24 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

24 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN. GÖZÜ HALKIN KULAĞI Son Posta HALKIN DİLİ Sene 3 — No: 929 Va işleri telefonü İstanbul « 20203 — CUMA — 24 Şubat 1933 Mare İşleri telofenu İstanbal — 20209 Fiati $ — kuruş Milyoner Kız Bir Sahte- | kârlığa Kurban Gitti Bugünün Meselelerinden l M. Kemal B. Ateş Püskü- ren Bir Cevap Verdi: M. Papas Genç Kızı Büyük Bir Şö Kazanmak İçin Kaçırmıştır Dört Kişilik Bir Çeteden Bahsediliyor Atina muhabirimizden bu sabah tafrilâtlı bir telgraf aldık, Muhabi- rimiz M. Şor'un biricik kızının ka- çırılması hâdisesinde şimdiye kadar pazılmıyan birçek yeni hakikatler ifsa ediyor, Bunları aynen yazıyoruz: Atina, 24 (Hususi ) — Atina zabıtası İstanbulla milyoner M, Şor'un kızı ile M, Papas'ı henüz yakalıyamadı. Son 24 saat zarfın- K a vi7 da ele geçirilen bütün ip uçları boşa çıktı. Zabıtanın kanaatine göre, M. Papas Atinada bulundu- gu takdirde 24 saat içinde yaka- Tanmaması imkânsızdır. Çünkü ken- disini Atinada tanımıyan yoktur, bu sebeple ele geçirilmesi çok kolay bir iştir. Bu vaziyet karşı- sında M. Papas ile İstanbuldan kaçırdığı Matmazel Tina'nın Av- Fupuya geçmiş olmalarına muhak- kak nazarile bakılmaktadır. Zabıta bunların evvelâ Faler'de tayyare- Hen iner inmez orada bir yere saklandıklarına — hükmetmiş — ve her tarafı tarama usulile aramış- tir. Fakat bu araştırma neticesiz kalınca ortaya yepyeni bir ihtimal çıkmıştır. Çok kuvvetli olan bu M. Papas ve h.atmazel Tina Ihtimale göre, M. Papas ve genç kız şu dakikada İtalya veya Fram sanın her hangi bir köşesinde gizlenmiş - bulunmaktadırlar, Or- tada bu ihtimali kuvvetlendiren sebepler vardır. İstanbulda Büyük- dereden kalkan tayyarenin ilk merhalesi (Midilli) adasıdır. Kuv- vetle tahmin edildiğine göre M. Papas ile Matmazel Tina Midillide tayyareden ayrılmışlar ve o sıra- da İlimanda hareket halinde bulunan bir İtalyan vapuruna geç- mişlerdir. İtalyan vapuru tayyare- nin Midilliye muvasaletinden yarım saat sonra İtalya limanlarına hare- ket etmiştir. Bu vaziyeti göz önünde bulunduran Yunan zab- tası - firarilerin — İtalyaya gitmiş olmalarıne inanmış gibidir ve bu noktadan tahkikata başlanmıştır. Genç kızı kaçıran M. Papas'ın hakikt — hüviyet ve — şahsiyeti hakkında Mmalümat almak için kendisinin buradaki yakın arka- daşlarına müracaat ettim. Bunla- rın anlattıklarına göre M. Papas Yunanistanda büyük bir serseri olarak tanınmaktadır.; Koyu bir kokain ve morfin müptelAsı olan bu adamın daha bir yığın mace- rası vardır. M. Papas gerek Fransada - tahsilde — bulunduğu müddet zarfında, gerek Yuna- nistana geldiktea sonra karma- karışık bir bayat yaşamıştır. Bü- ( Devamı 11 inol sayfada ) 265 Bin Kişilik Bir Japon Kuvveti Ateş Yağdırıyor Londra, 24 ( Husust ) — Mançuri hududunda, Çinin Jehol vilâyetine girmek Üzere hazırlanan Japon kuvvetleri şimdilik 265 bin kişiden ibarettir, Bu büyük ordu, bilhassa tank ve tayyare gibi vasıtalar noktasından son derece kuvvetlidir. Tayyare kuvvet- leri de iki liva ve Üç alaydan mürekkeptir. Buna mukabil Çin ordusunun tankı yoktur. Yalnız bir miktar tayyare tedarik edilebilmiştir. Çin- Japon ihtilafında Amerikanın almaya mecbur olduğu ihti- yatkâr vaziyete gelince; bunun başlıca sebebi şudur: Japon hükümeti, Büyük Okyanusta 1400 adanın mahdateridir. Bu adaların yerli halkı 50 milyondur. — — İhtiyat Zabiti Bir iki güne kadar tefrikaya . başlaya- cağımız bir roman. Bu roman yakın bir devrin en heyecanlı sahnelerini yaşatıyor. İhtiyat Zabitlerinin talimgâh hayatı Ve bugün memleketin Yüksek makamlarını Iİşgal eden birçok maruf çehrelerin İhtiyat Zabiti talimgâhındaki hayatları. On iki bin İhtiyat Zabiti kendilerini bu romanda göreceklerdir. Romanın muharriri, eserleri herkes tarafından çok sevilen Burhan Cahit Bey arkadaşımızdır. Burhan Cahit B. bu yeni romanı (Son Posta) için hazırlamıştır. Buralarda oturan Japonların adedi İse yirmi üç binden ibarettir. Japon hükümeti, bu adaların İmarına ve aralarında vapur seferleri yapmak için yardım olarak sarfettiği para 900 bin İngiliz lirasıma baliğ olma- ktadır. Bu masrafta, bu adaların tahkimi masarifi vardır. Büyük Okyanusta, Amerikaya karşı Japonyanın Heri mevzileri demek olan bu adalar, Japonyanın elinde bulundukça ve bugünkü şekillerile tahkim edildikçe Amerikanın Çin işlerine karışamıyacağı kanaatı hâkimdir. (Çin-Japon kavgasına ait diğer telgraflar Sinci sayfada) ——— —— a— hret | Apartmanlarımızın Temellerinde Ölü Kemiği Değil, Alınteri Doludur Sanat dokuzda Sağlık Yurdu girdiğim zaman, operatör amel- yatlarından birini bitirmiş, ikim elsine başlamak Üzere İdi. Çok sakin fakat xihnen çok meşgul olan doktora &en kısa yoldan maksadımı anlattım. Ame- liyat osnasında bulunmaklığıma müsaade etmesini — rica ettim. Reddetmedi. Birisi çok tehlikeli bir mide, biriside bir basur ameliyatı idi. İnsan vücutlarının en hassas yerlerinde oynıyan eldivenli dok- tor parmaklarını ilk yakından takip ettiğim gün — duyduğum heyecan azalmıştı. Bu insanların herşeye alışabildiklerine dair bes- lediğim kanaate mıh vuran bir tecrübe daha oldu. İki ameliyat bittikten sonra Nişantaşındaki Sağlık Yurduna geldiğimiz. zaman saat on biri geçiyordu. Orada enteresan bir burun tashihi ameliyatı daha gördüm. Ameliyatlarını — bitiren muh- terem — öperatörün — hastalarının Anket Muharriri: Naci Sadullah Operatör M. Kemal Bey vizitelerini yapması saat bire ka- dar sürdü. M. Komal Bey yemeğini ye- diği, muayenehanesinde bekliyen hastalarını kabule başladığı xa- man saat iki olmuştu. Pansımana muayeneye, ameliyat olmak için görüşmiye gelenler arasında göğü- sümü iftiharla kabartan bir nok- (Devamı 10 uncus ayfada ) Binlerce Gizli Emlâk Hükümete İntikal Etti Tapu İşlerinin Bugünkü Köhne Şeklinden Yakında Kurtulacağız Tapu ve Ka- dastro — Umum Müdürü Cemal $ Bey birkaç gün« | denberi — şehri- mizde bulunmalı tadır. Cemal Bey İstanbula — bik hassa hazırlanan tapu kütüklerine nakil şekillerini & tasbit etmek ve Alemdar nahiye- sinde yapılmakta olan — kadastro işlerini hazirana kadar ikmal ede- cek — tertibabatı almak için ge- miştir. Yeni tapu kütüklerinin te sisi için defterler ve cetveller — hazırlanmaktadır. Memleketimizde 341 ve 342 senelerinde başlayan kadastro işleri (12) koldan devam etmek- tedir. Şimdi İstanbul, Mudanya, Bursa, Konya, Ankara, Malatya, İzmir, Denizli, Aydın, Manisa, Kars ve Artüvinin kadastrosu yapılmaktadır. Şimdiye kadar Ankârada Eskişehirde (7500) ka- dar — gayrimenkulün kadastrosu yapılmıştır. Eski Ankarada yal- niz Üç mahallenin kadastrosu İstanbul tapu dairesinin dış görünüşü kalmıştır. İstanbulda da hukuku tasarrufiyesi çok — karışık olan yerlerden (10) bin kadarının kadastrosu tesbit edilmiştir. Şim- ( Deyamı 10 uncu sayfada ) Pek Yakında “Son Posta,, Herkesin alâkasını uyandıracak bir müsabaka tertip edecektir.