3 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

3 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

1 Hıfiıdsa E_O R Perşembe ve Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... Dünkü müsabakalardan heyecanlı bir enstanlane İki Defa Spor Cumartesi Günleri Dün Başlıyan Müsaba - kalar Çok Güzel _Oldu' Yarın Romanya Ve Yunan Tenis- çilerile Karşı Karşıya Geleceğiz Dün Kadıköyünde Fenerbahçe apor kulübünün tenis kortlarında, | atletizm federasyonu tenis komi- tesinin terlip ettiği Balkan tenis ! şampiyonasına başlanılınıştır. Dünkü müsabakalra yalnız Bul- gar ve Türk takımları arasında kcra edilmiş, Romanya ve Yunanis- tan ekipleri ancak müsabaka günü gelebilmiş olmaları ve yol yor- günluğu hasabile dünkü müsa- bakalara — iştirak — edememişler- dir. Müsabakalar heyecanlı ve zevkli olmuş, Bulgar sefareti erkânı ile şehrimiz kibar âlemine ve ecnebi. kolonisine — mensup yüzlerce halk tarafından alâka ile seyredilmiştir. Müsabakalar eliminasyon usulile yapılmıştır. Neticeler şunlardır: (A ) kordunda — yapılan — ilk maçta, Zeki - Karakaş ( Türkiye) çiftine karşı Yordanof - Suricief ( Bulgaristan ) çifti oynamış ve neticede 26 60 1012 63 64 ile Bulgarlar galip gelmiştlir. (B) korduna yapılan ikinci Sedat - Suat ( Türkiye ) çiftine karşı İbrahim Cimcoz « Armitaj çifti oynamış ve nericede Sedat - Suat çifti 1-6, 6-0, 6-2, 6-4 ile galip gelmiştir. Tek erkekler: (A) kordunda; Suat (Türkiye) - Suricief (Bul- | garistan) müsabakası 6G-1 9-7 9-4 Suat Beyin galebesile neticelen- miştir. | (B) kordunda, Ahmet Ferit (Türkiye) Yordanof (Bulgaristan) karşılaşlılar ve Bulgaristan şam- | piyonu olan Yordanof 6-2 6-8 6-3 6-1 ile galip geldi. Dünkü müsabakalarda tenis- çilerimizin — vaziyetlerini iyi ve güzel — bulduğumuzu — söyliyebi- liriz. Muntazam — çalışma mese- lesine tenisçi gençlerimizin ehemmiyet — verdikleri — anlaşılı: yor. Elde edilen neticeler, belki mükmmel görülmiyebilir. Fakat her halde neticelerin bizim lehbimize kaydedilmesi - lâ- zımdır. Anlaşıldığına Öre yarınki müsabakalar aha heyecanlı olacaktır. Çünkü Yu- nan ve Romanya tenisçilerinin iştirak edeceği yarınki müsaba- kalarda sporcularımızdan şimdi- den iyi oyunlar ve güzel neticeler bekleriz ve temnni ederiz. Yarın için tertip edilen müsabaka cet- veline göre: (A) Kordunda : “saat 10 da,, Ahmet Ferit - Trebugof (Tür- kiye) çifti Nikolaidis - Stelyanes (Yunanistan) çiftine karşı hâkem Server Bey. (A) kordunda:“Saat 11,15 te,, Bunya - Botez (Romanya) çifti Şirinyan - Şodvar (Türkiye) çif- tine karşı. Hakem M. Gorodeski. (A) Kordunda: Saat 14-30da Nikolodis (Yunanistan) - Kara- kaş (Türkiye)a hakem M. Vitol. (B) Kordunda: Şidvar-Trepof Hakem M. Binnes. (A) Kordunda “saat 15-5te,, Şirinyan ( Türkiye ) - Stelya- nos ( Yunanistan). Hakem M. Gorodeski. (B) Kordunda: Bo- tez (Romanya ) - Zeki ( Tür- kiye , Hakem — Server Bey. ( A ) kordunda: “saat 17 - de,- Papadopulos (Yunanistan) - Sedat (Türkiye ). Hakem L. Binnes. (B) kordunda : Bunya (Romanya) * Jaffe ( Türkiye ). Hakem M. Vitol, Bu malümatı verirken şura- cıkta müsabakaların intizamına da işaret edelim. Oyunlar cidden muntazam olmuş, herkes gönül | istirahatile seyretmiştir. Milâs Takımı Aydında Aydın, T (A A, ) — Vaki davet —üzerine Aydına gelen Milâs takımı ile Aydın spor klüp oyuncuları arasında yapılan futbol maçında Aydın takımı sıfıra karşı iki sayı ile galip gelmiştir. Olimpiyat 71 inci nüshası çıktı. Fener- babçede yapılan Türk - Bulgar tenis maçları resimler tafsilât. Olimpiyattan sonra Amerika spor hareketleri ve son resimler. Âltıncı Hafta — At Yarışları ; Yarış ve ıslah encümeni ta- rafından tertip olunan at koşu- larının — altıncısı dün — kalabalık bir seyirci kütlesi önünde yapıldı. Hendikaplı olan birinci koşu üç yaşındaki yerli ve arap erkek ve dişi taylar arasında yapıldı. Yavuz birinci, Bozkurt ikinci, Oğuz üçüncü geldiler. İkinci koşu üç ve daha yukarı yaştaki halis kan at ve kısraklar arasında idi. Birinci Pujer, ikinci Pazar ve Üçüncü Strombolis gel- diler. İkinci