5 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Hariren 5. (inin Teri) Gazi Hz. Fenerbahçelilere İltifatlarım Lâtuf Buyurdular Fenerbahçe Stadyomunda rekzedi- len Gazi Hz, nin Lüstleri cuma günü merasimle küşat edilmiş, bu münase- betle Gazi Hz.ne bir de tazim telgrafı keşide olunmuştu. Gazi Hz. sporcu- lann ba tazim hislerine gu telgrafla cevap lütuf buyurmuşlardır: * Fenerbahçelilerin gösterdikleri temiz duygulara teşekkür ederim 2 Sayfa SON POTAS DAHİLİ HABERLER “Milli Seyyahçılık,, Kü çük Ss am atler Ve Ecnebiler iğ iii -- Talimatname Hükümleri, Tesbit Olu- nan Müddetlere Göre Tatbik Ediliyor zamanın revaç bulan bir hare- Türkiyede Türk vatandaşlarına tahsis edilen | Esnaf cemiyetlerine kayıtlı olup ta işlerini terk ". Harp Malülleri Ve Şehit Yetimlerinin İkramiyeleri Ankara. 3 (A.A ) — Mili Müda- faa Vekâletinden tebliğ olunmuştur: 1458 numaralı kanuna tevfikan harp malüllerile şehit yetimlerine ve» rilecek ikramiyeler bu sene en 'göç olarak temmuz syında dağıhlacağım- dan İstihkak sahiplerinin beyhude yere Vekâlete müracaat etmemeleri ve ikinci tebliği beklemelari rica olunur. keti oldu. Bu, memleketi tanımak için çok faydahdır. Ter gün ber parşa daha taammüm eden bu meylin halk arasında hasıl etiği intiba şudur: Hakkı Bey ( Divanyolu Klotfarer enddesi 25) — Bugün Son Postada (Mü seyyahçılık ) başlığı altnda bir | san'at ve hizmetler hakkındaki kanunun tatbik | edecek yabancıların adedi ise, şudur: 187 berber, yanı okudum. Muharririne yerden | şekillerini gösteren talimatname tatbik sahasına | 192 terzi ve kasket imalcisi, 109 alaturka ve ala" göğe kadar hak veriyorum. Biz çok | konulmuştur. Bu talimatnamc, Türklere basredilen franga çalgıcı, 74 kunduracı, 28 tercüman ve reh- işlerde çalışan yabancıların, işlerini grup grup | ber, 248 şoför. Bu miktardan hariç olarak muhtelif bırakmalarını icap ettirüiği için, 21 mayıs tarihin | san'at erbabı arasinda hafif işlerde çalışanların Ağaçta bittiğini saran o şehzadeler | den itibaren küçük san'at erbabı ecnebiler işlerini | mecmuu da 242 kadardır. vardı, Size üç gün evvel bir münevver | bırakmıya dır. Yukardaki adetler, esmaf cemiyetlerindeki ka muhitte şahidi olduğum bir manzarayı Talimatname hükümlerine göre; temmuzun 2Ö sine | yıtlara göre çıkarılmıştır. Ve yalnız ilk iki aylık kadar, yabancı tabüyette bu'unan şoförler, şoför | devre içerisinde, yani temmuzun 2line kadar işle- muavinleri, tercümanlar, rehberler, berberler, terzi- | rini bırakacak küçük san'at erbabına aittir. Diğer gezmeye ve görmeye muhtacız. Son sultanlar İzwitten öbür tarala ana ler, kasket ve kundura imalcileri ile çalgıcılar ve yurda geçmemişlerdi. Buğdayın hangi üç genç, Anadolu haritasının beşma n 201 Pei işlerde çalışan ecnebi tabiiyetli san'at erbabı da, en ei İageişi borsa mübayaacıları işlerini bırakmıya mecbur | ikişer aylık devrelerde grup grup işlerinden çeki- pale e age yl A talimatname, tutulmuşlardır. Öğrendiğimize göre; bugün borsalarda muz- melecilik yapan ecnebi tabilyetinde kimse yoktur. leceklerdir. Hulâsa, bu 935 senesi mayısının 2f ine kadar, yani bir sene içerisinde tamamen tatbik edilmiş olacaktır. kimisi Erzurumda, kimisi Diyarıbek r- de, kimi Vanda arıyor. Harita önünde başları döndü. Bulamadı'ar. Biribirle. vilâyetlerini rapteden şose üzerinde Yokırmak çayında geçen sene inşaatı hitam bulan Fevzipaşa köprüsünün sil ? Bae yad Anil ... ı ğ kati kabul muamelesi yaptlmıştır. 