9 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

rd Halkın Sesi İktisadi Vaziyeti- mizdeki Tebeddül İktasadi vaziyetin aslahı için h&- kümet merkezinde büyük bir faaliyet var. Kabinede bir değişiklik yapıldı. khsat Vekili Mustafa Şeref Beyin yörine İş Bankası Müdürü ve İzmir mebuşu “Celâl B. geldi. Bu hususta halkımız diyor kis Saim B. ( Unkapanı Atlamalaşı 47) — Son kontenjan kararından son- rn piyasada eridişeli bir hava esmiye başlamıştı. Hükümet bunu derhal anladı. Yeni tedbirlerin arifesinde olduğumuz - anlaşılıyor. “İhracat ve #thalâtçıları bu bunaltıcı havadan kurtaracak kararlar mlimirkcen fert- lerin de bugünkü ekmeğinden ve işinden olmamalarına dikkat etmek lâzımdır. Dünya buhranı dolayısile bizde İş ve kazanç sadır. Herhangi bir kararla bir işçi bile ekmeğinden mahrum kalırsa adedi artmış olur. Hükümetin yeni kararları arasında bu moktalar da nazarı İfi- bara alınmalıdır. # Emin B. (Şehzadebaşı İmaretler sokak 18) — Genç ve hür bir vatan yarat- tık. İktisadi buhranı yenmek bunun kadar zor değildir. Elverir ki hepi- miz hüsnü niyetle mücehhez olalım. Hükümet büyük bir dirayetle vazi- yeti takip ediyor. Piyasada buliran ve sıluntı başlayınca derhal tedbire ler almıya karar verdi. Bu tedbirler- de biraz daha fazla vatandaşın İş ve ekmek sahibi olması mazan iti- bara alınmalıdır. Normal vaziyet ve refah böyle başlar, * Fadil B. ( Cincimeydanı *4) — Bedbinliği giderecek tedbirler alınırken çok şümullü düşünülmeli- dir. Tüccarlarımızla beraber her va- tandaşın menfeatl de nazarı itidara almmalıdır. Yani öyle kararlar ver- meliyiz ki bu, memleketin iktisadi menfaatlerini temin etmekle bera- ber bütün vatandaşlar bundan siya- nen möstefit olmalıdırlar. Bazı uzuv- lar» atalete uğratmak doğru değildir. * Iswall Hakkı Bey * (Bebek İskele saddesi 21) Iktısat Vekâletinde bir değişiklik yapılıyor. Piyasada haşir ve neşir olan ve ticaretin en ince noktalarını kadar müfuz eden bir bankacı İktr- sat Vekâletine getiriliyor. Buna çok isabetli buluyorum. Ticaret ve Iktr- sat işleri komple bir makineye benzer. Ufak bir çarkının intizam- sızlığı bütün makineyi muattal bıra- kabilir. Yeni tedbirler alınırken çok şümullü düşünmek ve her ferdin faaliyetini o İdame yolunu bulmak lâzımdır. Böyle yapılacağından da eminim. Buğday Ve Afyon Dün Anadoludan 260 çuval ve İğ vagon buğday gelmiş, iyiler 7 ve 7,5 kuruş üzerinden satılmıştır. Tiftik üzerine mus mele olmamış, Zile afyonları 1150 kuruştan muamele gör- müştür. — Son Postanın Resimli Hikâyesi: DAHİLİ HABERLER O/SON POSTA Bir Firar Teşebbüsü Tıbbıadliden Kaçmak İstiyen Bir Katil Ölüm Derecesinde Yaralandı Dün Tıbbıadli müessesesinden bir katil kaçmak ! istedi. Fakat damdan atlarken düşerek beyni par- çalandı. Tesadüfen oradan geçen bir muharriri- mizin müşahedelerini kaydediyoruz: Dün saat tam j ikiyi (10) geçe, Edirnede birisini kasten öldürüp te deli- lik iddia ettiği için IZgün evvel İstanbul Tıbbıadli müs”! derilen 28 yaşlarmda Edirnel Nuri isminde | bir maznun müessesenin müşahedehanesinden apteste gideceğini bahane ederek çıkmış ve aptesancde biriz bekledikten sonra aptesanenin tam karşısın- daki çamaşır deposmun açık kapısından içeri sesesine gön