3 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

3 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Sayin İl Al Bu Başı Ne Yapalım? “Margin Aşk ve Macera Romanı e Yuzan Asabi bir ihtilâç içerisinde Suat Suzan , kavranan, silkinen o emiş bej birmandan bir boyun bir ejderhaya benzeyen tren | atkısı vardı. onları silkiyor, sarsıyor, gâh vagon koridorunun duvarına, gâh kom- partimanların kapısına vuruyordu ve bu suretle iki genç kız dur- madan çarpışıyorlardı. Nibayet kendi vagonlarına gel mişlerdi. Birdenbire Fafa: — Fatoş bakl, Dedi... Fatoşun kalbi şiddetle çarptı. —oL Fufa fısıldadı: — Artık bu delikanlının ismi (O) mu oldu? Fatoşun adeta yüzü kızarmıştı. Bu hakikaten hoşa gider bir şey idi ya? Gürel delikanlının kom- parlimanı kendi kompartimanla- rının yanında idi. Ve şimdi açık tultuğu bu kapının önünda ayak- ta duruyor, pipo içiyordu. Delikanlı da genç kıçları gör- müştü.. İçinden ne düşünde bili- nemez.. Fakat birdenbire yüzü memrmniyetle o aydınlandı geri çekilerek dar koridorda onlara yol verdi, ve onları Selâmladı. Genç kızlar kendi kapılarını açıp içeri girdiler. Fafa hemen t ta boylu ve ince bir genç kızdı. Bütün alamı kaplıyan kâhkük lerinin altından görünen incecik ve kalkık siyak kaşlarile çekik ve yeşil gözleri cazip bir tezat teşkil Dudakları alev gibi kırmızı ve dişleri rıltih bir büyük bir zeekle giyinmişti. 931 senesinin - affedersiniz zannederim size İ ; 4333 Vak * A el: 30) Akşamlız — Öğe (1435/1212) Yi 20 a | s5 # M6 iz imsak (639 s0 — Ezan/Vesnt “3 a zu 2 Vakit (Eranl (va ata Fatoş ise Fafadan daha uzun boylu idi. Onun teni Fafanın teni kadar esmer değildi. Fakat saçları çok daha koyu gözleri de gözleri adeta kamaştırıyorlardı. O'da çok zarif bir genç kızdı. Açık gümüşiden yaptırmış olduğu bu seyyahat komplesi fevkalâde birşeydi. Sincaptan küçük bir yeka ile arla meşgul olan arkadaşıma s2- bırsuz hir mazar atfediyordu. Fakat asıl ve asil onun dile kati açık kompartıman kapısının am karşısındaki cama matuftu, çünkü o camda gıri kostümlü güzel delikanlının aksini gürüyordu. Gri elbiseli delikanlı camın içinde kendisine abüs bir çehre ile değil yavaş, yavaş yumuşıyan bir yüzle bakıyordu. » Vagon restoranda oturanlar birer, birer çekiliyorlardı. Demin ADAPAZARI Sermayesi: T. L. 7.200.000 130000 MERKEZ! ADAPAZARI Şabelar!: —— BANDIRMA, BARTIN BİLECİK, BİGA BOLU, BOZÜYÜK, EUKSA, DÜZCE, ESKİŞEHİR, HENDEK, ;ZâİT, KARA- MURSAL, KÜTAHYA, MUDUANU, m. KEMAL PAŞA, GALATA, GEMLİK, GEKEDE, OGEYVE, O SAFRANEOLU, TEKİRDAĞ, ÜSKÜDAR, YENİŞENİR o İstanbul Şubesi: 4 üncü Vakıf Han. Zeminkat 'Tal. 22042 Galata şubesi: o 43201 Üsküdar şabesis o 60590 o Müsait şartlarla» ——— Tehsile senet alır - ikran muamelesi yapar-Hevale ve mevduat kabul eder, Mevduat fnizleri müdiriyette görüşülerek tesbit edilir. Komisyon ve ticaret kısmı Her nevi tücaret emitiasi satışın EE sarı çantayı iTiMADI MiLLİ İ Md a SON POSTA 3-6-934 b çanta mübahasası geçen mas& ; daki zayıf ve solgun çehreli uzun boylu adam da kendisine ait ok eline almış ve masasında oturan | lara selâm vererek ayağa kalk- | 5. miştı. 