28 Aralık 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

28 Aralık 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

eTT DT ?8 Künumuevvel -SON POSTA Mündericatımızın çoklu- gundan — dercedilememiş- Eski Adliye Vekili Avu- katlık Yapabilecek İzmir, 28 ( Husust ) — İzmir | Ağır Ceza Mahkemesi eski Ad- | liye Vekili Mahmut Eset Beyin | Avukatlık yapabileceğine karar | vermiştir. Mahmut defa 2 şubatta Müşerref Hanım isminde idamı talep edilen bir mazanunu müdafaa edecektir. Atinayı Ziyaret - Galatasaray İzcileri Yunan İzcilerine Misafir Oluyorlar Galatasaray izcileri perşembe günü 45 kişilik bir kafile ile Atina'ya gideceklerdir. İzcilerimiz Atina'da Yunan izcilerine misefir olacaklar, bir hafta kaldıktan sonra Seyrisefain vapurile avdet edeceklerdir. Bu müddet zarfın- da Yunanistan dahilinde bazı şehirleri gezeceklerdir. İki Teberru Morhum — Mabeynci Osman Beyin kızları Nuriye, Nimet Ha- nımlar Osmaniye matbaasındaki hisselerini, oğlu da Şişlidekli apartmanını — Darüşşefaka'ya te- berru etmişlerdir. Millet Meclisi Borçlar Meselesini Müza- kereden Sonra Tatil Edecek Ankara, 27 (Hususi) — Paris- ten hareket eden Saraç Şükrü Beyin bugünlerde gelmesi Bekleniyor. Şükrü Bey borçlar müzakerest hakkında - Fırkaya izahat verecektir. Bu itibarla B. M. Meciisinin kış tatiline pazar- tesiden evvel başlamıyacağı tâah- min ediliyor, Bulgar Kabinesi Bugün İstifa Ediyor Sofya, 27 (A. A ) — Bulgar Ajansı bildiriyor : Çiftçi fırkasına mensup Üç nazır kabineden istifa ettiler. Başvekil M. Muşanof mat- buata vaki beyanatında, yarın kabinenin istifasını kırala arze- deceğini bildirmiştir. Eski Borç Dofterdarlık 926 senesine ait olarak tüccardan Nesim Taranto Efendiden 80 bin Jiralık vergi | istemektedir. Bu paranm tahsili için Nesim eşyalarına — hacir Maamafih Nesim EF kararı almıştır. Yeni Bir Mukavele Macar — Mahafilinden alınan göre memlekelimizle | ında — bir takas mukavelesi yapılmışlır. memleketin merkez bankaları bu mukavelenin hesabatını kontrol edeceklerdir. Kurtlu Fasulya Göbek Atarak Raklâm Yapıyor İtalyadan Ticaret Odasına içi kurtlu gçarip bir fasulya nümu- neşi gönderilmiştir. Göbek atan fasulyası denilen bu fasulyanın İçindeki kurdun kimıldanması ile kendi — kendine Bunlar — vitrinlerda kullanılmaktadır. reklâm Esat Bey ilk | Her iki | zıplamaktadır.. | için | l Balıklar denizde mütbhiş dal- | galara mukavemet ederler de, sonra küçük su kaplarında bir taraftan bir tarafa nakledilirken hasta olurlar. sında sükünetini 2 — Büyük buhranlar, büyük hâ- diseler ve büyük müşküller karşı- bozan, kaybeden İnarslar da Böyle anlarda bütün maddi ve ma- nevf varlık birden kendinl seferber- liğe hazırlar ve mukavemet gösterir. âm:%îr' l Son Postanın Resimli Makalesi —W Küçük Meseleler |B l 1z eden şeyler, daha durmak — istemediği- mmiyet vermediğimiz küçük hâdiselerdir. Küçük hüdlse- leri Ihmal etmeyiniz. iradesini pek azdır. e SON TELGRAF HABERLERİ Ankara'da Büyük Bayram Gazi Hz. Arkaralı Hemşerilerine İltifatta Bulundular Ankara, 28 ( Husust ) — Ankara dün ve dün gece Gazi'nin ilk gelişi senei devriyesini büyük bir bayram yaparak emsalsiz bir surette tes'it etmiştir. (2000 ) atlı ve on binlerce halk tezahürata iştirak | etmiş, gece Halkevinde Maarif Vekili bir nutuk ver- | miştir. Maarif Vekili nutkunda ezcümle demiştir ki: oğlu | “Mustafa Kemal adı Türk tarihinde kurtarıcı ve yaratıcı büyük ata olarak daima artan bir coşkun- lukla aydınlanacaktır.,., Yine Halkevindeki merasim esnasında Ankara Valisi Nevzat B. Gazi Hazretlerinin