13 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

13 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

p İzmit'te Spor » besile neticelendi. Lik Maçlarının İkinci Haftası Başladı İzmit (Hususi) — Lik maçla- mnın ikinci haftası başlamıştır. Birinci maç, Karamürsel ve Kandıra İsdman yurtları arasında iyapılacaktı; Karamürsel takımı gelmediğinden hükmen mağlup sayıldı. İkinci maç İzmit, İttihat spor we Hereke, İdman yurdu arasın- da olmuştur. İttihat sporlular çok kuvvetli bir kadro ile sahaya çıktılar. 'Oyunun başlamasından nihayet bulmasına kadar hakim bir oyun- la İzmitliler 0-8 sayı ile Hereke- Kleri cidden beklemedikleri bir mağlubiyete uğrattılar. Gelecek hafta, İzmit İdman Yurdu ile, İttihat Spor kulübü karşılaşacaktır. Kocaeli mıntaka- sının çok kuvvetli bir teşekkülü olan İzmit İdman Yurdunun, İtti- hat Spor karşısında nasıl bir ne- tice elde edeceği kestirilemezse- de, mıntakanın, bazı oyuncularını oynatmaması ihtimali hasıl olursa takım zaafa uğrıyacaktır. İttihat spor ve İdman Yurdu maçı bu mıntakanın en heyecanlı ve ehemmiyetli bir oyunu ola- caktır. Uşak'ta Spor Uşak ( Hususi) — C. H. F. kupa maçlarının - ikinci devresi bugün Ergenekon ve Turan İdman Yurtları arasında yapıldı. Maç Çok heyecanlı idi. Kalabalık bir halk kütlesi tarafından seyredildi. Netice Yurt 0-2 golle galip geldi. Fenerbahçe Kulübünün Tehliği Fenerbahçe Spor Kulübü U- mumi Kâtipliğinden : 1 — Kulübümüzün tertip et- miş olduğu Eşya piyangosu 14/Temmuz/933 cuma günü Fe- nerbahçe stadında keşide edile- cektir. 2 — Keşide saat tam 14 te icra - edilecektir. 3 — Ayni günde Galatasaray- Fenerbahçe atletleri müsabaka yapacaktır. Salâhattin B. Tavşanlıda Tavşanlı, ( Hususi ) — Çok müthiş bir fırtma ve yağınur al- tında Eskişehirden bisikletle ha- reket eden sporcu Salâhattin Bey buraya kadar olan 128 kilomet- reyi havanın muhalefetine rağmen muvaffakiyetle katederek şehri- mize muvasalat etmiye muvaffak olmuştur. İzmit Idman Yurdu Hereke Maçının Tashihi Geçen haftaki Spor sayfamız- da İzmit İdman Yurdumin Here- ke ile yaptığı maçın tafsilâtı ara- sındu yalnız birinci devrenin ne- ticesi olan 1 - O yazılmış ve ikinci devrede de İzmit İdman Yurdu- nun 3-1 galip geldiği sehven mnutulmuştur. Bu hususta özür dileriz, Kulada Spor Kula, (Hususi) — Cuma günü C. H. F. Tan spor klübü ile C, H. F. Gençlerbirliği - arasında samimi bir maç yapıldı. İki tarafın güzel oyunu ile muntazam iki devre devam cden maç Tan sporluların (1-3) gale- Bdi | amek süretile savdılar. Bundan SA -“Marikatılarla Müthiş Bir Mücadele Başlayor ee Sağda : Ağır siklet cihan şampiyonluğunu Amerikalıların açıkgözlüğü ile kaybeden Alman boksörü Şim ng eski şampiyon Dempseyle beraber, Solda: Ağır siklet cihan şampiyonluğunu Avrupadan Amerikaya getireceği ümit edilen Amerikalı Max Bear Karnerayı nasıl döveceğini Dempsey'e anlatırken Amerikalıların bütün spor şu- | belerinde birinci olmak iddiaları malümdur. Mücadele sporlarını milli spor addeden Amerikalılar bilhassa boksta dünya birincilik- lerini elden çıkarmak istemezler. Boksta sekiz sınıf vardır. Se- kiz sıkletin içinde altı cihan şam- piyonluğunu — Amerikada — tutan