20 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

20 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

* 20 -5 « 934 Nakili: A.R. ANezarethanede Ü gn “ Yanımdaki Kadın Bana, Bi; Soygunculuk Şirketi Kurmamızı Teklif Ediyordu.. ——— ——— — Hapisten çıktıktan sonra Beyapacaksın?.. Oanda sanki vücudumda Ez- railin buz gibi soğuk eli dolaştı. Bu sual, biraz küstahça sorulmuş olmakla beraber, herşeyi uzun düşünmeye — alışmış — olan bu kadının hakkı vardı. Bu sözlere mukabele etmek aklımdan bile geçmedi. Fakat manevi bir ses; bu suali bir kere de vicdanımda tekrar etti : — Söyle bakalım, Melek.. Hapisten — çıktıktan sonra ne yapacaksın ?. Kadın, beni — düşündürmeye meydan vermedi. Tüylerimi ür- perten şu sözlerle bütün benliği- me en ağır, en hakaretâmiz bir darbe indirdi : — İstersen, — seninle — ortak olalım.. Sen, gençsin.. güzelsin.. Dünya, bir alay kazlarla dolmuş.. Onları birer birer avlar getirirsin, Bu kazların tüylerini yolmayı ben çok iyi bilirim. Şık fistanlar, moda papuçlar giyersin. Hergün her gece birahanelerde, barlarda, sinemalarda yaşarsın.. Görüyorum ki, sen daha acemisin. Kendi kendine hiç bir şey beceremezsin. İşte böyle yakayı ele verir, kara- kol karakol gezersin, Hele bir kere de benim gibi (sabıka) a- din mı, artık polisin elinden ya- kanı kurtaramazsın. Derhal — yerimden fırladım. Kapıyı açtım. Karşıki odada, karyolasının. üzerinde — istirahat eden o sabahki polisin yüzüne baktım: İ — Size, bir- ricada buluna- cağım. Diye yalvardım. Bu mert çehreli genç, yanı- ma geldi. Söylediğim şu sözleri, hayretle dinledi: —Pansiyon sahibi kadına lüt- fen haber gönderiniz. Beş - daki- ka, kendisini görmek - istiyorum. bu, belki vazifenize taalluk etmez. Son Posta “Yevmi, Siyasi, Havadle ve Halk çaretosi Taki Zabtiye, Çatalçeşma sokağı, 9 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. -“ABONE FiATLARI TÜRKİYE YUNANİSTAN| 2340 /1220| 710 | 270 Abono bedeli peşindir. Adres değişlirmek 28 kuraştur. Gelen evrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyot alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Telgraf : Sonposta » Telefon :20203 | odama Fakat insaniyet namına sizden rica ediyorum, * Madam Mannik geldiği zaman lâkırdıyı uzatmak istemedim. Kı- saca: — Sait Efendiye söyleyiniz madam., Beni buradan kurtarsın. Dedim. Yarım saat sonra Sait Efendi elinde üç yüzlira ile geldi. Polis amirine: Şatranç moraklısı banyoda. Dünya İktısat Haberleri Romanyadan — Paralarımı buldum. Zavallı Hububat thracı kadının günahına girmişim. Dedi. Benim de hürriyetim iade edildi. Fakat bu hürriyet bana dünyanın en meş'um bir felâketini getirmiş; Sait Efendi gibi - hayasız ve viedansız —bir adama esir etmişti. * £ Teşrinievvel Sait Efendi ile yaptığımız şi- fahi mukaveleyi aynen şuraya kaydediyorum! 1 — Sait Efendi, - kendi sö- züne nazaran - benim için deli divane olduğu için ölünceye ka- dar benden vazgeçmiyecek. 2 — Bir müddet beni tecrübe edecek, Eğer kendisine sadakat ve muhabbet gösterirsem, beni nikâhla alacak, memleketine gö- türecek. 