27 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

27 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

-P-OR Perşembe ve Cumartesi Göünleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Haftada İki Defa Spor üzme Birincilikleri Dünkü Müsabakalar Güzel Geçti, İstanbul Sporcuları Muv Dünkü yüzme müsabakalarında seyirciler ve sporcular bir arada Türkiye yüzme birincilikleri müsabakaları dün İstanbulumuzun ve hatta Türkiyemizin Büyükde- redeki yegâne yüzme havuzunda ve oldukça kesif bir kalabalık muvacehesinde yapıldı. Bu kala- balığın bizce sebepleri vardır. Bir kere günün bellibaşlı spor hareketleri, Taksimde ve küçük sahalarda yapılan küçük ve mahalli” fatbol maçları istisna — edilirse Veliefendiat yarışlarile bu yarışa inhisar etmesidir. Bir diğer sebep te Büyükdere havuzunun Boğaziçinin müstesna ve serin bir kıysında bulunuşudur. İstanbul halkının devamlı sıcak- lardan bunalan mühimce bir kıs- mının, hem bir Boğaz tenezzühü yapmak, hem de serin bir sahilde oldukça meraklı numa- ralar seyretmek gibi bir taşla iki kuş vurmak fırsatını kaçır- madıkları — görülüyordu. — Vakıa oraya spor ihtiyaçlarını tatmin etmek için şitap edenler de yok değildi. Fakat şurası muhakkak- tır ki bu kısım az, hem de hisso- lunacak kadar azdı... Göze batan hoksanlardan en mühimmi yarışı seyre gelenlerin yarışın bütün safahatını mükemmelen takibe muvaffak — olabilmeleri için lü- zumlu olan tertibat noksanlığıdır. Şirketi Hayriye hakikaten maddi fedakârlıklar ihtiyarile şehre ol- dukça mükemmel denilebilecek bir havuz hediye ettikten sonra federasyonun bir bakıma göre oradaki ufak tefek ve fakat diğer bir bakıma görede iza- lesi elzem olan noksanları ber- taraf etmesi cidden temenni ve ümit olunur. n Şunu da ilâve edelim ki; - ga- zetecilerin biraz daha fazla itina- ya mazhariyetleri temennisi abes bir talep telâkki olunmaz sanırız. Dün sabahtan esmiye başlıyan oldukça sert bir rüzgâr denizin sathında epey mütekâsif köpük- ler peyda etmişti. Bu temevvüç- ler yözücülerin dereceleri üzerin- de herhalde müessir oldu. Öğ- leden sonra program mucibince saat birde başlıyan bu müsaba- kalara Türkiye menatıkından dör- dü iştirak etmişti. İstanbul, İzmir, Kocaeli ve Bandırma. Bu mın- takalar dünkü faaliyetleri netice- sinde aşağıdaki neticeyi aldılar: Inci 2nci İncü 4üncülük İs. Mıntakası 7 | — 0 0 İ , E Te M B ü> o 1 5 2 ocaeli» . 2 B & iskalifye edilmiştir.) Teknik itibarile elde edilen netice ve dereceler şunlardır: 100 metre serbest: 1 - Vangel (İstanbul) 10-5” 17'1 dakika, ? - Alp (İzmir) 26'1 dakika, 3 - Şakir (Bandır- ma) 10-4 28'1 dakika, 4 - san (Kocaeli) 10-8 27'1 dakika, 100 metre sırtüstü: 1 - Garip (İstanbul) 1'42”1-2 dakika, 2 - Ali Haydar (Kocaeli) 1'50"5-10 dakika, 3- Mustafa (Bandırma) — 1'56”3-10 — dakika, 4- Vâsıf (İzmir) 1'57 dakika. affak Oldular | f""* f Dünkü müsabakaların birincileri bir arada 100 metre kurbağlama: 1- Alp (İzmir) 5710 dakika JI 2- Hiraç (İstanbul) 1,49, 3 - 410 2'17 (2 200 metre serbest: 1- Vangel (İstanbul) 2'48"” 4-10 dakika 2 - Rasim ( İzmir ) 3'22"6-10 dı.klkl 3 - Mehmet (Bandırma) 3'di dakika, 4 - Yu- suf (Kocaeli) 3'47”3-10 dakika, 400 metre serbesi: 1- Salim — (İstanbul ) 6, 31' 4/10 dakika, 2- Alp ( İzmir ) 6, 58” 3- Ahmet ( Kocaeli ) 8, 25" 5/10, 4- İrfan (Bandırma)8,25''7/10, 800 metre serbest: 1 - Salim ( İstanbul ) 13'42" dakika, 2- Samim (İzmir) 15'45” dakika, 3 - Hüseyin ( Bandırma ) 17'14” dakika, 4- Ali Haydar (Kocaeli) 18'9-10 dakika (4X50 ) bayrak: 1 — İstanbul ( Suat, Şeref, Oley, Mehdi ) 2,20 dakika, 2- Bandırma ( Şakir, Mustafa, Şamil, Mehmet ) 2.;_3'9 î.""- Sstl.