4 miti çelik beder ise tix | Sbhat Veli ;Kuraklıktan Tramvay Şarktaki Çiftçilerimize seyehatler tertip etmeliyiz. Bu seya- batlere her şehrin Belediyeleri yardım etmelidir. Biz evvelâ kendimizi bilelim, tanıyalım. Sonra da garbı Yardım Ediliyor Karaköse, 4 (A. A) — Beyant vilâyet çifçisine (dağıtılmak (üzere Sefer Adedinin Çoğaltıl- ması Mümkün Olacak Tramvay şirketi, hükümetin Haydarpaşa (Hastanesi İşile Meşgul Oluyor Birkaç günden beri şehrimizde Sular Azaldı Bentlerde Sular Çok görelim, * Mehmet Zeki Boy (Üsküdar Açık- türbe yokuşu 19) Sevmek fili tanımak ve bilmekten sonra başlar. Bilinmi- yen şey sevilmez. Hepimiz vatanımızı canımız kadar sevdiğimizi Fakat ben bu sevişte biraz bildikleri ve görmedikleri şeyi seven eski cez- belilerin riyasını seziyorum. Birçok» larımız için Türkiye kendi bulundu- ğumuz vilâyetin, battâ o nabiyenin hudutlarını aşmaz. Her köşesi bir cennet olan yurdumuzu baştan başa tasimak için gençlerimizi yurt içinde uzun seyahatlere sevketmeliyiz.. Yurt coğrafya ve tarh kitabından tanın- maz Onu gözle görmek lâzımdır. Sonra köylümüzü (Ove çiftçimizi Cümhuriyetin aldığı Avrupa medeniyetini yakından görmesi için Garp çıkarma'ıyız. Her vilâyet bütçesine her sene bütün köy» lerdem hiç olmazsa ikişer çiftçiyi Av- rupaya göndermek için para koyma» lıdır. Buna çok ihtiyaç vardır. * Ömer Bey (Kumkapı Sersak 71) — Falih Rıfkı beyin dediği gibi LD bir seyahatçıık o başlamalıdır. — Buş kurduğumuz rejimin kuvvetlenmesi ve tekâmülümüzün bir an evvel inkişafı için çok lâzımdır. Mektepli gençlerimiz tatillerini © kahvelerde değil, ana yurdun ormanlarında, dağ başlarında, billör o pınarlar önünde geçirmelidir. o Memleketimiz neler yetiştiriyor. Köylünün ıztırabı nedir. Bunları yakından görmelidir. Sonra mümkün olduğu kadar çiftçimize Avrupayı göstermeye (çalışmalıyız. Çiftçimizin Avrupa köylüsünün ma- kinelerle nasıl çalıştığını, nasıl yaşa- dığını, nasıl yaşadığını görmesi bizim b Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: | Sıhhat Vekili Doktor Refik Bey dün de Haydarpaşada Açılması tekarrür eden 250 yataklı büyük nümune hastahanesine ait işlerle meşgul olmuştur. Vekil Bey hastane binasında yapılacak inşaat ve tesisat için lâzımgelen emirleri vermiş, Cerah- paşa ve Şişli Etfal hastanesi sertabip'eri doktor Rüştü ve Rifat Hamdi Beyleri bir proje bhazır- lamaya memur etmişlir. Nümune hastanesi 250 yataklı ve tam teşekküllü olacak, bütün şube ve laboratuvarları ihtiva edecektir. Ancak, yapılan ilk tetkikatta, bastane binasında mühim tadi lâta iht'yaç olduğu anlaşılmıştır. Bu itibarla Nümune hastanesi ancak teşrinisvvel âyı zarfında açılabilecektir. Resmiküşadın Cüm- buriyet o bayramında (o yapılmam mubtemeldir. 24 Saatin Hâdiseleri Mürüvvet Hanım isminde genç bir kadın Edirnekapıya gitmekte olan tramvaydan atlamak ister- ken düşerek ağır surette yara- lanmıştır. x Fatihte Fevzipaşa cndde- desinde bir yapıda çalışan Kerim isminde biri yüksekten düşerek yaralanmıştır. X Romanya mubacirlerinden Salim Efendi isminde biri Galata rıbtımında dolaşmakta iken muva- hakikaten azalmıştır. Bu memba vaziyetini dün beledi; eden sorduk. Reis muavini Hâmit Bey bize dedi ki: — Kırkçeşme suyunun mem- bain kuruduğu doğru