7 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

7 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Gazelemiz şimden senrü perşembe va cumar- tesi günleri olmak GÜzere haftada iki spor saylası neçredecektir. T Perşembi hareketleri Haftada İki Defa Spor SsPOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Kü apor sayfasında dünya spor mleket spor hüdiselerini sayfasında âtını bulacaksınız. Cuma günkü — maçlerin Mi Memlekette Spor İşlerı Manisa Vılayetınde Spor- culuk Gittikçe İlerlıy Vehap Tekrar - | Altaya Girdi Pazar İçın Bır Maç Daha a LA A a Teklif Edildi i Fark Ç Arasındaki Fark Çok Rasingin Üçüncü Maçı Yarın Üçüncü maçını seyredeceğimiz Rasing oyuncuları Yarın Rasing klüp futbolcü- leri Üçüncü maçlarını — Kadıköy Fenerbahçe stadında yapacaklar- dır. Evvelce çizilmiş olan progra- ma göre Fransızların Fenerbah- mühtelitile kar- şılaşması mukarrerdir. çe « Galatasaray Ancak Fransızlar vapura inti- zaren iki gün daha şehrimizde kalacakları için, pazar günü dör- düncü bir maç daha yapmağı teklif etmişlerdir. Bu vaziyette yarın Fenerbahçenin, pazar günü de Galatasarayın tek - başlarıma birer revanş maçı yapmaları mev- zuu bahsolmuştur. Henüz bu hususta kat'? bir karar verilmediği için biz yarınki maç — Üzerine — mütalealarımızı, mühtelitle olacakmış gibi yürü- teceğiz. Bu vadide bir fikir yürütmek için, evvelâ Fenerbahçe - Gala- tasaray muhtelitinin ne şekilde çıkacağımı bilmek lâzımdır. Halbuki takımın nasıl olacağını bilmiyoruz. Yalaız kulaktan ku- lağa işittiğimize göre muhtelitin, takviye edilmiş bir Fenerbahçe takımı olması fikri ileri sürül- mektedir. Fenerin Fransızlarla beraber- liği ve Galatasarayın mağlübiyeti Üzerine, beraberliği almış takı- mın zayıf noktalarının kuvvetlen- dirilmesi en doğru bir fikir ola- alılmaktadır. Binae- naley bu fikrin Galatasaraydan rak ileri ? mürevviçleri yalnız Nihatla Rebiinin alınarak Fenerbahçe ta- kımının — takviyesini istemekte- nasıl teşkil izden ziye na ait olan bir mesele etrafında uzun uzadı- ya kalem yürütecek değiliz. Yal- nız kaleci Hüsamet Av- ninin oynıyamaması karşısında, hiç olmazsa Ulvi ile tebdilini muvafık — bulduğumuzu - kaydet- mekten kendimizi alamıyacağız. in de, İlk maçta müdafaasından 2i- yade, hücum hattı çok iyi oynamış olan Fenerbahçenin ta- kımına Nihat gibi biri müda- faada, Rebü gibi diğeri hücum hattında muvaffak olan iki fut- bolcünün alınması, Fenerbahçe takımının randmanını - bir haylı arttıracaktır. Yalnız, bu sefer Fenerbahçe- nin çimenlik sahasında oynama- nın da Fransızlar lehine olduğu- nu unutmamak İâzımidir. Çünki | Rasing Pariste daima çimen ve yumuşak bir sahada oynamıya alışmış - bulunmaktadır. Bütün bunları düşünürsek ya- rınki maçın, bir taraftan Fransız- ların mühtelite karşı daha - iyi netice almak, diğer taraftan da muhtelitin Fransızları iyi bir ne- tice ile yenmek — arrularının bütün kuvvetile — çarpışacağına, maçın ilk iki maçtan — daha hararetli olacağına hükmetmek lâzımgelir. Yarınki maçın neticesi hak- kında şimdiden bir tahmin yü- rütmektense sadece takımımızın galibiyetini ile — iktifa edeceğiz. temenni Muhafızgücü - Bisikletçileri Malatya 4 (Hususi) — Muha- fizgücü bisiklet takımı saat yir- mide geldi. Vali, alay kumanda- nı, merasim kıtası ve halk tara- fından — hararetle — karşılandılar, Sporcular 6 temmuzda Hekimha- ceklerdi. Bariz Ve Büyüktür Vehap Türkiyede sonra son dakika kat'i kaldıktan kara vererek İzmire hareket etmişti Vehap İzmirde eski klübü olan (Altay) a girecektir. İzmir Vehabı tekrar kazan- makla çok iyi bir merkez muha- cimi elde