1 Şimdi sofrada pencere tara fında oturan iki yolcu kalmıştı. Harikulâde bir ihtimamla giyinmiş olan beyaz saçlı bir erkekle göz- lüklü ve sarı bıyıklı miyop adam Senelerdenberi Evkaf idare sin ait olduğu zannedilen, fakat çıkmaz. Beyaz saçlı adam yanın- dakine bir İslâv hisanile : — Azizim dedi. Lütfen çantayı biraz daha dikkatle ve ihtimamla muhafaza ediniz. — Peki ekselâns. EZ sergen — tuhaf tesa eseri olarak kaybe- decektiniz, — Hakkınız var ekselâns... Hem de pek tuhaf bir tesadüf! eseri, — Bu sarı çantalar çok mo dern olmalıl.. Değil mi azizim... — Evet ekselâns. — Halbuki... Ekseriya evrak cüzdanlarda taşınır... Bu defa bir değişiklik olsun diye bunu tercih etmiştim... — Biliyorum ekselâns. — Biliyorsunuz dostum... Siz bulunmadığı meydana çıkmıştır. Bu sahipsiz bina, Beyoğlunda Süruri mahalle- sinde ilkmektep olarak kullanılan eskiden kalma bir taş yapıdır ve ismi Emincamii mektebidir. Bu bina düne kadar da Yaş Hasan Efendinin vakfından ozannedili- yordu. İstanbul Vilâygti Hususl idaresi, burasını senelerdenberi ilkmektep (şeklinde (kullanıyor, her sene de müayyen bir kira bedeli ödüyordu. Vilâyet, kira bedelinin çokluğunu göz önünde tutarak binayı satın almak iste- miş ve Evkaf idaresine müracaat etmiştir. İşte bu müracaat neti- cesindedir ki binanın sahipsiz olduğu meydana çıkmıştır. Çünkü Evkaf idaresi bu müracaat kar- şısmda bütün defterleri ve dos yaları karıştırmış, fakat Eminca- mii mektebine ait hiçbir kayıt veya işarete tesadüf edileme- miştir, Hususi idare bu vaziyet Üze- rine, binanm hakiki sahibini tes- bit için tapuya müracaat etmiştir. Tapu idaresi de binanın gerek olursak... Memleketimiz bizi hiya- metivataniye cürmile ititham eder, (Arkası var ) DABCOVICH ve Şürekâsı Tel: 44708 “7 - 41220 Avrupa ve Şark limanlar arasında Muntazam posta, Anvers, Rotterdam, Hamburg ve Iskundinavya imanla için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca lime Yakında gelecek vapurlar Gudrun vapuru 12 Hazirana doğru. Yakında hareket edecek vapurlar Gudrun vapura 15 Hazirana doğru. Fazla tafsilât için Oalata, Frengyan han umumi acenteliğine müracaat Tel. 44707/8 - 41220 THEO REPPEN vapur acenislığı Polk © Palestine Line of the polish Tennentlantio Sihpping Co. Ltd. Gdynia - America Line. 15.000 tonluk “POLONİA,, Transatlantik vapuru ile Köstence - İstanbul - Hayfa - Yala- Pire arannda muntüzam ve lüks «rimet ve avdet selerleri 1, 2 ve 3üneli sm? kamaraları vardır. Hayta - Yafa-ve Pire için selerler: 31 May suat 15 te 14 Haziransnat 15 te ?8 Haziran rant 15te 18 Temrmaz sant 15 te Doğru Köstence için seferleri 10 Haziran saat 19 da 24 Haziran sant 19 da 8 Haziran saat 19 da 23 Hazirin sant 19 ds © Ağustos sant 16 da Seyahat müddetlı İstaubul — Köstence 15 sasi en — Yafa cı , bul — Haya, Ti, Fazla tafsilât için Galstada Freng- yan hanında umumi eoentelıklara müracaat. Tel, 4-4707/8-41220- Yolcu için atlantik vapuru (o aceontasına, Galata rılıtım caddesi Tel, 40019 ve Vagonli - Kok ve Naltu seyahat avantalıklarına | ( Baştarafı 1 inci sayfada ) kadar