3 — Şimdilik burada Madam Manniğin — pansiyonunda misafir kalacağım. Sait Ef. İstanbulda uzun zaman kalamıyacağı için beş on gün sonra memleketine gidecek, fakat oradaki işlerini bitirdikten sonra yine buraya gelecek. Bugün öğle yemeğinden sonra gelen Madam Man- niğe bu mukavelemizden bah settiğim zaman) bu kaşarlanmış karı alaylı bir kahkaha attı. Ve sonra söylemeye başladı : — Ayol, sen sahi pek toy bir kadıncağızsın, — Sait — Efendinin sözlerine inandınmı?.. Bu adam benim beş senelik müşterimdir. İstanbula her gelişinde mutlaka başka bir kadın peydahlar. Eğer bu kadınların kaç tane olduğuna dair bir çetele tutsaydım tam bir çeki odun tutardı... Kızım, buda- lalık etme.. Aç gözünü... Vaktile bu çemberlerden bizde geçtik. Şu Erkek denilen mahlulklardan ne sözler işittik; neler dinledik. Eğer bunlara kanmak, inanmak lâzım gelseydi, şimdi burada pansiyon- culuk edeceğiz diye şunun bunun Cayağının altında sürünmezdik... Ben sana dostca bir söz söyliye- yim mi?... Bu boş sözleri bir tarafa bırak. Bu herif şuradan defolup gidinceye kadar yüzüne gül Beş on parasını çek. O git- tikten sonra biraz kılık kıyafetini -düz. Ben sana bol paralı, seni rahat ettirecek bir adam bulurum. Söz buraya gelince dayana- madım: — Allah esirgesin. Diye bağırdım. Fakat pişkin karı, hiç istifi bozmadı. Yüzüme uzun ve müstehziyane bir nazarla baktıktan sonra sözlerine devama başladı: 4 ı (Arlıı'ıı vıı) ü Yasak Bükreşten bildiriliyor: Roman- yada kuraklık fazla olmuştur. Bu yüzden yeni mahsulün çok az olması ihtimali belirmiştir. Bunu nazarıdikkata alan Romanya hü- kümeti iktısat meclisi yeni mah- sul zamanma kadar her nevi hu- bubat ve fasulyenin ihracatını me- netmiştir. Elyevm mevcut bulu- nan mısır stokları tesbit edilmiş ve devrolunmaması karar altına alınmıştır: Kuraklık korkulan ne- ticeyi verirse bu mısırlar mem- leketin ihtiyacını tatmin için kul- lanılacaktır. Bu münasebetle Ro- manya - Ziraat nezaret müsteşarı aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: «Kuraklık bazı mıntakalarda kendi ihtiyaçları için bile kâfi gel- miyecek kadar mahsulü bozmak arifesinde —bulunuyor. Bu hal, bazı fırsat düşkünü tüccarı yük- sek fiatlarla ellerinde ki malları satmaya sevketti. Bunun önüne geçmek için evvelâ bütü mın- takalardaki — hububat - stoklarını tesbit ettik ve devrolunmasına mani olduk. Dabhildeki — fiatler dışardan hububat - ithal edilecek olursa Öödenecek fiattan daha yüksektir. Bu münasebetle şimdi- ye kadar hububat ihracatile ta- nınan bir memleketi ithalâtçı va- ziyete sokamazdı. Hububat ih- racının men'i sebebi budur. * Varşovadan bildiriliyor: Hü- Lehistan :“"' fırkılınî ir — toplatısın parası ne Ü Maliye Tltimi M. Yaziyette | Matvzevski bir nu- tuk söyleyerek zaman zaman Po- lonya parası Zlotynin kıymetinde bir tezelllül vukua getirileceği yolunda çıkarılan şayiaları tekzip etmiştir. Mumaileyhe nazara Le- histanın iktisadi menfaatı bilâkis sağlam ve istikrar kesbetmiş bir paraya sahip olmaktır. Para kıymetinde —bir azalış vücu- da getirmek Lehistan hüküme- tinin aklından geçmediği gibi böyle bir şeye de taraftar olma- yacaktır. PETROL NiZAM SAÇ bakımı için en iyi bir ilâçtır. : Saç - dökülmesini ve ııeâeoı&eaı; durdurur. — - A e — L O TMRAR l İnhisarlar Ü. Müdürlüğünden: ! Cinsi Tahmini Bulundukları mahal miktarı İstimale gayri — salih 653 kile Cibali Fabrikasında tönbeki dirisi İstimale gayri — salih 256 ,, ” ” tönbeki bezi " " " 39 , ” " kırpıntıları ale gayri - salih Si a & siyahçu | » » * Tiüük- 300 . ” " b . » çivili kayış700 ,, " ” " " » yağlı — S00 ,, ” ” beyaz kaneviçe parçaları İstimale gayri salih toz 395 . w Fabrikası kutu yaldız «Makine döküntüleri» atelyesinde ve Levazım ambarlarında « Maa fıçı Sirke 309 ,, Kabataş Ticret ambarında Iskarta ambalaj kâğıdı H9 çuval — Çapa depo ve imalâtha- içinde 2150 kilo — nesinde Yukarıda cins ve miktarları yazılı müstamel eşya 24/5/934 tari- hine müsadif perşembe günü saat 14 de bilmüzayede satılacağından mezkür eşyaları hizalarında yazılı mahallerde hali hazır vaziyetle- rini gördükten sonra müzayede için tayin olunan günde 9615 temi- natlarile birlikte Cibalide Levazım Şubesinde Satış komisyonuna müracaatları, — “2350,, y * Miktarı — Vahidi kıyası — Mülâhazat 911 Kilo Sekiz kalem hurda demir, boru, dökme çul ve kanaviçe parçalarile köhne nihayet- siz şerit ve buna mümasil köhne eşyalar. 