16 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

16 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Musevi Takımı Yenildi Beşiktaş Takımı, Filistin Şampiyonunu 1-0 Mağlüp E İKarnera statyomuna epi kalabalık t mıştı. Şehrimizin yüksek Müsey aileleri ve futbol maçlarında sık sık görmediğimiz baz. kimseler dunknduuyircnwilor arasında bulu- nuyordu. iktaşlılar kuvvetinin derecesi pek belli olmıyan Hapoel takımına karşı en sağlam kadro- larile çıkmışlardı. İki taraf sahaya çıkınca, geçen haftaki şilt maçla- rında beyaz siyahlılara Eyüple Ml_ıborlgğı mal olan eksik takım yerine Nazımın ve refin eski yerlerinde nlduklınnıŞ:bUdüIı. gür — altında oyuyan Beşiktaşa — karşı — Musevi - takı- minin — ilk akınları — arasında misafirlerimizin pek süratli oyuncular — olduklarını — anladık, Ha; r irklarına mahsus sür'ati intikal ve cevvallıkla oynayorlardı. Eakn't futbolculukları sür'atleri ve atletik kabiliyetleri — nisbetinde :iığıldl. Ferden topa hâkimiyetleri, op : , top İn- sürüşleri, paa p eksik na Trağmen çabuklukları sayesinde haylı iş görüyorlardı. Bu yüzden Beşiktaş takımını çok kereler sıkıştırdılar. Kendileri müdafaa - vaziyetine düştükleri zamanlarda da müda- filerinin ani çıkışlarile Beşiktaş muhacimlerinin gol çıkarmasına mani oluyorlardı. Hapocl takımının - sür'ati yü. zünden — hasıl olan - hâkimiyetin devamı sıralarında Beşiktaşlıların yaptıkları mukabil taarruzda Mu- sevi misafirlerimiz aleybine bir penaltı oldu. Bu vuruşu Beşiktaş- hlar içeri atamadılar. Birinci devre sıfır sıfıra beraberlikle neticelendi. İkinci devrede rüzgârı arka- larına alan Beşiktaşlılar daha sıkı :::ıımlın başladılar. Cenahlar- iyi yardım gören üç orta muhacim Hapoel ı:üd.ıfileırini şa- şırtacak manevralar yaparak Mu- Bevi kaleciyi tehdide başlamış- lardı. Oyunun aldığı bu manz karşısında Beşiktaşın sayı y.." cağı hissediliyordu. Nitekim d:: renin başladığı dört dakika ok mamıştı ki, Hakkıdan aldığı bir :ııı isabetli bir vuruşla Hapoel alesine doğrultan Nâzım İlk sa- yıyı kaydetmiş oldu. Bu sayıya mukabele için M seviler son gayretlerile çalışmıya başladılar. Yanlardan ve ortadan yaptıkları akınlarla bir müddet Beşiktaşı tazyik — ettiler. Fakat bir golü temin ederek galibiyeti sigortalamış — olân — Beşiktaşlılar beraberliğe —dahi razı — olm- Beşiktaş - Hapoel maçına ait İki canlı ıntıba yân bir heyecanla karşı tarafın son gayretini de durdurdular. İki tarafın gol çıkarma hırsı oyunun cereyanı içinde hafifle- dikten sonra maçta tevazün hasıl oldu. ve oyunda başka bir deîi- şiklik olamadan müsabaka Beşik- taşın |- 0 galebesile bitti. oynıyacak olan Musevi misafirle- rimiz hakkında dün edindiğimiz intiba; Hapoel takımının seri ve atletik oyuncular - oldu; e- ll'ndedir.yu d SKf Yarınki maçta Galatasaraylı- lar misafirlerimizi fazla top kontro- lüne mecbur edecek bir şekilde oynarlarsa Beşiktaştan daha iyi bir netice alabilirler. Sabanca Yüzme Bayramı Devlet Demiryolları idaresi denizcilik federasyonuna müracaat ederek Sabanca gölünde bir su sporları bayramı - icrasını teklif etmiştir. Federasyon, - mahallinde tetkikat yapmış ve bu teklifi esas İtibarile kabul etmiştir. Eğer nakil şeraitinde mutaba- kat hasıl olursa bu bayram 29 haziranda, yahut 6 temmuzda yapılacaktır. Yelken ve kürek yarışlarından maada yüzme müsa- bakaları da icra edilecektir. ki yüzücülerimizin daima tatlı suda ahnan beynelmilel rekorlarla nis- î beti bu suretle anlaşılmış — ola- | caktır. Pazar günü de Galatasarayla | tti Yenildi Evvelki güne kadar cihan ağır siklet boks — şampiyonu — olan «Dev adam» lâkabile anılan İtal- yan boksör Karnera nihayet Amerikada evvelki akşam yaptığı bir maçta Maks Bir tarafından mağlüp edildi. Karnera 120 kilo ağırlığında, iki metreye yakın da boy sahibi iri bir heybettir. Maç hakkındaki telgraf şudur: Neyyork, 15 (A.A.) — Dışar- da halk yeni dünya şampiyonu Maks Bir'i