değildir. Bir futbol maçı- nın kazanılmasında bu iki nın da büyük yeri vardır. Cuma günkü oyunda Fenerlileri biraz durgun ve sahalarında hiç gör medikleri bir kalabalık karşısına birdenbire çıkmanın verdiği he- yecan içinde şaşalamış gördük. Bugünkü oyunda, yukarıda saydığımız tesirleri üzerinden at- mış olacak sarı lâcivertlilerin, ufak farkla da olsa, bir galibiyet elde etmeleri uzak (o bir ihtimal değildir. Yirmi altıncı senelerini ei ede görülmemiş bir spor iy” li kaleme Fenerlilerde bu galibiyeti de elde ( edecek kudretin . mevcut © bulunduğuna kaniiz. Futbol (maçından evvel yapılacak atletizm müsabakaları nın tafsilâtı aşağıdadır; A — 110 metre manialı koşu, cuma günü yapılan müsabaka- larda Yunanistan ve Balkan şam- piyonu Mandikas yeni bir rekor yapmak için çok seri koşmuş ve üç mani devirerek diskalifiye ol- muştu, Mandikas bu müsbakanın : a) tekrarını rica etmiştir. Sahibi bulunamıyan bina işte budur Bugünkü Futbol Ve Atletizm Müsabakaları ve Hariran 3 Sahipsiz Bir Mülk İstanbulda Bir Binanın Sahibi Yok, Bazı Arsaların Da Sahipleri Çok a :1 & müdürlüğü ile münasebeti bulu- nabileceği düşüncesile bütün eski kayitleri, defterleri (karıştırmış, fakat Beyoğlunda Süruri mahalle- sinde bir mektep binası kaydine tesadüf edilmemiştir. Neticede anlaşılmıştır ki bu binanın ne tapuda, ne de Evkaf- ta kaydi yoktur. Senelerdenberi Evkafa sit olduğu (kuvvetle bilinen bu mektebin sahibi de yok tur, veya belli değildir. Bu vaziyet üzerine belediye dal- mi encümeni bu binanın tapusunu hususi idare namına çıkartmağa karar vermiştir. Şimdi daimi en- cümen bir aylık bir mühlet tayin etmiştir. Bu ay zarfında binaya tasarruf iddiasile kimse ortaya çıkmazsa, tapuya müracaat edi- lecek ve resmi muamele yapıla- rak bir senet alınacaktır. Bakalım bu bir ay içinde mek- tep binasına sahip çıkacak mı? * Yine bu garibeler silsilesinden olmak Üzere ahiren Bostancıda satılığa çıkarılan bazı arsaların iki, hatta üç sahipleri meydana çıkmıştır, Bunların ellerinde mum tazam tapular vardır vo araziye resmi evrak göstererek sahipli iddia etmektedirler. gir B — Sırıkla irtifa atlamak, bu müsabaka kollej müsabaka- larının devamıdır. C — 800 metre koşu, Türk, Yunan ve Avusturya atletlerinin iştirakile yapılacaktır. D— Ü, adım, Türk, Yunan ve Avusturya atletlerinin iştirakile yapılacaktır. Kollej müsabakala- rının devamıdır. Italya Galip Floransa, 2 (A. A.) — İki defa uzatılmış olmasına rağmen beraberlikle biten İtalya-İspanya me e — ii ve neti- anlar alıları sıfıra karşı bir sayı ile li; İst, 6 ncı hukuk mahkeme- sindeni Tacünnisa hanım tarafından Beyazıtia yezmecilerde 110 numaralı Nesibe hamımın hanesinde mukim Ad- ni Fevzi Bey aleyhine açılan boşanma davasının yenilenmesi esnasında mü- malleyhin ikametgâlunın meçhuliyeti basebile davetiyenin on beş gün müd. detle ilânen tebliğine karar verilmiş ve mahkeme (günü olarsk 206.934 çarşamba günü seat 14 tayin kılınmış ve bu bapla imla kılınan (davetiye varakası imahkeme divarhanesine talik kılınmış olmakla keyfiyet tebliğ maka» mına kâim olmak üzere ilin olu- mı (2)