etmiş oluyor. Vehabın Fransada bıraktığı tesir kendisinin fevkalâde lehine- dir. Buradaki — Rasing klüp arka- daşları da Vehap gibi bir mer- kez muhacimini kaybettiklerine tecssüf etmektedirler. Vehabın Fransaya gidişi bi- izmirli Vehap için — faydalı — olmuştur. Bugünkü Vehap — gitmeden evvelki Vehaptan her cihetçe daha yüksektir. Bu itibarla avdet etmek şar- tile, Türkiyeden harice gidecek futbolcülerimizi — teşvik — etmek Türk futbolü için faideli olur kana: iııdcyiı. zim Turgutlu kasabası sporcularile spor alâkadarları bir arada Manisa, 5 ( Hususi )— Vilâ yetimiz — dahilindeki gençliğin spora karşı alâka, bilhassa son seneler — zar- fında bariz bir faaliyet manzara- sına inkılâp etmiştir. Meselâ bu cıvardaki — Salihli kasabasında spor işlerile uğraşan gençlerin adedi gittikçe artınakta, müsabakalar yapılmaktadır. Yine vilâyetimiz dahilindeki Turgutlu kasabasında spor alâka ve faaliyeti oldukça genişlemiştir. Turgutlu — kasabasında — evvelce spor işleri hiç cazip görülmezdi. Fakat son birkaç sene zarfında sporculuk başlıbaşına bir. mesele haline gelmiş, ciddi faaliyet —eserleri vücude getirilmiştir. Şimdi Turgutlu ka- sabasının güzel ve temiz bir spor klübü vardır. Bu klü- bün mevcudu Üç ay evvel 18 kişiden ibaretti. Fakat bugün klübün varlığından istifade eden gençlerin miktarı 120 den fazla- dır. Klüpte sporculardan başka musiki heveskârları için de bir köşe — ayrılmıştı. Şimdi 25 kişilik bir muzıka ve bir de tem- sil heyeti vardır. gösterdiği burada Belediye tarafından bu ku- lübe 50 lira gibi pek cüz'i bir yırdımdı bulunulınuşlur Fakat İngıltere Tenis Şampıyonası Bu seneki İngilttere şampiyonluğu Fransızlar için en pek şerefli olmadı. Fransızların şampiyon Cochet İngilizlerin pek tanınmamış olan tenisçisine yenilerek tek erkekler birinciliğini kay- betti, güvendikleri | |. tirak Kadınlar arasındaki birinciliği de İngiliz kadın- mın bütün gayretlerine rağmen yine izelen Vils kazand Amerikalı Resimler İngiltere şampiyona- eden kadınların muhtelif maçlardaki hareketlerini göstermektedir. şehirlerde | | sıksık | spor işlerile çok yakından alâ- kadar olan kaymakam Haşim Beyin teşebbüsü ile bu yardım miktari —iki yüz liraya iblâğ edilmiştir. —Ancak klüp — âza- ları ilk muameleden mütees- sir olarak bu parayı almamışlar- dır. Ayrıca fırka reisi tarafından da son iki ay zarfında spor klü- büne 150 lira kadar bir yar- dim temin edilmiştir. Turgutlüu — futbolcülerini bu yaz mevsiminde — civar “şehir xi dolaşarak müsabakalar yapacak- ları haber alınmaktadır. A. Celâl Kongre Maçları Kupası Bu cuma değil, gelecek cuma günü Kadıköyünde Fenerbahçe stadında Kongre Kupası nihani müsabakası Ankara - İstanbul muhtelitleri arasında icra oluna- taktır. Ayni günde Beykoz - Vela Kumkapı takımları mıntaka birin- ciliklerindeki derecelerinin tayini için karşılaşacaklardır. Bu müna- sebetle tevzii mükâfat ta icra kı- hnacaktır. Program aşağıda gös- terilmiştir. 1 — Saat 15te Vefakumkapı- Beykoz müsabakası 2 — Saat 17 de tevziüi mü- kâfat Mintaka futbol birincilik şildi: İstanbulspor klübü, Mıntaka C, H. Fırkası şildi: —İstanbulspor klübü, Mıntaka - Futbol küme birincilik kupası Eyüp İd- manyurdu, Mıntaka futbol ikinci takımları birincilik kupası: Süley- klübü, Mıntaka futbol üçüncü takımlar birincilik kupası: Kasımpaşa klübü, Mıntaka güreş Vefakussıkapı ikinci maniye birincilik — kupası klübü. Mükâfatlar spor kıyafetile ha- zır bulunacak takım kaptanlarına verilecektir. 3 — Saat 17,30 da Ankera- İstanbul muhtelitleri maçı. İslanbul — muhteliti - kadrosu | bilâhare tebliğ edilecektir.