alkışlarken, mağlübi- yet yükü altında ezilmiş olan Karnera, gözlerinde yaşlar olduğu halde, locasında — gazetecilerle görüşmüştür. Dev boksör demiş- tir ki: “— Mağlübiyetimin — sebebi, ilk ravntta sağ ayağımın topuğu- nun burkulmasıdır.,, “İşte bu sebepledir ki maç esnasında o kadar sık yere düş- tüm. Bunun sebebi Bir'in yum- rukları değildi. Birinci ravnttan sonra maça devam için fevkalâde müşkülât — çektim. —Topuğumun burkuluşu yüzünden hareket ede- Karneraya bir maça girmeden evvel masaj yapılıyor meyişim beni fena halde rahatsız | ediyor.,,' | İtalyan boksör, burdan sonra, seyircilerden bir çoğunun zannet- tiği gibi, hakemden maçın durdu- rulmasını söylemiştir. Bir Ebedi Boykot Cezası Verildi Sakarya spor kulübü reisi Hasan Bey İdman Cemiyetleri ittifkkına — Kocaeli — mıntakasını usulsuz şikâyet ettiğinden dolayı merkeziumumi tarafından müeb- bet boykot cezası almasını intaç etmiştir. Karar kendilerine res- men tebliğ edilmiştir. Bu hususta ayrıca tahkikat yapmak üzere umumi merkezden Mahmut ağa- bey memur edilmiştir. kat'iyyen istemediğini | —— —H ———” —a ediyor. Dün 934 futbol şilt birinciliği maçlarına - Kadıköyünde Fener bahçe sitayomunda devam edildi. Taksim stadyomunda daha mü- him bir maç olduğu için Fener sahasında seyirci adedi nisbeten bahçe ile Süleymaniye takımları arasında yapıldı ve Fenerliler 1-2 galip geldiler. Bu hafif —netice, şampiyon namzedi olan ve senelerce şampi- yonluk kazanmış bulunan bir ta- kım için değmez telâkki edilir. Fakat bunda Süleymaniyelilerin | canlı oynaması kadar Fenerbah- çenin de eksik bir takımla saha- ya çıkması müessir olmuştur. Müsabaka umumiyet itibarile zevksiz geçti. İlk devrenin baş- langıcında oyün mütevazin bir vaziyet gösteriyordu. Sonraları Fenerbahçe hakimiyeti ele aldı. Fakat Süleymaniyenin eyi bir müdafaa sistemi tatbik — etmesi yüzünden gol çıkarmak mümkün olamıyordu. Golsüz. geçen bu dakikalarda Fenerbahçe — muha- Adana, (Hususi) — Bir buçuk sene evvel teşekklil eden ve Çu- kurova mıntaka heyetinin muha- lefetine rağımen merkeri umumice tesçil edilmek — suretile ittifaka alınan Adana spor kulübü geçen cuma günü senelik kongresini yapmış ve yeni idare heyetini reisliklerine fabrikatör Kâtip zade Nuh Naci, Mirza zade Mustafa Beyler intihap edilmişlerdir. Ke- Fenerbahçe Dünkü Şili Maçını Kazandı | | seçmiştir. Kulübün hami ve fahri | AEkban: Bi Yıldönükü Türk aporu için hakiki hizmetler gören, Beşiktaş kulübünün « müessisleri arasında bulunan merhum Şerefin birinci ölüm yıldönün münasebetile dün Beşiktaşlılar ve dostları tarafından çok hazin L ihtifal yapıldı. Merhumun mezarına kadar gidilerek çelenkler konuls ve müessir nutuklar söylenildi. Resim, bu ihtifalden bir intibaı tesl cimlerinin gevşek davranmalarır da tesiri gözle görülüyordu Bir Süleymaniyeli ciddi ve kuvvetli bir hamle yar rak Fener kalesine doğru akın yaptılar. Fakat Fenerbah | müdafileri bu tehlikeyi kola; azdı. Dünkü maç yalnız Fener- | BAA y atlattılar. İkinci devrede iki takın oyuncularında da bariz bir y | günlük gözüküyordu. Fakat — devrenin — ortaları doğru oyuncular tekrar açıldı ve nisbeten hareketli ve pa akınlar — oldu. — Fenerbahçeli akınlarım sıklaştırarak Süleym niye kalesi önünde sık sık tel keli vaziyetler ihdas ediyorlar İşte bu şekilde devam eden oy 1-2 Fenerbahçenin galibiyet neticelendi. Tenis Maçları Taksimde Ateş - Güneş ku bünün tenis kortlarında başlat tenis şampiyonası maçlarına * de devam edilmiştir. Çok gi ve alâkalı geçen bu maçlara | maruf amatörlerden bir kı dahil olmuş ve iyl netic alınmıştır. Adanada Spor Hareketleri sif ve münevver bir genç kendisine istinat eden bu spor kulübünün Çukurova mı kasında ihmal edilmez kuvve kudret teşkil edeceği şimd Ümit edilmekte, başta bulı zevatın yüksek yardımları, en leri bu ümidi kuvvetlendirme dir. Gönderdiğim resim kuli ilk teşekkülündeki genç takı göstermektedir.