16 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

16 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Boks dünya şampiyonluğu * Yahudi Baer, Italyan .Carnerâyı yendi | Long İsland 15 (A.A.) — Ağır) siklet boks dünya şampiyonu Ci mera ile Max Baer arasında dün- ya şampiyonluğu için takarrür eden müsabaka bugün muazzam bir kalabalık huzurunda icra edik- miştir. Öğleden sonra saat 16 dan itibaren halk sahaya dolmağa başlamıştır. Daha iptidai müsa- bakalar yapılırken seyircilerin adedi 60,000 i tecavüz etmiştir. .Carneranın heybetli vücudu, iki metreyi tecavüz eden boyu ve son seneler cidden terakki etmiş olan bokstaki mahareti karşısında Ba- erin muvaffak olacağını tahmin edenler çok değildi. Yalnız bin- lerce yahudi kendi dindaşlarının zaferine inanarak Amerikanın bir çok taraflarından Long İslanda koşmuşlardı. İki şampiyon âdeta karanlık ba- sarken ringe çıktılar, İtalyanlar Carnerayı büyük tezahürat ile karşıladıkları gibi yahudi seyirci. ler de ayni nümayişleri Baer hal kında izhar ettiler, Boksörlerin el bağları sarıldı Hakem her ikisine nizamname balından olam nasayihi tekrar et- ti, İri boksör vuruşmaya başladı- lar, Bugün Carnera her nedense ilk) ravunttan itibaren mutat oyununu! gösteremiyeceğini anlattı. Baer ağır siklet olmasına rağmen bu deyasa vücudun etrafında pervane | gibi dönüyor, kuvvetli yumrukla- rile Carneranın her tarafını zede- Tiyordu. O kadar ki ilk üç daki- ka içerisinde İtalyan boksör üç defa yere yuvarlandı. Fakat her | defasında on saniyeden evvel ken-. dini topladığı madı, Baer bu tahripkâr vuruşlarında devam ederek Carnerayı ikinci ravunlta gene üç, üçüncü ravuntta iki, onuncu ravuntta üç, ve on bi- rinci ravuntta da iki kere yere dü. şürdü, Bütün maçın imtidadı mi 'detince musevi boksör Carneranın yumruklarından O korkmadığını göstermek için her hücumdan son- ra yarım bir müdafaa vaziyeti alı- yor, gözlerini Carneranın gözleri- ne dikerek âdeta «neredesin vur-| sana» demek istiyordu. Fakat İtal- yan boksörde ne vuracak hal, ne de vuruşlarında kuvvet kalmıştı. On beşinci rayunt bittiği vakit ödeta sürüklene sürüklene ringin bir tarafına çekil wücudile kendisine uzatılan iskem-| lenin üzerine yıkıldı ve kaldı, Seyirciler şimdi altmış bin kişi bir ağızdan, yeni dünya şampiyo- nu Max Baeri sürekli ve heyecanlı alkışlarla tesit ederek yavaş yavaş sahadan çekil Carnera da göz yaşlari arasin- 'da bir otomobile binerek oteline giti, I M. Suriç geldi Sovyellerin sabık Ankara sefiri e dün Marienbad' Seli ize ve istasyonda kon- Mn İmdi e ıştır . o Sovyetlerin Berlin iyük elçili; tayin edilmi olan M. Suriç, Gazi Hiz. ile hüki met erkânına veda etmek üzere dün akşamki trenle Ankaraya gitmiştir. Löh dahiliye nazırını öldürdüler Varşova 15 e Saat 17 — Lehistan ru M. Bro ulalan Bileraeki başına isabet eden iş sürer e Mn 15 (ALA) Saat 23 — nazırı vefat etmişti Eyüp tramvayı Yakında Balıkpazarında istimlâke başlanacak Evvelce başlanmış olan, fakat bitirilemiyen bir çok istimlâk muameleleri vardır. Yeni kanun çıktığından belediye bu muame- İeleri ikmale başlıyacaktır. İstimlak edilecek yerlerin ba- şında Istanbul Balık pazarı ve haval Burasının. istim- lâki bilhassa Eminönü-Eyüp tram- vay hattının inşası için lâzım ge- iyor, Tramvay yeni mu- kavele imza edilir edilmez belediye filen istimlâke başlıyacaktır. Yugoslavyalı misafirler Dün sabah Kraliçe Marya va- purile şehrimize gelen 350 Yu- goslavyalı seyyah İstanbul şehri namına belediye reis muavini Hâ- mit, halkevi reisi Ali Rıza, fırka idare heyetinden Manyasizade Fe- ridun beyler ve daha bazı zevat tarafından karşılanmışlardır. giderek lesine bir çelenk koymuşlardır. Gündüz şehri gez- mişler, akşam da Şehir tiyatro- sunda şereflerine bir verilmişti Bugün Türk talebe birliği tara- müsamere fından misafirlere üniversite gez- dirilecek ve bir çay ziyafeti veri. lecektir. Misafirler akşam şehri. mizden ayrılacaklardır. Hitler - Mussolini Dün de Venedik civarında görüştüler Venedik 15 — M. Hitler ile M. Mussolini iki defa görüşmüş. lerdir. Bu mülâkatta bir çok me- Bilhassa Avusturya meselesi tetkik edil- miştir. Bu hususta bir anlaşma bulunmasına çalışılmaktadır. Bugün iki başvekil venedik açıklarında bir harp gemisinde görüşeceklerdir. Bir ana çocuğunu denize attı! Cinayete sebep çocuğu istemiyen bir gençle evlenmektir! Evvelki gün öğle üzeri Kadıkö