240 Adet Yirmi dört kalem köne çini ve dökme sobalarla araba ve mavna müşambaları otomobil iç lâstiği ve sancak direği, ağaç- tan su fıçıları teneke ve küp buna müs masil köhne eşyalar. Cibali Levazım anbarında mevcut olup yukarda cins ve mik- tarları yazılı köhne eşyalar 5/6/934 tarihine müsadif Salı günü saat 14 te bilmüzayede satılacağından taliplerin mezkür eşyalarını hali hazır vaziyetlerini gördükten sonra tayin olunan günde 96 15 temi- natlarile birlikte Cibalide Levazım Şubesinde müteşekkil Satış Komisyonuna müracaatları. *2547,, . Salon, Salamanje ve yatak MOBİLYA “özz ucuz fiyatla istanbul'da Riza Paşa yokuşunda 66 numerolu ASRi MOBiLYA mağazasında bulabilirsiniz. Telefon: 23407. AHMET FEVZI < (16526) İstanbul 7 inci İera Memurluğundan: i Yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına 1200 lira kıymet takdir edilen Üsküdar Hayrettinçavuş mahallesinde Çeşme soka- ğgında eski 6 yeni 4 No. hı Bir bap dükkânın tamamı açık arttır- maya vazedilmiş oldu; lan 25 - 6 - 934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edi- irde - Akgi ':gm ırhhudü baki kalmak Üzere arttırma 15 müddetle tecdit edilerek 10-7- 934 tarihine müsadif Salı saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında artlırma bedeli kaymeti muhamminenin *075 ni bu takdirde satış 2280 No. lı ahkâmına tevfikan geri bırakılır. peşindir. Arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin eti muhammine- nin *b 7,5 nisbetinde pey akçası veya Milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sücli ile sa- bit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet ZÜ gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri âzımdır. — Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bede- — linin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, iyeden mütevellit Belediye rusumu medyuna aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 31-5-934 tarihinden itibaren harkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şırtnamesi ile 934 - 765 No.lı dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2618) İstanbul Orman Baş Müdürlüğünden: Haliç iskelelerinde mazbut 10 adet kayın kürekliği ve 20 kantar ihlamur ağacı ve 2500 adet fındık saplığı ve 25 kantar ıhlamur odunu ve 26 adet ıhlamur sandal gönderi ve 500 adet kamçılık kızılcık çubuğu ve 2370 kilo meşe kömürü ile Yenikapı iskelesinde mazbut iki kalemde 126 kantar mahlüt odun ki cem'an on kalem orman emvali 23/5/934 Çarşamba günü saat üçte ihale edilmek üzere müzayedeye çıkarılmıştır. İzahat almak istiyenlerin Haliç ve Yenikapı Orman İdarelerine ve ihale günü saat iki buçukta Orman Müdüriyet kalemine müracaat eylemeleri. “2316,, ” — SATILIK KÖŞK İcra dosya numarası 34/926 olan Heybeliadada büyük caddede elyevm Suzan Zaferi caddesi ) nezareti haiz bodrum kat üzerina katlı dokuz odayı ikâ methali 3 koridor, bir kilar iki banyosu bir çamaşırlık bir depoyu havi köşk müzayede ile satılacaktır. Birinci arttırması 21 Mayıs 934 ve ikinci arttırması 5-6-934 tarihinde Dördüncü İcra Dairesinde yapılacaktır. Uhtesinde kalam zata şeraiti umumiyemize tevfikan azami beş sene müddetle bedeli ihalenin mafı derecesinde ikrazatta bulunulacağı ilân olunur. (B48)