7 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

A AŞ “MA AŞAN, SON POSTA Measeabeeeaemesesesasermanaaeasesaansaeaeaeeeseseseeeesanesseeeaeaesaeaeaaasanezaaşeeseseseniamenaeaanasekaaaeaseaa anesaneressakeseseeeeeeezeaasenaeseea Kadının En Büyük Silâhı Güzelliktir ketlerde zekâ, ilim, bilgi ka dınların en bü- yük silâhlarıdır. Bu memleketler. de erkekler an- cak kadını ken- dilerine fikir ve his arkadaşı ok duğu zaman se- verler. Fakat bi- zim memlekette bir kısım kadın- ların en büyük silâhı güzelliktir. Bizim memleket- te bazı erkekler kadını ancak gü- zel olduğu için sever. Bu sebep- le kadı liğini mahliaza oç ann güzelliği kadı nın güzelliğini bir misli ber Bazı kadınların kollarında taneler, küçük sivilceler, lekeler olur. Kremler bunları tamamile tedayj edemez, fakat gizlemeye muvaf- fak olurlar. Bu lekeleri saklamak için kollara yağsız beyaz krem sürmeli, üzerine de tabii veya Raşel renkte pudra sürmelidir. Bazı kadınlar da çilden müşteki- | dirler, Bunun tedavisi için de bir | are vardır. Bir kimyakerden pu- Mice pudrası alınız. Bunun içeri- sine altı damla amonyak, üç çor- ba kaşığı peroxidle bir merhem yapımız. Yüzünüzü temizleme Josyonu ile veya kremle | temizledikten sonra merhemi kalın bir tabaka halinde yüzünüze sü- Yünüz. Bir müddet kurumasına müsaa- de ediniz, badehu damukla yüzü- DUZ, Badehu sağ elinizin ucuna bir miktar krem koyarak avucunuzla bu yağı masaj yaparak kolunuza yayınız. Bundan sonra bir iimonu ikiye kesip, yarısını kolunuza sürerek uğuşturunuz. Geceleri ellerinizin, kollarınızın kırmızılığını gidermek için evvelâ üzerine mavi podra bunun Üzerine yeşil podra, badehu kullandığınız podrayı sürünüz. Ayakkapları Ve Çoraplar Ayakları, bacakları güzel ya- pan idmandan ziyade ayakkap- larıdır. Ayağınızın biçimine wy- mayan ayakkapları ayak büyürken fena şekilde büyümesine, fena şekil almasına sebep olur. Aya- ğın şekli bozulunca bacaklar da bozulur. Bacaklarımızın, © ayaklarımızın güzelliğini muhafaza etmek isti- yorsanız, ayakkaplarınıza dikkat ediniz. Bir defa kat'iyen hazır ayakkabı giymeyiniz. Hazır ayak- kaplarında ayak bir pabucun <> a defa büzülür. an ında tamamen ka bir şekil ahır. Bu irani lar şekilden şekle girerek güzel liğini kaybederler. Birçok ayak ve bacak ağrıları bu ayağa ok mâyan ayak kaplarından ileri gelir. Giyeceğiniz iskarpini mu- hakkak ayağınıza göre yaptırınız, Sonra yüksek ökçelerden şiddet- le sakınınız. Genç iken bunun zararlarını hissetmezsiniz. Fakat az sinniniz ilerleyince, ayak- kaplarınız, bacaklarınız şişer, sız“ başlar, ogüzel (bacakların birden fena halde çirkinleştiğini görürsünüz, Ayakkaplarının ayağınıza dar olmasından Dar ayakkaplarının sıhhat üzerine yaptığı fena tesirlerin haddi he- sab: yoktur. Uzun ökçe giyen şiddetle sakınınız. Bugün Ne Yemek Çömlek Bamye Etin yağlı parçalarını istedi | ğiniz boyda kesiniz. Tencerenin dibine bolca soğan döşeyiniz. | Ederi soğanın üzerine dizinz. Badehu bunun özerine ince ince kesilmiş fasulyelerin bir kısmını dökünliz, Patlıcanları musakkaya kestiğiniz şekilde kesip bunun da bir miktarın fasulyenin üzerine diziniz. Kabakları da aynı şekilde kesip koyunuz. Badehu bamye- | ilâve ediniz. | lerin bir kısmını Üzerine bolca domates koyunuz. Sebzeleri bu şekilde dizdikten sonra az miktar tuz, biber, kim- yon ekini. Tekrar fasulyenin, patlıcanın, kabağın, bamyenin diğer kısmını dökünüz, üzerini tekrar domatisle doldurunuz. Bu- nun da Üzerine tekrar tuz, biber, kimyon, bir salkım koruk, koruk