dalmıştır. , maşırlarla ler, Blöf Yapıyorlar Mahkümlar Ne Suretle Çalıştırılacak Benzin Ve Gaz Şirketleri Tröstü Bozmadılar Gaz ve Benzin şirketleri hak” | kındaki tahkikat ilerlemektedir. meme arasındaki tröstün bozul ağu ve şirketlerin biribirleriel re- kabet geçtiği söylenmekte ise de alâkadarlar tröstün bozulmadığını iddia etmekte ve bunun bir blöften ibaret olduğunu söyle- mektedirler. Komünistlik Dün Yedi Bulgar Maznun Adliyeye Verildi Dün şelrimizde komünistlik maznunu olarak yedi Bulgar yar kalanmış ve adliyeye verilmiştir. Haklarındaki tahkikat derinleşti rilmektedir. o Bunlarm isimleri şudur: Üstüyan Barof, Mite İstavro, Delo Pethof, İlya Haistef, Üs- tüyle e Görkiyef, Sali Kençef, İlya İlyet. Yeni Bir Tütün Şirketi İstanbulda bir yaprak Limitet Şirketi teşkil edilmiştir. Şirket yaprak tülün tcaretile iştigal edecektir. Kadın Kavgasi Küçük Mustafapaşada oturan Fatma Hanımla kiracısı diğer Fatma H. arasında mutfak yıka- mak meselesinden bir kavga çık- mıştır. Ağız kavgası bir müddet sonra dövüşmiye inkılâp etmiş, kiracı Fatma H. ev sahibini iyi” den iyiye “dövmüş kulağındaki küpeye asılarak kulağım yıri- | mıştır. Bazı gazeteler iki gün evvel Müddeiumumi Muavinlerinden Hikmet Beyin riyaseti altında Umumi Hapishanede bir. içti ma yapıldığını, bu içtimada ça- çalıştırılması lâzım gelen mah kümlarm tesbit edildiği yazıldı. Müddei umumilik | başmuavini Hikmet Bey bu haberi tekzip etmekte, neböyle bir içtima ya- pıldı nede böyle bir o karar verildi demektedir. Bizim (yaptığımız (tahkikata göre ayın on beşinde Muddei muml Kenan Beyin riyasetinde Başmuavin Hikmet, Jandarma Kumandası (Hilmi, (Hapishane Müdürü (Baha Beyler ile Barodan bir avukatin iştirak edeceği bir komisyon o top- İanacak ve mabkümların çalışt- nlması hakkındaki yeni nizam- nameye göre kararlar verilecektir. Katiller Meçhul! Geçen cumarteti akşamı Yedikule ile Bakırköy örasında trenin bir sarhoşu çiğnediğini yazmıştık. Tab- kikat neticesinde maktul Hüseyin Ef. nin evvelâ bıçakla öldürüldüğü, sonra trenyoluna konulduğu anla- sılmıştır. Katiller henüz meçhuldür. Fakat ip uçları elde edilmiştir. Para Borsasında Dün Borsada düyunu muvah- hade 57 kuruştan, o Anadolü 33/20 liradan, Anadolu ob- ligasyonu 33,40 liradan muamele görmüşlerdir. Dün bu esham ve takvillerde hafif bir düşme gö- rülmüştür. Katil deponun” penceresinden hemen kendisini Morg: damma atmıştır. O sırada da depoda ça- meşgul bulunan olmuş, kendisini yakalamak istemiş, fakat ketil damın ucuna kadar giderek kendisini aşağıya at- mıştır. Fakat atlarken muvazenesini kaybettiği için beyni üstüne düşmüş, kafası patlamıştır. O sırada yetişenler firariyi bir sedyeye koyarak müesseseye makletmişler, sowra da ahpaşa kaldırmışlardır. Katilin vaziyeti çok tehlikelidir. mubassırın o baberi hastahanesine Cerr, Müfettişler Dün Mekteplerin Teftiş İşlerini Görüştüler Şehrimizde bulunan Maarif Ve- kâleti teftiş heyeti reisi Rıdvan Na- fiz Bey, dün Vekâlet müfettişlerinin bir içtimana riyaset etmiştir. İçtimada bu sene liselerde yapr- lacak görüşü müştür. teftiş üzerine Bu Sene Tamir Yapılması Mümkün Değildir Kapalıçarşının birçok yerlerinin tamire mınhtaç ve bazı yerlerinin de tehlikeli bir vaziyet arzettiği