9 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

9 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HARKIN “GÖZÜ HALKINMKULAĞI HALKIN DİLİ Yan işleri telefona İetanbul — Hll cümet Milk Sermayenin İş Görmesini Temin Edecek Pili 20203 — CUMA — Memleketin İktısadi Emniyeti_ni Bozan Suçlular Şiddetle Taki Ankara, 9 (Hususi) — En: Son tereşşuh eden haberler, Ve- | killer Heyetinin pazar günü ak- | tedeceği içtimaın eheı-ımıiyen'nih bir kat daha arttırmaktadır. | Dün Başvekil Paşa buraya | muvasalat ettikten sonra Başve- kâlet dairesinde kısa bir içtima yapılmış, pazar içtimama hazırlık olmak üzere bazı esaslar tespit | edilmiştir. Kararnamede taallât Ankara, 9 (Hususi)— Vekiller eyetinin pazar günkü içtimaında ı son kararnamesinde ehbemmiyetli — tadilât anlaşılmaktadır. Adanada, kontenjan yapılacağı | Bir Köpek, Öksüz Yavrusunu Emzirerek Büyüttü Adana 4 (Hususi) — Burada, | şimdiye kadar görülmiyen ve işi- | tilmiyen harikulâde bir hâdise | tereyan etmiştir. Bir köpek, ök- süz kalan bir kedi yavrusunu aylarca emzirerek büyüttü. Bu suretle darbı. mesellere kadar geçen “ kedi - köpek düşmanlığı,, ortadan kalkmış oluyor. Hâdise Şöyledir: Emrazı zühreviye hastanesi €tivarında oturan mobilyacı Tev- fik Beyin bir kedisi vardır. Bu kedi doğurduktan birkaç gün sonra ölmüştür. Tevfik Beyin komşusunun bir köpeği vardır. Heri ki evlerin avla ve bahçeleri müşterektir. Zavallı kedi yavrusu annesini kaybettikten sonra gün- lerce acı acı haykırmış, sızlan- mıştır. Bu feryat ve figana tahammül edemiyen köpeğin, bir gün şefkat Ve merhamet damarları kabarmış | ve bu Ööksüz yavruyu ağzına alarak kulübesine götürmüştür, köpek kediyi bir buçuk ay emzir- Miş, hassas bir anne muhabbetile bakmış ve yavruyu ona en Henüz Misli Görülmemiş Bir Garibe Bu tadilâtın bir kısmı şimdi- den tesbit edilmiştir. Öğrenildi- ğine göre, yerli fabrikalara, yerli | sermayenin verimli olmasına yar- | yan iptidat maddeler meselesi | ehemmiyetle tetkik — edilecektir. Bu maddelerden bir kısmı için kontenjan İisteleri üzerinde | işine iera yerli sanayi sermayesinin yarıyacak — şekilde tadilât edilecektir. Millet Meclisi Açılınca Ankara, 9 (Hususi) — İktısa- di mevzuat üzerinde yapılan deği- | şikliklerden — bazılarının kat'iyet kesbetmesi için bir müddet bek- lemek lâzım gelecektir. Çünkü ( Davamı 10 uncu sayfada ) Kalan Bir Kedi İşte öksüz yavru kedi kendisini emziren köpek muhakkak — bir ölümden kurtar- mıştır! İnsanların hemcinslerini yemek ve mahvetmek için bin bir çareye başvurdukları bu — devirde kö- peğin, düşmanına karşı gösterdiği bu ulüvvücenap herkes için bir ibret levhası olacak mahiyettedir. Size bu kedi ile kökeğin bir resmini gönderiyorum. p Edilecek Ordular Akdeniz Hedefinde! Bugün Türk İstiklâl Zaferi- nin en büyük gününün yıl- dönümündeyiz. Kahraman ordu, Gazi