şa kıymetli sözlerini halka iblâğ etmiştir. Muhterem arkadaşlarım; * Bugünkü tezahuratı yakından seyrettim. Çok mütehassis oldum. Bu canlı tezahurat bende on Üç yıl evvel Ankaraya ilk geldiğim gün duyduğum heyecanı yeni yaşattı. Bugünkü manzara karşısında terdikleri hüsnü kabulü ve yüksek misafirperverliği | tamamen hatırladım. Zaten bu asil hareketi hiçbir vakit unutmadım ve unutmıyacağım. Ankaraya geldiğimden sonraki mücadele haya tımızda hürriyet ve istiklâl aşkı kahraman Anka- | ralıların - başta — sizin gibi daima benimle beraber kalmış olan değerli arkadaşlarım olduğu halde - gösterdikleri vefa ve yardımları her vakit minnetle yadederim. Benim Ankaraya geldiğim günü yaşatmak teşebbüsünü alan yüksek heyetinize çok teşekkür ederim. Bugünü yaşamakta derin sevgi heyecanını ve duygularını minnetle bir daha gördüğüm Ankaralı hemşerilerime sonsuz saygılarımı ve sönmex sevgi- lerimi bildirmenizi rica ederim. ,, Gazi Hz. nin bu beyânatlarını halk hararetle Taranto Efendinin | konulmuştur. | tebiri icra | Ftrdeşi Mustafanın muhterem Ankaralı hemşerilerimin o gün bana gös- Karfleş Katili Bir Delikaalı Arapkirde | Hemşiresini Öldürdü Malatya, 26 (Hususi) — Arap- kirin Kadabala köyünde de bir cinayet olmuştur. Cinayetin se- bebi cehalettir: Köy eşrafından avcı Hasan oğlu Şahin kızı Zine- | bi köy delikanlılarından birisine | nişanlamış ve düğün hazırlıklarına | başlamıştır. Fakat bu esnada kız Mustafa — ismindeki — kardeşine: * Babama söyle, vermesin, ben başka birisile se- vişi dirsin,, demiştir. Bu sözler kızın sinirine do- kunmış, o da - biçağını çektiği gibi kızın vücudunu delik deşik ederek öldürmüştür. Mustafa ya- kalanmış, ağır ceza mahkemesine tevdi edilmiştir. Bir Kasa Hırsızı İki senednberi Tütlün Gümrü- günde kasa hırsızlığı eden Mecit oğlu Hüseyin zabıtaca yakalan- İSTER ANAN, nülusü — bizim İstiklâl Yunanlstarın kadardır. Yunanislan âsır o muştür, Böyle olmakla beraber, Yunanistan'da 40 konser« vatuar varmış, bizde bir tana var, o da nakır. anlıların beynelmilel san'at ve edebiyat Alemin- eri geçen edip vo san'atkâzları var, beni o adama | yorum. Beni onunla evlen- | nüfusumuzun kazanılı ancak yarım alkışlamıştır. ” ü Afyon İşinde Hükümet Teklifi Kabul Edildi Ankara, 28 ( Husust ) — Fırka grupu dünkü içtimaında afyon me- selesi hakkında Kırklareli Meb'usu Nihat Beyle arkadaşlarının verdik - leri şu takriri itlifakla kabul et- miştir : * Uyuştuürücüu maddelerin takibi ve afyon ist haal va ücareti kında hükümetin arzettiği progra- mın kabülünü - te ederiz. Bu büyük, insani ve Elssi meselenin hallinde Reis.cümhur ve Umumi Reisimiz Gazi Mustafa Kemal Hı, lerinin - bizzat böyük —ehemmiyet vererek yüksak “ülüka göstermiş olmalarımı şükranla kayde Takri in kabulün teakıp mü- zakerata n hayet verilmiştir. Cevabi Notamız Ankara, 27 (Hususi) — Mısıra cevabi notamızın Misir hüküme- tince iyi karşılandığını gösterecek bazı haberler gelmektedir. İSTER yarısı Yunan Yunan'ıların hak- || Seyrisefain Yeni Lâyihaya Göre Üçe Ayrılıyor Ankara 28 (Hususi) — Kapo- taj hakkının devlet — inhis: sınımın tadil edilen şekline göre: Seyrisefain Üçe ayrılmaktadır: İç hatlar ve Yalora idaresi, Diş hatlar idaresi, Havurlar ve fabrikalar idaresi, Seyrisefainin şimdi idare et- mekte olduğu kılavuzluk ve 1o- morkör işlerile yatlar, İstanbul Deniz Ticaret Müdürlüğü emrine | geçeceklerdir. Yeni şirket teşkil edilinceve kadar vapurcular bu- güakü — vaziyetlerinde devam edeceklerdir. İzmir Güzeli Neriman Numan Hanım İntihap Edildi İzmir, 28 (Hususi) — İzmirde