25 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

a SON POST Gasetemiz perşembe ve ewmartesi günleri olmak Hzere haftada (Ki sper sayfam meşratmel- kedir. Perşembe güekü sper sayfamada dünya eper Bereketleri memleket spor hüdlesleri vardır. Cumartesi sayfanada (s4 cuma günkü maç- danu tafzilâtı yazılıdır. Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı ikuyunuz... Futbol Şilt Mqîları Fenerbahçe Mühim Bir Rekor Tesis Etti Galatasaray İse Altinorduyu 2-0 Gibi Hafif Bir Netice İle Yendi Lik maçlarının İlk devresi ge- çen bafta bitti. Geçen sene lik maçları, büyük kulüplerin çeki- meleri neticesi olarak çok sönük geçmiş, futbol meraklıları - yaslı bir sene yaşamışlardı. Fakat bu sene eski mızıkçılıklardan eser kalmadı. Fener, Galatasaray ve Beşiktaş gibi başlıca kulüpler de şampiyona müsabakalarına iştirâk etmek suretile eski canlılığı yar Şattılar, Dün tam bir futbol havası idi. Öğle Üzeri hafif çiseliyen bir yağmurdan sonra saat ikiden İtibaren hava berrak ve güneşli manzarasile futbol meraklılarını bayli sevindirdi. Bunun neticesi olarak dün Taksim stadyomunda yapılan Şilt müsabakaları; kala- balık — denilebilecek bir seyircl kütlesi tarafından seyredildi. Kasımpaşa - Vefa İlk müsabaka Kasımpaşa ile Vefa arasında yapıldı. Seyircilerin büyük bir ekseriyeti Vefanın bu müsabakayı bariz bir galibiyetile bitireceğini ileri sürüyordu. Fakat metite böyle olmadı. İlk devrede Vefa bir gol atmaktan başka bir gey yapamadı. İkinci devrede ise Kasımpaşa daha canlı oynadı ve bir gol yaparak beraberliği temin etti. Bundan sonra oyunun nihayetine kadar, iki taraf gol çıkarmak imkânını bulamadıkları için müsabaka beraberlikle hitam buldu. Dokuz Gol! Vefa - Kasımpaşa — maçından sonra Fenerbahçe ile Süleymaniye birinci takımları gilt müsabakası yaptılar. Derhâl — söyliyelim ki Fenerbahçe dünkü maçta yeni bir gol rekoru tesiz etmiş oldu. Oyun başlar başlamaz Fenerliler tam manasile hâkimiyeti ele ald- lar ve Süleymaniye kalesine uk sık akınlar yapmıya başladılar. Bu akınların ekserisi gol ile netice- leniyordu. Bu suretle Fenerbabçe fk devrede tamam beş gol attı. Fakat şunu da insaf ile söylemek lâzımdır ki Süleymani- eli gençler de Fenerin kuvveti ıuıı.ımdn bütüm kudretlerila ça- lıştdar ve maneviyat bozukluğuna zerre kadar uğramadılar. Yalnız aradaki kuvvet ve oyun farkı Fenerin lehine tebarüz ettiği için gol atmak fırsatını da daima Fe- nerliler — karamyordu — Birinci devre bu suretle 0- 5 Fenerbahe genin lehine neticelendi. İkinci devreye gelince; bu devrede - Süleymaniyeli — gençleri biraz daha yorgun görüyoruz. Buna rağmen Süleymaniye müda- fileri çalışmak ve uğraşmaktan vazgeçmiyorlar, hatta Fenerin gol adedini eksiltiyorlardı. Ancak Feüerbahçe muhacimlerinin kom- binezonu, gol atmak- hususunda çok müessir olayordu. Bu devre- de Fenerbahçe dört gol daha çı- karmak suretile gol adedini do- küza iblâğ etti. Fener gollerinin ı ikisi Şaban, ikisi Zeki, Uçü Mu- zaffer, biri Fikret, biri de Reşat tarafından atıldı. Maç, aradaki kuvvet muvazenesizliğine rağmen çok beyecanlı ve güzel oldu. Ha- tırladığımıza göre bu seneki maç- larda Fenerbahçe ilk defa olarak dokuz gallü bir oyun oynamak suretile mühim bir gol rekora tesis etmiş oluyor. Kadıköy'ünde Dün şilt maçlarının birl de Ka- diköyünde Fenerbahçe stadında yapıldı. Bu maç Galatasaray ile Altınordu arasında idi. Gulatasa- ray, çok zayıf olan Altınorda ta- kımına karşı şüphesiz ki hâkim oynadı. Fakat şunu da söyliyelim ki bu kâkimiyet vasatın bile alk- tında idi. Çünkü Galatasaray nihayet iki gol atabildi. Halbuki Sarı « Kırmızı takımın daha fazla gol çıkarmasını bekliyorduk. Bu netice de anlatiyorki Galatasaray eski kuvvetini bulmak için çok çalışmalı ve bize daha güzel ©- yunlar göstermelidir, Ümit edi- yoruz ki artık idar! meseleler bit- miş ve Galatasaray kulübümüz teknik faaliyeto