10 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

10 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İ İ | | İ Siyaset Âlemi Yemen - Hicaz 0 Harbinin r ... İçyüzü İngilterenin maddt ve manevi mü- zaheretile Yemen Emiri İmam Yah- yanın üzerine savlet eden Hicaz Kı. ralı İbnisavut; San'a civarında mühim bir mağlübiyete uğramış. Bunu, son gelen telgraf haberleri bildiriyor. Barışma teklifine karşı İbnissuut gu şartları İleri sürmüştü: 1 — İmamın enlâhiyetlerinden fe- ragat etmesi, 2 — Hudut üzerindeki Yemene hit bazı noktaların dört sene müd. detle Vehabiler tarafından işgali, 3 — Asir emirlerinin Yemenden tardı, Bu, İngilterenin İtalyan nüfuzuna karşı kat'i bir galebeşi sayılıyordu. Çünkü İmamı tutan İtalya, İbnissuuda yüz verenin de İngiltere olduğu her- kesin malümudur. Eritre müstemlekesinin karşısına isabet eden Yemene el atarak Şap denizi mahrecine hâkim olmak isteyen İtalyanın bu arzusunu elbette ki İngiltere kabul edemezdi. Çünkü, bu yol, Hindistan ve Uzak Şark yoludur. Aden'in zararına olarak Hudeydenin inkişafına çalışan yine İtalya idi, Onun içindir ki Hicaz - Yemen mus barebesini, İngiltere, her ne bahasına olursa olsun ateşlemeye çalışıyordu. NE nikayat iç iafilâk eki. — ya sekilde J apon Rekabeti Çinde Serbest Bırakılma. masından İleri Geliyorm. Londra 9 (A.A) — Dp. gazetesi, Japon rakabeti mile mövzuubahs ederek, bu rakabetin Jax ponyanın tabii pazarı olan Çinde ser. best bırakılmamasından ileri geldiğini söylemektedir. Amerikada Amele Hareketi Nevyork, 9 (ACA) — Birleşik Amerikada sanayi Pi işçi , kaynaşmaları, yeniden başgös- termiştir. Dün bazı yerlerde grevler şiddetlenmiş sendikalara dahil işçi» lerle dahil olmıyanlar arasında dö vüşmelör olmuştur. Bilhassa Alabama da İşçi biribirine girmiş, üç kişi ağırca yaralanmıştır. Büyük Okya- nos sahilindeki rıhtım ve Oklahama — Ve benimle olan samimi za devam ediniz. alnız iktifa etti, > said Kalkıyorlardı. — Ben bir gi, : gidiniz Münire ilki Siz Genç kiz kısa ve sık larla yürüdü, Bankaya geldiği zaman arka- daşları işlerinin başında idi. Azi- ze dikkatle ona baktı, Sonra ona hissettirircesine gözlerini “ayri Arif Beyin masasına çevir- be, lal ii tiğini anlikmiek yerd a adım- A NY “Son Posta ,, nin Edebi Tefrikar gg Yugoslav Bulgar Müzakereleri Sofya, 9 (A.A) — Dünkü siyasi görüşmelerden (sonra (o Yugoslavya Hariciye nazırı M. Yevtiç gazetecilere beyanatta bulunmuş, Sofya mülâkatı kendisini tatmin ettiğini, mevzuubahs meselelerin yakın İstikbalde her iki #emleket için hayırlı olacağını, mü- temadi ve tam bir itimat havasının elde edildiğini, teşriki mesai imanının ber zaman için istikbale telkin edile- ceğini söylemiştir. Bulgar Başvekili M. Müşanofta verdiği beyanatta bu ziyaretin büyük ehemmiyetinden bahsederek, bir #tilâf ve yaklaşma yoluna girildiğini, bu suretle Balkanların sulhuna en iyi şekilde hizmet edildiğini, bütün me- selelerin dikkatle tekik olunduğunu ve İyi neticelere varıldığını söyle. miştir, * Sofya, 9 (A.A )— Neşredilen res mi tebliğe göre, iki memleket nazır» ları arasında görüşülen ticaret, muna- kalât, pasaport vesair meseleler üze- rinde tam bir mutabakat hasıl ol- muştur. Ğ Yugoslavya — Hariciye Nazırı M. Yevtiç dün akşam Belgra'da hareket etmiştir. Staviski Rezaleti Bir Eski Nazırla Bir Eski Gazeteci Yüzleştirildi Paris, 9 (A. A.) — Staviski mali rezaletinin tahkikatına devam edil mektedir, Adliyede Dubarri ile sabık Başvekil Şotan muvacehe edilmişler. dir, M. Şotan, Dubarri'nin La Volonte gazetesini Staviskiye satmak tasav- vurundan kendisini haberdar ettiğini ve fakat Staviski hakkında biç bir malümat istemediğini bildirmiştir. petrol işçilerinin grevleri şiddetlen- miş, tehlikeli bir bale girmişir, > Birninğham, 9 (A. A) — İçinde polislerin bulunduğu (Oüç kamyona (300) demir madeni grevcisi hücum etmişler ve av tüfekleri ile ateş açmışlardır. zenci ölmüş, üç a ve birçok polisler yaralanmış- edi (150) muhafız 10-5 - 984 EMRi yerine oturduğu za man 3 ii oi Azizeden şa puslayı Ve o tarafa bakmadı. Bankada Münire ile Arif Bey arasında başlıyan bu mü- nasebetin şekli ve manası hak- kında kimsede muayyen bir fikir yoktu. Erkekler o kadar meşgul de- gillerdi. Biliyorlardı ki Hayri Arif Bey temkinli ve terbiyeli bir şef- dir. Ve yine biliyorlardı ki Münire bankanın en ciddi ve ağır başlı kızıdır. Binaenaleyh aralarında bir dostluk olsa bile bunun samimi bir arkadaşlıkten ileri pe ye ii len şüphe etmiyor- Genç kız nişanlı Ga oan hürmet ediyordu. & 480) Öbür Tarafta Üzüm Salkımını Resim, bir Fransız mecmuasından alınmıştır. Fıçı Fransız hazinesini gösteri- yor. Üstündeki Başvekil M. Dumergdir. Hazinenin ihtiyacında bahsederek halkın fedakârlığına müracaat ediyor. Fakat verilen paraları, arkada duran şiş karınlı silindir şapkalı adam topliyot ve... bunlar silâh fabrikalarına gidiyorlar. Sar Meselesi Almanların Bir Emrivaki Yapmasından İngilizler Kuşkulanıyorlar Londra, 9 (A.A.) — Avam kama- rası azasından M. Knoks'un Milletler Cemiyeti Meclisinde Sar rejimine karşı apansızın bir hareket ihtimali üzerinde yaptığı telmih, endişe ile karşılanmıştır. Ezcümle Deyli Herald gözetesi yazdığı bir yazıda böyle bir harekete karşı azimkârane bir şekilde davranılmasını tavsiye ederek diyor ki: ——— Fransanın İngilte- reden Bir Suali: Almanyaya Tayyare Motö- rü Mü Satıyorsun? Paris, 9 (A. A.) — Kabine, Alman sanayiine | İngiliz (tayyare omotörü satılması meselesi hakkında Londra kabinesinden izahat istemiştir. Bu suretle yapılan bir hareket, iki devlet arasında silâhtan tecrit dilmiş mem- leketlere harp levazımatı ihracını kontrol hakkı kararlaştırılmış olma- sından, aykırı bir şekilde kerşılam mıyacaktır. Lâkin bankada çalışan kızlar- la, vapurda, köyde tanışdığı di- ğer kız arkadaşları bu münase- bete bin türlü mana veriyorlardı. Onlar bu dostluğun hakikat- ta olduğu gibi samimi bir arka” daşlıktan ibaret olduğnnu hiç zan- netmiyor ve Münireyi- nişanlısını aldatmak, Hayri Arif Beyin met- resi olmakla ittiham ediyorlar- lardı. Hatta en güvendiği arkadaş ları bile birkaç defa bunu kendi- sine ima ettiler. Münire böyle iddialar ve şüpheler karşısında yalnız kendine besap vermek olduğuna İnana- Hayri Arif B. bir cumada on- larâ yemeğe misafir geldi. Artık münasebetleri tam bir aile dostluğu şekline girmişti, Ve genç adam ona karşi hiç te aykı- rı bir karekette bulunmıyor. Dai- ma samimi dost vaziyetini muha- faza ediyordu. Münire o kanaatte idi ki Nec- det bu münasebeti haber alsa kendisinde vip Me kü genç zabit onu iyii iyi- rika tanımış olacaktı. Ak- si takdirde parmağında adını ta- şıdığı altın halkavın kıymeti ola- mazdı. e «— Almanyaya açıkça söyliyelim