16 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

& K a 2 Sayfa (Halkın Seri) Gençlik Sıhhatı Meselesi Maarif Vekâleti çok İsabetli bir karar aldı. Mekteklerde beden terbiyesine fazla ehem- miyot verilerek gençliğin gürbüz yetişmesinin teminine çahşılması hakkındaki bu karar münase- betile halkımızm fikir ve dilek: lerini şu satırlarda tesbit ettik: Saffet Efendi ( Unkapamı Atlama- taşi) — Cümhuriyet gençliğinin kuv- vetli olman ve gürbüz yetişmesi he- pimizin dileğidir. Bunun için hükümet bütün fedakârlıklara girmekten çekin- miyor. Binsenaleyk gençliğin de bu mevzu Üzerinde hassam davranması Tâzımdır. * Nizameddin Bey (Kapalıçarşı 812 ) — Mekteplerimizde beden terbiyesi derslerine, lürumu kadar ehemmiyet verilmesi hakkında Maarif vekâletinin verdiği karar çok — yerindedir. Bu mesele esasen üzerinde fevkalâde bir ehemmiyetle durulması icabeden bir mevzudur. Bana — kalırsa, — gençliği tamamen gürbür ve çevik yetiştirmek için, beden — terbiyesi — derslerinin santlerini arttırmak lâzımdır. Bundan başka, bütün muallimlerin ve daha ziyade — ebeveynin de — kendilerine düşen noktaları hakkile yapmalarını bekleriz. * Asıf Bey (Büyükdere 27) — Vallahı bu bahiste söylenecek çok şeyler wardır. Fakat en göze batan nokta, talebölerin beden terbiyesi derslerini benimsemeleri — meselesidir.. Çünkü ben bir talebe babası olmaklığım itibarile bu işleri pek yakinen bildi- #porlara karşı müfrit olmamak şartile bir sempati uyandırılmalıdır. Çünkü beden terbiyesi Türk gençliğini gürbür ve sıhhatli yapacak en iyi çaredir 24 Saatin Hüâdiseleri Eminönünden geçmekte olan Muzafferin idaresindeki yük ara- bası Hatice Hanım isminde bir kadına çarparak ağır suretta ya- yalamıştır. ©* Baki Efendi isminde - biri- nin bindiği motosiklet Eminönü- nünde Hakkı Kemal Bey isminde bir zata çarparak yaralamıştır, * Büyük Çamlıca civarında Hüsnü isminde biri bir alacak yözündan çıkan kavga neticesin- de Abdullah Ağa isminde bir çobanı sopa ile başından ağır surette yaralamıştır. * Bakırköyde oturan madam Eftimya ile kizı, ev kirası yüzün- den çıkan kavga neticesinde ev sahibesi Ayşe Hanımı fena halde dövmüşlerdir. Maliyede Yeni Memuriyetler Vergilere Karşı Yapılan İtirazlar Ya- SON POSTA kiında Tetkik Edilmiye Başlanacak Buğdayı koruma kanunu mucibince değirmen- lere ve un depolarına (75) liradan (120) liraya ka- dar ücretli kontrol memurları tayin edilecekti. Ma- liye Vekâleti henüz bu kadroyu hazırlıyarak — İstan- bula tebliğ etmemiştir. Yalmız yeni vergiler müna- sebetile İstanbul tahakkuk müdürlüğünün işleri art- tığı için burada yeniden yüzer lira ücretli iki he- sap memurluğu tesis edilmiş ve dün telgrafla ta- hakkuk müdürlüğüne bildirilmiştir. Bu hesap me- murluklarma Divamı müuhasebat mütekait İsmail Hakkı ve Kadıköy tahrir komis- yonu reisi Sudullah Beyler tayin edilmişlerdir. Yeni hesap memurları cumartesi gününden itibaren işe başlıyacaklardır. Çalmışlar Mı Bir- Manav İle Arkadaşı Hakkında Tabkikat Yapılıyor Karagümrükte Halim Efendi isminde bir kasap vardır. Halim Efendi dükkânını ikiye — bölmüş, bir tarafına oğlu Süleyman Efen- diyi koyarak ekmek ve saire sat- tırmaya — başlamıştır. Süleyman Efendi evvelki gün bir arahk bir iş için dükkâm açık bırakarak bir yere kadar gitmiştir. Bu sıra- da ekmek almak için dükkâna bir