6 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

6 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA nıı-ueıı Mumya Yazanı Suat Suzan Aşk ve macera romanı Çarli, Sezayı,Muyamn Oldug No 60- Tabuta Doğru Götürüyordu.. Size karşı besltdıgıııı aşkın ı kılkışıyorsunuı. Çarli siz hastası- üfer zaman tesadüf olunur şeyler- den olmadığını daha sonraları anlayamadınız mı? Seza dehşetli bir heyecan içinde idi. Bu hasta adamı teskin etmek istiyordu» — Çarli siz hastasınız ! diye kekeledi. Titreyen ellerile onun yanan elini yavaşça okşayarak devam etti : — Bütün bunlar hummanın teheyyücül Kendinizi toplayınız! İyi olmanızı istiyorum. — Hayır çocuğum ben hasta değilim, sizi temin ederim ki aklım tamamile başımda, Haki- kati görmek istiyor musunuz. Eli- mizi uzatınız, şurada duran küçük çekmeceyi açıp... Seza dehşetle sözünü kesti: — Yalvarırım - size.. devam atmeyiniz!... Bunları unutunuz! — Sizden istediğim şeyi ya- pınız Sezal Seza bu sesten korkmuştu, Göz yaşları biribiri arkası sıra solgun yanaklarından aşağı düşü- yordu. — Seza o çekmeceyi açınız! Çarli'nin sesi gitgide daha sert ve kuvvetli oluyorda. Seza titreyerek ona itaat etti. Küçük — çekmeceyi alıp dizine koydu ve açtı. — Onun içinde ne var görü- yor musunuz? — Hayır! Çarli yerinden fırlıyarak du- wardaki meşaleyi kaptı ve genç kadının yanına geldi — Şimdi daha iyi görlüyorsu- nuz değil mi? Evet Çarlinin hakkı vardı. Bu çekmeceden biraz evvel bahset- miş olduğu papirüslar vardı. Seza dehşetle haykırarak elb- lerile yüzünü örttü: — Nasıl Seza, hakkım var mı imiş! — Evet. — Seza © papirüsleri alınız. Yanındaki tercümelerini de bera- ber alınız okuyunüz. Seza ellerini kavuşturmuştur — Yalvarırım size beni rahat bırakınız. Ben birşey bilmek ve görmek istemiyorum. Bana mer- hamet ediniz. — Fakat Sezal — Hayır... Hayır artık - sizi dinlemek istemem. Görmiyormu- sunuz ne haldeyim. Esasen bura- daki vaziyetimiz beni deli ediyor. Sabrım ve kuvvetin kalmadı... Şimdi siz böyle çılgın şeylerle son gıyref ve kudretimi mahvetmiye , Resim Tahlili Kupona Tabiatiniti öğrenmek istiyorsanız resminizi bu kupondaan 10 adet ile birlikte gönderiniz. - Revtuiniz sraya tâbidir ve inde edilmez. İsitm, meslek Veya san'at hız diyorum sze.. Hararetiniz var... Ya siz de öleld gibi daha faıla hasta olursanız ne yaparız? Ben ne olurum?.. Yarabbi böyle müthiş birşey düşünmek bile beni harap ediyor. Yalvarıyorum size artık bu inanılmaz hikâyeleri bir tarafa birakınız ve kendinizi top- layınız. Çarli birdenbire yerinden sı- çıradı. — Seza size yalan söyleme- dim, diye haykırdı. Hakikati kendi gözlerinizle siz de görmeli ve bana inanmalısınız! Sezayı kolları arasına alıp mumyanın olduğu tabuta doğru sürüklüyordu. Seza büyük bir dehşetle: — Yarabbi.. Deli mi oldu? diye düşünüyordu. — Geliniz Seza, siz de emin olunuz. Mumyayı görünce kendi yüzünüzü görüyor gibi olacaksınız. Tıpkı bir aynaya bakar gibi!. Çarli bir kolu ile genç kadını tutuyordu. Öbür elinde meşale vardı. Scııyı, tabuta — yaklaşırken dehşelli, deli edecek kadar müt- hiş bir korku sarmıştı : — Çarli bana acıyınız! Diye haykırıyordu. Mumyanın yanıbaşında idiler. Çarli emreden bir sesle : — Çekiniz şa örtüyül Dedi. Seza aklını kaybetmek Üzere olduğunu hissediyordu. Çarlinin deliliği onu da sar- mıya başlamıştı. Ya Çarlinin hakkı varsal Ya sahiden bu örtünün altın- dan çıkacak clan çehrede... Ve Seza bütün sesile bağırdı: “Hayır.. Hayır... İstemem, görmek istemem... Beni bırakınız!,, Dizleri üzerine yıkıldı. Gözle- rini kapıyacak kadar bile kuvveti kalmamıştı. Başında bir kıyamet vardı! O da bir şeyler hatırlıya- cakmış gibi idi. Birdenbire çıldırmış gibi ayağa kalktı. Çarlinin elinden meşaleyi ka- parak tabutun örtüsünü açtı. Ve kristal kapağının üzerine duğru eğildi. Eğildi.. Ve dehşetli bir feryat kopardı! ( Arkası var ) “Karar, Yapılmak İçin Verilir!,, Buzlu su içinde on yaşında çocukların iştirakile yapılan bir yüzme müsabakası Geçen