24 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

24 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Abmet reisle siyahi zaptiye amirinin içeriye girdiklerini gören Markiz Di Kastro, mâhiyetini ta yin edemediği bir endişe içinde ayağa kalkıp selâmladı. Hizmet- çiler uzaklaştırıldı, bütün kapılar kapandı ve Ahmet reis Markize dönerek: — Madam, dedi. Şimdi der- dinizi bu zala söyliyebilirsiniz. Bunlâr: söylerken de bir elini gapliye amirinin omuzuna koy- muştu. Fakat siyabi adam, bir gey anlamamiştı. Zira Ahmet reis İtalyanca konuşuyordu. Fakat kadınım bu sözleri dır yar duymaz büyük bir sevinçle yerinden fırladığ m ve kendisine doğru geldiğini görünce memnuw- niyetine payan olmadı. Markiz cenapları (odertlerini dökmek ve bunlar için bir şifa bulabilmek #midile zaptiye amiri Mehmede doğru ilerilerken Alr met reis te bir tarafa oturmuş, çubuğunu tellendirmişti. Şimdi Markiz di Kastro şiş man siyahiye ardı, arkası gelmi- yen bir şeyler anlatıyordu. Fakat xenci adam, bütün bu dinledik- lerinden bir şey anlamıyor ve müteessirane başını sallıyordu. Bu srada nasl oldu, bilinemedi, odanın iğiği Birdenbire söndü ve Markizle siyahi arap yanyana kaldılar. Ahmet reis ortadan kaybolmuştu. * Ahmet reis birçok koridor | ve salonları geçtikten sonra cep- besi denize açılan geniş pencereli büyük taraçaya gelmişti. Uzak- taki sahilde göz kırpışan elitin noktalar, körfezi çevreliyen ev lerle cezairin muhteşem sarayla- © rim aydınlatıyordu. Limon tarafından ise suya düşen ay ışığı donuk parıltılı akisler yapıyor, ortalıkta bir fr sıltı kadar bile hava hareketi dı- yulmüyordu. Arasra, diğerlerim den daba büyük bir dalga, sahilin kumları üzerine yayılarak geniş bir nefes gibi yayılıp dağılıyordu. Herşey sakindi ve etrafta karan- İiğa sinmiş kuvvetli bir deniz ke- kusu vardı. Genç korsan, tara SON POSTA i ETİKETE EYT KEŞ Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi Jatanbuli Eaki Yaptiye i İdarı rez Çatalçeşme sokağı 28. Telefon: İstanbul « Posta kutusu İstanbul - 20203 Telgralı İstanbu! SÖNPOSTA 741 ABONE FİATİ TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Kr. 1 Sense 27C00kr 750 Gay 400 , 3» 150 . 1 ., Gelen svrak geri verilmez Mlânlardan mew'uliyet alınmaş için mektuplara (6) kuruşluk Sul ilâvesi lâzımdır. Adres değiştirilmesi (20) kuraştur. AHMET REİS altında bir parça hürriyet ve ha- —— SON“POSTA'” Yazan: Piyer Melon —— Markiz Evvelâ Sevindi Birdenbire Işık Söndü Ve Mark'zle Siyahi Arap Başbaşa Kaldı şanın taş kornejine dayanarak uzun, uzun denize baktı, vakit henüz erkendi, ay yükselmemişti ve şafakla beraber çıkması mir tat olan serinlikten benüz eser yoktu. Yalnız bazı evlerin damların- da, beyaz hayaletler balinde bir takım kimseler dolaşıyordu. Bun- lar, gündüzleri görünmeklen sa- kınan ve gecenin karanlık örtüsü reket bulan kadınlardı. Gök yü- zünde, aya doğru koşar gibi gö rünen alçak bulutlar vardı. İlk bu- lut parçası ayn üstüne yayılır ya- yılmaz gök yüzünün rengi inci berraklığına büründü, gölğeler daha o mavileşti ve Ahmet reis olduğu yerden kımıldandı. Elinde tuttuğu ufak bir lâm ba ile yolunu aydınlatarak gi lüşme ve konuşmalar işittiği mut fak kısmına indi. ( Arkası var) İki Hizmetçinin İşlediği Feci Cinavet Bunlar, Hanımlarına Hiddetlenerek İkisinin De Gözlerini mn Maruf bir doktorumuzun de- diği gibi bütün insanlarda az, çok delilik eserleri vardır. Bu delilik kendini göstermek İçin maalesef bir vesileyo bakıyor. Geçen gün, Fransanın Man ismi verilen şehrinde iki kardeş hiz- metçinin. işlediği cinayete bakı- brsa, bunların da deliliklerini göstermeleri için ufak bir hâdi- senin vukua gelmesi kâfi olmuş- tur. Bu hizmetçiler Kristin ve Lea isimli iki kardeştirler. Madam Lanselen isminde bir kadının hizmetinde bulunuyorlar. Madam ile