14 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

14 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

İNANILMIYACAK anur Ve Bütün Dünya Matbuatını Size Getirir. isterso souk u? Bu papas kendi kendine terleye biliyordu. Fran- sız fen akademi- si et Yukardakl —t haçı, parçalayıp tam bir. murab- ban kalbede lir misiniz? 120 yaşında meb'us. Bu ihtiyar adam 1789 tari- hinde Fransız Millet Mec- lisine 120 yaşında iken meb'us intihap edilmiştir. Yumurta kalesi. Napoli İsmi Jokob'dur. yumurta kalesi ismini v kalenin deniz kenarında bulunan bir yumur- ta üzerine yıpıldığıanınntlmekledı,, eğnelniilel Müsabakada Birinciliği Kazanan Resim Bu resim dünyasın en basit resmidir. Fakat beynelmilel fotojraf müsabakasında birinciliği kazanmıştır. Bu müsabaka Londrada yapılmıştır. Bu münasebetle büyük bir sergi açılmış ve binlerce fotoğraf gelmiştir. Bu kadar fotograf içinde birinciliği bu resim kazanmıştır. Resmin yazısı şudur: “ Güç bir iş,,. Maksat küçük çocuğun bu kadar çok merdiveni çıkmak için gös- terdiği cesaret ve azmi göstermektir. Hayvanlar, Biribirlerile Nasıl Anlaşıyorlar ? Biri birlerile geçinemiyen ve yanyana — duran hayvanlar dir. Buna — iğ- men alıştırıldık- ları zaman bu hayvanların yan- var- 'de bu kaleye halk * bunu tesbit miş ve kabul y) ermiştir. Çünkü bu —l —a ee emzer Dünyanın En Uzun Pantalonu Geçende adamın biri Londra- ŞEYLER Sıcak wi Bu Sayfada Dünya Matbuatında Çıkan Meraklı Hikâye, Yazı Ve Makaleleri Bulacaksınız. biri üzerine kon- şa, sözü me- ğer doğru imiş. Amerika sar billeri — civarında petrol dolu bir bü- yük kazan denize düşmüş, delinmiş. Çıkan gazlar su Üstüne yükselmiş ve ateş a- hnca bir yanar dağ gibi yanmıştır. L Z GER eee eee da bir terzi dükkânına uğrayarak F"' iki buçuk —metre uzunluğunda bir pantalon ısmarlamış. Terzi evvelâ alay edildiğine zahip olmuş, müşteriye hayretle bakmış. Fakat ve kendisi için faydalı olduğunu anlamış. Müşteri bir tiyatro mü- dürü imiş. Bir sahneye çıkacak olan uzun tabta ayaklı aktöre bir —pantalon , yaptırmak — için gelmiş. Terzi bu pantalonu yaptıktan sonra bu fikirden iştifade etmek istemiş bir tane de kendisi için yapmış ve ilân olmak üzere ca- mekânına koymuş, Pantalonun büyüklüğünü an- lamak için terzinin elinde bulunan alelâde pantalonla iki buçuk met- relik pantalonu mukayese ediniz. Tasarruf Yerine İsraf yana yaşadıkla- m görülür. İşte size iki misal: Bir » — nla bir kax, biribirlerine dokunmadan yaşı- yorlar. İşte bir köpek ki bu iki ördeği yavru gibl büyütüyor. Bizde tasarruf haftası için hazırlık yapılıyor. Halbuki Nev« yorkta çıkan Ticaret gazetesi, hükümeti her Amerikan vatan- daşını kazancının yüzde doksa- sonra, İşin ciddi | Dünyanın En Büyük Oteli Dönyanın en büyük oteli Amerikada Nevyork gehrindedir. Şimdi Londrada bunlardan da büyük yeni bir otcl yapılmakta- dır. Bu otel iki senede yapılacak ve bir milyon İngiliz lirasına mal olacaktır. Otelde 2500 oda bulunacak ve 3000 kişi yatabilecektir. 25 ekepres asansörü bulunacaktır. Otelin işgal edeceği saha 25 hektar olacaktır. Yemek salonunda 4000 kişi yemek yiyebilecektir. Dans sa- lonu dünyanın en büyük dans salonu olacaktır, Bina 700 metre yüksekliğinde olacak 1000 penceresi buluna- caktır. Binanın içindeki koridor- ların uzunluğu 6 kilometreyi, sıcak su boruları 1500 metreyi bulacaktır. Otel içinde 2500 kişi istiap eden bir sinema bulunacaktır. Ayrıca 250 kişinin yıkanabileceği bir havuzu, 500 otomobil kona- bilecek bir garajı olacaktır. Ay- rıca güneş banyosu, Ultraviyole banyoları bulunacaktır. ler odada televiziyonlu radyo konacaktır. Bina dahilinde 3000 telefon ye dahilf posta ve telgraf merkezi — bulunacaktır. — Ayrıca bina içinde bir banka şubesi, spor salonu olacaktır. Yalmız — yemek — salonunda 200,000 parça tabak, 2000 ma- saya ve 5000 sandalye olacaktır. Bütün otelde 10 bin sandalye bulunacaktır. nini şarfa mecbur. edecek - bir kanun çıkarınıya davet etmekte- dir. Çünkü ona göre buhranın sebebi tasarruftur. Her vatandaş kazancının yüzde onunu vergi ve sigorta için ayırmalı, kalanını sarfetmelidir. ?u dünya ne gariptir. vesme- muş Üç şişe - ae zerinde baş w şağı durabilmektedir. Dünyanın En Zengin Kadını Madam Lili Lalkoş dünyanın en zengin kadını sayılır. Sporu çok sever, Her tarafta şıklığı ile maruftur. Bu kadım iç çamaşırından, spor elbisesine kadar bütün giydiklerik nin ham maddesini kendisi yetiş- tirir. Meselâ ipek elbiselerini, Hindi Çini'de çiftliklerinde beslenen ipek böceklerinin istihsal ettiği ipek- ten yapıyor. “Yün elbiselerinin kumaşlarını yeni *Faleronya daki koyun — sürülerinin — yünlerinden dokutur. Geçende Madam Lalkoş bir meclise siyah bir kostümle gider. Kadınlar dikkat ederler. Kumaş ne yüne, ne de ipeğe benzer. Dostlarından biri kendisine elbi- sesinin neden yapıldığını sorar: * İnanmıyacaksınız amma. Bu elbise palmiya elyafından yapılk mıştır. Madagaskarda büyük pak miya ağaçlarım vardır. Bu ağaçe ların elyafını toplattım. Bu elbise. yi onlarla yaptırdım. Kimyaker- lerimin mütalaasına göre, bu elbise diğerlerinden daha dayanıklı olar caktır. K n eZ llli l ada < DÖG