16 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şahinşah Hz. bugü Ankaraya vasıl oluyorlar Bu akşam verilecek ziyafette nutuklar irat edilecek Ankara (Telefonla) Muhterem
 Satın aldığımız hat Izmir - Kasaba hattının tesellüm işi bitiyor Konya zahire sevkiyatının İzmir tarikilel yapılacağı tahmin
 Boğaz sahilinde fabrika yapmak doğru mudur? Belediye bu mesele hakkında henüz karar veremedi fİstanbulun muntazam bir pli...
 Adliye binası Belediye burasını satın almak istiyor Yanan adliye binasının enkazi bir mütcahhide ihale edilmişti. Müteahhit

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst. Mısırçarşısı kapısı karşısında Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesi iyor Jet Misrçargısı kapımı karşısında AKŞAM CUMARTESİ — 16 Haziran 1934 Sene 16 — No: Şahinşah Hz. bugün 14 buçukta 5633 — Fiatı her yerde 5 karaş Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Satın aldığımız hat İzmir - Kasaba hattının Ankara (Telefonla) Muhterem misa- firimiz Şahinşah Hz, Bugün saat | lört buçukta Ankaraya muva- | salat edecekler. (dir, Misafirimizi © parlak bir suret te o karşılamak için günlerden- beri yapılan hi zırlıklar o bitmişe ir. Ankara baş- tanbaşa Türk ve İran bayraklari- de donanmıştı Şehrin muhtelif” yerlerinde tak- lar kurulmuştur. Şahinşah Hz. nin ikamet buz yuracakları Halk- © evinde lâzım” ge- 16 5 lardan mürekkep bir daire tahsis edilmi Rei imisafirimizi istasyonda istikbal edeceklerdir. Gazi Hz. misafiri- mizi bizzat dairelerine isal ede- ceklerdir. Şahinşah Rıza Pehlevi Hz. imet erkâni muhterem| halk fırkası kâtibi umumisi Şa- , Şahinsah Hz. saat on altı bu- | sumhur Hz, nin ziya- iade edeceklerdir. Saat reisi, başvekil, büyük erkânı har- vekiller, cumhuriyet kırk beş geçe Gazi Hz. serefine köşklerin. | de bir ziyafet vereceklerdir. Ziya- fet esnasında Reisicumhur ve Şa hinşah Hz. tarafından nutuklar irat edilecektir, z Samsundaki merasim Samsun 15 (Hususi) — Muhte- Ankaraya vasıl oluyorlar Bu akşam verilecek ziyafette nutuklar irat edilecek rem misafirimiz &Şahinşah Hz. ni hâmil olan Yavuz zırhlısı ve torpitolar bu sabah saat seki limanımıza vâsıl olmuştur. Şehir baştan başa donanmıştı. İskele varı, park, sahil müthiş kal lıktı, Binlerce halk sandallar, va- purlarla denize açılmıştı. Yavuz limana girince Mecidiye kruvazörü 21 pare top atarak aziz misafirimizi selâmlamıştır. Liman. ik çalarak bu selâm iştirak etmişlerdir. Şahinşah “Hz. halkin tezahüra- tindan çok mütehassis olmuşlar ve Yavuzun güvertesinden halka mukabele etmişlerdir. Muhterem isafirimiz, tazimatta bulunmak üzere zırhlıya giden vilâyet erkâ- nını kabul ettikten sonra saat do- kuzda karaya çıkmışlardır. İskelede bir tabur asker, polis ler ve müthiş bir halk kütlesi vardı. Şahinşah Hz. karaya çı karken tekrar toplar atılmış, mü- zika İran marşını çalmıştır. Muhterem misafirimiz halkin alkışları arasında rüküplarma tah: sis edilen trene binmişlerdir. Tren! saat dokuz bucukla hareket et miştir, i , Tren güzergâhında Ankara 16 (Telefonla) — Şa- hinşah Hz. tren güzergâhinda bü- tün istasyonlarda büyük merasim: le karşılanmıştır. Her istasyonda askeri ve mülkü erkân, asker ve polisler muhterem misafirimizi se- Kimlamıştır. Şahinşah Hz, halkin tezahürar tndan