boksörler ağır siklet dünya birin- ciliğini bu son seneler iki kerre Avrupalılara kaptırdılar. Yüksek Amerikan şampiyon- larının sahneden çekilmesinden istifade eden Alman boksörü Şimeling nasılsa fırsattan istifade ederek şampiyon olmuştu. Ame- rikan izzeti nefsini fena halde darbeleyen bu ünvan meselesini Amerikalılar ne yapıp — yapıp hallettiler. Alman boksörüne aylarca maç vermiyerek onu en çetin “ hasmı olan Şarkey'le döğüşmiye mec- bur ettiler. Alman boksörü Ame- rikalıların teklif ettikleri yüz bin- lerce dolâra dayanamıyarak maçı kabul etti ve neticede mukadder olan mağlübiyete uğradı. Maamafih Alman boksörü ün- vanını kaybettiği maçta çok güzel döğüştüğü için efkârı umumiyede hâlâ cillan Şampiyama “nmazedi addolunuyordu. Eski cihan şampiyonu Demsey buna da bir çare buldu. Çok sert yumruklarile meşhur olan genç Amerikan boksörü Max Bear'le Alman boksörü Şimeling'i döğüş- türerek hakiki namzedi tayin et- mek istedi. Neticede Alman bir daha mağlüp olarak namzetlikten çı- karıldı. Bu suretle bir Avrupa- hnın cihan şampiyonu olmak fır- satını birdaha denemesine mey- dan verilmemiş oldu. Ağırsıklet şampiyonluğu etra- rafında kurulan tertibatın birinci safhası Avrupalılar aleyhine bu suretle nihayetlendirilirken diğer taraftan işin ikinci safhası başla- mıştı. Amerika'ya ağırsıklet şampi- yonluğunu “kazandıran Şarkeyde 1 para kazanmak istiyordu. O da yaktini boş geçirmek istemiyordu. Amerikan organizatörleri dü- şündüler. Şampiyona çok para kazandırabilmek — için — şöhreti fazla bir boksörle çarpıştırmak lazımdı. Nihayet bu kurbanı da bulduklarını zannettiler. İtalyan boksörü Dev Adam namile maruf Karnerayı seçtiler. Karnera hem Avrupalı idi hem de şapmiyon- luğa namzetti. Onun dayak yeme- sile iki şey de halledilmiş olacaktı. Birincisi; bir Avrupalı daha şampiyonluklan uzaklaştırılmış olacaktı. İkincisi de Amerikalı evvelce döğdüğü Karnerayı bir daha hak- hyarak para kazanmış olacaktı. Geçende yapılan maç bu tah- mihleri alt üst etti. Evvelce Şar- key'den mükemmel bir dayak yemiş olan Dev Adam Amerika- hyı yere serdi. Bu suretle. şampiyonluk insan manı bir Avrupalının eline geç- ti. İşte bunun içindir ki, Ame-ika ile Avrupa arasinda müthiş bir mücadele başlamıştır. Ankara Gücü Eskişehir Yurdu Maçı 3-3 Berabere Neticelendi (Eskişehir Hususi) — Hâkimiyeti | Milliye bayramında iki maç yap- | mak Üzere davet edilen Ankara | | Gücü gençleri bu daveti kabul ederek buraya geldiler. Birinci maçın Eskişehir İdman Yurdu ve ikinci| paçın ise Demir spor kulüplerile yapılması mukar- rerdi. İlk maç"havanın soğuk ve kapalı sahanın çok çamurlu bir gününe tesadüf — etmiştir. — Merasimden sonra (5,15) geçe oyuna başlandı. Yurt her vakitki kadrosunu muhafaza ediyordu. Ankara Gücü | ise Alâ, ve Novzattan mahrumdu. Ük akımı Yurt yaptı. Ve Güç müdafileri topu forlarına gönder- önü çamur deryası denecek dere- Takımına beraberlit sayısını kazan- diran Eskişehir yardunuu sol açığı Zeynel B. istifade eden Güç sağaçığının topu ortalaması ve Yurt kalesinin €ede berbat bulunması müdafaa ve kalecinin kımıldanmasına mey- dan bırakmadan - soliçin vuruşile topu ağlara taktı. Ankara Güçlüler az