güzellik — müsabakası yapılmış, işlemiye İ alındığı hakkındaki kanun lâyiha- | yin kızı Neriman H. kazanmıştır. | İNANMA! Yunan tiyatroları baştan başa halkla dolu. Birde bir tiyatra var, onu da hükümet yardımile yaşalıyoruz. gazeteleri misli #satış yaparlar. büyük — Avrupa Kürsü işgal eden profesörleri var. Biz profexör erlmizi kendi Darülfünunumuza bile lâyık görmüyüruz. bizim — guzetelerim 2in birkaç darülfünunlarında ISTER İNAN.SİSTER İNANM:i ————————————— —Ö Ciğer Tahsisatı Kesilince M. N. Evvelki gün gazetelerde şöyle bir haber okudum; her halde | siz de okumuş olacaksınız: "Defterdarlık Düyunu Umu- miye binasındaki halıların muhafa- zası için farelerle mücadele etmek üzere bina dahiline bazı kediler koymuş ve bunları ciğerle besle- mek için Maliye Vekâletinden tah- sisat almıştı. Son zamanlarda tahsisat bittiği için kediler dağılmıştır... Parlak değil mi? Millit mücadele — senelerinde hükümete ait beş on hayvani Ankara'ya kadar getiren bir bay- tar, bunlara tahsisat verecek makamı bulamamış, nihayet Maliye Vılı.lklotlılı parmaklığına bağlı- yarak: — İşte ait oldu; makam, Ben aradan çolı'l.llyıırıı.""ı tahsisa- tınızı buradan alırsınız! demişti. At ve sığır gibi hayvanlar eskidenberi, hükümet hazinesin- den çimlenirler, bu malümdur. Fakat defterdarlı; tavassutile kedilere maliye vekâletinden tah- sisat kopartılması, galiba, ilk defa görülmüş, ne yazık ki, bu da uzun müddet sürmemiştir. Zavallı kedicikler, bir müddet refaha erdilerdi. Felek onu da fazla | gördü. Düşünün bir kere; İstanbulun | en muhteşem binası, Bu kış mev- siminde rahat, sıcak odalar, içe- ride canları sıklınca çıkıp geze- cek cennet gibi bahçe. Hele va- zife, ömür şey! Farelere karşı halılar muhafaza - olunacağı için, her zaman pufla halıların Özerin de uzanıp mışıl mişıl uyumak fırsatı var. Sonra Maliya Vekâle- tinden tahsisat çıktığı için bol bol ciğer. Böyle bir hayat sürüp durur- ken günün birinde bakıyorlar ki ciğer kesilmiştir. Bir iki bakını- yorlar; akşamları yine farelerle döğüş ediyorlar. Fakat ciğer çık- miyor. Gidip — Defterdar Beye dertlerini dökemezler, Vekâlete telgraf gönderemezler. Bir akşam toplanıyorlar ve boyunlarını bü- kerek ağır ağır çekilip gidiyorlar. Zavallı kediler.. Şimdi onlara bütün akran ve emsalleri “Devlet düşkünü,, diye acıyacaklar. Bir müddet ciğercinin, ahçı dükkânının bulaşık kaplarından sıyrılmış bir yağ parçasile gün- lerini gün —etmek — onlara acı gelecek. Fakat ne çare kader. O heybetli bina içinden çıkan insanlar da bu zavallı kediler gibi eski rahatı, eski fırsatı bulama- mışlardı. B İşin kötüsü, oradan çıkıp yo- kuş aşağı inince Babıâli caddesine varılır. Bu devlet düşkünü kediler oralarda kendilerini geçindirecek bir kapıyı zor bulurlar. Çünkü — buradaki — insanların çoğu gazetecilerdir ve onlar da: Kendisi muhtacı himmaet bir dede, Nerde kaldı gayriye himmel ode Makulesindendirler; — çoğunun parasızlıktan ciğerleri kan ağlar ve ciğer bulsalar kendileri yerler. Vekâletin ciğer tahsisatını kes- mesi Üzerine evvelâ kedilere, son- FAŞ | ra halılara olan oldu demektir. birinciliği tüccardan Numan Be- | Fareler cirit oyniyabilirler. Adliye Vekili Eskişehirde Temyiz Reis Ve Azalarile Görüştü Espişehir, 27 ( Hususi ) — Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey buraya geldi; temyiz mahkemesi Gsirüline giderek imaşgul eldu' ltemyiz reis ve azalarile yörüştü. Yusuf Kemal Beyin seyahatinin teşkili mahakim kanuna ile ve temiyiz mahkemesinin Ankara'ya nakli mesclesile alâkadar olduğu söyleniyor. 2