14 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Güreş federasyonunun dave- fini kabul eden İyıtılyınlır dün şehrimize geldiler. Yarın ilk kar- şılaşma Roma - İtanbul — teması ismi altında Taksim stadyomunda yapılacaktır. ı(ıly:n güreşçilerinin şöhret- leri ve rekorlari yarınki güreşle- rin epey helecanlı olacağını şim- diden tahmin ettirebilir. Bilhassa harici temaslara çok ehemmiyet verdiği muhakkak olan İtalyan spor teşkilâtının güreşçilerini iyi çalıştırdıktan — sonra — Türkiyeye göndermiş olması muhakkak gi- bidir. Futbolcuları gibi her bey- netteşkilât temasta — adamakıllı hazırlanan İtalyanları yarın mağ- lüp edersek tam formlarında yenmiş olacağımıza şüphe yoktur. Bu itibarla galebelerimizin raki- bin hazırlıksız. karşımıza çıkması dolayısile olmasına ihtimal yoktur. İtalyan — güreşçilerinin içinde elimpiyatlarda derece almış iki şampiyonun bulunması bizim gü- reşçilerden beklediğimiz galibiyet- lerin pek kolay — olamıyacağı zanmını vermektedir. Maamafih beynelmilel temaslarda tecrübe sahibi olmuş ve güreşteki dere- celerini minder Üstünde birkaç defa ispat etmiş olan pehlivanla- rımızın yarın da yüzümüzü ak edeceklerine şüphe etmiyoruz. İstanbul - Roma maçı namı altında yapılacak olan bu ilk te- maslan sonra ikinci temas pazar günü yine Taksim stadyomunda yapılacaktır. * Taksim stadyomunda böyle mühim güreşler başladığı vakit Beşiktaş sahasında da Beşiktaşın birinci takımı ile Varnadan gelen Şipveski Sohol Bulgar milli takı- mi karşılaşacaktır. Aym Bulgar takımı pazar günü de Galatasa- rayklarla - karşılaşacaklardır. Bu iki mühim spor hâdisesinin ayni güne tesadüfü, spor meraklılarımı ikiye taksim edeceği şüphesizdir. Bundan dolayı ayrı ayrı günlerde yapıldığı takdirde her iki müte- şebbis taraf için de daha men- faatli olazağı Şşüphesiz bulunan bu temaslar bize zengin bir spor günü yaşatacağı için şayanı tak- dirdir. * POSTA © ONT SON * Ü n Mi Dün Bulgergya vapurile şehrimize gelen Italyan güreşçileri —e Yarın Beşiktaşla karşılaşacak olan Bulgar takımı şehrimizde ——— aa ——— a— —a — Atletizm Federasyonu İşe Müdahale Etti Atletizm federasyonundan : 15 eylülde başlaması ilân edil- miş olan İstanbul birinciliklerinin arifesinde İstanbul atletizm hey- etinin hepsinin birden istifa etme- leri üzerine muayyen tarihte İs- tanbul atletizm - birinciliklerinin yapılabilmesi için İstanbul mımn- takası merkez heyetile mutabık kalan federasyonumuz işe vazıyet etmiştir. ! — Müsabakalara 15 ve 22 eylül cuma günleri Kadıköy Fe- nerbahçe stadda saat 14,30 da başlanacaktır. 2 — Bu müsabakalar, ayni zamanda Balkan oyunlarına işti- rak edecek Türk atletleri için bir seçme mahiyetinde olduğun- dan bilümum milli takfın atlet- lerinin iştirakleri lâzımdır 3 — Ayrıca- davet edilmiş olan bazı mıntaka — atletleri de bu müsabakalara iştirak edecek- lerdir. 4 — Müsabakalar, tamamen şahsi olup klüplere puan veril- miyecek ve umumi klüp tasnifi yapılmıyacaktır. Hakem heyetinde dahil bulu- nan zevat şunlardır: Başhakem: Ahmet Fetgeri, Fe- derasyon komiseri Enis, ip heyeti: İbrahim Kemal, İlhan Bey ler, Her Abraham ve Prak Hakemler; Ekrem Rüştü, Fuat Rüştü, Adil Giray, Şekip, Müm- taz, Ali Rıza, Enver, Ekrem (Hi- lâl), Hayati, Zeki, Muzaffer, Şi- nasi, Reşit, Şakir, Rauf,Karakaş, Agopyan, Davit Jeke, Yasumidis Beyler ve M. Marengo ve Ayştat. Hakem heyeline ayrı ayrı da- vetiye göndermiye zaman müsait olmadığından bu tebliğatın dave- tiye olarak kabul olunmalıdır. Toğram: 15 Eylül cuma: 14,30 da 110 M. mania, 14,45 110 M. seçme, 15 te 400 M. seçme, 15,15 te gülle atma 15,30 da 1500 M. 15,45 te yüksek atlama, 16 da | 120 M. final, 16,15 te diks, 15,30 da 400 final, 16,45 te tek adım, 17 de 10,000 M., 17,45 te 4Xx400 bayrak. 