kadıa gelmiş, içeride kimseyi bulamayınca dükkânın karşısın- daki manav Rüstem Efendiye ekmekçinin nereye gittiğini sor- muştür. Rüstem Efendi de: “Kim bilir? Buralardadır ekmek istiyor- sanız ben vereyim ,, diyerek Sü- leyman Efendinin dükkânından bir ekmek vermiş ve parasını almıştır. İşte bu sırada Rüstem Efendi ile arkadaşı Gazelci namile anılan Mehmet — Efendinin, Süleyman Efendinin dükkânma girerek çek- meceden para ve saire aldıkları iddia edilmiş, poli tahkikata başlamıştır. Temizlik Müzelere Giden Bütün Yollar Temizlettiriliyor Belediye ve müzeler idaresi Topkapı Sarayı ve asarıatika mu- zeleri yollarındaki kurumuş otları temizletmektedir. — Ayasofyadaki Üçüneü Sultanahmedin tarihi çeş- mesinin önündeki parkeler ara- sındaki biten ve çeşmenin manza- rasım bozan otlar da ayıklanmak- tadır. Diğer tarihi mabetlerin yolları ve önleri de temizleniyor. mürakıpliğinden Diğer taraftan Maliye tetkik itirazat komisyonları lâğvedildiği için ayın onundan itibaren bunların yerini vergileri tetkik komisyonu almıştır. Bu komisyon bir reis ve iki azadan müteşekkildir reisliğe Feyzi Daim Bey azalıklara da eski Darphane müdürü Nüzhet ve eski pul memurlarından Hükmi Beyler tayin edilmişlerdir. Komisyon eski Maarif Nezareti binasında yerleş- meye başlamıştır. Bu komisyon, mükellefler ve mal memurları tarafından yapiılan bütün itirazları tetkik edecektir. Eski tetkikütiraz komisyonları da dosyaları yeni heyete devretmek için bazırlıklara başlamış lardır. Yeni komisyon henüz işe başlamış değildir. Birkaç güne kadar itirazları tetkike başlıyacaktır. Sanayi Müfettişliği * . Faaliye Geçti Yeni iktısat teşkilâtında Tica- ret, Sanayi ve Maadin Müdürlük- lerinin lâğvedildiği malümdur. Ticaret Müdürlüğüne ait mua- melâtın tasfiyesi için teşkil edilen komisyon, mesaisine başlamıştır. Sanayi Müdürlüğünün vaziyetine gelince; ilga edilen bu dairenin yerine şehrimizde yeni bir Sanayi Müfettişliği ihdas edilmiş ve eski müfettişlerden Daniş B. bu vazi- feye tayin edilmiştir. Sanayi Mü- fettişliğinin esas kadrosa taayyün edinceye kadar müfeltiş Daniş ve mümeyiz Ekrem Beyler bura- daki muamelâtla meşgül olacak- lardır. Vekâlette yeni vazifelere tayin edilen eski müfettişlerden Niyazi ve mümeyiz Hamza beyler de muvakkaten buradaki vazife- lerine devam edeceklerdir. Liman Hareketleri Yüksek iktısat meclisi alâka- darlara mühim bir tamim gönder- hazırlanmasım bildirmiştir. Bu arada, Ticaret Odası da 933 senesinde — limanımizdaki transit ve aktarma — hasılatının yekünu hakkında bir rapor hazır- lamıya başlamıştır. Üniversite Bütçesi Üniversitenin yeni bütçesinin bugünlerde — Ankaradan tebliği beklenmektedir. — Öğrendiğimize göre, yeni bütçede doçentler için bir. kıdem sırası gözetilmiştir. Kıdemli olan ve olmıyan doçent- ler ayrı ayrı maaş alacaklardır. Pazar Yeri Çarşmba Pazarının Yeri Değiştirilecek Şimdi Sultanahmette kurulan Çarşanba pazarı eskiden belediye önündeki Bin! meydanın- da kurulurdu. Belediye bütün seyyahların ” geldiği ve gezdiği tarihi bir yerin Üstünde manzara- &ı pek te hoş olmıyan bu pazarın kurulmasını yasak etmiş ve Suk tanahmet'te kurulmasına müsaade vermişti. Şimdi ayni mahzur Su- tanahmette de görülmiye başla- mıştır. Şehre çıkan seyyahlar mutla- ka Sultanahmet ve Ayazofya ma- betlerini ve pazarın kürulduğu yerde