13 Nisan 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

13 Nisan 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Nisan SON POSTA SEVDİĞİM KADIN — Zabıta Romanı — 18 23 Nisan Çocuk Bayramı Halkevi Çok Zengin Bir Program Hazırladı İktıbas Hakkı Mahfuzdur Almancadan Tercüme 138.4-984 Naklilft Sadettin Reşit Ordu —kanunları — mucibin- ce bir silâh arkadaşının kar- sile — evlendiği — için — nisbeti askeriyesini — katetmişlerdi.. — İlk günlerde, — askerlikten — çıkması Lây'ı pek müteessir etmemişti. Güzel olan Madam Lây'ın yüksek tabakadan birçok tanıdıkları var- dı. Bu ahbapların delâletile az bir zaman zarfında polis merkez memüurluğuna tayin idildi. Biraz da paraları olduğundan, hayatla- rını iyi olarak Lanzım etmişlerdi. Lây, resmi polis elbisesini kat'iy- yen sevemedi.. Rüyasında, huk yasında eski zabit elbiseleri onu meşgul ediyordu. Bir kere daha asker olmak, o elbiseleri giymek #a büyük emeli idi. Resmi elbise ile gezmesi lü- zım gelmiyen bir şubeye ayrılması için de karısının ahbapları tavas- sut ettiler. Bu yeni varifesinden Memnun kalmıştı. Bilhassa ken- dine pek yaraşan frakımı sık, sık giyebileceğine —sevinmişti. — İşte Emmi de bu sıralarda doğdu. İki büyük kızı arka arkaya, genç yaşlarında iken öldüler. Hem ev- lâtlarının acısını unutmak, hem de yeni — vazifesinde muvaffak olabilmek için olanca gayretile Çalışıyordu. Zekâsı kıt olmakla beraber, ça'ışma kabiliyeti fev- kalâde olan Lâyda, muvaffakıye- tin en lâzımlı şartı olan sebat Harbin başlangıcından biraz evvel Emminin annesi ölünce, tekrar orduya geçti. Cephede yaralandı, hastaneden çıkarken de tekaüt edildi. Tekaütlüğü gön« lünden bütün ümitlerini silmişti. O günden sonra hayata küsmüş gibi yaşamıya başladı. Bütün gerveti, karısının isabetsiz teşeb- büsleri yüzünden mahvolmuştu. Tekaüt maaşı az olduğu için çalışıp kazanmıya mecburdu. Po- Hislik zamanından kalma bir itiyat ile gizli işlere merakı ziyade idi, Bu merakı dolayısile © karışık zamanlarda, pek lüzumlu addet- tiği bususi bir polis hafiyesi bü- rosu açmayı düşündü. Bu mücsseseyi açarsa, kımı için de eğlenceli bir iş — temin etmiş olacağına kanidi. — Fakat parası olmadığı için bu plânmı mevkiü tatbika — koyamadı. Bu şeralt dahilinde evin fazla oda- Tacını kiraya vererek geçimlerini tanzim etmekten başka yapılacak bir iş kalmamıştı. Eğer iht'yarın sefahat zama- nından kalma eski borçları olma- saydı, bugünkü varidatlarile mü- kemmel - yaşayabileceklerdi. İşte bu uzun mâzi, — zavallı ihtiyarı bugün çekilmez, titiz bir bunak yapmıştı. Emmiye gelince; ©o babasıhın dünkü — idaresizliği — yüzünden, gençliğinin bütün ümit ve hayal- ” lerinden vazgeçerek, acı hakikat- le karşı karşıya, her şeyden mahrum yaşamıya mecbur kalmıştı. İçini çekti.. Ve ufak bir iskem- leye oturarak patates ayıklamıya başladı. Neş'esizliği ve dımağından geçen bin bir türlü düşünce asa- bına bir gevşeklik vermişti.. llık, ilkbahar — meltemi sarhoş olmuş gibiydi.. Zorla uyumıya çalışma- n rağmea muvaffak olamadı eee —— Son Postanın Tefrikası — No.5 nasf — hazırlandığını — öğrenmek merakında iseniz burada kalabi- lirsiniz. Uyumuşum, azıcık