çok mütehassis olmuşlar, beşuş bir çehre ile mukabelede bu- Tunmuşlardır. Boğaz sahilinde fabrika yapmak doğru mudur? Belediye bu mesele hakkında henüz karar veremedi İstanbulun muntazam bir plân olmadığından şimdiye kadar bir sanayi mintakası ayrılmamıştı. Arzu eden istediği yerde fabrika açıyordu. Belediye şimdi şehrin plânıni tanzim ettirmeğe başladığından herkesin istediği yerde fabrika açmasını muvafık — görmemiştir. Bu sebeple fabrika ruhsatiyeleri kolay verilmiyor. Son zamanlarda bir zat Boğazi- içinde Çengelköy ile Vaniköy ara- sında bir fabrika yapmağa teşeb- büs etmiş, plânlarmı belediyeye ermiştir. Bunun üzerine Boğazi- çinde fabrika inşası muvafık olup olmadığı hakkında münakaşalar başlamıştır. Bu hususta iki fikir vardır: Bi rinci fikre göre, İstanbul istikbal- de tam bir sanayi şehri olm Halkının geçinmesi, İs- tanbulun inkişafı için bu, zaruri. dir. Binaenaleyh fabrikalar hu- susunda fazla takyidat yapmak doğru değildir. Bundan başka Bo- #aziçi günden güne sönmektedir. Bir çok aileler, Boğazı terkederek şehre naklediyorlar, Boğaziçini kurtarmak, burada yeni bir hayat tesis etmek için iye: e çare sa- nayi hayatını Boğazda uyan. maktır, Bu takdirde halk şehre in- 'meksizin kendilerini geçindirecek Devami ikinci sahifedeğ Adliye binası Belediye burasını satın almak istiyor Yanan adliye binasının enk: bir müteahhide ihale edilmişti. Müteahhit bu enkazı altı ayda sö- küp kaldırmakla mükellefti. En- kaz tamamile sökülüp kaldırıldık- | tan sonra belediye burada yeni | bina yapılmasını doğru ğinden arasının bir meydan ve ya” hut bahçe haline getirilmesi, bu suretle iki cami arasının güzek leştirilmesi için arsayı maliyeden devren almak hususunda teşebbü- satta bulunacaktır. Ancak arsanın park haline ko- nulması ve yahut meydan halinde birakılması için şehir plânının ka- bulü lâzım gelmektedir. Belediye, gibi muha- arsayı şimdilik olduğ faza edece Bu seneki fındık rekoltesi Bu sere Ordu vilâyetinde fındık rekoltesinin 150,000, Giresun vilâ- yeti rekoltesinin 500,000 kantar olacağı tahmin edilmekted tesellüm izmirde Basmi İzmir 14 (Hususi) — İzmir « | Kasaba ve temdidi hattının dev- let demiryollarına intikali, bura- da, cumhuriyet Türkiyesinin bü- uyandırmıştır. Mi melesi için gelmiş olan devlet de- miryolları mi ni Cemal Hidayet beyle mesai arkadaşları vazifelerine devam ymuamelât tesellüm edilmiş ve lerin, tamamen devlet demiryol- ları idaresi usulleri dahilinde ted- virine başlanmıştır. » Cemal Hidayet beye refakat kısmi Afyon, diğer kısmi Bandır- ma üzerinden iki hususi trenle istasyonları tesellüme gitmişler dir. Bu muamelelerin yakında mali beklenmektedir. Aldığımız malümata göre,“ ne fabrika ve atelyelerde, ne de me- murlar arasında tebeddülât ol Salamonl... irmeyi unutma! — Güle gile ağın mektuplar | yük eserlerinden biri olarak telâl- ki edilmiş ve çok derin bir sevinç" amın kanuniyet ai rine hattın tesellüm mua- rü umumi muaviz,. ediyorlar. Merkezdeki eşya, evrak, Pi © eden grup ikiye ayrılmi, bir işi bitiyor Konya zahire sevkiyatının İzmir tarikile yapılacağı tahmin ediliyor ahane X | ç Ş âi ! | caktir, Kadro olduğu gibi muha- Olsa olsa şefler arasında küçük bazı değişiklikler yapılacaktır. 'Alah selâmet versin!... Eler gün bana yar