14 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

14 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

M Eylöl —.. 'SON FOSTA , / Eskiden Ne Yaparlardı? | Erkek Yıldızların Hemen Hepsi Para Ve Hesap işlerile Uğraşırlardı Holivut ( Hususi ) — Size bu mektubumda — erkek yıldızların mazideki — vaziyetleri hakkında yapılan tetkikatın çok garip ve tuhaf neticelerinden bahsedece- ğim. Bu tetkikat neticesinde Sabit olmuştur ki bugün beyaz perdede büyük bir şöhret sahibi olan erkek yıldızlardan birçoğu vaktile henüz sinema hayatına ttılmadan hep hesap işleri ile meşgul — olmuşlardır. Bunlardan bir kısmı bankalarda çalışmış, bir kısmı ticarethanelerde muha- sebecilik veya hesap memurluğu Vazifesi görmüştür. Size bunlardan teker teker bahsedeyim: Meselâ Herbert Marşal.. Bu Meşhur erkek lise tahsilini bitir- dikten sonra Londrada bir tica- Tethaneye —muhasebeci muavini olarak girmiş, birkaç sene sonra da ticarethanenin — muhasebeci- liğine tayin edilmiştir. Fakat Herbert rakam yığınları arasında okadar bunalmış ki günün birinde hiç kimseye haber vermeden bir tiyatro kumpanyasına müracaat ederek Aarlist olmak istediğini Söylemiş ve kabul edilmiştir. Yine meşhur erkek yıldızlardan Fredrik Marş vaktile bir banka- da kambiyo memuru idi. Günün di hesap işlerinden bıkıp Usandı. ve sinema yıldızı oldu. Jak Oaki sinemaya intisap tetmeden evvel Nevyorkta bir cınım — yaniında — kâtiplik Yapıyordu. — Hatta — bu - işte Muvaffakiyet — te — kazanmıştı. Fakat hesap işlerile uğraşmak Snun da canını sıkıyordu. Bir gün gizlice Holivuda gitti. Bir kum- Panyaya girdi. Birkaç sene kadar Ufak tefek rollerde çalıştı. Fakat Bösterdiği muvaffakiyet sayesinde b'(ünkü şöhretini — kazanmıya Muvaffak oldu. Rikardo Kortezi tanıyorsunuz, Çok kibar olarak tanınan bu er- kek yıldız da vaktile bir maliye Memuru idi. Hesap ve para işle- Tinde çok ihtisası vardı. Eğef bu İşi terketmeseyd; bugün yüksek maliye mütehassısı olabilirdi. Fakat bunu yapamadı. Rakamlar ile Uğraşmak ona çok sıkıntı. ve- Tiyordu. Bu hayata — tahammül k başka bir iş aramıya drar verdi ve sinema yıldızı oluverdi. Şunu da bilirsiniz ki Rikardo Kortez artık sinema ha- Yatından da usanç — getirmiştir. Belki de yakım bir istikbalde a bir meslek intihap ede- tir İngilizlerin yetiştirdiği maruf erkek yıldız Şarl Lavton'a gelin- Seş Bu da vaktile Londrada bü- bankalardan birinin muhase- talea uda çalışıyordu. Fakat mların yeknasak vaziyeti ona kkınbık verdi. Bu yekncsak ha- n kurtulmak — için artist ol- YI Muvafık buldu übayet H n | Yine meşhur yıldızlardan Gari ı- %d.bi..whı—ıo- Banka memurluğundan murluğu yapmıştır. 'or L meşhur erkek yıldızlardan birçoğu vaktiler hesap ve para işlerile uğraşmıştır. Bu a e ER sinemaya geçenlerden Gari Kuper garip netice karşısında bir yıldız olmak için bınlııluzıı staj görmek — lâzımgeldiğine insanın inanacağı geliyor. 'Holivutta -Bir Ağem Güzeli Dinar Kavkaz Büyük Bir Şöhret Kazandı Holivutta her milletten yıldız olduğunu biliyorduk. Fakat orada bir Acem güzelinin şöhret kaza- nacağını, hatta peşi sıra çılgın sevdalılar sürükliyeceğini hiç ha- tırımıza getirmemiştik. Birkaç ay evvel Holivuda güzel bir Acem kızı gelmiş, sinema kumpanyala- rna müracaat ederek kendisine iş verilmesini istemiştir. Halbuki iktısadi buhran yüzünden sıkıntı içinde olan kumpanyalar bu tek- lifi derhal reddetmişlerdir. Fakat kumpanyalardan biri bu güzel kızın hakikaten İranlı olduğunu öğrenince hemen kendisini angaje etmiştir. İşte bu suretle Holivutta bir de Acem yıldız peydahlanmış- tır. Bu acem dilberinin