geç kaldım. Şamdi acele etmek lâzım. Onun için bir muavine de ihti- ve olduğu yerde içi geçti. Biraz sonra, hızla kapanan kapı gürü- tüsünden sıçrayarak uyancı. Karşı- sında hürmetle selâm duran Rus talebesini görünce hayretle sordu: — Oo.. Nikola! Beni korkut- tunuz.. Siz buraya — ne zaman geldiniz? — Darılmayın Emmil İçeriye habersizce girdiğimi zannetmeyin, iki defa kapıyı vurdum, kimse bir cevap vermedi. Ben de içe- ride kimse yoktur diye girdim. Sizi rahatsız mı ettim? Emmi bu zarif gence gülerek baktı : — Hayır. Kat'iyen rahatsız elmiyorum. Eğer öğle yemeğinin | Gümrük Muhafaza Başmüdüriyeti yacım var.. Meselâ şu patatesleri ayıklarsanız memnun clurum. — Maalmemnuniye Matmazel Emmil Yalnız bir şartla: Bu hü- kümdar ziyafetinde benim de çorbam bulunursa size yardım eddrim, S'z hiç (Blim Şiki) yedi- niz mi? — Bu nasıl yemek? — Bildiğimiz yumurta tavası. Yahut daha nezikâne ( omlet o konfitür).. Birkaç tane taze yı- murlta getirdim, buyurunuz. O <zamana kadar - arkasına sakladığı sepeti açtı. Mutfağın kızgın yağ kokulu havasını süm- bül ve inci çiçeği kokusu bürü- müştü. (Arkası var) Satınalma Komisyonundan: 1 — 46 sayılı motörün teknesi 16/ Muhafaza Başmüdüriyetindeki aptırılacaktır. 2- alabilirler. '4/934 Pazartesi günü saat 14te ekliler tasdikli ve fenni şartnameyi hergün Komisyondan $ — Pazarlığa girecekler; işin Komisyonca tasarlanmış — tutarının yüzde 7,5 ğu olan “32,, liralık teminatı muvakkatelerile veya Banka mektup'arile gelmeleri. İstanbul Üniversitesi Komisyonundan: *“1669,, Mübayaat Üniversite Merkaz Finasile Fakülteler ve müştemilâtı için ll- zumu olan Elektrik malzemesile ampul pazarlıkla alınacaktır, Talip- ler 18/4/934 Çarşamba günü saat “16,, da teklif edecekleri Fiatın $ 7,5 nisbetinde teminatlarile beraber mübayaat komisyo- nunda hazır bulunmaları ve malzeme listesile şartnameyi görmek için hergün komisyon kitabet'ne müracaat edebilirler. Vis Amiral Hacime Mlatsuşi- kanın kumandasında Sama ve İyate isimli Japon mektep gemi- leri dün sabah 9,20de limanımıza gelmişler, Selimiye önünde top atarak şehri selâmlamışlardır. Dolmabahçe önünde bulunan Hamidiye —kruvazörü, gemilerin atışına mukabelede bulunmuştur. *1663,, Amiral saat 11 de vilâyet makamında Vali Muavini Ali Rıza Beyi, müteakiben Kolordu Kumandanı Şükrü Naili Paşayı ziyaret etmiştir. Amiral — Cenapları — rıhtıma çıkınca bir deniz müfrezemiz tarafından selâmlanmış ve askeri Büyük Mlet Meelisinin ilk açılış yıldönümüne rastlayan 23 Nisan ayni zamanda Çocuk bay- ramı olarak kabul edildiği için ogün Halkevinde merasim yapı- lacaktır. Bunun için de Halkevi tarafından bir merasim programı hazırlanmıştır. 23 Nisan pazar günü Halke- vinde saat 15 'te toplanılacak Halk Fırkası idare heyeti reisi Cevdet Kerim ve Halkevi İdare ,Heyeti azasından — Köprülüzade Fuat Beyler tarafından birer hi- tabe söylenecektir. Aynı gün ça- bahleyin çocuklar Fatihde top- lanacaklar Belediye, Fırka, Hima- yei Etfal, Halkevi, Vilâyet ve Kolordu — merkezlerini — ziyaret ettikten sonra Taksim âbidesine gidlerek çelenkler konacaktır. 