Bizana saraylarının enkazını geziyorlar. Halbuki burası pazar- cılar tarafından İşgal edilmiş bu- lunuyor. Bu semt ayni zamanda çok tozlu olduğu için sıhhi mah- zuru da nazarı itibara alınmakta- dır. Pazarın Cinci ve yahut Ka- dirga meydanına nakledilmesi dü- şünülmektedir. Bu semtte halk daha kalabalık olduğu için buna- kilden © civar halkı da İştifade edeceklerdir, Şaka Ederken.. Bir Hamal Arkadaşının Dişlerini Yere Döktü Sirkeci i hamallarından Ali, arkadaşı erin cebine yu- murta 'a baş- lamıştır. aralık Caferin camı sıkılmış ve Aliye küfür etmiştir. Buı.ı_g;lnği Mblı" olan Ali, eline geçli n demir — parçasil vurarak Caferin üç dişini lnnnı; tır. Bundan sonra Ali, araya gir- mek Hî,:l Mustafa isminde bir hamalı da yere düşürerek yara- lanmasına sebebiyet vermiştir. İzmirlilerin Güzel Bir Teşebbüsü İzmir, M — Vali Kâzım Paşa ile Cümhuriyet Halk Fırkası idare heyes tinin teşebbüsü ile Çanakkaleye bir gezinti yapılmamı kararlaştırılmıştır. Gezintiye İştirak edecek olan kafile haziranın yirmi sekizinci günü otos mobillerle İzmirden hareket ederek doğruca Çanakkaleye gidecekler ve Mehmetçik abidesini ziyaret edee ceklerdir. Üzüm Ve İncir Ticareti İzmir Ticaret Odasının üzüm ve incirlerimizin ticari vaziyetine dalr tanzim ettiği bir rapordan anlaşıldıe gğına göre, mevsaim başlangıcından mayis sonuna kadar İzmir Borsannda 48 mülyon 690 bin 450 kilo üzüm satılmıştır. İncir ise 19,754,860 kile satılmıştır. Geçen sene ayni tarihte 54,180,087 kilo üzüm ve 15,416,478 kilo incir satılmıştı. Genç Kızlarımızın Güzel Eserleri Genç kızlarımızın büyük bir alâka ve hevesle devam ettikleri, kendilâ. rine aile iktısadiyatında ehemmiyetll yardım ve faydalar temin eden Beyoğlu akşam kız sanat mektebinin 933 - 934 ders senesi sergisi buzün saat 16 da açılacaktır. Çok — güzel geerlerle bezenmiş olan sergi ayırı yirmisine kadar açık bulunacaktır. Bir Ölü Bulundu Beşiktaşta Sinanpaşa camli med- rese odalarının birinde oturan 70 yaşlarında Kayserili Hasan isminde bir ihtiyar odasında ölü olarak bus lunmuştur. Yapılan muayene netices sinde kalp sektesinden öldüğü anla- şılmıştır. Bir Haftada On Yedi Kaçakçı Yakalandı Bu ayın ikinci haftası içinde cenup hududunda üçü müszadomeli 20 kas çakçı vak'ası olmuştur. Bu vak'alarda, biri ölü olarak 17 kaçakçı ele geç- miş, 17 kı hayvanı, 400 kilo gümrü kaçağı, 450 kilo Inhisar kaçağı, bir eilâh, 100 muhtelif cins kaçak bayvan tutulmuştur. ” Sergi Inşaatına Başlanıyor Galatasaray lisesinde açılacak olan yerli mallar sergisine ait hazırlıklar tamamlanmak Üzeredir. Sergi için müracaat edenlerin adedi şimdiden kabarık bir yekü- nu bulmuştur.| Lise harziranın 20 sin- den itibaren inşaata ve pavyon« ların hazırlanmasına — başlanıla- caktır. A 9 Eylül . . ! . Sergisi İçin Damga — matbaası 9 eylül beynelmilel İzmir Bergisi için (2) milyon kadar hâtıra basmıya başlamıştır. Bu evvelce hazırlanmış olduğu için Özerlerine (9 eylül 1934 Beynelmilel İzmir sergisi) sürşaj edilecektir. * Darphane ve damga matbaası d 000 B m,— fa Son Posta'nın Resimli Hikâgyesi: lamadırm ? halyalı — İtalyaya bir şeyler ÖS No sanan iğti ıııızı ldim dedin amma ıeğuıı":î'. h'“ .N. en, gellelini * ei ao Thyk A ler mi? İşş » Yoksa asarı atika gibi şey- -. Hasan B. — Hayır canım, bunların hiçbiri değil, “sizinkimin,, — sözlerinde