ki, Cenevreden ayrıldıktan sonra bile olsa, böyle bir hareket cezasiz kal- maz. Dürüst bir şekilde umumi bir reye müracaati tanzim etmek te Mil- letler Cemiyetinin haklıdır. Ne mad- di, ne de manevi şekilde, tehdit ve örkütme yok. Amerika Alacağı Roozvelt Yeni Bir Tesviye Şekli Gösteriyor Vaşington 9 (A.A.) — Zannedildi. ğine göre, M. Ruzvelt pek yakında İngiltere ile diğer borçlulardan, borç» larına şimdiye kadar olan müddet için yüzde 1,25 faiz tatbikini istiyecek ve resülmal bakiyesinin faizsiz olarak (30) senelik taksitlerle ödenmesini rica edecektir. Romanyada Hava Kazası Bükreş, 9 (A. A.) — Bir askeri tayyare düşmüş, râmdı ölmüştür. Pilot hafifçe yaralıdır. Münire bu noktayı düşünerek muhakeme ediyordu. Şayet Necdetin bir genç kızla ve yahut kadınla bu şekilde bir dostluğunu haber verseler hiç kıs- kanmıyacaktı.. Çünkü Necdetin Vicdani ıztıraplar mağlüp ve esir gönüllerin duyacağı acılardı. Onu sevgisine ihanet ettirmiyecek en büyük muhafız gururu, şerefi azameti idi. Mağrur kızlar için aldanmak tehlikesi azdır. Ve her kadının hayatında en kuvvetli (o destek gururudur. Gururunu herşeyin (o üstünde tütan Münire kalbine tevdi ettiği sevgisine hürmetsizlik etmediğine emindi. Bunun için Hayri Arif Beyin samimiyet hududunu aşma- yan arkadaşlığında bir tehlike görmüyordu. Güneş, üç tayyarenin kurşuni kanatlarına bir yaldız çekmiş gibi.. Hava berrak. Ufuk- lar göz alabildiğine görünüyoz. Yüzbaşı Necdetin kumandan tayyaresi işaret veriyor. Üç tayyare bir anda birkaç yüz metre birden yükseliyorlar. Aleme Talkın Verilirken.. Ssa/ferine Cevaplarım Ulvi Oğuz Beye; Bu lazın mektupları açıkça aşk mektuplarıdır. Sizden de ayni ekilde mukabel beklemektedir. iz de seviyorsanız, uzak akraba olmanız, birleşmenize mani de- ğildir. * 'Tarsusta 8. F. Beyet Neden bu kadar korküyor- sunuz? Bu kızı ailesinden iste- seniz size vermezler mi? Verir lerse, kızı ızlıraptan kurtarmak için, derhal talip olunuz. Birleş- tikten sonra artık mektubun or- taya çıkması tehlikesi kalmaz. * Bitliste M. ve N. Y. Beye: Bir defa muradınıza ermiş- siniz. Demek ki her elli lirayı göze alan bu muradına erebilir. Böyle kendini herkese satan kadın sevilir mi? Bu kadından hayır umulur mu? Gençliğinize yarık değil mi? * Ankara Nilüfer Hanıma: Hangi kıza sorsanız size 8€- verek evlenmek istediğini söyler. Fakat maatteessüf hayat onların bu dileklerinden daha kuvvetlidir ve ekserisi sevmeksizinin ye ad ler. Birçok yerlerde kızlar lerinin arzu ve seir irler, Onların reyleri İbik olmaz. Böyle olduğu halde bu şekilde evi mutlaka bedbaht olacakları iddia edile- mez. * Edirnekapıda Fikri Efendiye: Erkeğin vazifesi kızı bulmak ve buluncıya kadar uğraşmaktır. Sevginin (ve evlenmenin zevki oradadır. Yoksa başkalarının bu- lacağı kızdan hayir olmaz. HANIMTEYZE Belgratta Bir Kaza 5 Amele Öldü 13 Yaralı Var Belgrat 9 (A.A) — Bir amelenin dikkatsizliği yüzünden umuma mahsus barut imal eden (Kamanik) fabrikasın- da yangın çıkmış, beş kişi ölmüş v8 (13) erkek amele yaralanmıştır. İrtifa gittikçe artıyor. Erazi çok dağlık. Pilot mevkiinde bugün en güvendiği arkadaşı mülâzim var. Kendisi (kontrol yükseldiler. Buraları deniz sathından üç bin metre » Erazi kel | mevcuttu. Necdetin işareti ile üç tayyare fasılalı inişlerle bu siyah noktalar üzerinde keşif yapmıya başladılar. (Arkan var)