23 nisan günü şehrin —muhtelif yerlerine vecizeler yazılı levhalar asılacak ve tayyarelerle de atıla- caktır. Bundan başka her kaza mıntakasında ayrıca — eğlenceler tertip edilecektir. Nisanın 26 ncı günü Himayei Etfal tarafından Maksim barda bir çocuk eğlentisi hazırlanmıştır. Çocuk bayramı münasebetile ilk ve orta mekteplerde konfe- ranslar verilecek, Himayei Etfal Cemiyetinin yardımile eğlenceler tertip edilecektir. Nisanın 24 üncü günü Halk- evinde Kadri Raşit paşa tarafın- dan bir konferans — verilecek l ! ! 25 inde gürbüz çocuk müsabakası | yapılacak, 26 sında İhsan Hilmi Bugün Pangaltı 4 Metro Goldwyn Mayer'in TAN Bey tarafından konferans verile- cektir. Bugünlerde bir heyet Da- rülâcezedeki — yavruları — ziyaret edelecektir, Nisanm 29 uncu günü Halke- vinde ilkmektep talebeleri için bir güzel okuma ve söyleme yarışı tertip edilmiştir. Çocuk bayramının ilk günü Şehir tiyate rosunda çocuklar için bir de müsamere verilecektir, Bir Tekzip Vaşigton, 12 — Kolumbiya bükü- meti tarafından Amerikadan tayyare- ciler getirilmesi münasebetile, bunların bir harp vukuunda Ko'umliya ördue sunda kullamlacakları hakkındaki şa- yaslar ftekzip edilmekte, esasen bir barp zuhurunda bu tayyarecilerin den hal Amerikaya dönecekleri bildiril- mektedir. Yakında TÜRK Sinemasında YAŞAMAK İSTİYORUZ Fransızca sözlü MADGE EVANS ve J. CAGNEY (Ban ber Pranga kaçağıyım V iilinin. den daha muszamaa Bif şuheser l (15686) bameaeangüküdü Şehzadebaşı MiLLET Tiyatrosunda Bugün ve bu akşam KOMİKLER MÜSABAKASI Amaruf komik bır sahnede NAŞİT, FAHRİ, Dumbul u lamail ŞEVKİ Bey er (EL ELDEN ÜSTÜNDÜR) K v piyesi Varyete, dans, bale - raks - solo (15615) sinemasında Fransızca sözlü RAMON NOVARRO - HELEN HAYES - LEWİS STONE tarafından temsil edilen ve Çin'in hayat ve esrarını tasvir eden ÇiN GECELERİ İlâveten 3 PC mıştır. Müteakiben Amiral Cenap- ları tarafından Taksim âbidesine bir çelenk konulmuş ve bu esnada Japon bahriyelilerinden mürekkep bir müfreze selâm resmini - ifa etmiştir. Buradaki — resimlerde Japon harp gemilerini ve Amira- hm karaya çıkış vaziyetlerini gö- Tüyorsunuz. FOX JOURNAL ae (Telefon: 43374) ——— Bugünkü Futbol Maçları İstanbul Futbol Heyeti Riya- setindan : Bugün yapılacak mıntaka birinei- lik müsabakaları şunlardır: Taksim Stadında İstanbulapor - Galatasaray B T #esat 12,30; Hilâİ - Altınordu l1aci T. anat 14,15; İstanbulspor - Galatasaray inci T. saat 16 da, Fenerbahçe Stadında — Fenerbahçe - Beşiktaş 1mci T, sast 12; Eyüp - Kasımçaşa BT. sast 13,45; Fenerbahçe « Beşiktaş Taci T. saat 15.30'da, Beşiktaış Şeref Stadında Hilâl - Alınorda Bo T. saat 94 Beşiktaş - İstanbulspor Genç T. saat 10,15; Feneryılmaz - Ortaköy inci T. drat 11,380; Karagümrük - Sumer laci T. saat 13,15 ; Balarköy « Türke gücü laci T. saat 15 te, Voleybol Feneryilmaz - Vefa - Kumkapı saat 17; Topkapı - İstanbulspor #aat 17,30 da, Basketbol Hilâl - İstanbulspor saat 18; Gae- latasaray - Vefa - Kumkapı saat 19 da, Bir Dünya Rekoru Şikago, 12 — Vaşington hükümetli dahilinde bulunan Skattle şehrinden yüzücü Jak Medika, 400 metre serbest dünya rekorunu, bu mesafeyi 4 dakika 43 saniye 2/10 da yaparak kırmıştır.