kızı o gün sokağa gitmişler, akşam geç vakit olduktan ve karanlık Obastıktan sonra eve ir. Bu sırada, bir dikkatsizlikleri yüzünden evin elektrik tesisatı bozulduğu için Kristin ile Lea bir mum yakarak yukarı kattan aşağı İniyorlarmış. Madam (o Lanselen (hizmetçileri görür görmez dehşetli bir bid- dete kapılmış, iki kardeşi tedbir sizlik ve zarar vericilikle ittibam etmiştir. Bu sırada, iki kardeşten Kristin birdenbire kendini kay- bederelk madaminın Özerine atık mış, tırnaklarile yüzünü, vücudır nu yolduktan sonra parmaklarını sokup iki gözünü birden çıkar- mışlır. Bu sırada, Lea'da kar- deşinden cesaret almış ve mat- mazelin Üzerine hücum etmiş, o da onun gözlerini çıkarmıştır. Bu yaptıkları kâfi gelmiyormuş gibi, mutfağa giderek satır ve biçak almışlar, hanımlarının vü- cutlarını delik deşik etmişler ve işkence içinde o öldürmüşlerdir. Şimdi bu iki hizmetçi de gayet sakindirler ve yaptıkları hare Bir Reklâm Davası Dün birinci ticaret mahkeme- sinde bir reklam davasına baş- lanmıştır. Davacı Asri ilânat şir- keti mümessili İzrall Efendidir. İddiaye göre Galatada salon kar #isında Firenkyan kanında komis- yonculuk yapan Mığırdıç Ferenle yan Efendi bü şirkete müracaat ederek reklam yapdırmış ve 500 ira borçlanmış ve borcunu ver wemiştir. Muhakeme şahit celbi e talik rap Katli kardeşler v8 cinayet yari ketten dolayı hiç Pişinanlık gös- « termiyorlar. Yakalanip adliyeye götürüldükleri zaman, bir avukat tutmak İsteyip ( istemediklerine dair kendilerine Sual sorulunca şu cevabı vermişlerdir: — İdam edileceğimizi biliyo- ruz. Avukata ne lüzum var, Bunlar gibi, acaba, ne kadar deli aramızda serbest dolaşıyor, dersiniz? TAKVIM —- Gün CUMA Ee 8 24 ŞUBAT ©33 joy“ Asabi Rumt © 27 « Şara AS (10 Şübet > zag Ereni vasat | Vekti eren vasatı izsi le #0 (akşam | 12 | 37 53 & MİIZ27İ Yata (1 31) 1923 | 236115 göğlmsak | iti) sa Vakit Gilneş Öğle İrindi Beğ Ptrtmeti tarafından Gal G2. Oz. ne hediye edilen eser edilen eserin teremas ÇANAKKALE —219 — Yazan: Ceneral Oglander Artık Zafer İyiden İyiye Yakınlaşmıştı Sabah saat 6,30 dan sonra j Jeneral Cox Jeneral Monasb li- vasının 671 rakımlı tepeye hü- cum etmesini emretti. Fakat A- vusturalya tabur kumandanları ef- radn son derece yorgun oldukla- rını ileri sürdüler ve hücum emri bilmecburiye geri alındı. Binaenaleyh saat sekize doğru 9T1 rakımlı tepeyi 7 ağustosta zaptetmek midi kalmadı. Bir müddet sonra Jeneral Cox, Ghur- ka taburlarının biribirinden çok uzak mesafelerde bulunduğunu, ve O tepelerine vâsıl olmalarına im- kân kalmadığını ve Jeneral Gohns- ton kuvvetlerinin de Conkbayırını benz zaptedemediklerini haber aldı. Bütün muharebe plânlarının altüst olmak tehlikesinde bulun duğunu aalıyan Jeneral Cox der- hal karargâha müracaat ederek, Türk takviye kıtaatı yetişmezden evvel O *epesile Conk bayırını zaptetmek için Jeneral Godley'in ihtiyatta bulundurduğu 39 uncu livayı ileri sürmek müsaadesini istihsal etti, 39 uncu liva kumandan bu em ri sabah saat İl de tebellüğ etti. Auckland taburları Ağildere'ye çekilmiş oldukları için, Conkba- yırma doğru başka kitaatın İleri gittiğini o geremiyen kumandan Cayley evvelâ Ağıldere'ye gitmi- ye ondan sonrada sırt boyunca şimale dönüp O tepesini zaptet- miye karar verdi. Bizzat istikşafatta bulunmak isteyen Cayley Rododendron gırtla- rna doğru tırmandı ve yeni Ze- lânda efradının bu sırtları işgal etmekte olduğunu gördü. Burada kendi efradını da istiap edecek yer bulunmadığından doğruca Ağılderenin yatağını takip ederek çiftliğe gitmiye karar verdi. Fa- kat Jeneral Cox'un kararğâhına avdet ettiği vakit bir suitefeh- hüm neticesi her dört taburunun da cenuba, Çaylakdere'ye doğru gitliklerini o haber aldı. Bunları geri çevirmek için derbal emir- berlerini sevkettise de 7 ci Glow- cestershne (o