27 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

27 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Şark Şehirlerimiz Asırdide “daba ke SON POSTA Münderecatımızın çoklu- gundan dercedilememiş- tir. —a Ismet Paşa Başvekil Dün Bir Müsa- merede Hazır Bulundular | Başvekil İsmet Paşa dün Bü- yükadada Yat Klüpte Rum mektepleri — menfaatine — verilen balo — ve — müsamereyi — teşrif etmişlerdir. Başvekil Paşa akşam tekrar Heybelide diraderlerinin evine dönmüşlerdir. Maltepede Tren Kıvılcımından Büyüki Bir Yangın Çıktı Dün maltepede tren güzergâ- hında, geçen bir tren lokomoti- finin çıkardığı kıvılcımlar yüzün- den yangın çıkmıştır. Kıvlcımlardan bir kömürcü- nün ahşap barakası — tutuşmuş ve yetişilinciye kadar ateş yanı- başındaki berber Recep Efendi- nin dükkânına siraye etmiştir. Bu suretle yangın büyümüş | ve ateş belediye dairesini de tu- tuşturmuştur. Dairedeki — evrak | ve defterlerden bir kısmı kurtarı- labilmiştir. Yetişen itfaiye ve etrafın yardımile belediye dai- resi de yandıktan sora yangın nihayet söndürülebilmiştir. İspanyalı Gençler Fransız Başvekili Tara- fındadn Kabul Edildi Paris, 27 ( A.A. ) — Başvekil M. Heryo Paris havalisinde bir ay ikamet etmek üzere gelmiş olan 14 İspanyol talebesini kabul etmiştir. Mülâkat büyük bir samimiyet | içinde cereyan etmiştir. Talebeler Milli Terbiye Nazırı tarafından da kabul edilmişlerdir. Nazır, her iki memleket gençliği arasında talebe —mübadeleleri — yapılması tememnisini izhar eylemiştir. Üç Aylıklar Perşembeye Verilecek Yetim, dul ve mütekaitlerin ağustos — yoklamaları perşembe günü akşamı nihayet bulmuştur. Bir kısım maaş sahipleri yok- lama mahallerine müracaat et- memişlerdir. Müracaat edenlerin | maaş bordroları tanzim edilmiye başlanmıştır. Bir ı:lyıolupeııeııhmnlndu itibaren eylül, , teşri- nisani, —üç ıyl:=ıuı itasına başlanacaktır. İnsanlar Vatanıdır (Baş tarafı | inci sayfada ) — Zaroyı tanımam, — Fakat Temo Ağayı tanırım. Zaronun benden on yaş büyük olduğunu söylüyorlar. Sizin yaptığınız hesa- ba göre şimdi yüz yirmi altı ya- şındayım. Fakat dedikleri gibi Temo Zarodan büyük değildir. Benden bile küçüktür. istersen — seni İstanbula | — Bir deli edememesi, Akıllı adam his ve Leveslerine gem vurmasını — bilir, öteki arzu ve his- | derini başıboş bırakır. e bir akıllı arasın- daki fark, birincinin hayatını kontrol ikincinin edebilmesidir. Son Postanın Resimli Makalesi 'Tlllı'"'—'—', 2.- Deli adam gemiye benzer. Akıllı adam, SON TELGRAF HABERLERİ Yeni İktısadi Müşkülât İngilterenin Yeni Tedbirleri Diğer Devletleri Endişeye Düşürdü Londra, 27 — (A. A.) — istinat ettirmek — Üzere resmen hiçbir esasa henüz haiz olmiyan resmi mahiyeti Rio De Janeyro, 26 (A.A.) — | Sao Paulo ihtilâl hükümeti neş- reylediği yeni bir tebliğde vazi- yetin vahim olduğu Rio şehri sokaklarında silâh teati edildiğini bildirmektedir. ' Hitlerciler Bir Eyalette İktidar Mevkiini Ele Aldılar Berlin, 27 (A. A.) — Turing eyaleti Diyet Meclisi, eyaletin yeni kabine azasını tayin etmiştir. Kabine hepsi nasyonal-sosyalist fırkasına mensup olmak üzere 3 nazırla 