24 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Hastalara Mua- . venet İçın Maballelerde birer hasta kar sası cule — getirilmesi ve toplanacak pata ile hastala- naalara yardım edilmesi, otra- fında bir cereyan var. Bu hususta balkımız diyor kit Muarat Bey — (Doktor Sirkeci Bancaktar sokağı 35 ) — Trk irkı çok verimli ve feyiz- Hdir. Türk kadını çok doğurur. Bu ırk Orta Asyadan güneş hüzmeleri bi bütün dünyaya — yayılmıştır. abhatine ve gıdasına İtina- edildiği saüddetçe böyle olmuştur. Bügün » Bunun duhıl tatbikine geçmek lâzımdır. * Pat Bey — ( Taksim Siraservi ler v9 ) Eskiden mahallelerde avarız ilirdi. Şimdi böyle yok. Kazançlarımız çok bir hasta olsa kendi vataadaş ölüyor. Halbuki ha'lelerin birer hasta kazası olen her *fert ayda bu kasaya beş kuruş verse epeyce bir para toplanır bu para İle de © mahallenin hastaları gerek evlerinde ve gerekse hastaha- melerde tedavi edilebi.irler. x Şakir Bey — ( Galata enddesi 170 ) Topçular tedavi ettirilir, bizim — topraklarımız çok geniştr. Nüfusumuzun artması Tâzımdır. İçtimal yardım. teşkilktları« mizin — bütçeleri azdır. Her — hasta vatandaşk yardım elini uzatamaz. Fakat ne kadar fakir olaa mahallede herkes haftada beş kuruş değil güe- de kırk para bile bu kasaya verebi Hr2”"Damla damla göl olur. Hasta kasaları bizde de tesle edilmesi çok MAaydalı olur. * Him Bey — ( Hırkayiş rif TI ) — Edubba odasına yapılan — teklif hoşuma git Mahalle kasalarımı horkes memnuniyetle karşılıyacaktır. Mahalleler nüfus başına hergün - (40) para verirlerse bütçelerinde bir sar- #ati yapmaz. Koska Cinayeti Dün ağır ceza mahkemesinde Cümhuriyet bayramı gecesi Kos- kada işlenen cinayetin mâhke- mesine devam edilmiştir. Maz- nua mevkiinde Koskalı Hasan vardı. Hasan kendisinden tütün almak isteyen Orhan Beyi öldür- müş ve arkadaşlarından Aziz ve Edip Beyleri de ağır surette ya- ralamıştı. Dünkü —muhakemede — bazı şahitler dinlendi ve başka şahit- lerias celbi için muhakeme talik edi!'di. Son Postanın Resimli Hikâge si: — Hasan Bey gazeleler bir- denbire... - SÖON POSTA Kumar Masasının Üstünde bulunan memurları hâdiseden Kumkapıda İsmail Ağa ismi) di Fabrikacılar Mütehassıslardan ., a . J. Şikâyetçidir Piyasada çıkan bir şayiaya göre İstanbulda muhtelif fabrika- larda çalışan bazı ecnebi müte- bassıslar aralarında bir lopluıfı yapmışlardır. Bu toplantıda mü- tehass sların vaziyeti görüşülmüş- tür, Bazi mütehaas slar, yanlar na yetişmek Üzere verilen Türk genç- lerinin yetiştirilmemesi daha mu- vafık olacağını ileri sürmüşlerdir. Bunların fikrine göre Türk müte- bassıs muavinleri yetiştirilmediği takdirde — kendilerinin — çal şma müsaadeleri çaresiz olarak uza- tlacak ve kendileri de Türkiye- de uzun müddet kalabilecekler- dir. Müsaadeleri temdit edilmesa bile mütehassıs bulamıyan Türk fabrikalarının çalışamıyacağını ve bu yüzden hariçten ve meselâ mensup oldukları memleketlerden Türkiyeye mal geleceğini düşü- nen bir. kısım mütehassısların Türk gençlerini yetiştirmemekte inat gösterdikleri söylenmektedir. Bu vaziyetten Türk fabrikacılar- dan bir kısmı şikâyet etmekte- dirler. Bunlardan bazılarının ver- diği malümata göre ecnebi mü- tehassıslar dolğun maaşlar ab maktadır. Türk gençlerinin biran evvel