15 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

15 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Hasis hastalanmış yatıyordu. Bir doktor çağırtmıya mecbur kaldı. Doktor geldi, muayene #iti reçetesini yazdı. Tam çıkar cağı sırada hasis: — Doktor Bey, dedi, şimdi — vizitenizi — vermiyec Benden alacağınız beş İira niye yarar ki, size bir para verilmesini de edeceğim. Doktor kabul ctti. — Hay hay çok iyi olur. Şu, yazdığım reçeteyi sırf mane- viyatınızı yükseltmek için yaz- Mmiştim! bunu memnuniyetle İddia Müşteri mağazanın kasasına gitti. — Siz dün bana kalp bir yirmi beşlik vermişsiniz, lütfen | değ.ştirir misiniz ?.. — Zannetmem Beyefendi kasaya kalp para girmez. — Nasıl olur dün siz ver- diniz. — İmkâm yok bir defa kalp para almadim ki vereyim !.. — Bu yirmi beşliği üç gün evvel yine ben sizc vermiştim. Tekrar sizden aldım. Şimdi de kalp olduğunu söylüyorum. Kırılan Heykel Hizmetçi toz alırken piyano- bu nun Üzerindeki meşhur Dantenin heykelini yere — düşürüp krdı. Kabahatini gidip hamımına haber verdi. — Hanım efendi bana darır mayın kazaen oldu.. Toz alıyor- dem, kain Yaldenizln piyaponun Bzerinde duran heykeli düştü, kırıldı. Boğa İle Woda Hürriyetlepesine giden yoldu yürüyorduk. Genç ve güzel bir kadın bir şeyden Ürkmüş gibi Üzerimize koştu.. — Ne var Hammefendi bir şey mi oldu? — Şurada bir boğa dikkatli dikkatli bana baktı, çok korktum, — İhtimsl Hanımefendi, robu- nuzün kırmızı rengi buna sebep olmuştur.. Genç ve güzel kadın düşündü. — Acaip. dedi, ben de- bili- yorum bu rengin modası geçmiş amma, bir boğanın nazarı dikka- tini nasıl oluyor da celbediyor7. | Kibar hırsız — Müsa etendim L. yalnız vasiyetnamemi | yazarken — ölürsem size külliyetli | ilâve | Haat y gitmişti. Sa: kargıladı raplar var Bey merak etti. | — Banı metfendi —| niçin Biyahlar giyi- yorsunur?.. — Kocam öldüğü — Sana verdiğim incileri kocan diyacaksin 7« — Ucuz aldım De kadar sene ol taklittir, derim , slü yal.. — Ne iyi keşfetlin 2.. — Beğenmedin!iz, galba Hanımfendi : için baş metre geçer göçmer Mâkis beğendim. Benim ayırınız, tasarrul hatası alırım, SOKAK ARALARINDA Gel seninle başbaşa, Sokak aralarında.. Gideüm Koşa koşa, Sokak aralarında.. o.ı Neler olur 7? Yapalım Şüyle bir tur yapalım.. İstarsan kur yapa'ım Sokak aralarında.. 0.. Amean hanım, diyeyim.. Kaynar kanım, diyeyim ; Sana canım, diyeyim Sokak aralarında.. ... Hiç kimse gürmez hele, Vakit geçer gülmekle ; Oynarız Ya - Yo bil Sohak aralarındaa.. Hulüsi gelir Yeni Bir Moda ı | v : Wi Nİ S Kadınlardakl marka taşımak modası giglie bize bunu da gösterecek ml ?.. sorarsa ne — Yakişıklı, güzel babasının da büyük bir apartımanı — Yanında rasmi varsa göstersene |.. — Nişanlımın mı Mmet, Cezir Muallim met ve derste cer'rden behsediyordu: — Deniz met zar manında yükselir cezirde do İner.. Küçük Mulr par- mağını kaldırd — Bir şoy sora- enğıml.. — Sor bukalımı. — Denizi zamanında satın daha kârlı» dır değil mi muab- lim Bey. cezir almak bir gençle nişanlandım, a. yoksa apartımanın mı?.. TAVAN ARALARINDA Görçi her turaf dardır. Tavan aralarında.. Na hâtiralar vardır, Tavan aralarında.. ı-. Kaç defa dedim size, Arını gelin bize, Oturalım diz dize, Tavan ara arında,. ı.ı Eltne düşslin elim Kuytu bir. yer seçelim Kendimizden geçelim Yavan aralarında.. .. Muhakkak gel yaramaz, Karkma cesur ol biraz, Bizi kimce bulamaz. TYavan aralarında., Şaket | beraber Niçin — —— Otomobil bir kadına çarptı. Kâdın yaralandı. Şoför - içini çekti : — Ne büyük felâket.. Kaza üzerine oraya toplanmış olanların arasında yaşlıca bir zat yanındakine : — Şoförün söylediğini duydun dedi.. — Evet kadına acıyıp felâket diye bağırdı. — Zannetmem.. Felâket de- mesine sebep, elinden — şoför vesikasını alacakları içindir. Çok Kalacak Hizmetçi arıyorlardı. Eli ayağt düzgün bir tane buldular: — Kızım bizim yanımıza ge- leceksin amma iki üç hafta sonra çıkmak istiyeceksen nafile almıyalım.. — Hayır efendim.. Ben efen- dilerimin yanında uzun raman kalırım, mu, — Peki, şimdiye kadar bw lunduğun yerden bir hüsnühal kâğıdı getirebilir misin?.. — Hay hay efendim.. İstore seniz yüz elli yerden de getire. bilirim !.. Dans Dansediyorlardı; erkek başladı. — Bu şimdi yaptığımız figürü öğreten —muallim — bana figürü parmakların üzerinde yapacaksın demişti, — Evet söre amma her hulde dansettiğiniz kimsenin parmaklarının, üzerinde deme- miştir. Yerinde Değil —Tırpan zadeler büyük oğuk ları için mükellef bir cenaze me- rasimi yaptılar.. — Tırpan zadeler — yaşama- sını bilen insanlardır. vesselâmi, Pot Memur amirden izin istedi.. — Müsaade ederseniz ben yarın — gelmiyeyim. Biraderimin baldızının kainpederi vefat etmiş cenazesine gideceğim ! — Peki, fakat badema cena- zesine gitmek için izin alacağı nız bu kadar uzak — akrabanız —e e GCerseniz bendeniz artık gideyimi — —— Cevap Supbi B. çok nazik bir adam- | dır.. Birisi lâf söylerken kat'iyyen kesmez. Karşısındakinin sözünü | bitirinciye kadar dinler, ondan sonra cevap verir.. — Zavallı Suphi Bey, her balde | karısile beraber yaşadıkları müd- detçe bir defa olsun cevap vere- memiştir!.. Kaybatmek Bir hasise sordum. — Neden piyango bileti ah | mıyorsun ? — Kazanamam ki. — Ya birinci sadüf edersel ikramiye te- — Yine bilet almak için ver- | diğim parayı — kaybetmiş olaca- ğgım. Dalgin hırsiz. ( Kendi kendine ) — Acaba ben buraya niçla gölmişiim ?..