah Beyin nezaretinde bakılıyor. | yeni hattın inşaatıma başlanmıştır. Yalova ile Bursa arasında meye başlanan telefon hattı, ayın yirmisinde ikmal edilmiş olacaktır. Diğer taraftan Yalova vasıta- sile İstanbul, Bursa arasında te- lefon muhaveresine çalışılacaktir. geril- Muallimlerin — Tasfiyesi Maarif Vekâleti, 932 son tasfiye — senesi olduğu için tasfiyeye — tâbi tutulması icap eden muallimlerin isimlerini iste- miştir, senesi Tabanca İle Oynarken Akbıyıkta oturan çöpçü Ah- met ağanın 15 yaşındaki oğlu Ahmet tabanca ile oynarken, ta- bonca birdenbire ateş almıştır, çocuk ayağından yaralanmıştır. 2 — Galiba bu yaz Adada güzel banımlara tur yaptıra- | lânder daha evvelce İtalyada ya- | Garip! | Asarı Atika Müte- hassısı Ortada qu Almanyada Berlin civarında bir sanatoryomda istirahat eden M. Oberlânder isminde -hayır- perver bir zat refikasile be- raber Bergamada hafriyat yapan | Alman asarı atika mütehassısı Profesör M. Veyganda Bergama- daki hafriyatını genişletmek üze- re (25) bin İngîliı Hirası vermiş- tir. Bu paranın sarfolunacağı mahal noter senedile tayin edi- lerek öyle veriliniştir. Maarif Vekâleti bu teberruu hususi bir surette haber almıştır. Henüz hükümetimize M. O- berlânder tarafından bu hususta bir iş'ar yapılmamıştır. Buna rağ- men yapılan tahkikat neticesinde Profesör- Veygandın Bergama- daki hafriyatı tatil ederek Rados plâjlarına gittiği anlaşılmıştır. Yalnız Bergamada hafriya tahsis edilen bu paranın mahal- line sarfedilmesi için iesp eden müracaatlar yapılacaktır. M. Ober- pılan bazi asarı atika aramaları için mühim miktarda para teberru etmişti, Avukatlık Stajı Hukuk Fakültesi dan bir kısmının bâlâ bir vazifeye tayin edilememiş — olmalarından dolayı bukuk - mezunlarından bir grup telgrafla Adliye Vekâleti avukatlık inezunların- müracaat ederek nın azallılmasını rica edeceklerdir. Kaçakçılık Davaları Dün Adliyede İhtisas mah- kemesinde Gç kaçakçılık davasına bakılmıştır. Kırklarelinin Hacıoğ- lau İköyünden Hasibe Hanımın evinde (8) kile kaçak tütün bü- Hasibe Hanım “ biz nler hkunmuştur. yakalanan t süprüntü k demiştir. Üzerlerinde (13200) yaprak kaçak cıgara kâğıdı yakalanan Adapa- zarı jandarmalarından Seyfeddin, İbrahim ve Şevket Efendilerin de muhakemelerine mevkufen devam edildi. Ayrıca Hendek kazasının Başpınar mahallesinden Osman ve Besimin evinde gübre içinde (90) kilo kıyılmış kaçak tütün bulun- | muştur. — Bunların da mevkufen muhakemesine bakıldı. Davaların üçü de şahitlerin dinlenmesi için | başka güne bıra 3 — Yoksa sakılığa mı he- ettin. Fena değildir. Ka- ves | yon ADLİYEDE Bir Kadın Avaz Avaz Hg]kırdı Alemdar Polis Komiserliği, geceleri parklarda, bahçelerde ve tenha sokaklarda şüpheli va- ziyette dolaşan ve yabancı er- keklerler düşüp kalkan Emine isminde bir kadını cürmü meşhut hâlinde yakalıyarak Müddeiumu- miliğe göndermiştir. Emine Ad- Hiyeye girerken “Aman beni hap- setmeyiül,, diye foryadı basmış ve kapı altında saatlerce avazı çıktığı kadar bağırmıştır. Jandar- ma ve mübaşirler kadını bin müşkülâtla susturabilmişlerdir. İlkmektepler İçin Maarif Müdiriyeti bu sene ilkmektepler için mühim miktar- da ders vasıtaları, masalar san- dalyalar almıya karar vermiştir. Mekteplilerin ihtiyaçlarını te- min içib, bütçe gelir gelmez mü- bayaata başlanacaktır. Heybelide