4 devlet müsteşarından | ibarettir. Bundan maada ziraatçi hizbe mensup bir nazır da vardır. Her 5 nazır hali hazırda mü- zayaka hasebile maaşlarından bir kısmını terkettiklerini beyan eyle- mişlerdir. -. İspanya Hâdiseleri Madrit, 26 (AA) — Bu sa- fesi, Jeneral San Jürjonun ölüm cezasının kalebentliğe tahvilinden dölayiı — hükümeti tebrik eyle- mektedir. gönderelim. Hacı buradan ayrılmak - iste- ıılyordu.A Dedi ki; * — Aman oğul, etme. n İstanbulda neyderim, j Buadan sonra - ihtiyar ile dereden e uk. — Köylü C. hacı tepeden - bir ı.,nJ., ip bir hâdise olmuştur. hükümeti, Ottava itilâflarını müteakıp Büyük Bri- tanya ile tesis edilecek ticari münasebatı yeni bir hükümetle girişmemiş olmasına rağmen çok ehemmiyetli fakat ilerlemiş olduğu ve hatta birçok memleketlerin Federal kıtaatın şehrin başlıca bah intişar eden gazetelerin kâf- — İSTER İNAN, İSTE Şu satırları bir İsviçre, gazetesinde okuduk: Her yerde olduğu gibi Isviçrede de havalar son derece sıcak gitmektedir. Denilebilir ki, bütün Avrupa afakına geniş bir sıcak dalgası kanat germiş bulunu- yor. Bu yüzden, Zürih ceza malikemesinde oldukça Büyük Britanya [ şimdiye — kadar müzakerata müzakeratın pek | | büyük caddesi olan Avenda Rio Branodaki halka karşı mitralyöz- lerle ateş ettiği söyleniyor. Riadaki Bahriye Nazırı, hü- kümetin Obidos ve Serkaparra mıntakalarındaki kıyam hareketini | tenkil eylemiş olduğunu ve kı | yamcıların gambotlar tarafından Muallimler Ârasında Ankara, 26 — Ankara Jim- nastik Mektebi Müdürlüğüne Ni- zamettin, Kabataş Mü sabık İstanbul Kız Muallim Mek- | tebi Müdürü Nuri, İstanbul Kız Li- sesi müdürlüğüne İstanbul Kız Ortamektep müdürü Zeki,Erenköy Kız lisesi ik — muallimliğine Kabataş lisesi müdürü Mahmut Beyler tayin ve nakledilmişlerdir. Casusluk Fransada Bir Alman Zabiti Mahküm Edildi Strazburg, 27 (A-A.) — Alman harbiye nezareti zabitanından mü- lâzım Kauffman cassaslukla - itti- ham edilerek gıyaben iki sene hapse ve 1000 frank nakdi ceza- ya mahküm edilmiştir. e— — z dümensiz bir | Dalga ve ruzgâr onu nereye götürürse oraya gider. dümeni sağlam bir kaptanın elin de bulunan bir gemidir. vermeyiniz. R İNANMA! tesirile yakalık takmadığı ağırca bir para cezasına mahküm edilmiştir. Bunu işiten diğer maznunlardan bazıları hemen etraftan yakalık tedarik etmişlerse de bazıları kravat bula- mamışlardır. Hâkim, bunlara da ceza vermemişse de adaletin huzuruna bir daha böyle lâübali bir halde 3 — Deliye benzemek istemeczse- niz., hayatınızda bir plân, bir hedef, bir gaye çiziniz. Dümensiz bir gemi gibi dalgalar —arasında bocalayıp mukadder akıbete gitmesine meydan —— dahi Ottava koferansının kendi ticaretine ne gibi bir tesiri olacağı ve Büyük Britanya hükümetine ya ırmasını icap eden telkinatın nelerden ibaret bulun- ması lâzım geldiği hakkında netayiç istihsal eylemiş bulundukları haber alımmaktadır. Arjantin ve Danimarka hükümetleri bu bapta teşebbüslerde bulunmuşlardır. Bunları pek yakında diğerlerinin takip etmesi beklenilmektedir. Cenubi Amerikada Brezilyada İsyan Devam Ediyor, Yeniden Birçok Yaralı Ve Olü Var