değildir. Bu sene yağmur olmadı. Yağ- mursuz'uk yüzünden sular azal- mıştır. Bu yaziyelte, Kırkçeşme suyunun oihtiyatla (o sarfedilmesi için alâkadarlara malümat verdik. Vaziyet bundan ibarettir. , Kasten Yangın Bir Esrarkeş Cürmümeş- hut Halinde Yakalandı Küçük Ali isminde bir esrar- keş birkaç gün evvel, içinde kumar © oynatıldığından dolayı zabıtaca mühürlenmiş olan Gala- tada Necati Bey caddesinde bir kahveyi Oaçmış, gizlice içeriye irmiş ve masanın altına kâğıt b ateşlemiştir. Fakat tam aleş çıkacağı sırada cürmümeşbut halinde yakalanmıştır. zenesini kaybederek denize düş- müş ise de derhal kurtarılmıştır. X Vatman Muradın idaresin- deki Tramvay arabası Beyoğlur- da şoför Mustafanın idaresindeki 2352 numaralı otomobile çarpa- rak çamurluğunu parçalamıştır. lardan (O başka (birkaç ehemmiyetsiz cerh ve birkaç tanede hırsızlık bâdisesi failler yakalanmışlardır. yaptığı teşebbüsler üzerine şehir dahilinde seyrüsefer eden araba- ların adedini arttırmağa (karar vermiştir. Fakat bugünkü adetten daha fazla araba tahrik edebil mek için tramvayların O biribiri arkasından ve daba süratli git- meleri icap etmektedir. Şirket bu sürati temin için muhavvele merkezlerini takviye edecektir. Ancak muhavvele merkezlerinin takviyesi için epeyce mikdarda kabloya ihtiyaç vardır. o Şirket lâzımgelen kabloların getirilmesi için hükümetten döviz müsaadesi istemiştir. Bu iş bittikten sonra tramvay seferleri de sıklaşacaktır. Yalovada Tırtıl Var Yalovada meyva ağaçlarında tırtıl görüldüğü için Ziraat Mi- dürlüğü tırtıllı mıntakalarda imha faaliyetine geçmiştir. Kaybolan Genç Bulundu Dünkü nüshamızda Kayseri den on gün kadar evvel tedavi için (o şehrimize gelen Mustafa Nazım Bey isminde © bir gencin birkaç beri ortadan kay- bolduğunu, polis tarafından ara- rıldığım bildirmiştik. Öğrendiği- mize göre bu genç dün meydana çıkmış ve oturduğu ote gelmiştir. Nazım Beyin, kaybolduğu gün leri bir tanıdığında © geçirmiş Igdir ziraat bankasına gönderilen $0 Yağon tohumluk buğdayın tevziine devam edilmektedir. Şimdiye kadar 196.000 kilo buğday Merkez kaza- sına, 100.000 kilo buğday Karaköse ye. 65.000 kilo İgdır'a, 65.000 kilo Tuzluca'ya, 30.000 kilo Tusak'a, 23.000 kilo Diyadin'e ve 45.000 kilo da Eleşgirt kazalarına dağıtılmıştır. Mü. tebakisi yeniden ihtiyaçları tahake kuk eden köylere dağıtılacaktır. Bu yardımdan bütün vilâyet | çiftçisi memnundur. Gizli Nüfus Yazımı Zile, 4 — Af kanunundan sonra kaza ve köylerde sekiz bin gizli doğum ve iki bin ölüm, bin evlenme kaydedilmiştir. Bir Mütehassıs Geliyor Nevyork 3 — Princeton Üniversi tesi maliye profesörü M. Edvin Valter, Türkiye hükümetine para ve banka meseleleri hakkında vermiş olduğu raporun tatbiketi hakkında görüşmek Özere Türkiyeye o müteveccihn dür vapura binmiştir. İspartalılar Çok Sevindi İsparta, 4 — Gül vö gül yağcılıği mızın terakki, inkişaf ve dış pazarlara ihracının temini maksadile eümburiyet idaremizin İdpartada fenni bir göl yağı taktir fabrikasının yaçılmasaf beş senelik sanayi programına koy- mam İsparta gülcülerini sevindirmiştir, İktisat Vekâletinin bu işi buraretle ve ciddi bir alâka ile takip etmekte olduğu haber alınmıştır. Bu bayırı ve isabetli teşebbüs mıntakamız gülcüles rinin yözünü güldürmüş ve muhitte bu haber minnet ve şükran hislerila olduğu haber verilmektedir. karşılanmıştır. ni