hakkındaki neşriyat ve çarşı esna" fınım müracaatları üzerine Beledi- ye fen heyeti tarafından çarşıda tetkikat yapılmıştır. Bu tetkikat neticesinde filhakika çarşıda bazı tamire muhtaç kısımlar görülmüş- se de tehlikeli bir vaziyet tesbit edilememiştir. Çarşıda umumi bir tamir için (200) bin liradan fazla bir pa olmadığı için bu sene çarşının tamirine imkân yoktur. Yazmacıların Kooperatifi Yazmacı ve dokumacıların teşkil etmek istedikleri koopera- fin resmi muamelesi ikmal edil miştir. Kooperatif yakında faali- yete başlıyacaktır. Muhtelit Wahkemelerde Muhtelit Türk - Yunan mahke- mesinde dün 21 davaya bakılmış bunlardan 6s talik, 15 i reddedik miştir. Reddedilen 15 davada hükü- metimizden İstenen tazminat yekünu 495 küsur bin liradır. | Günün Tarihi Eylal 9 —- Fabrikacılar Ve Hükümetin Kararı Istanbul fabrikacıları dün Sanayi Birliğinde toplanımşlar, hükümetin madde meselesini yeniden tetkik edeceği hakkındaki karan alkışlamışlardır. Neticede 18 kişilik bir heyet seçilmiştir. Bu heyet Am- karaya gidecek, hükümetle temass geçecektir. Bir Hastahane Hakkında lzmirden yazılıyor: Gece sokakta yaralanan bir hastanın O tedavisisi yapmıyan buradaki Fransız hastaha- nesi hakkında takibat lera edilecek» © “Sİ üükiğii Beynelmilel Mason Kongresinin üçüncü İçtimaı dün yapılmıştır. Dün akşam Türkiye meşriki azamı tara- fından omurahhaslar (şerefine (O bir ziyafet verilmiştir. Bugün de Adalarda bir gezinti tertip edilecektir. Ağustos İhracatımız Harici Ticaret Ofisi ağustos ayın- daki ihracatımız hakkında bir ista göre ağustostar 27,400 lirahk koyun ve keçi 525,283 Kiralık © yumurta, 73999 liralık ham deri, 6573 liralık av derisi, 189,126 lirahk yün, 504,204 hiralk tiftik, 154, 166 Uralk hah, 164,174 Hrahk arpa, 206,206 liralık üzüm, 2,036 Tirahk incir ve saire İhraç edik migtir. Terkos Davası Avukat Mustafa Mün'im Bey t- rafından Terkos Şirketi aleyhine ilan davaya dün nımişdır. ntafa Bey, şirketin ye iie halde su vermediğini söylemekte ve tazminat istemektedir. Yapılan keşif neticesinde iddia sabit olmuştur. Dava tetkikat için talik edilmiştir. Balık Yüzlinden Vilâyet memur ve hademelerki- den bazıları palamut yemişler ve hastalanmışlardır. Bunlar o derhal tedavi altına alınmıştır. Balıkların bayat olduğu anlaşılmıştır. İş Bankasında İş Bankası Umum Müdürlüğünü vekâleten İstanbul Şubesi Wüödürü Muammer B. ia edecektir. Istanbul Şubesi Müdürlüğüne de Ankara Şu- besi Müdürü Yusuf Ziya Beyin geti- rileceği söylenmektedir. Serseriler Toplanıyor Serseri ve dilenciler polisçe top- lanmaktadır. On gün zarfında bu gibi eşhastan :35i poliçe tutulup Adliyeye verilmiştir. Bunlar bıdematı nafında kullemlacaklardır. Adliyedeki Cinayet Geçenlerde Adliyede bir cinayet olmuş, Hasan isminde bir arabacı, karısının o amcasının oğlunu mah- keme kapısı önünde öldürmüştü. Dün Hasanin muhakemesine baş- lanmıştır. Maznun cürmünü İtiraf etmiş, (dinlenen şahitlerden bir kısmı gördüklerini anlatmışlardır. Davamn 26 şahidinden bir kısmi da başka celsede dinlenecektir ecem > e J Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: ni Tuhaf şey Hasan ü! Hani üçüncüde yekayi ie verirdi “İlay ee Bi Mae Mp — çe- kirgeler de akıllandi. “Kolay ke- iL Aİ