29 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa çanee a f I Halkın Sesi İskân Sutistimal- cileri Yakalanıyor nda yapılan geniş sulistlmar 1 tenbit edilmekte ve gün göçtikçe sui al yapanlar c birer yakalanmaktadır. Bu hususta halkımız diyor ki ; Yusdf B. ( Feriköy 94 ) kândaki suilstimal bir facla zinciri hâlinda uzayıp gidiyor. Hemen hergün birkaç kişi tevkif ediliyor. Hazineye uzanan ellerin er geç kı- rılacağından emin olmahdır. Fakat beni burada âdeta sinirlendiren bir mesele vardır. Bu İşler neden vak- tile anlaşılmamıştır, Niçin şimdiye kadar bir teftiş yapılmamıştır. * Hikmet Emin B. (Beyoğlu Daracık sokak 12 - 14 ) — Teffiz işleri bitince iskândaki bozukluklar çırılçıplak ortaya çıkı- verdi. Alâkalılar şüphesiz sigaya çe- kiliyorlar, cezalarını göreceklerdir. Fakat böyle sahtehârlıkla alınan ev- ler, apartımanlar şimdiye kadar bir- çok sahip değiştirmiştir. Asıl sahte- kârlar paraları çekerek ortadan çe- kilmişlerdir. Şimdi —hükümet bu emlâke — el atacak hazine- nin malına bihakkin sahip olacak- tır. Şimdiki sahiplerine de gidiniz, paranın kime verdiseniz onlardan alınız diyecektir. Bu İşler günü gü- ve nüne teftiş edilseydi şimdi böyle bir | vaziyot meydana çıkmazdı. * Fuat Bey (Beyazıt Dikilicami 8Bo- gak 3) — Müfettişler İskân - sulistimalci- lerini dinlerlerken bazıları cürümle- rini pervasızca göyle (i etmişler: Herkes çalıyorda” Aldırış edilmiy du. Biz de çaldık! Fenalıkların öranek (isal yapılmasına hiçbir zaman edilemez. Bu zaval'ılar hırsızları taklit edeceklerine faziletli ve dürüst memurları taklit etseler acaba olmaz mi idi. * Halit''B. ( Tarlabaşı Çorbacı 80- kak 18 ) — İskân, — kuru'alıdenberi — etra- fında bin bir dedikodu yaratılan bir müessesedir. Simdiye kadar bu de- dikodular acaba neden muzarı itibara alınmamıştır. Asıl — suüstimalcilerle beraber bu hususu ihmal edenler de sorguya çekilmelidirler. Lâz Yakup Öldü Onbeş gün kadar evvel Laz Yakup Efendi isminde birisi Fe- nerde bir münazaa neticesinde yaralanmış ye Balat hastanesine eatırılmıştı. Yakup Efendi dün hastahanede vefat etmiştir. Adli- ye dokturları cesedi — muayene ettikten sonra gömülmesine mü- saşde etmiştir. ' Son Postanın Resimli Hikâyesi: —— 1 — Hasan Bey, bugünlerde çok Fazla uyuyorum... nAHğLBHABnRqu Bir Kamyon Devrildi Bir Odun Arabası Parçalandı Ve Bir Amele De Ezilerek Öldü Evvelki gece Şile ile Üsküdar arasındaki yol I üzerinde bir facia olmuştur. Tahkikatımıza nazaran | hâdise şudur: Rus Gaz Şirketine ait ve Aleksi isminde bir şoförün kullandığı kamyon Şileden Üsküdara gelirken yolda odun yüklü bir arabaya çarpmıştır. Musademe neticesinde araba param parça olmuş, kamyon da yol kenarımndaki hendeğin içine Östünde Şirketi amelesinden Mekmet kamyonun altına kay- yuvarlanmıştır. Kamyonun İftira Bir Ermeni Papazı İki Kişiyi Dava Etti İkinci — Ceza Bedros Efendi iftira davasına, aleyhine — açılan Temyiz Mahke- mesinin —eski kararı bozması üzerine tekrar