ı KYMu::fl; san, laydar, Sıtkı, 2,40 6/10, 4 - İzmir ( Alp, Rasim, Vâsıf, Muhiddin) 2,48 8'10 dakika 1500 metre serbest: ı — Sıliıı; (İî:.lnhııl()x 26'22” 2-10 dakika, 2 - İhsan (Koca 26'30 dakika, 3 - Rasim (lımgig 31 dakika, 4 - Hayri (Bandırma) 37'1”7-10 Dalma : 1-H. Hilmi (Bahriye) 50 metre 39 saniyede, 2 - Zeki (B. beyi ) 50 metre” 43 1/2 saniyede, 3- Muhittin ( İzmir ) 48.30 metre 57 saniyede, 4 - Şakir (Bandırma) 53 metre 31 /2 Baniyede. Yüzme müsabakalarını mütea- kip atlama gösterişleri yapıldı. Beylerbeyliler müstesna bir mev- cudiyet gösterdi. K AR (1) Yeni Türkiye rekoru Bandırma tedir. Yarış Dün Beşinci Koşu Yapıldı Vellefendi —at koşularının beşincisi dün icra edildi. Birinci koşuda Madam Anna Sabri Beyin Pazar'ı birinci, Mr. Binns'in Jean Habler'i ikinci, Ali Muhittin Beyin Levent'i üçüncü geldi.İkinci koşuda Emir — Salih Efendinin Bozkurtu birinci, Ziya Beyin Yavuzu ikinci, M. Binns'in Daylight'i üçüncü geldi. Nail Ef. nin Aldervişi birinci, Ankaralı Ahmet Beyin Tayyarı Ikinci, Somalı Ahmet Efendinin Kameri üçüncü geldi. Koşuda Ahmet ve Fikret B. lerin Piperi birinci, yine Ahmet ve Fikret Beylerin Strombolisi ikinci, Hasan ve Şinelley Beyin Ödepaştesi üçüncü geldi. Beşinci koşu mania idi ve zabitler iştirak ettiler. Neticesi Saim Beyin zaferi birinci, Cevat Beyin atı ikinci ve Salâhattin Beyin Cingözü üçüncü geldi. Gazelemiz perşembe ve cumarteri günleri olmak Üzere haftada İki apor sayfam meşretmek- Perşembe günkü #por sayfasada dünya zpo: hareketleri memleket «por hâüdlesleri vardır. Cumartesi sayfasında İse cama günkü meç- Tarın tafsilâtı yazılıdır. S Boks | kiar . Mıntaka Birincileri Seçildi Perşembe akşamı hitam bulan İstanbul Mıntakası Boks birinci- likleri Vefa - Kumkapı kulübü bahçesinde kalabalık bir halk huzurunda icra edilmiş 932 senesi boks şampiyonları tesbit edi- miştir. Neticeler: Sinek siklet Agop ( Vefa - Kumpapı), Horoz siklet Yılmaz (Vefa-Kumkapı), Tüy siklet Demir ( Vefa - Kumkapı ), Hafif | siklet Yavuz ( Vefa - Kumkapı ) yarı orta Melih ( Galatasaray ) orta siklet Şaban ( Beşiktaş ), yarı ağır Kalost (Vefa-Kumkapı). İzmir Müsabakaları İzmir, 27 ( Hususi) — Dün ikinci lik — maçlarına — devam edidi. İlk defa K. S. K. ve Altay karşılaştılar. Altay bire karşı beş sayı ile maçı kazandı. İkinci müsabaka Altınordu ve İzmirspor arasında oldu. Her iki takım 0-0 ile bera- bere kaldı. — Memlekette Spor Faaliyetlerine reslmde: En üst- te Yenişehir, or- tada Muğla en altta Gönen gençlerinin teş- kil ettikleri fut. bol — takımılarını görüyorsunuz. ve Birçok muhabirlerimizden al- dığımız. - mektuplardan — anlaşılı- yor ki, bugün hemen her şehir ve kasabamızda gençler tarafından spor işlerine büyük bir ehemmi- yet atfedilmektedir. Anladığımıza göre, — bugün en ufak kasabalarımızda — bile, faydalı işler gören, muntazam surette çalışan spor klüpleri var- dır. Bu klüplere yazılan ve devam eden memleket gençlerinin adedi mühim bir yekün tutmaktadır. Aldığımız. yeni mektuplarda " | Birçok Şehirlerimiz, Ehemmiyetli Spor Sahne Oluyor canlı spor — faaliyeti — cereyan etmektedir. Bu güzel — kasa- bada yapılan bir maçta Bi- lecik takımı, Yılmaz — takımına (0-2) galip gelmiştir. Muğlada da spor hareketleri hayli ilerlemiştir. Muğla spor klü- bü gençleri yakında civar kasa- balara seyahatler tertip edecek- lerdir. Gönen muhabirimizden aldı- gımiz. bir mektuplta Gönen ld- manyurdunun bu seneki mıntaka şarıpiyonluk waçlarında büyük meyaffakıyet göslereceği te ümit- ziyadeleşliği haber verik. ğ Kü vwerilen — malümata göre, son — lerin lıım(îı ÜN AAA LAY zamanlarda Yenişehirde — de İ mektedir. ö D g -— d BÜD LA Nesl . B BĞ Ra