Başkumandanın gösterdiği hedefe on sene evvel bugün ulaştı. Düşma- nin İzmir kıyılarından Ak- denize döküldüğü bu nazir- siz günü dünya tarihine hediye eden kahramanlara sonsuz minnet ve şükranl-. Bir şirket aleyhinde zarar ve riyan davamı İkame eden Ahmet Bey | Ağa Oğlu Ahmet Bey Tazminat Davası Açtı Hukuk Fakültesi müderrisle- rinden sabık meb'us Ağa oğlu Ahmet Bey bir şirket aleyhine mühim bir zarar ve ziyan davası ikame etmiştir. Davanın mabiyeti şudurı Bir müddet Mürefte havalisin- de petrol çıkarmak ve petrol kuyuları açmak üzere Türk ve Amerikan sermayedarlarından mü- ( Devami 3 he sayfada ) Komşunun ipile kuyuya inilmez! Kızım sana söylüyorum gelinim ses aalal Gülme komşuna gelir başına| — — zi ar —— —— — <—— - A Bi şe ——HAER AAA L Z er - Darbımesel Medlülleri: ___şı)_l_l_l_“l:ğ 9 Eylül 1932 İdara işleri telefomu İstanbal — 20203 Fiati 5 kurut Bugünün Meselelerinden miz İçin Evvelâ Bir Kamus Lâzımdır Yermek, Buşmak, Çevdık Gibi Öz Türkçe Kelimeleri Kullanmalıyız Türk dili Tetkik Cemiyeti Dolmabahçe Sarayında sık sık toplanarak büyük kurultaya alt hazırlıklarını bitirmiyo çalışmak- tadır. Kurultay — müzakerelerine iştirak etmok üzere Cemiyet umuml! kâtipliğine yapılan müra- cantlar gün geçtikçe çoğalmak- tadır. Darülfünun profesörlerin- den birçoğu, muallimler ve diğer fikir adamları, Cemiyet umuml kâtipliğine — isimlerini yazdırmış- lardır. Diğer taraftan lisan mü- tehassısları da öz Türkçe vâdi- sinde husust suürette tetkikler yapmakta, kurultay müzakerele- rine arzetmek Üzere vesikalar hazırlamaktadırlar. Haber aldı- ğımıza göre büyük kurultay on beş gün sonra toplanacaktır. Biz bu mühim mesele hakkında lisan tetkikatile uğraşan zevatın mütalealarını tesbit ediyoruz. Bu- gün de, Öz Türk kelimeleri ve bilhassa muhtelif Anadolu lehçe- leri üzerinde derin tetkikat yap- miş olan muallim Kilisli Rifat Beyin mütalealarını neşrediyoruz. Rifat Bey, en büyük Türk lügati olan * Divanı Lügatüttürk ,, ün | Türk Dili Tetkik Cemiyeti Re!xi Samih Ritat Bey vaktile basılmasına memur edil- miş, bu mühim eserin tashihlerini bizzat kendisi yapmıştır. Rifat Bey bize şunları söyledi: "— Bu ay sonunda toplana- cak olan Türk Dili Kurultayı buy yolda çok mühim bir adım teşkil edecektir. Bugün unutulmuş bir« çok öz kelimelerimiz vardır. Bun- ları ihya etmek, yâni bu; konuşma — ve yazı — dillerine nakletmek çok mümkün ve lâ- zımdir. Ben yalnız kendi dilimizi (Devamı 10 uncu sayfada) Dünya Güzeli Son Postada Dünya Güzeli Son Posta allesi arasında Dünya Güzeli Keriman Hanım dün pederi Halis Beyle beraber matbaamızı ziyaret etmiş, kazandığı muvaffakıyet etrafındaki sami- mi neşriyatımız karşısında mütehassis ve müteşekkir kaldığını söylemiş, bir müddet yazı dairemizde istirahat etmiş ve (Son Posta) ailesile birlikte resimler alındıktan sonra ayrılmıştır.