yoksa bir limon sıkınız. Tencere- ye hiç su koymadan, mangal üzerine koyunuz. yavaş ateşte pişiriniz. Eğer et yağsızsa iki dolu çorba kaşığı yağ ilâve ediniz. Bamyenin içerisine su ilâve edi- lirse lezzetini bozar. Sütlü Kabak Kabakları ufak ufak doğrayr niz. Yarım okka kabağı yarım okka sütün içerisinde pişiriniz. Süte bir miktar tüz, bir çorba kaşığı pirinçunu ilâve ediniz. Ka- baklar piştikten sonra, yere indi- rip içerisine Üç yumurtayı çalka- yıp ilâve ediniz. Bir müddet daha ateşte koyulandıktan sonra in- diriniz. Karilerimize Cevap Bazı okuyucularımız tatlı ve pasta tariflerimizde sık sık ismi geçen Beyking Pavr'ın ne olduğu- nu soruyorlar. Bu, bir nevi tozdur, Garp tatlılarında, şarkta kullanı” lan karbonatın yerini almıştır. Pastanın kabarmasını temin eder ve bilhassa kooperatiflerde bu- lunur, kadınların ekerisinde rabim has- talıkları olur, bacaklardaki da- marlar, asabi cümle hastalanır. Dar ayakkabı da cümlelasabiye, hatta dimağ üzerinde bile fena tesirler yapar. Bu sebeple ayak- kabı yaptıracağınız zaman, ökçe- sinin kısa, ayağınıza tam, derisi nin yumuşak olmasına dikkat ediniz. Bol ayakkabı da ayni derecede zararlıdır. Çoraplara gelince, yazda ipekli veya istediğiniz incelikte çorap geyebilirsiniz. Fakat kışta ayak- ları, bacakları muhakkak sicak tutmak lâzımdır. Fakat şimdiki kadınlar modaya pek tâbi olduk- larından artık yün çoraplarla gezemezler. Fakat bunun da bir hilesi ovardır. İpekli çorapların içine geyilecek, hususi surette yapılmış yün çoraplar vardır. İçine bunları geyer üzerine ipek çorapları geçirirsiniz. Bunu kar- İ şıdan farketmenin imkân yoktur. Ayakkabı ve çorap meselesi gayet basit görünür, fakat ayak ve bacak güzelliğinin en büyük âmilleri bunlardır. Elbiselerin Üzerine Dantel Yaka akut elbis. Bu sema elbiselerin üze- aka Koymak uu dantelleri istediğiniz rönkte işlemek mümkündür. Modelde bir yaka, bir de kol kapağı modeil vardır. Yakan şeklini modelde olduğu gibi bir kâğıdın üzerine çiziniz. Beyaz hanelerin arasına istediğiniz renk- Mi ME Be ye yakar. rine dantel modadr. > 1 Ürerindâ gayet zarif görünür. Bugünkü mobilyeler ile eski mobilyeler arasında pratik olmak itibarile çok büyük fark vardır. On Beşinci Lwi, On Altıncı Lui sisteminde döşenmiş bir salonda, hiç değişmemek şartile bir kane- pe, dört sandalye, iki koltuk, bir orta masası, lüks salonlarda şık biblolarla süslenmiş bir vitrin, bir piyano ç Bugün buhran bize bu eşyayı sadeleştirmenin çaresini obuldur- du. Bugünkü fantezisiz kübik mobil- yeleri gayet ucuz fiatlarla her kes yaptırabilir ve bu eşyayı bir taraftan diğer bir yere gayet kolaylıkla nakledebilir. Bu odaların içersinde yapılan merdivenler, odaya ayrıca bir güzellik verir. Dört köşeli odalar artık gözümüze çirkin görünlyer. | Asri Bir Oda Ve Merdiven ——...— Bugün bir oda birkaç odanın vazifesini görebilir. Odaya konan küçük bir kütüphane içinde kitap- larınızı saklıyabilir. Masada yaz- larınız yazabilirsiniz. Kübik di- vam yatak olarak da kullan bilirsiniz. Duvarın içersine yapılan küçük etajer hem kitaplarınızı, hem de küçük vazoları saklamıya yardım eder. Odanın en mühim eşyası divandır. Divanın somyesi yatak vazifesi görmiye kâfidir. Divanın yegâne süsü yastıklardir. Yatak yastıkları somyenin üzerin- de' divamn içersinde saklıdır. Bir tek koltuk bu odaya kâfidir, bu da merdivenin yanına konmuş- tur. Küçük masanın yanındeki küçük parça, sigara tablalarım koymıya yarar. Bu küçük oda, bir bekârın her ihtiyacma cevap vermiye kâfidir.