yetiştirilmesini Türk fabri- kacılar da istemektadirler, Para Borsasında Dün para borsasiında Düyünü | Muvahhide 61,5, Mümessil Ana- dolu 53,70, Anadolu bisse aenedi 45,10, Rumeli şimendiferi 6,70, Arslan çimento 12.40tan muame- le görmüştür. l l'oıhkr Dedikodunun — arkaamnı- İ Fakat polis | ! ! * Sabıkalı (114) Lira Da Musadere Edildi Son yirmi dört sant zarfında |e|ırım|ıdo vüku: buülan zabıta hâdiselerini burada sıra ile dercediyoruz: * İsmail, Mustafa, Osman, Cemal, Kemal, İlyazar ve Nevzat isminde yedi kumarbaz dün cürmümeşhut halinde yakayı ele vermişlerdir. Bunlar Kumkapıda | bir evde kumar oynamıya başlamışlar, haberdar olunca harekete geçmişlerdir. Neitcede kumarbazlar cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. ve kumar masası üzerinde bulunan 114 lira da musadere edilmiştir. 146 Sabıkalı Hacı Mehmet ve arkadaşı Ahmet irinin Önüne zarf | Kazanç Vergisinin Nere- ' dllşllrmık suretile manitacılık yaparlarken- cürmü- ıne'hut halinde yakalanmışlardır. 3 Galatada Şeftali sokağı kadınlarından Zeynep, dost tutmak meselesinden ayni sokak kadınlarından Dudu ile saçsaça, başbaşa kavgaya tutuşmuştur, Bu arada kavgaya karışan mavunacı Arif isminde biri sustalı çakı ile Zeynebi yaramlamıştır. M 13 yaşında Fenerde kaçak iskambil kâğıdı satarken cürmümeş but halinde yakalanmıştır. Muharrem isminde bir çocuk Onnik isminde biri Kadıköyde aktar Ardaş Efendinin dükkânından - makara ve ııırıyl çılırken tutulmuştur. sine İtiraz Ediliyor Doktorlar Ikıye Ayrıldı Yeni kazanç vergisi llyıbıu doktarlar -tarafından - itirazlı bir hava ile karşılandı. Bir kam doktorlar verginin maktuan alm- masını, bazı doktorlar da beyan- name esasının kabul edilmesini ileri sürüyorlar. Biz birçok dok- torlarla konuşarak fikirlerini tes- bit ettik : Mazhar Osman Bey: — “Hükümet maktu vergi şeklini kabul etmiştir. Doktorların ekserisi ise ,bazı kayt ve şartlar altında kazanç vergisinin beyan- name Üzerinden alınması fikrin- dedirler, Kayt ve şartlarlardan maksat beyannamelerin — etıbba odaları taraf.ından eaaslı şekilde tetkikidir. Ben de bu fikirdeyim.,, Doktor Osman Şerafettin B. ise maktu şekli muvafık bulmak- ta ve ekseriyetin bunu istediğinl söylemektedir: — “Kazanç vergisi, İsmi da üzerinde olduğu Üzere, ne ka- zanılırsa —ondan alınması. icap eden bir vergidir. Bu sebepten serbest meslek erbabından dahi şimdiye kadar aynı suretle bu vergi istifa olunmakta İdi. Fakat, doktor, mimar, avukat, muharrir ilâb.. kimselerin tüccarlar gibi defter tutmak ve ayrica da bir kasa defteri yazmak gibi usullari olmadığindain kazanç vergisinin tarhında birtakım müşkülât zuhur ediyordu. Bu müşkülâttan dok- torlar mütesasir olduğu gibi hü- hümet dahi tereddütte kalıyordu. Vix : Gözellik bahsi de böyle- <e kapandı gitti. Bıınd.