sonra ikin- ci göllerini de yaptılar. Ve bu golü müteakıp Yurtlular hatalarını anlayarak biraz güzel oynamağa başladılar. -Salâhattinin sürdüğü topa Sadığın zamanında yetişme- | sile Yurt ilk golü kazandı. Bu golden sonra Yurt oyun- cularında kuvvei maneviye biraz düzelir gibi olmuştu. Fakat bi- rinci haftaymın nihayetine (2) dakika kala Ankara Gücü üçüncü golü de kaydetmekte gecikmedi ve bu suretle birinci devre 1- 3 Ankara Gücünün galibiyetile bitti. Avrupalılar Arasında Fakamların | Belâgatı Galatasarayın Varidatı Se- nevi 20,100 Liradır * Cumhuriyet ,, gazetesinin 11 temmuz tarihli sayısında, Galata- saraydan istifa edenlerin şimdiye kadar 25 kişiye baliğ olduğu, bunlardan da İ0 kadarının esa- sen aylardanberi kulübe aidat- larını vermemek te oldukları için müstafi — adde dildikleri, mevcut 1700 azadan bu 25 indirilince kulübün geri kalan 1675 azası bulunduğu yazılıyor. Bu satırlardan netice ç- karılır: Kulübün 1675 azası ku- lüpte mevcut addedildiğine göre bunlar aidatını muntazaman ver- mişlerdir. Galatasaray kulübünün nizamnamesi mucibince her ara ayda bir lira aidat verdiğine göre, Galatasaray kulübü her nevi varidat hariç, yalmız ai * olarak ayda 1675 lira tahsil etmektedir. Bu suretle aidattan temin edilen varidat senede 20,100 - liradır. Geçenlerde yapılan Gailata- saray kongresinde kasa mevcudu resmen İki yüz küsur kurüş olarak tesbit edilmiş ve parasız- lıktan şikâyet edilmişti. Bugün de kulübün kasa mev- cudünü resmen tesbit imkânı olsa kaç lira çıkacağı merak edilecek bir noktadır. Geçenki kongrede tesbit edilen kasa mevcudunun iki yüz küsur kuruş oluşuna göre, kulüp - bir | senede diğer varidat hariç, yalb- nız aidattan temin edilen me- balığtan — 20097 küsur lirayı sarfetmiştir. Bunun ciheti sarfını aramak Galatasarayda kalan azaya aittir, şimdi bize sormak düşmez ve esasen hakkımız da değildir. Fa- kat insan buya, merak ediyor: Bir spor kulübü için muazzam sayılacak bu servet, kulübün hangi stadına, hangi lokalinin inşasına, hangi tenis kartlarının tamir ve —muhafazasına, hangi antrenörlerini maaşına ve hangi mühim icraata sarfedilmiştir?.. Galatasaraydan istifa edenlerden Sadun Galip Düzceda Düzce (Hususi) — Gençler birliği spor teşkilâtı müsbet bir çalışma yapmaktadır. Sporcular Akçeşehir Ereğlisine kadar 40 kilometrelik bir seyahat tertip edilmiştir, Temsil şubesi tarafın- dan sinemada Raspotin fimi gös- terilmiş, spor teşkilâtı tarafından forma ve diğer levazım getirtil- miştir. Gençler fudbol sahasında her akşam ekzersizler — yap- maktadırlar. her iki takımdâ bir canlilik ve ahenk göze çarpıyordu. Ainkara Gücü aleyhine verilen bir penaltı Mahmudun ayağıle göle - tahvil edilerek Yurt ikinci golü penaltı- dan 'yapmış oldu ve bu gölden son- ra Yurtlular daha hâkim ve seri oynamıya başladılar. — , Solaçık Zeynelin topu — >el sürmesi ve zamanitda (| <ye havale ettiği şüt Yurca beraber- lik sayısımı da kazandırdı. Bu gölden sonra Ankara Gücü takımda bir tadilât yaparak daha hâkim oynamıya ve Yurt ise beraberlik temininden sonra bu vaziyeti muhafaza etmek üzre kaçak bir oyun s'stemi neticesi kale önüne toplandılar. Oyun bu “süretle 3 - 3 beral e bitti.