ismi Di- nar Kavkaz Hanımdır. Billürdan süzülmüş gibi çok yanık ve gıcık- Tayıcı sesi vardır. bilhassa oynadığı şark dansları çok beğenilmiştir. Şimdiye kadar iki filimde birçok dans numara- ları yapmıştır. Yakında “çalgı ve ahenk,, ismindeki yeni bir filimde de baş şarkıcı rolünü ifa edecektir. Amerika gazetelerinde oku- duğumuza göre Dinar Kavkaz H. alıcı ve çekici bir güzelliğe ma- liktir. Bu sayede birçok erkekler kendisine sevdalanmıştır. Bunların içinde milyoner çocukları da var- dır. Gariptir ki Acem güzeli bu sevdalılardan hiçbirine yüz ver- memektedir. Dinar Kavkaz H. gelecek se- ne İran hayatına ait büyük bir gin bir mukavele İmzalamıştır. Miryam Hopkins Nihayet Eski Elbisesini Satmaya Karar Verdi Güzel — yıldızlardan Miryam Hopkins son zamanlarda müthiş bir. parasızlk — geçirmektedir. ünkü —güzel kız — geçenlerde merika bankalarının uğradık- ları buhran yüzünden hayli zarar görmüş, iflâs eden bir bankada üz bin doları batıp gitmiştir. Küryın.ı Hopkins — parasızlıktan kurtulmak için ilk çevirdiği fi- limde geymiş olduğu elbiseyi satılığa çı ya karar vermiş- tir. sayede 30 bin dolar ka- dar bir para kazanacağı tahmin Beğağ Pğıjdeîl;aş Haberlör. Filimlerde Öpüşme Usuli Hayli Değişmis! Karol Lombard Hasta Oldu Garip değilmi.. Amerikada sesli filim çıktıktan sonra şarlı söyleyenlerin adedi bir hayli azal- miş. Bir gazetenin yaptığı bir istatistike göre bu tenakus eskisi- ne nisbetle yüzede 60 derece- sindedir. Sesli filmlerde güzel sesli yıldızların söyledikleri kıvrak ve oynak şarkılar seyirciler tara- fından kulak dolgunluğile çabu- cak öğrenilmektedir. Şarkı he- veslileri öğrendikleri bu güzel şarkıları tramvayda, trende, bu- lâsa her yerde söylemektedirler. X4 Sesli film, yıldIşların rol icabı öpüşme tarzlarını da oldukça değiştirmiştir. Sesli filmde busc- lerin — şapırtılı. olmaması lâzım gelmektedir. Çünkü dudak şa- pırtıları sesli filimde çok fena aksetmektedir. * Bugün ölümünden seneler geçen meşhur Rudolf Valantino- nün ilk karısı Cin Ayker “Aley Şarkıcısı,, isminde bir film çe- virmek üzere bir mukavela im- zalamıştır. Cin Ayker eski bir yıldızdır. — Senelerdenberidir " ki sinema hayatından çekilmişti. Fa- kat son zamanlarda musikiye me- rak etmiş, sesi güzelleşmiş ve bu sayade tekrar sinema yıldızı olmuştur. Rudolf, Cin Ayker ile geçinememiş, ayrılmışlar, sonra Rudolf bir- tiyatro tanıştığı -Nataşa evlenmişti. Cin — Aykerin bu yeni filiminde tanınmış erkek yıldızlardan Rikardo Kortezin de mühim bir rolü vardır. * Artistlerin aile hayatına alışamadıkları, hatta bu yüzden Amerika yıldızları arasında s': sık talak hâdiseleri olduğu mı lümdur. Fakat tanınmış artistler- den Jorj Barbiye geçene gün evvlilik hayatının otuz dördüncü yıl dönümünü kutlulamak suretile rekor kırmıştır. * Holivut'un güzel yıldızlarindan Adriyen Ames Kaliforaiya plâj- larından Holivut'a — dönmüştür. Fakat bu güzel kız plâjda kal- dığı müddet zarfında o kadar muharetle güneş banyosu yap- mış ki vucudu ve yüzü pembe bir renk almıştır. Bu - renge *“pembe yanık,, diyorlar. * Klodet Kolber ipekli em- prime kumaşlardan zarif eldiven- ler yaptırmıştır. Şimdi bu eldiven- ler Holivutta moda olmuştur. * Güzel — yıldızlardan Karol Lombard geçenlerde çok korkulu bir rüya görmüş, bu yüzden bir hafta kadar hasta yatmıştır. Fa- kat bu rüyanın ne olduğunu kimseye söylememektir. sahnesind. Rambova — ilk Elisa Landi'nin Sesi ve vücudü gibi dansı da çok güzeldir. Bilhassa ekzantrik danslarda çok muvaffak olmaktadır. Güzel yık- dzın size dans kıyafetile yeni bir resmini takdim ediyoruz.