tabbru bulunamadı. Diğerlerinden ise ancak bir ta- burün yarım akşam saat dörde doğru Ağıldere'ye vâsıl oldu. Mütebakisi de karanlık bastıktan sonra gelebildiler. Ogün fazla bir şey yapmak katil olamadı ve T ağustos günü boşu boşuna geçti Conkbayırının Zaptı 23 ağustos akşamı Jeneral Johinston sabaha karşı saat 3 te Conkbayırına tekrar taarruz et meyi kararlaştırdı. Fakat hücum saati geldiği balde taburlar he- müz hazırlanmamışlardı. o Ancak ortalık ağarırken &frat «rtlara doğru İlerilemiye başladı. Bir gün evvelki tecrübeye nazaran bu taarruzun da pek pahalıya malolacağı tahmin edik mekte ve her dakika ilerideki sarp tepeden kurşun yağmuruna intizar edilmekte idi. Halbuki düşmün tarafından tek bir kurşun atılmadı ve efrat sırtı tırmanarak salimen tepeye vasi oldular ve hiçbir Türk askerine (tesadüf edemiyerek havrette kaldılar. Bi raz sonra da Wellinşton taburu nun man iki | kazmıya ve mütebaki efratta bunların arkasında (ikinci bir müdafaa hattı tesis etmiye baş- ladılar. Efrat gayet neşelidi. Artık zaferin pek yakın olduğuna kani bulunuyorlardı, fakat bu neşeleri çok sürmedi, Türkler her ne se bebe mebni ise yalnız Conk ba- yırndan çekilmişlerdi. Sağdaki Battleship ve soldaki O tepe leri Türklerin elinde idi. Ortalık tamamile ağanp ta buradaki kıtaat meseleyi anlayınca derhal her iki taraftan da İngilizlerin Üzerine şiddetli ve isabetli bir ateş açtılar. Henüz bu sırada tepeye tırmanmakta olan 7 inci Gloucestershine taburu bu ateşe tamamile maruz kaldı ve pek ağır zayiat verdi. Birkaç dakika içinde vaziyet tamamile değişmişti, Sağda bu- lunan Jeneral o Cox'on taarruz kollarmın bu sırada O tepesi ile 971 rakımlı tepeye hücum etmeleri lâzımdı. Halbuki bunlar hedeflerinden çok uzakta bulu- nuyorlardı ve Türklerde bütün ateşlerini Conk bayırına temerküz ettirmekte idiler, Tepede birleşen iki bölük bu ateşin karşısında hemen bemen son meferi de ölüncüye kadar mevkilerini muhafaza ettiler. Sağ kalan birkaç kişi de zor kurtula- bildiler. Bunun Üzerine saat do- kuza doğru Türkler asıl batta yaklaşmak istediler fakat Kolonal - Malone diğer taburlarn bakiye sile mevkiini muhafaza elmiye muvaffak oldu. Rodadendron sırtlarında en ufak bir hareket derhal müthiş bir ateşle karşılandığı için Kolo- nel Malone takviye kıtastı göm dermek kabil olamıyordu. ( Arkas var ) — RADYO 24 Şubat Cuma İstanbul — (1200 metro ) 18 Kes mal Niyazi B. ve arkı rı, i9 ÖP kostra, 20 Belkis H., 20.80 Hanımlar saz heyeti, 21.3) Orkestra, ajans ve borsa hâberl, saat ayarı. Ankara — (1558 metre) 12,90 Ankara Palas orkestrası, 15.17 Halk konseri, 19 saz (Uşak faslı), 19 ujang bölüğü tepede siper | haberleri, 19.15 Ekrem Zeki B. tata fından kemax konseri. 20 Fr. ders, Varşova — (i4ti metre) 16.55 p'âz, 19.15 piyano konseri, 21.90 Fil harmonik konser (Vebar, Brahms, Za dor, Vinniasky), 24 gaz. Peşte (550 metre) 18.85 Si gan musikisi, © 19,50 sesli filmlerden parçalar, 20.35 opera temelli, 24 plâk, Münih — (532 metre) 18 kons sor, müsababe, 20.05 piyano rofaka tile şarkılar, 21 Orkestra konseri, 22.10 fantazi bir neşr yat İm Franken steh- tein a Sehloss» Viyana — (17 metre) 17.50 In giliz eserlerinden tagionlli (o konser, 19 müssbabeler, 20.95 piyano keman konseri, Zi,lv (Das Gericbt im Seha wortarn) İsimli büyük romantik piyes si, müsahabeler, 24 caz tagannlli, Prağ — (4Simetre) 18.10 konser; rüsahabe, (o 19.30 saksofon konseri, 19.5) bando mazika, 21.15 Vagner'in Siegiried) operusindan uzun parçalar, 22.49 müsahabeler. Bükreş — (594 O metze) 13 plâk, 14 keza, 13 rsdyo (oörkestrası, 9.25 koza, 20.49) mülsahabei « xusikiş:, 24 Sonfon'k konser, Breslay — (975 metre) 17.45 kom ser, müsahabe, 20.35 Reriinden kon- ser, müsahabı, 2.15 Trio oda musi- kisi, 23.00 Berlinden konser, S ETSE e KEREMEEEKTERET, Pe