16 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Kitap Sergisi Açılmalıdır Yakında bir kitap sergisi açık ması için bir teşebbüs yapıldı. Halkımız bu hususta diyor ki ; İbsan B. ( Şehzadebaşı Saffotpaşa aparlımanı ) —- Halkı kitaplara ve okutmıya alıştırmak için kitap sergilerine çok Ahliyaç vardır. Hatta en lürumlu ve en faydalı kitaplar sergide halka meccanen — verilmelidir. — İnkılâbırmız için yazılacak olan eser şimdiye kadar li gide mutlaka Hazırlanmalı ve dedi- #im şekilde halka dağıtılmalıdır. * Neşet B.(Esbak Ankara Mektupçusu) — Açılacak olan kitap s«ergizine daha fazla ziyaretçi celbetmek için hiçbir. fedakârlıktan çekinilmemeli, her şey yapılmalıdır. Bu sergiden herkes mesleğine ve zevkine uyan kitapları almalıdır. Burada eski Türk minyatürlerini gösteren eserler de teşhir edilmelidir. * Zeki Boy ( Üsküdar — Açıktürbe yokuşu 82 ) — Kitap sergisini tertip edenleri tebrik ederim. Yeni rejimi bu top- rakta kökleştirecek başlıca kuvvet ilim ve irfan kuvvetidir. * Nocati Bey ( Galata Parşembe- Pazarı 38 ) — Sergilerin milli işlerimizi tanıt- mak hususunda pek mühim rolleri yardır. Onun için ben satışlı sergi- Terin sık sık kurulmasına taraftarım, Galatastray sergisini gerdiğim zaman yerli malı olduğuna İnanamıyacağım birçok şeyler gördüm. Bu itibarla yerli mallarında hem kendi mamulâtımızı tanıdık, hem de bunlardan pek çok geylerin satıldığımı gördük. Bunun ikisi de milli varlığımız için bir karzançtır. Yeni açılacak kitap ser- gisinin böyle takdir ve teşvik ile karşılanmasını temenal ederim, * AlH Rıza B. ( Beyoğlu Caddol- kebir 143 ) —Yeni harfleri kabul ettikten sonra okuyanlar adedi çoğaldı. Buna rağ- imen kitapçılarımız kitap - satılmadı. gından, münevverlerimiz okunmadı- Şından şikâyet ediyorlar. 31 ağus- tosta açılacak kitap sergisi çok güzel “düşünülmüştür. Bizim her şeyden ziyade okum- ya ihtiyacımız vardır. Bu sergide bütün eserler teşbir edilmeli ve ki- taplar maliyet fiatine bile satılmalı- dir. Gümrükte İmtihanlar Gümrük Umum Müdüriyeti istik müdiriyetine âmir mua- vinler almacaktır. Bu maksatla dün Gümrükte talipler arasında bir müsabaka imtihanı yapılmıştır. İmtihan üç gün devam edecek, kazananlar otuz beşer lira maaşla Amir muavini olacaklardır. Tali lerin miktarı az olduğundan tek- rar bir müs: imtihanı açıla- cağı söylenmektedir. Bir Çarşıkapıda Yolgeçen Hanında terlikçilik — ya- ı pan Halit ve Yusuf isminde iki arkadaş dün s0- kaktan geçerlerken bir genç kadına tesadüf etmiş- lerdir. Fatma ismindeki bu kadın Halidin dostudur. kıskançlık ; meselesi yüzünden Fatmaya çıkışmış ve- arada bir kavga başlamıştır. Halit bu kavgada hırsını kadıncağızı sokak ortasında adamakılli dövmüştür. Kadın can acısından avazı çıktığı kadar bağır- O sırada Halit, —eski bir Mavnacılar ea BN YOSTA DAHİLİ HABERLER Kıskançlık Kavgası Terlikçi Sokak Ortasında Dos- tunu Fena Halde Patakladı Ayrı Ve Müstakil Bir Cemi-| Arasında yet Teşkil Etmek İstiyorlar Ticaret Müdürlüğü sandalcı- larla, salapuryacı ve mavnacıların ayrı birer cemiyet teşkil etmiye- rek müşterek bir cemiyet kur- malarına karar vermiş ve ken- dilerine tebligat yapmıştır. Bu karar üzerine salapuryacı ve mavnacılar belediyeye müra- caat cderek kendilerinin büyük merakibi bahriye sahibi olduklarını ve — kendi — menfaatlerile kü- çük — sandalcıların — menfaatleri arasında hiçbir. suretle ben- zeyiş olmadığı için — müşterek bir. cemiyet yapmalarından bir faide temin edilemiyeceğini ileri sürmüşler, eskisi gibi ayrı bir cemiyet — balinde — çalışmalarını istemişlerdir. Belediye salapur- yaçıların bu müracaatlarını Tica- ret Müdürlüğüne bildirmiştir, Hırsızlık Şimdi De Kanalizasyon Kapaklarını Çalıyorlar Yenikapıda - Mustafa Kemal Paşa caddesindeki kanalizasyon bacalarının dökme kapakları ta- mamen çalınmıştır. Bu kapakların ağırlığı (25) okkadan fazladır. Bunlar dökme olduğu için bırsızlar hemen buvları kaldırıp yere vuruyorlar, parçalarını gö- türüp dökmecilere satıyorlarmış. Bacalar kapaksız kaldıgı için geçen cuma günü bu bacalardan birisine Ali Bey isminde birisi | düşmüştür. Belediye çok kalaba- hk olan bu caddedeki bacaların kapatılmasını Kanalizasyon Şir- ketine - bildirmiştir. Bir Sergiden Davet Her sene 6 nisandan 20 ni- sana kadar devam otmek üzere Brükselde açılan beynelmilel res- mi ticaret panayirine hükümeti- miz şimdiden davet edilmiştir. İhtilâf Şehrimizin muhtelif mıntakala- rında iş gören hamalların mikta- rı beş bin kadardır. Bunlar İs- tanbulun — muhtelif iskelelerinde bölükler halinde çalışıyorlar. İstanbuldaki bölüklerin adedi (79 ) dur. Bölüktere dahil olm- yan ve tesçil edilmiş hamallara iş verilmemektedir. Dün zabıtai belediye —memurları -Sirkecide markasız olarak çalışan hamalla- rı yakalıyarak haklarında zabıt tutmuşlardır. Yalnız hamallar talimatname- sinin bir maddesi hanlarda ve büyük — ticarethanelerde — hususi hamalların çalıştırılmasına müsa- ade etmektedir. Diğer bir mad- desinde de aynen şöyle yazılı- dır: “ Hamallar kendi bölükleri dahilindeki hududu kadimelerdeki nakliyattan munhasıran müstefit olurlar. ,, Han ve ticarethane sahipleri birinci maddeye ve hamallar da ikinci maddeye istinaden ihtilâfa düştükleri için Belediye sat Müdürlüğü bunların arasındaki ihtilâfları — bal bhususunda — bir şekil bulmuştur. Buna nazaran bu teklife göre hanlardaki hamallar yalnız — elle taşmabilecek eşyayı nakledecekler arkalıkla taşınacak eşyayıda bölük hamallarına bıra- kacaklardır. İkmal İmtihanları Lise ve ortamekteplerin ik- mal imtibanları bir eylülde baş- hyacak, on beş eylüle kadar de- vam edecektir. Önbeş eylülden sonra — tedrisata başlanacaktır. İlkmekteplerde ise bir teşrinie ö« velde tedrisala başlanacaktır. Nokadar Otomobil Var ? Belediyenin yaptığı bir ista- tistiğe göre elyevm şehrimizde 2270 otomobil, otobüs ve kam- yon mevcutlur. miya başlamış, etraftan kurtarmak için yetişenle- rin müdahalesine rağmen Halit tecavözlinde devam etmiştir. Fakat bu sırada bir polis memuru gelerek hâdisenin önünü almak istemiştir. Halit bu sefer polis memuruna da karşı gelmiş ve hakarcte bile yeltenmiştir. Fakat 4 gölürmek Üzere y yenemiyerek eçmiştir. Bu sırada Halit cebindeki tabanca ve gıçığmı gizlice arkadaşı Yusufa vermek İsterken egörülmüş, onlar da müsadere edilmiştir. Hamallar lis memuru Halidi karakola lamış- ve kavganın önüne Bir Cinayet Ramide Para İçin Bir Adam Öldürüldü Evvelki gece Ramide Topçur bir cinayet olmuştur. 75 yaşında Hasan Molla isminde bir ihtiyar, Hasan Efendinin bahçe- sinde yatarken tam saat 24 te sabıkalı hırsızlardan Hasip oğlu Mustafa Aziz bahçe duvarından atlayarak Hasan Mollanın yanma gelmiş, ceplerini ve yastığının al- tım karıştırmağa başlamıştır. Bu sırada — Hasan Molla — uyan- miş ve hırsızin eteğinden tutarak bağırınıya başlamıştır. Bu garip gece ziyaretçisi bı- çağını çekerek Hasan mollayı ba- şından ve muhtelif yerlerinden ağır surelte yaralamış, sonra da kaçmıştır. Rami Jandarması şeri- ri sabaha yakın Topçularda tut- muş ve hakkında tahkikata baş- lamıştır. z SalıLe—_lîâ'lık Tayyare