15 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Hitler-Mussolini dün Venediki civarında görüştüler Fransız gazeteleri bu mülâkatın büyük bır netice verecegını umıt etmiyor
 Suriye gazeteleri, son günlerde İtalya - Suriye münasebetleri hakkında mühim neşriyat yapmaktadır. M. Mussolininin söylediği
 Yugoslavyalı 350 seyyah geldi Seyyahların şercfine ziyafetler, konserler verilecek mize 350 Yugoslavyalı seyyah gel miştir.
 Aziz misafirimiz Şahinşah Hz. bugün Samsuna vasıl oluyorlar Trabzonda büyük merasimle karşılandılar, Yavuza râkip oldular...

Mahtumları * Kahvesini içiyor Tet, Misirçenını Kapısı karşısında AM > Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor İst, Masırçarşs kapısı karşısında il | | Sene 16 — No; 5632 — Fiat her yerde 5 kuruş CUMA — 15 Haziran 1934 Telefon : 24240 (dare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Hitler - Mussolini dün Venedik | civarında görüşt Fransız gazeteleri bu mülâkatın büyük, bir netice vereceğini ümit etmiyor tüler Venedikta eski Doçlar sarayı ve önü alayı Venedik 14 (Hususi) — Alman başvekili M. Hitler, hariciye nazı- ı von Neurath bugün saat onda 1 olmuşlardır. İki yareye binmişlerdi. Tayyare meydanında M, Mus- &olini, İtalya hariciye müsteşarı M. Suviç ve diğer bir çok zevat bulunuyordu. Tayyareler iner in- mez M. Mussolini Alman başve- kilinin bulunduğu tayyarenin önü- ne giderek M. Hitler ve von Nei- Suriye gazeteleri Italyaya rath ile samimi surette &l *sıkiş“* (“diri mışlardır. Bundan sonra otomobillere bir hilerek Venedik civarındaki Stra öakosuna gidilmiştir.Bu şato bü- yük bir park ortasında ve hükü: metin malıdır. Alman mazırları burada misafir olacaklardır. M. Hitler ve von Neurath şato- da iki gün kalacaklar, cuma akşa- mı hareket edeceklerdir. Bu sün zarfında iki taraf ricali ara ında bir çok siyasi meseleler gö- decektir. Bu akşam M. Musso- hücum ediyorlar « Fransız mandası kalkarsa Suriye için mukadder olan şey istiklâldir » diyorlar Suriye gazeteleri, son günle, 'de İtalya - Suriye münasebetleri hakkında mühim neşriyat yap- maktadır. M. Mussolininin söy ediği putuklarda yakın şarktan sık sik bahsetmesi, Suriyeliler üzerinde derin tesirler uyandır. maştar Halepte çıkan Elâhali gazetesi, neşrettiği başmakalede İtalyanın Suriye eki emellerinden ve propagandalarından bahsederek diyor kiz «İtalyanin bugün mandalar al. tında bulunan Suriyeye karşı ta- başlamıştır. Fakat Suriye Trablus- garp gibi Italyaya geçmedi. Atalyi lerle Suriyelilere bulül etme! iyor, fakat buna bir türlü mu © vaffalk olamadı. Son günlerde | Brendizide büyük bir telsiz mer. , makârlığı umumi harpten evvel i | ın yıldır muhtelif vesile kez Bu neşriyatın arkasında hiç şüphesiz telsiz vasıtasile neşrediliyor. Suriye işlerine karsı gösterdiği büyük alâka göze çarpmakta. dır. Bu telsiz Fransız âli komise rinin işlerine varıncıya kadar mü- dahale etmektedir. Suriye her hak de Trablus kadar müşteki değildir. idaresinden büyük bir. ziyafet ne diyor ? Paris 14 (Hususi) — Fransız gazeteleri M. Hitlerin İtalyaya sc- yahetinden bahsederken bu h diseye fazla ehemmiyet vermiyor. “Fransız gazetelerine göre M. itler bir kaç defa M. Mussolini le görüşmek arzusunu izhar et- | miştir. Fakat İtalyan başvekili mülâkat için vaziy: memiştir. EDevamı ikinci shifedel Yugoslavyalı 350 seyyah geldi Seyyahların şerefine ziya- fetler, konserler verilecek Kraliçe Marya vapurile şehri ize 350 Yugoslavyalı seyyah gek ir. Seyyahılar arasında Yugos- ın mühim şahsiyetlerinden Birçok zevat vardır. Seyyahların şerefine bu akşam. bir ziyafet verilecek ve bunu şehir tiyatrosunda bir konser ta- kip edecektir. Yann akşam saat on yedide vapurda bir çay ziyafeti verile | cektir. Çay ziyafetine birçok | zevat davet edilmişti Brendizi telsizi Halep hadise Bulgar komitecileri bu manevralarındaki maksadı anlamıyor değiliz, İtalya bilmeli- dir ki Suriye yalnız Fransiz man dasını tanır ve hiç bir devletin | topraklarına gelmesine razı değil! dirler. Eğer Fransız mandası Su-| riyeden kalkarsa Suriye için mu- kadder olan şey ancak «istiklâl» dir. Suriye Fransız mandasına karşi yaptırdı. Umum Arabistan) hiç bir devletten yardım beklemi. ir. Biz İtalyanların Bulgaristan komite yeislerini Makedonyadan kaldırıyor Sofya 14 ( Hususi ) — Make- | donyada silâh toplanmasına de- | vam ediliyor. Bu esnada Make donya komitesi reislerinden yüz kişi tevkif edilmiştir. «Bunlar Sofyaya getiri Makedonya komite reisleri Ma- kedonyadan başka yerde otur mağa memur edilecekks Aziz misafirimiz Şahinşah Hz. bugün Samsuna vasıl oluyorlar Trabzonda büyük merasimle karşılandılar, Yavuza râkip oldular Tahrandan bir manzara: Trabzon 14 (Hususi) — Muh- , terem misafirimiz Şahinşah Hz. | dün geceyi Gümüşhanede geçir. mişler ve bu sabah saat altı bu- çukta yola çıkarak saat on buçuk- # da Trabzona muvasaalt buyurmuş “| lardır. Şahinşah Hz. ni istikbal içi tün şehir halkı sokaklara “dökük “müştü. Caddeler, hükümet d; önü müthiş kalabalıktı. Her taraf Türk ve iran bayraklarile donan- gi amıştı. Şehrin başlıca caddelerinde bir çok taklar kurulmuştu. Aziz misafirimiz şehir methi vekili Hasan Rıza beylerle"mi mandarları birinci ferik Fab din paşa, askeri erkân ve yüksek memurlar tarafından karşılandı: lar, Asker selâm resmini ifa etti, İran ve Türk marşlarını imandaki Yavuz ztrhlıs er ve karadaki bataryalar | — eki müptelilerina Karsi içki düşmar eee Tahranda Şemsüllemars sarayı tarafından toplar atıldı. Tevfik Rüştü bey hükümet, Ha- san Rıza bey Reisicumhur Hz. na- mına misafirimize «hoş geldiniz» 2 ici abide 1 Bugün Yeşilay. cemiyetinin bayramı, ini âzamız pek melez” — Zaran yok, onlar bizi gil görürler!