22 Eylül cuma: 14,30 da 200 M. seçme, 14,45 te 800 M., 15 te 5000 M., 15,20 de 3 adım, 15,40 ta 200 M. final 15,55 cirit, 16,10 da 440 M. ma- nia, 16,25 te 4X100 bayrak, 16,40 ta sırıkla yüzsek, 17,10 da 4X1500 bayrak. Kırkağaçta Bir Maç Kırkağaç ( Hususi ) — Yeni teşekkül eden Gençler birliği ilk | maçını 30 ağustos zafer bayra- | mında Piyade alay spor takımile yapmıştır. Neticede oyunun son- İarma doğru çıkan bir hâdise | ğüıünden her iki tarafın yaptığı irer sayı — ile oyun vn dakika evvel tatil edilmiştir. Mefnle(ceite Spâr Sporcu Gençler Her Sa- hada Varlık Gösteriyorlar . Balıkesirde Güzel Bir Maç Balıkesir, (Hususi) — Balıkesir şampiyonu olan idman birliği bu mevsim maç rekorunu kırmıya muvaffak oldu. Bugüne kadar aptığı tamasların sonuncusunu ğılıkuirin kurtuluş - günü olan altı eylülde Bandırma şampiyonu ile tamamladı. Bandırma ve Balıkesir şampi- onları kalabalık bir seyirci küt- lesi önünde Balıkesir sahasına çıktılar. Heyecanla devam eden ve büyük bir alâka uyandıran bu maça Kâzım paşa, Ali Hikmet aşa, Vali, Belediye reisi, Halk ırkası ve Halkevi, reislerile bir- kaç meb'us Beyler de şeref ver- diler, Oyuna birliğin akını ile baş- landı. İlk dakikalarda sıkıştıran birlik mütemadi alkışlar arasında yedinci dakikada ilk golü attı. Bu golden sonra mukabil hü- cuma geçen Bandırmalılar da bir ol attılar. Bandırmanın bu mu- Eıbil olüne karşı tekrar hücuma eçerek Bandırma nısıf sahasın- an — ayrılmyan — Bahbıkesirliler ikinci gollerini de atarak birinci devreyi 2- 1 bitirmiye muvaffak oldular. , İkinci devrede dört gol daha atan Bahkesirlilere karşı Ban- dırmalılar iki gol çıkararak 3- 6 mağlüp oldular. Çanakkale Lik Maçları Bitti Perşembe — günü Türkgücü takımı son maçını Lapseki Gençler birligi ile oynadı. Hakem Beşik- taşlı Firuzan Beyin idaresi altında cereyan eden bu maçta birinci devre sıfır üç Türkgücünün gali- biyeti ile bitti. İkinci devre Türk gücü daha canlı ve şuurlu oym- yarak üç sayı daha yapmıya mu- vaffak oldu. Oyun sıfıra karşı altı ile Türkgücünün galibiyeti ve —şampiyonluğu — kazanmasile nihayetlendi. — 5. M. Samsunlular Orduda Ordu, (Hususi) — Ordu genç- ler yurdu. tarafından vaki olan davet üzerine Samsun spor kulü- bü oyuncularından — bir. — grup şehrimize gelmişlerdir. Gençlerimizin coşkun tezahü- ratile karşılanan misafirler bir akşam istirahat ettikten sonra ertesi günü Gençler Yurdu oyun- cuları ile sahada karşılaştılar. Samimi bir şekilde yapılan - bu maçta iki taraf 2-2 sayı ile be- rabere kalmışlardır. | İki gün sonra tekrar edilen bu maç kadın erkek bütün mem- leket halkının âlâkasını uyandır- dı. Binlerce seyircinin önünc - ya- pılan ikinci müsabaka netic: sin- de 2-3 sayı ile Ordu Gençler Yurdu oyuncuları galip geldi.!Mi- safirlerimiz. şehrimizde iki gece daha kaldıktan sonra pek samimi bir şekilde Ordudan ayrılarak memleketlerine avdet — etmişler- dir. — Ş, Balıkesir Spor Haberleri Balıkesir * şampiyönu — İdmari birliği bu ay içinde Midilliye gi- decek orada bir maç yaparak avdet edecektir. Şampiyonumuzun Midilli seya- hatine birçok ta seyirci iştirak edecektir. Herşey olmuş - fakat hareket günü tesbit edilmemiştir. Balıkesirden — Galatasaraya Bir Oyuncu Geliyormuş Balıkesir — muhtelit — merkez muhacimi Güçlü Şemsinin Gala- tasaray kulübüne girmek üzere olduğu duyulmuştür. Şemsinin bu ay İstanbula gitmesi en kuvvetli tahmindir. Şemsi âtisi çok Ümit bahş bir sporcumuzdur. — R, G Üstte: Ordu Gençler yardu ile Samsun apor klübü. Ortoda : Çanakkale mintaka şampiyonu Türk gücü klübü. Altta : Kırkağaç gençler birliği ile alay takımı bir arada, 4 SÜt d