takip edilerek kaçtıklarını resmen beyan eylemiştir. Porto Alegreden bildirildiğine göre asilere mensup tayyarelerin Guajura — şehrini bombardıman ederek 3 kişiyi öldürmüş8 kişiyi de yaralamışlardır. Bunlar hasta- neye kaldırılmışlardır. Maarif Vekili Cenup Vilâyetlerini Teftiş Ediyor Ankara, 27 (Hususi) — Maarif Vekili Esat Bey Adana, Maraş, Gaziantep, Mersin, Silifke, Ispar- tayı teftişe çıkmıştır. Vekil Bey bir müddet sonra Ankaraya dönecek, bir hafta kaldıktan sonra Çankırı, Kasta- moni, İstanbul ve dirneyi teftişe çıkacaktır. Jeneral Hapishanede Santander,27 ( A A. )—Jeneral San Jurjo, refakatinde Emniyeti Umumiye Müdürü bulunduğu ve 8 polis memurunun tahtı. mu- hafazasında olduğu halde asker kaleye gelmiştir. Mumaileyh der- hal kendine tahsis edilen höcereye götürülmüştür. için hâkim tarafından | gundan Mündericatımızın - çoklu- dercedilememiş- tir. —a Manevralar İtalyada İki Kuvvetli Ordu Harekât Yapıyor Roma, 26 (Hususi) — Bu sene merkezi İtalyada yapılması mü- nasip görülen büyük askeri ma- nevralar — başlamıştır. Bu hare- kât, Cubbyo ovası ile Tibr vadisi arasında, yüksek ve dağlık arazide icra edilmektedir. Kırmızı ve mavi kısımlara ayrılan İtalyan ordusu, bu harekâtta bilhassa hava kuvvetlerinden istifade et- mektedir. Ayni zamanda, manev- ralarda, piyade kuvvetlerinin mo- törlü vasıtalarla ve süratli bir surtte naklinin harekâtı harbiye üzerinde hasıl edebil ü netice- ler tetkik olunmaktadır. Bu hare kâtı birçok ataşemiliterlerle bera- ber İsviçre, Almanya ve Sovyet orduları namına birer asker! heyet takip etmektedir. Rifat Bey Mülga Âyan Reisi Vefat Etti Mülga Âyan Meclisi Reisi ve esbak Maliye nazırı Rifat Bey uzun bir hastalıktan sonra dün gece irtihal etmiştir. Merhum en eski Türk hane- danlarından olan Menemenli oğlu ailesinin reisi, Ajans Müdiri Umu- misi Muvaffak ve Hariciye Müs- teşarı Numan Beylerin pederi idi, Daha 20 yaşında izen hürri- yet mücadelelerine atılmış, büyük vatanperver Namık Kemale inti- sap ederek onunla birlikte çalış- mış ve daha sonra ona damat olmuştur. Meşrutiyeti mütcakıp - birkaç defa Maliye nezaretini idare et- miş ve bilâhare Âyan riyasetine tayin olunmuştur. Muvaffak ve Numan Beylerle ailenin diğer mensuplarına tazi- yet beyan ederiz. Cenaze mera- simi yarın icra edilecektir. Tahtakalede Bir Cinayet Dün sabah Tahtakalede tam polis karakolunun önünde bir cinayet olmuştur. Saframbolulu Emin İzzet isminde biri dün saat 9,15 te vapurdan çıkmış, Tah- takalede hemşerilerini görmek için geldiği kahveden saat 10 da Mehmet Emin çavuş tarafından parçalanırcasına öldürülmüştür. Cinayetin sebebi İzzetin vak- tile Mehmet Emin çavuşu, çaldığı bir şeyden dolayı mahkemeye vermesidir. Tahkikat yapılmak- tadır. Fabri_lgacılar Dün İktısat Vekilile Temas Ettiler Son kontenjan kararnamesile iptidai madde tedariki hususun- a müşkülâta — uğrayacaklarını ileri süren fabrikacılar dün Yalovada — İktısat — Vekilile Üşmüşlerdir. Vekil Bey g:l:rilııulınn mütalealarımı dinle- miş ve fabrikacılara teshilât gösterileceğini söylemiştir. Hariciye Vekili Hariciye Vekili Tevfik Rüştü