Biletinin Numara- sını Değiştirdi ve Yakalandı Yakup oğlu Osman isminde biri 11887 mumaralı tayyare bile- tibi 11987 numara gibi göster- mek için birinci 8 rakamının üze rine başka bir biletten kestiği 9 rakamını — yapıştırarak — Beyoğlu Servet gişesinden 50lira — almak isterken yakalanmıştır. Yeni Bir Türkçe Filim Darülbedayi artistlerinden ba- zıları ve bir kısım amatörler, *“Bir Millet Uyanıyor!,, — isminde yeni bir filim çevirmek üzere bir kaç güne kadar Çanakkaleye gi- deceklerdir. Mevzuun icabı ola- rak, Çanakkale Şşehitler âbidesi önünde birkaç sahne çevrilecektir. 48681 Kişi Aşılandı Yapılan bir istatistiğe göre İstanbulda Belediye hudatları da- hilinde bir senede 48681 çiçek, " Hfo ve veba aşısı yapılmıştır. Bu aşılardan 38,966 sı çiçek, 4397 si Lifa, 5318i vebadır. Günün Tarihi Muğla Zelzelesinin Acı Neticesi 15 (A. A.) — Dün öğleye kadar Dadyada iki defa hafif ve saat 15 te şiddetli bir zelzele olmuştur. Yeniden hasarat ve zayiat yoktur. Son ahnan malümata nazaran bütün Dadya kazası dahilinde 216 ev ha« sara uğramıştır. Altınordu Sakızda Galip İzmir, 16 (Hususi ) — Sakızda Altınordu ile Sakız şamiyonu Lelâpsl takımı arasında yapılan maç bire karşı dört sayı ile Aîunudıııuıı ge- Kbiyetile neticelendi. Zafer Bayramı Hazırlığı 30 ağustos zaler ve layyare bay« ramna hazırlık olmak ÜÖzere di Tayyare Cemiyetinde mühim — bir Içt.zı pılmiş, bazı faaliyet esas- ları tesbit edilmiştir. Halk Evinde Halk Evi tiyatro şubesinde dün faaliyete — geçilmiş —ve ilk — ders verilmiştir. Fransız Sefiri Geldi Fransiz Sefiri Kont dö Şambrön dün Paristen şehrimize avdet et- miştir. Samsun - Sıvas Hattı Samsun - Sıvas demiryolu bu ay sonunda işletmiye açılacaktır. Ulukış- la - Kayseri hattında da inşaat faa» liyeti Herlemektedir. İstanbul Adliyesinde Şahrimiz Adliyesinde bazı deği- giklikler yapıldığı haber verilmek- tedir. Yeni Fabrikalar Rusyadan gelen fabrika mütehas- sısları yakında tetkik faaliyetine girişeceklerdir. Tesis edilecek Txbe rikalar mütehassısların hazırhyacak- ları plânlara göre yapılacaktır. Dahiliye Vekili Giresunda Dabiliye Vekili Şükrü Kaya Bey Giresuna muvasalat etmiş, Bolediye dairesinde mühim bir nutuk — söyle- miştir. Meccani Talebeler Maarif Vekâleti ecnebi ve ekalliyet mekteplerine bir tamim göndererek bu sene leyli mec- cani veya nehari meccani olarak kaç tılığe alabileceklerini sor- muştur. Ecnebi mekteplere alına- cak meccani talebeleri Maarif Vekâleti seçecoktir. Fatihi Soyan Bir Hırsız Fatih civarında, Nuri, Basri ve Mehmet Beylerin evini soyan Abdülkadir. isminde bir bırsiz Fatihte bir camiin çerçevelerini sökerken yakalanmıştır. Vapurcuların Beyannameleri Hususi vapur kumpanyaları yakında Seyrisefain idaresine elle« yinde mevcut vapurların kıymet- lerini bildiren birer beyanname vereceklerdir. Bu beyannameler üzerine vapurlara kıymet tayin edilecektir. Hususi kumpanyalar Türk ve ecnebi limanları arasında — şilep- çilik yapmak Üüzere büyük bir kumpaaya teşkili için aralarında konuşmıya başlamışlardır. Son Postanın Resimli Hikâgyesi: Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: y V — KOY M 1 — E... Hasan Bey.. Sen de bir erkek güzeli olaydın... İK 5 2 — Avrupada karallık — ta- cını başına giyeydin.. Acaba ne yapardın ? — 3 Hasan Bey — Erkekler de talih yoktur, komşu.. Kıral olun- ca bizi de ya İspanya Kıralı gibi budut harici ederlerdi, 4 — Ya İstanbuldaki Limon Kırak gibi mahkemelerde siga- ya çekerlerdi. 5 — Yabut ta Kibrit Kıralı gibi kendiliğimizden kalıbı dim M*d*ı. 'a