başlamıştır. Kayak sporu, yani (ski) Avrupa'da karlı kış günlerinin en cazip eğlencesidir. Fakat henüz Biz bu spordan V_oleybol Maçları 933 Voleybol ona mÜ- sabakalarına ydüıı ı'l.:lıı levam edi- di. Evvelâ Mühendia Mektebi He Sen Mişel takımları karşı- Taştı ve mühendisliler galip gek diler. Sonra Fenerbahçe, oyuna gelmeyen Eyüp takımıma karşı galip ilân edildi. Bunu mütcakip İstanbulspor ile Kaşımpaşa takım- ları karşılaştılar, İstanbulspor ka- zandı. Bundan #onra Galatasaray ile Hilâl oynudı ve Galatasaray galip geldi. Dün Taksim stadyomunda yapılan şilt maçlarına ait fotoğraf mubabirimizin aldığı resimleri buraya dercediyorur. Yukanda Vefa- Kasımpaşa ve Fenerbahçe- Süleymaniye maçlarına ait iki enstan- tane, aşağıda Vefa ve Kasımpaşa takımlarını bir arada görüyorsunuz. mahrum bulunuyoruz. Bununla beraber bu sporun bizde de taammüm etmesi o kadar müşkül elmiyan bir İştir. lUludağ Kayak Sporlarına Çok Elverişlidir FakatBunun İçin Herşeyden Evvel Teşkilât_ Ve Para Lâzımdır Biz Türkiyede (kayak sporuna ait güzel resimleri yalıız mec- mualarda görüyorduk; Fakat İs- tanbul yakınında Bursanın yanı başında kayakçılık için fevkalâde müsait bir arazi olduğunu belki kimse bilmezdi. Orta Avrupada böyle güzel bir arazi, mutlak her kış Olim- piyadı için Beynemilel toplanma yeri olurdu. Bu kararımı İsviçre, Avustur- ya ve Almanyada kış sporu yer- lerindeki tecrübelerime istinaden vermekteyim. Hiçbir yerde 2000-2550 met- re yüksekliğinde Uludağdaki gibi kilometrelerce uzun ve geniş yaylalara tesadüf edilemez. Bu yüksekliklerde birinci kânundan mayıs ayma kadar ber zaman kar vardır. Hatta hemen Bursa- ya doğru takriben 600 mctre rakımlı yerlerde karla — örtülü açık sahalar mevcut olup ikinci kânundan marta kadar her cuma Bursadan buralara kayakcılık için gçıkılabilir. Keza Elmaçukur ve Hüseyinalan köyleri cıvarı da çok müsait birer kayakçılık sa- hasıdır. Buralarda — yaşlı, genç herkes kayakcılık öğrenebilir. Uludağ, kışın her tatilde Türk mektepleri talebelerinin muallim- lerile birlikte olmalıdır. Aynı zamanda Uludağ mınta- kası kış mevsiminde de seyyahlar ve sporu seven Türkler için cazip bir hale getirilmelidir. Bu yapılırsa Bursa ve İstanbul için mühim iktisadi faideler de temin edilmiş olur. Bu işi ameli olarak başarmak için evvelemirde aşağıki busu- gatın yapılması Vâzimdır: 1 — Bursadan 20 kilometre mesafede Uludağ yolu ile kara seyahat hedefleri yolu birleştiği noktada ve takrk ben 1,200 metre yüksekliğinde yatmak için bir bina yapılmalıdır. Buraya kadar veya pek yakınına kadar otomobil, hayvan veya merkeple çıkılabileceğinden, bu binaya kolaylıkla ulaşmak kabik dir. Buraları kayak talim kuruları için fevkalâde müsait olduğundan her acemi kayakcı burada bida» yette birkaç gün kalarak öğrenee bilir. 2 — Bu binadan itibaren 2000 metre rakımlı Uludağ Oteline kadar 13 kilometre mesafe olup bu — yolün — kayakla — alınması lâzımdır. Otomobil yolu karla örtülü olduğu müddetçe görüle- mediğinden bu yolün kazık- larla işaretlendirilmesi icap eder, Otele giden bu kayak yolu ar- mandan geçirilmek ve münasip şekilde işaretlendirmek — suretile daha kısaltılabilir. 3 — Uuldağ Otelinden itiba. ren 2553 rakımlı tepeye çıkıla- cak yol da işaretlendirilmelidir. 4. — Bursa, yollar birleşme- sinde yapılacak bina ve Uludağ Oteli telefonla birbirine bağlan- maldır. 5. — Yapilütak bina ve Ulu dağ Otelinde, icabiında yardıma koşabilecek ve kayakla kayması- nı bilir daimi bekçiler konmalıd-ı. 6. — Kayak sporu malzeme- sinin ucuz fiatlarla tedariki temin edilmelidir. , Bursa Valisi Fatin Beyefendi- nin, Maarif idaresinin ve Türkiye Turing ve Otomobil Kiöbünün kayak sporuna ait teşkilâtın icra- © İçin müzaheret vadetmiş olma- ları pek ziyade teşekküre değer. Bu vaatler bu güzel ve sıhhi kayak sporunun Türkiyede tamim edileceğine en eyi bir alâmettir. Prot. Aleke. Abraham