İnönü isimli üçüncü ko- şu, iki yaşındaki haliskan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsustu. Güler - birinci, Özdemir ikinci Aykız üçüncü geldiler. Dördüncü — koşu hendikaplı e paşsübe ve cumartesi günleri olmak Üzere baftada (hi e20> sayfısı neşretmek- tedir, Perşambe günkü «po> sayfasında dünya w90 kareketleri memleka! #epor hâüdlasleri vardır. Cumartesi sayf; da İse cuma günkül maç- lara tafailâtı yazılıdır. İstanbulda _llehiz Sporlarıw Yelken, Yüzme Ve Kürek Müsabakaları Yapıldı Hep Muntazam Ğı;ğ;ı;._Müsabakaların Neticeleri De İyi Ve Güzeldir Geç oldu ama, güzel oldu, dedikleri gibi, biz de deniz spor- cuları hakkında bu ata sözünü kullanacağız. Bu sene şehrimiz- de deniz sporları geç başladı. Fakat çok zengin başladı. Her cuma günü dolgun bir deniz proğramına şahit oluyoruz. Dün de şehrimizin üç yerinde üç muhtelif deniz sporu müsabakası yapıldı. Evvelâ yelken müsabakasın- dan bahsedelim. Geçen hafta birincisi Fenerbahçede yapılmıştı. Dün de Yeşilköy koyunda sene- nin ikinci yelken müsabakasını seyrettik. otralar sülün gibi dizilmişler, uçuşuyorlar, sekiyor- lardı. münbıî(ılırı denizcilik ko- mitesi tertip etmişti. Küçük — dingi 12 kanat, sahibi Ali B. dümencisi Selim Zeki B. 1 saat 50,50 1 derece. 12 m 2 derece - Şarpi 12-T 1 Flirt, sahibi M. Lag- range İ. saat 55..41 1 derece, 12 - T 2 Böcek sahibi Şeref Refik B. (sakatlandı) Büyük Dingi: 3 Mara, — sahibi 13,33 1 derece. 2 Elley, sahibi Djavara 1. 19. Ferry 1. 1L derece, 1 Frinelle sahibi — Pederelic, dümencisi Lagrange 1.20.58 ll derece, Yoleler : 15-1 Coşkun, sahibi Behzat Bey, dümencisi Harun B. 1.06.43 £ derece. 14 Putti, sahibi Zeehlin 1. 52. 52 3 derece. Yatlar: 30 Cok sahibi Gaulois Corbin 1.49.24 1 derece —— — uzunçayır koşusu daha yukarı yaştaki yerli ve arap at ve kısraklar arasında yapıldı. Poruj birinci, Sada ikinci ve ve Tayyar üçüncü geldi. Çalı manialı, üniformalı zabi- tana mahsus olan beşinci koşuya dört ve daha yukarı yaşta halis kan İngilizlerden maada her ırka mensupat ve kısraklar da iştirak etmiştir.İkinci mülâzim Saim bindiği Zafer birinci, Birinci mü- lâzim Salâhaddin Beyin bindiği Cingöz ikinci ve Birinci mülâzim Cevat Beyin bindiği Bekri üçün- cü gelmiştir. — idi. Dört ve | dahilinde 31Kanat sahihi Ali B. 1.50.15 2 derece 29 Mizi, 2 sahibi” Dielmann 1.53.05 3 derece. Yarışlara beş sınıf tekne işti- rak etmişti. Havanın sıkı n- doğuşu poyraz olmasından dingi ve yele gibi ufak — tekneler çok zahmetie yarışı ikmal ede- bilmişlerdir. Buna rağmen umu- miyetle yarış hattına girişler ve voltalar yelkencilik kaidesine uy- gun olmuştur. Bazı teknelerde iskota ve donanım kesilmesi vukua gelmiş- tir. Bu beş sınıf yarış arasında en şayanı dikkat olanı yole ve büyük kotralar arasındaki yarıştı. Fenni neticeler şunlardır: Havanın bozukluğuna rağmen yelkencilerin gösterdikleri meha- ret şayanı tabriktir. Yüzme Müsabhakaları Dün — Yeşilköyde — Yeşilköy Spor Kulübü — terafından tertip edilen — yüzme — müsabakaları büyük bir intizam — dahilinde ve kesif bir seyirci kütlesi hu- | zurunda icra edilmiştir. Yarışlar yüz metrelik bir açık havuz yapmıştır. — Neticeler şöyledir : 100 metre: | inci Saffan, 1,25, 2 inci Allek, 3 üncü Niyazi, 800 metre: | inci Corpi 16. 23.-, 2 inci Fery, 3 üncü Mehmet. Bu mesafeyi müsabaka harici olarak yüzen Selim 14,20 de kat'etmiştir. 200 metre: Tinci Eşref 3,54. 2-10, 2 inci Niyazi, 3 üncü Halit 100 metre hanımlar: Birinci Selçuk Vasfi H. 2,10. 1500 metre: Birinci Otto Be- ring 33.15 ikinci Cemil, üçüncü Halit. Selim yine müsabaka harici yüzerek bu mesafeyi 27, 43 te almıştır. Kürek Müsabakaları Dün Beykozda kayık yarışları yapıldı. Yarışlara Beykoz, Altı- nordu, Fenerbahçe ve Haliç kürek- çileri iştirak etmiş, Galatasaray Enreçkilıri iştirak etmemişlerdir. 'akat yarışlar muntazam heye- canlı ve zevkli olmuştur. Umumi tasnifte kulüler şu sırayı almışlardır: 1- inci Beykoz, 2 - inci Fener- bahçe,3-lncüAltınordu, 4-ünü Haliç Dün Yeşliköyde yapılan yelken yarışlarından bir Intiba