23 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

23 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

..... y kak K Dilenci kadın para İstedi: — Dileneceğine — çalışsanal., Gücün, kuvvetin de yerinde.. — Beyefendi para verecek- seniz verin.. vermiyecekseniz çok konuşmadan gidin; kocam sizinle fazla konuştuğumu görecek olur- sa kıskanır... Adım Adım — Kacanızın birçün sizi ak- datınasın hal için kend etmelisini — Benim kocam vergi tahsik darıdır. adım adım takip İş Bölümü Selma H. hizmetçilerden müş- teki idi — Hiç birisi işe yaramıyor, diyordu, şimdiye kadar kaç ta- ne gelip gitmişse içlerinden bir tane akıllısını bulamadım. Dün- yada ne kadar budala hizmetçi varsa hepsi de bana düşüyor. Tanıdıkları arad lar, taradılar.. Selma Hamıma genç, zeki bir bizmetçi buldular. Selma Hanm memnundu. Ona, hergiün ne iş- ler göreceğini anlattı: — Sabahleyin — kalkınca ilk işin evi süpürmek olacak.. Zeki hizmetçi şeytan gibi bakışlarile Selma Hanımı süzdü: — Emredersiniz, Hanımefen- di, fakat şunu öğrenmek isterim, Ben evi süpürürken siz ne işle Kadını — Saçınızı nasıil yapayım?.. — Ala birşey diyoriâr.... Ala... Ala... yapınl. bırakmamak | Berberde Yanındı Gücenmem koğulsaydım.. Davet — Azizim doktora gittim, yer — bulsaydım Maniler müthiş bir per- hiz verdi. şey yemiyecek- sin diyor. — Yarın ak-« Bir Küçük Hanım ben geldim, Bugün hem erken geldim. Seni burada diğe Koşarak hemen — geldim.. şam bize gelse- ne, yemeğe de kalırsın mı 7.. Evdeki olmaz Hazırlan haydi başla. Şaşırmadan - telaşla; Sana işaret eltim, Gördün mü?. - Gözle, kaşla.ı Dilenci çocuk para İstedi: — Evde göz- leri görmez bir babam var ona ekmek — gölüre- Arasam, balsam nerde?.. Hele bir bak ki derde, Sevişmenin 3cvki gok, Sen balkonda den yerde.. ceğim. Bana beş on para verin. — Büyük ba ban evde ne ya- par Ti. Alakok — Oturup ge- zete okur, amarnan 2 örase n eee a SAAT geee g— ——— aS N ea eee — S G MA N Üç Sene Salamona sordum: — Sen Nihat Beyle ortak olup ticaret mi yapacaksın?.. — Evet., — İşe ne ile başlıyorsunuz?.. — O, ortaya — sermayesini, ben de - tecrübemi koyuyorum.. Üç sene sonral... — Üç sene sonra ne olacak., — Onun sermayesi — benim, benim de tecrübem onun olacak. Mahkemede Hâkim maznuna sürdu: — Mesleğiniz?.. - Mucit!.. — Ne icat ettiniz?. — Henüz hiçl!. İcat edecek bir şey aramakla meşgulüm.. Ne Gimalıdır Hava nasıl yağmurlu idi tarif edemem.. Eğer Nubun gemisi böyle bir yağmurda kalsaydı, Cudi dağına oturamadan bat- mış olurdu. Böyle günde Supbi Bey davetli olduğu Sabiha Hanımın - riyafe- tine her şeyi gözüne ala- rak gitti.. Sabiha Hamın bundan bahsederken.. — Böyle birşey yapa- bilmek için İnsanın mu- hakkak ..... — Büyük bir aşk ok malıdır.. Diyecekti. fakat din- leyenler arasında — daha evvel davranan oldu.. — Büyük bir oburluk olmalıdır!., Görünmet — etref duvar, Çekinecek hem ne Bulamazlar - vallâhi; Dünyayı arasalar,. var?.. yet ” T S aa Nerdübanlar busişi nermini damı mest, İndi. bin İşveyle bir kâşanel fağlurdan.. Dünya benim olurdu, Ben köpeğin o'saydim.. Yüz Sene Bu fıkra yüz sene sopra, yani kadınlar da er keklerin yaptığı her işe girdik- leri zamana ait olacaktır: Harpten çık- mışlardı, kumam- dan yaverini ça- zirdi. —- — Harp mey- danında ne kay- bedip, ne kazan dığımızı söylel Yaver — selâm verdi: — Bugün ku- mandan — harp meydanında beş kişi telef oldu, yüz kişi doğdu. miyorum kil.. madiyen duvara vuruyore du.. Hanım görünce: — Çıldırdın mı, dedi. Bundan başka kendine eğlence bulamadın mı?.. Bey bir kabkaha attı: Hanım kızdı 1 — Bir de kahkaha atıp gülüyorsun bu senin yap- t ğmı beş yaşındaki çocuk bile yapmarz, bana cevap versene başka eğlence bulamadın mı diyorum.. — Bulamadım ya. Yanımızdaki apartımanda ispirtizme yapıyorlar.. ben buradan tak tak vurduk- ça dedelerinin, babalarr Bn ruhu geliyor zanne- Ü diyorlar. — Dostumuz L M. roman yazmakla bir kabahat, onları tabettirmeklede daha büyük bir kabahat yapıyor.. — Niçia?.. — Eğerroman yazıp tabet- tirmese İdi, herkes onun no ka- biliyetsiz adam olduğunu anlamır yacaktı. Lokantada Aynı lokantada yemek yer- dim.. birgün hesap pusullasına yediğim 3 kabım parası iki mizli yazılmıştı. Garsonu çağırdım.. — Yahu, bu ne hal, fiatları mı artırdınız?.. — Yaok efendim aynıdır, fakat siz geldiğiniz zaman patron re- verans — yapıp — hatrınizi. sordü. Onun için böyle yardık.. Tashih — Hatır sordu: — Nasılsınız?. — Teşekkür ederim. — Zevcenli?, — Teşekkür iyidir.. — Pederiniz yine aym evde. mi oturuyor?. Söyler söylemez arkadaşının babasının ölmüş olduğunu batıre ladı. İlk söylediğini tashih etti. — Yani aynı mezarda mı yae tıyor diyecektim. ederim o da Kadın Peşinde Giderken — Peşimdan gelmeğe sikilmiyor musunuz?.. — Bilâkls Hanımetendi, © kadar çok - eğle- Yamyamlar Arasıı;dı Alrika yamyamlar arasında film çekmiye giden bir rejisör, bunlardan birine sordu: — Siz insan eti yemeğe naml alışırsınız?.. — Gayet kolay, daha çocule- ken tırnaklarımızı yiye yiye bap larızl,.. Ne İyi Mutekait dostum söyledi: — Cenabıhak ne iyi düşüm müş te yapmış!.. — Neyi?.. — Nehbirleri insanlara su buk mak için kolaylık olsun diye şebirlerin. tem ortasından geçlr- miş.