ın dolayı serbest meslek esbabına maktu bir vergi tarhe- dileceği anlaşılıyor. Bu vergiden yeni işe başlıyan genç doktorlar çok mütecessir olacaktır. Defter- lerini ikide birde kazanç vergisi memurlarının — kontrol etmesini arzu etmiyen refiklerimiz dahi maktu vergiyi muvafık görmek- tedirler. En makul ve âdilâne hareket hükümetin verdiği karar Özerine maktu vergi şekli ipka edilmekle beraber arru edenlerin beyanname — vermekte — serbest bırakılmalarıdır.,, Şöhretsiz ve henüz genç dok- torlar ise maktu vergiyi doğru bulmamaktadırlar. Onların fikrine göre maktu vergi genç doktorlar için biraz ağır olduğu halde şöh- retli ve büyük doktorlar için çok müsait ve faydalıdır. Cağaloğlunda doktor İsmall Süleyman Bey: * Doktorlardan — alınacak kazanç vergisi için en İyi şekil verginin kazanç Üzerinden alin- masıdır. Bu suretle yeni doktor- lar bimaye edilmiş olur.,, Cağaloğlunda doktor — Rifat Beyi — “Maktu vergi doğru değil- dir. Doktorlardan kazançları hisş- betinde , beyanname — üzerinden vergi alınmalıdır. Bayazıtta doktor Burhanettin Bey: — * Doktorlardan maktu de- gil, kazançları nisbetinde kazanç vergisi alınması fikrindeyim.,, Hasan Bey — Güzellik bahsi eTEDTN SN ae .Şııbıl B Günün Tarihi d Otobüs İmtiyazı Devredilmiyecek Bazı gazeteler belediyenin otobüs imtiyanını Tramvay Şirketine ver- diğini va şirketin de şimdider Av- rupar (G0) otobüa. - 1smarladığını yazdılar. Bizim yaptığımız tahkikata göre bu haberin aslı yoktur. Hükü- met gerçi belediyeye otobüs İşlet- mek - imtiyazını vermiştir. Fakat be- ladiyeye bu imtiyazı başka bir şir- kete devretmek bakkı verilmemiştir. Belediye gümrük vesair muafiyete lerden İntifade edemiyecektir. An- kara Belediyesine de' aynen böyle bir- imtiyaz- verilmiştir. İstanbul ve Ankara — belediyeleri bu İmtiyazın başka bir ete devredilebilmesini temin için müşterek teşebbüslerde bulunmaktadırlar. — Belediye - Reisi Muavini Nuri ve Fen İşleri Müdürü endilerine müracaât arrirlmizer Böyle bir şeyden haberdar alma- diklarını söylemişlerdir. Vatandaşlıktan — Iskat Aııkıı'ı, 23 — Muşlu Minas Bedrosyan'ın oğlu olup dayısı tarafından Katolik. papas yetişt- rilmek üzere Venediğe gönderik- miş ve eline geçirdiği eski Rus pasaportu İile 12 senedenberi İstanbul'da kendisini Rus siyas! mültecisi tanıtmış olan Satrak Bederosyan'ın bu — sahtekârlığın- dan dolayı vatandaşlıktan çıka- rilması İcra Vekilleri Heyetince karar altına alınmıştır. Şüpheli Bir- Ölüm Fatihte Sarıgüzelde — oturan cerrah Mehmet Beyin 20 yaşın daki kızı Salme Hanım dün kendi yatak odasında ölü olarak bulun- muştur. Ölüm şüpheli görüldüğü için ceset morga nakledilmiştir. İstanbul'da Mezarlık Yok Mu? Şehir Meclisi dün toplandı ve İlk olarak meclise gelen kâğıtları alükar dar encümenlere Lavale edildi. Bun- dan sonra Belediyenin 9381 senesi kat'i hesap raporunun var.dat kusmt- nın mürzakeresine devam edildi. Es- naftan muayene Ücreti alımıp ahn- maması epeyce devam eden bir münakaşa kapısı açtı. Net'cede e- ret alınmaması kararlaşt rıldı. Müteakiben tetkiki hesap raporu- nun madde madde okunmazına de- vam edildi. Mazbata muharriri İsmall Şevket Bay icap eden yerlerde iza- hat verdi. Mezarlıklar meseles'ne ait madde — okügürken İzmail Şevket Bey şöhirin mezarlıksızlığından şikl- yet etti ve dediki: “Eğer Koracaahmetle Yahya E- fendi mezarlıkları da olmasa idi. Ölü görmecek yerimiz yoktu. (20) bin lüra tahalsat verdiğimiz halde yirmi pas ralık İş görülmemiştir. Ba huxuzta mes'si makam burada bulunduğu ra- man meclisi tenvir edeceğim. , Bundan sonra celse tatil edildi. Meclle pazartesi günü bir. daha top- lanacaktır. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: — Rekabetin açtığı yara ka- panamadı.