ayın ilk günü (Shuyo- juku ) ismini taşıyan meşbur Japon spor kulübünün ( 15 ) inci yıldönümüne — tesadüf — ediyordu. Bu hâdise, büyük — merasimle tes'it edilecekti, Bu merasimin içinde yüzme müsabakaları da vardı. Bu münasebetle daha evvelden hazırlıklar yapılmış, davetiyeler gönderilmişti. Fakat aksiliğe ba- kınız; Şenlik gününden bir hafta evvel havalar tekrar soğumıya başladı, barometre sıfırın altında (20 ) dereceye indi. Bu vaziyet karşısında şenliklerin tehir edil- mesi düşünülüyordu. Fakat spor reisinin mütalcası şu oldu; *“ — Karar yapılmak - için verilir, şu veya bu gibi bir bahane ile bozulmak için değil! ,, İngiliz gazetelerinin anlattık- larına göre bu yüzme müsabakası (10) yaşında çocukların da iştiraki LM-.JB!* ile İyelmez Resmimiz buzlu derede yü- zenlerden bir çocuğu — göster- mektedir. ZONGULDAK HAVZASI Kömür servetimizin kalbi, Bu kitapla teğcih edıliyor. Hüsnütabiat Matbaası İŞehır Meclisinde Tram N_ııiı İ İ | İ vay Şırketıne Hücum... Azadan Bir Kısmı £ Beleuıyeyı De Kabahatli Bulduklarını Söylediler — Şehir Meclisinin toplantısından Bir gözünüş İstanbul umumi meclisi - dün öğleden sonra toplanmıştır. Dün- kü toplantıda tramvay — şirketi meselesi etrafında hararetli mü- zakereler cereyan etmiştir. Bun- dan bir müddet evvel — azadan, şoförler cemiyeti re'si Senihi Bey tramvay şirketinin vaziyetini izah eden bir takrir vermiş ve ma- kamdan bazı şeyler — sormuştu, Dün, belediye reis muavini Hâ- mit Bey bu takrire cevap ver- miştir. Hâmit Bey demiştir ki: “— Tramvaylardaki izdihamın önüne geçmek için tetkikat yapı- yoruz. Fen heyetimiz bu hat- larda, şehrin bugünkü — şeraiti altında faz'a araba tahrik edik mesine imkân olmadığını bildiri- yor. Tramvayların — sür'atini ço- ğaltmak için bazı tedbirler düşü- nülüyor. Sür'at çoğaltılırsa, fazla araba tahrik etmek imkânı olacak- tır. Fazla araba tahrik etmeden, izdihamın Öönüne geçmek için, yolcaları tramvaylara bindirme- mek lâzımdır. Bu da halkın, so- gukta, yağmurda bekleme yerle- rinde ıuüene beklemelınnl k:ıp ettirir. Birinci mevki arab | fazla işlediği noktasına gelncd Bu noktayı da tetkik — ettirdike Elde ettiğimiz rakamlara göre umumiyet itibarile şehirde yüzdi altmış nisbetinde birinci mevki araba, yüzde kırk nisbetinde d ikinci mevki araba işlemektedir! | Bunun da makul bir nisbet dahi* linde tanzimi için şirket nezdinde teşebbüsler yapıyoruz. ,, Hânmit Beyin izahatından sonrâ | takrir sabibi Senihi Bey söz aldı Tramvay ücretlerinin esesen pal olduğunu, birinci ve ikinci mevki farkından dolayı İstanbul halkının senede yüz binlerce lira fazlâ para verdiğini söyledi ve şiddetli hücumlarda bulundu. Kara OrT manzade Suat, Avni, Galip Bale tiyar, Nureddin Münşi Beyler de tramvay şirketine şiddetle bücum | ve Belediyenin yazifesini yapmar dıgım işaret ettiler, Hâmit B. vazi yetin tetkik edıldığııı. münr | Bugün Pangaltı ' AN Sinemasında Piyer Wolff'un maruf eserinden muktebes dünya sinemalarında büyük zafer kazanan (Fransızca sözlü ve şarkılı) hissi büyük film KIRIK KANATLAR Oynıyanla: VİCTOR- FRANCEN - ALİCE FiELD - ABEL "TARRİDE İlâveten : FOX JOURNAL < ( Tel. 43374 ) Bugün I p E K slnemasında LiİLYAN haftanın büyük muvaffakiyeti HARVEY tarafından temsil edilen | SARIŞIN KUKLA zengin sahneler - muhteşem dekorlar, nefis bir eser Aynca: Yunanistanın 10 uncu Cumhuriyet bayramında Türk T ri ve izcileri. Bugihı saat 11 de tenzilâtlı matine B A (l“&% Ko un ve Keçi Satışı Türk Tayyare Cemiyeti Uzunköprü Şubesinden: Muhterem Uzunköprü kazası halkı tarafından kurban bayrar | mında şubemize teberru edilen 321 adet koyun ve koç İl1 adet — keçi ve 2 adet manda ve dana ki, ceman 434 adet kurban | nisaml 934 tarihindan 10 nisan 938 tarihine kadar on gün müddetle ayri ayrı müzayedeye konmuştur. Kat'i ihale 10 nisan 934 salı günü saat 16 da şubemizde yapılacaktır. müracaatları ilân olunur, Talip olazların ve 'euw üğrenmek isteyenlerin İstanbul Tayyare Şubesine veya şubemizt t