başlanmıştır. Bed- ros Efendi ve arkadaşları Ermeni Başpapazlığına bir şikâyetname vererek Vartabet Efendinin Me- lek isminde bir çocukla beraber mişler ve bu suretle de papazlık- tan ihracına sebep olmuşlardır. Vartabet Efendinin vekili suç- Muhakeme, kararın tefhimi için başka bir güne İ'ıınkılımşlıt. Muallimler Hazırlanıyor Ecnebi ve ekalliyet mektep- | ilk kısım kadroları isim- lendirilmektedir. Şimdiye kadar istidalardan bir kısmı lerinin verilmiş terviç edilmiş, diğer bir kısmı reddolunmuştur. Yeni muallimlerin isimleri yakında belli olacaktır. Başını Yarmış Kuruçeşmede kön sinden ÖOsep bir kavga esnasın- da amele Şakirin başını taşla ür amele- yarmıştır. Mahkemesinde | Papaz Vartabet Efendi tarafından | her zaman buluştuklarını söyle- | luların mahküm edilmesini ve ay- | rıca tazminat alınmasını istemiştir. | |Yeni Kaıiıolar İsim Üzerine bulunan Gaz | yakalanmış edilmiştir. Müzede Tahkikat Devam Ediyor Müze İdaresi çalınan kıymetli seccade ve hırkanın tahkikine ehemmiyetle devam etmektedir. Müze Müdürü Aziz Bey dün Eski | Türk ve İslân Müzesine bir fotoğrafçı göndererek Konyadaki Alâeddini Selçuki camiinden ge- tirilen bir seccadenin fotoğrahnı aldırmıştır. Müze İdaresi bu sec- cadenin fotoğraflarını çoğalttıra- | rvak camilerde ve türbelerde kaybolan seccadenin Kouyadaki modeli karşılaştırılacaktır. İhtiyş_tsızlık Bir Adam EBu Yüzden Denizde Boğuldu Koçhisarlı Kemal isminde biri dün Kuruçeşmede — bağlı olan Şile istimpotuna bir ip bağlamış bu ipe tutunarak denize girmiş- kaçırmıştır. Zavalh adam suların arasında kaybolmuştur. — Bütün taharriyata rağamen Komalin ce- sedi balunamamıştır. Şeker Meselesi Son bir kararname ile şeker, kahve ve çayın tekrar kontenjana tâbi tutulduğunu yazmıştık. Piya- sada üç dört aylık şeker mevcut bu bir olduğundan vaziyetin min edilmektedir, Yerli özerinden heryerde satılmaktadır. kesme ı şeker buluranı doğurmıyacağı te- İ şekerler tir. Kemal bir aralık ipi elinden | mış, zavallı, kaymonun altından kendisini kurtara- mamış ve ezilerek derhal ölmüştür. Arabacı ile hayvanlara birşey olmamıştır. Arabacı, bu hâdiseden sonra kaybolmuş, fakat biraz sonra jandarmalar tarafından yakalanmıştır. Yapılan tahkikat netice- sinde kamyonu idare etmekte olun şoför Aleksinin bu esnada sarhoş olduğu ve facianım bu sarhoşluk yüzünden ileri geldiği anlaşılmıştır. Şoför Aleksi Üsküdar Müddeiumumiliğine teslim Bir Karar Ecnebi Mel;e_plerd en Resmi Mekteplere Nasıl Geçilecek Öğrendiğimize göre Maarif Vekaleti ecnebi ve hususi mek- tepler hakkında mühim bir ka- rar vermiştir. Bu karara göre, ecnebi ilkmekteplerde tahsil gör- müş olup hususi Türk mektep- lerine kaydolunmak için müra- caat eden talebenin dühul im- tihanları ilkmekteplerde resmi muallimler tarafından yapı- lacak ve talebelin lâyık oldukları sınıflar bu suretle tesbit edile- cektir. Talebeler bu şekilde tes- bit edilen sınıflardan yukarı s- nıflara ahnamıyacaktır. Bu