Yangın Dün Heybeliadada küçük bir yangın olmuş ve bir miktar ot yanmıştır. Ambalâj Ümit Ediliyor Meyva sebze — ambalâAjı hakkında tetkıkat yapan komis- M. Kühlün ambalâj hak- kındaki noktai nazarımı İktısat Vekâletine bildirecektir. Müte- hassısın yumurta ve - salatalık ambalâjları müstesna olmak Üze- re, limon, domates, elma, pata- tes, inciçiçeği ambalâjları ümidin fevkinde neticeler vermiştir. Bu istifade ve sahalarda — ambalâjdan edileceği 'anlaşılmaktadır. Vali Beyin Teşebbüsleri Vali ve Belediye Reisi Mw- hittin Beyin Ankaraya gittiğini haber vermiştlik. Muhiltin Bey Ankarada Belediye bütçesinin tasdiki, Düyunu Umumiye bina- sının Belediyeye verilmesi gibi işlerle uğrşacaaktır. Taraçadan Düşmüş! Balatta oturan sebzeci Mişo- nun zevcesi Katina evin taraça- sına çamaşır asarken ansızın düşmüş başından yaralanmıştır. 4 — Fakat bu eşeğe iki küfe yükletip balkabağı satsan Müddeiumumi Te ziye Talep Etti Belediye Müfettişlerinden Ali Yı ver Bey tarafından Telefon Şirke Aleyhine açılan dolandırıcılık davası dün ikinel cezada devam edilmiştir. Müddelumum? dünkü celsede şiı kete isnat olunan dolandırıcılık cür münün sübut mertebesine varmakt olduğunu ileri sürmüş ve bu suç! işliyenlerin — tecziyelerini İstemiştir Müddeiumumi şu cümleleri de söy lemiştir: Dolandırıcılık cürmünün müşteri nin saffetinde istifaden edilerek yapı dığı muhakkaktır. Senelerce bu memlekette iş yap miş ve faturalarına şimdiye kadar en küçük bir iliraz bile serdedilmi miş olan şirketin şimdiki faturalarınt da müşterilerin itimat edecekler nazarı dikkate alınarak dolandırıcılık yapılmış'tır. İsmet Paşa İzmirde Ankara, 7 (Hususi) — Bu ay so- nunda küşat resmi yapılacak olan Gazi heykeli —merasimine — riyaset etmek üzere Başvekil lamet “Paşa yakında İzmire gidecektir. Iki idam Kararı Dört ay evvel Konyada para yü- zünden bir tren memurunu öldüren Mahmut ve Hasan isminde iki kişl hakkında Konya Ağır Ceza mzhkes mesi idam kararı vermiştir. İtalyan — Filosu lmanımızdan — bir — İtalyan ni taşıyan bu kruva- sör bugün İimanımızdan — geçerek Varnayı ziyaret edecek olan Italyan filosunun kumandan gemisidir. Filonun diğer üç muhribi bugün geçecektir. Tarihi Evrak! Birkaç gün evvel Vekiller Heyeti tarafından neşredilen bir. kararname mucibince elyevm gümrük ambarla- rında bulunan tarihi evrakın memle- kete itbali imkân dahiline girmiştir. Hususi Hastaneler Ticaret Odası Meclisi dün top- lanmış, hususi hastahanelerin odaya yazılıp yazılmadığını — araşlırmıştır. Bunlardan bir kısmının kaydedildik leri anlaşılmıştır. Henüz yazılmıyan« lardan ceza almacaktır. Gari Mübadil Bonuları htihkaklarından fazla bonolarla müzayedeler İştirak (eden gayrimü- badillerin fazla bonolarının piyasa kı meti üzerinden muteber addedilme- sinin temini için bazı gayrimübadil. ler tarafından bir takrir hazırlan- maktadır. Ağrı Mahkümleri Ağrıdağı dan 80 kişi gönderilmiştir. Şükrü Kaya B. Dün Geldi Ankaradan mülhakatı dolaşmak üzere otomobille ayrılan Dahbiliye Vekili Şükrü Kaya Bey dün akşama doğru şehrimize gelmiştir. Şükrü Ka- ya Bey Bolu, Adapazarı, İzmit tari- kile gelmiş ve geçtiği yerlerde tet- kikat yapmıştır. Vekil Bey şehrimiz- de ve Yalovada bir müddet kalarak istirahat edecektir. hâdisesi mahkümların- Mersinden şehrimize şu. Himayei Hayvanat Cemiyeti gür-