suret- resmi le muhtemel bazı suiistimallerin önüne geçilecektir. Gaz, Benzin İhtikâr Y.;p.an Şirrketler Mahkemı?ye |Verilecek İstanbul Sanayi Müdürü Re- fik Bey gaz ve benzin fiatlerin- de gayritabil bir yükselme olup olmadığı hakkındaki tetkikatına devam etmektedir. Bu tetkikat yakında ikmal edilecektir. Fiat- lerin bir miktar yükselmiş olduğu tahmin — edilmektedir. Böyle bir elde edilir edilmez Sanayi üyeti gaz şirketlerini Müd- delumumiliğe — verecektir. Bıçakla Şakalaşıyormuş Fenerde oluran İbrahim ile Kâ- 39,5 | şakalaşırlarken Kâmil bıçakla İLrabimi bacağından yaralamıştır. Eylöl 29 Daaaa —ŞT )l Günün Tarihi | Başvekil Paşanın Mühim Beyanatı Antap, 27 — Başvekil Paşa ge- refine Halk Fırkasında 1€0 kişilik bir xziyafet verilniştir. Fırka namına Muhtar B. bir nutuk söylemiştir. Başvekil Pş. bu nutka samimi bir mukabelede bulunarak demiştir kit * Gaziantebin — kahramanlığı kadar meşhur alan kibarlık ve nezaketinin memleketin (İlk çetin günlerindene beri devam eden fedakârlığın: takdir ederim. Ankaraya Antebin canlı ve derin intibalarını beraber götüreceğim Antep şehir ve vilâyet olarak bütün memlekette mümtaz bir mevki ola- rak kalacaktır. Vatanın yenilmez bir kalesi, kültürün ve ilmin mühim bir muhlti olduğu kadar Halk Fırkasının başlıca temellerinden biridir ve dalma öyle olacaktır. Ve bunun böyle ol« masını talep etmek hakkımızdır. , Başvekli Pş. Nezipte Nezip, 28 (A. A.) — Bu sabah Antepten hareket eden Başvekil İsmet Pş. buraya gelmiştir. Buğday Fiatleri Dün şehrimize 35 vagon ve 1300 çuval buğday gelmiştir. Fiatler 6 ile 7 buçuk arasındadır. Bir Tebliğ Ticaret —Ofisinden - tebliğ miştir: *“ Fransaya arpa ve kepek ithali 1 teşrinievvelden itibaren kontenjana tâbi tutuldu. Musr. yulaf, çavdar ve bulgur gümrük tarifelerine zam ya- pildi. - Tafsilât için Ihracat ofisine mürscaat., Adliye Tayinleri Ankaradan alınan haberlere göre Ad'iye Tayin Encümeni teşrinlerde toplanacaktır. —Söylendiğine — göre bu toplantıda, birçok hukuk mezun- mühtelif adit tayin edileceklerdir. Hotosman Bayırı Büyükdere yolundaki Hacı- soman bayırı şosasının tamirine başlamıştır. Şosanın — tamirine bitinciye kadar boş ve dolu otobüslerin bu yoldan geçmeleri mennedilmiştir. Erenköy Sanatoryomu Verem — Mücadele — Cemiyetinin Erenköyündeki sanatoryomu illiyaca kifayet etmemektedir. Hastaların bir kısını sıra beklemektedir. Bunun için beş altı ay sonra sanatoryoma bir pavyon daha ilâvesi düşünülmek- tedir. Sanatorşom Avrupadan yenl vessit getiritmiştir. Sanatoryomda hastalar ciddi bir ihtimamlatedavi edilmektedir. edik ları memuriyetlere Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: l 2 — UÜzerime Yemliha üfür- müşler gibi başımı yastıktan kaldıramıyorum ! | | 3 — Uykuyu kaçırmak için | 4: Hasan B. — Onun kolayı almadığım ilâç kalmadı, hiçbi- | var komşu... rinden fayda yok.. — Aman, söyle şunu... 5 — Birinden borç para al... Eğer gözüne damla uyku girerse ben de buradayım!..