yapurunda bir kadın kendi çocu- Zunu denize atmak suretile boğ- muştur. Öğle vakti köprüden Kadıkö- yüne 12,30 seferini yapan vapu- Fun baş tarafında ikinci mevkide oturan bir adam kendisinden biraz ileride 22 yaşlarında bir kadının kucağında iki yaşlarında bir ço- cukla oturmakta olduğunu görmi ve çocuk mütemadiyen ağladığı için adamın nazarı dikkatini cel. betmiştir. Vapur Haydarpasaya yanaştığı sırada kadın bir aralık telöşla kalkmıştır. Karşıda oturan adam biraz evvel bu kadının ku cağında bir çocuk olduğunu ve şimdi kadının çocuksuz olarak kalktığını görünce merak etmiş ve «— Çocuğu ne yaptın?» Diye sormuştur. Kadın bu sual karşısında şaşkın bir vaziyette elinde bulunan bir çift çocuk pati- Gini koynuna saklıyarak: AKŞAM düştü, boği boğuldu Zavallının cesedi, çıkarmak kabil olamadı Ayvacık 14 (Hususi) — Şehri mizin şarkında Florinalı Şükrü ağaya ait tütün Fidelik bahçesin- de bir kaza olmuştur. Bu bahçede evvelce dolaplı iken sonra dolap, düşen ve ağzı açık kalan 15 metre derin- takımları çürüyerek içine liğinde bir kuyu yardır. Kuyunun dibinde beş metre su mevcuttur. Evvelki gün İstiklâl mektebi ncü sınıf talebesinden 13 yaş- larında Ömer Nihat efendi, am- <ası ile beraber o civarda keçileri otlatmakta iken amcası ilerideki merkebi almak üzere ayrılmıştır. Çoruk keçileri toplamağa çal ken kuyuya düşmüştür. Amcası Nihat efendiyi ortada görmeyince bir müddet kendisini beklemiş ve çocuğun gelmediğini ini zannederek evine dönmüştür. Çocuğun henüz eve de gelme- diği anlaşılınca tekrar bahçeye giderek kuyuya bakmışlar ve » Yun üzerinde kasketinin yüzdi nü görmüşlerdir. Derhal hüküme- te haber verilmiş, itfaiyenin mo- topompu gelmiştir. Fakat bütün gün çalıştığı halde kuyudaki su- Yun ancak üç metrelik kısmı bo- şaltılabilmi boşaltmak kabil olamam, cuğun cesedinin kuyunun dil deki çamura saplanmış olması muhtemeldir. Izmir - Kasaba hattı Ankara 15 (Hususi) — İzmir - Kasaba hattı işletme müfettişliğ ne müfettiş Şevket bey tayin edil- miştir. Hattaki bazı yabancı me- murlar çıkarılarak yerlerine Türk memurlar alınacaktır. Hattın te- sellümü için giden devlet demir- yolları müdür muavini Cemal Hi- dayet bey yarın İzmirden gele- cektir. bundan sonrasını Ço- «— Çocuk ağlıyordu, annesi gelip aldi.» Cevabı vermiştir. Kadinin bu vaziyetinden şüp- helenen zat sesini çıkarmamış ve vapur Kadıköy iskelesine yana- şınca kadını uzaktan takibe baş- Jamıştır. Adamcağız iskelede çı kan kadınların hepsine dikkat et- miş ve vapurda kadının kuce irdüğü çocuğa benzer bir çocuk remeyince genç kadının arka- sından yürümeye başlamıştır. Kadın polis merkezinin önüne gelince arkadan bu zat yetişip kendisini yakalamış ve karakola teslim etmişti tarmak istemişse de nihayet işi itiraf ederek, kendisinin Trabzon- da hizmetçi olarak çalışırken te- 'davi için İstanbula gelip Hacer hanım isminde bir kadının evin- İ de misafir olduğunu, bu kadının Bir çocuk kuyuya (Bu sabahki yağmur Aylardan beri ilk defa şehre “yağmur | yağdı Aylardanberi İstanbula yağmur yağmamıştı. Bu sabah ha ke pandı ve yağmur başladı. Yağ- mur yarım saat kadar sürdü. Fi kat hava elân kapalıdır ve yağ- mur yağması ihtimali vardır. Selânikte müthiş bir kasırga oldu Atina 15 — Bu sabah S: ikte imdiye kadar misli görülmiyen şiddetli bir kasırga kopmuştur. Sular şehrin büyük bir kısmını istilâ etmiştir. Hasarat mühimdir. Muhacir mahallesinde de yangın- lar çıkmışi | Balıkesirde tufan gibi yağmur yağdı | Balıkesir 15 — Bir saat devam eden tufan gibi dolu ve yağmur yağdı, Korkunç gürültülerle yıl dırımlar düştü. Şehir sokakları su içinde kaldı. Zarar ve ziyanın çok| büyük olduğu tahmin ediliyor. Izmirde yağmur İzmir 15 — Bugün şiddetli bir sağnak çıkmış, denizde birkaç mavna devrilmiştir. Nüfusça 7: yiat yoktur. Fırtınadan sonra üç saat ka: yağmur yağmıştır. Almanyanın borcu Moratoryum kararı her tarafta heyecan uyandırdı Paris 15 — Almanya hükümeti barice karşı moratoryum ilân et- miştir. Bu karar her tarafta büyük bir heyesan uyandırmıştır. Gerek fransız, gerek ingiliz gazeteleri kararı şiddetle tenkit ediyorlar. Alman istikraz tabvilâti düş mektedi Mısırda 42 komünist yakalandı Kahire 15 (A.A.) — Polis muhtelif mahallerde yüz kadar evde taharriyat yapmış ve kırk iki kişiyi tevkif etmiştir. Tevkif edilenler komünistlikten suçlar durlar, Bir çok beyannameler ve da | | çocuğu terketmesini kitaplar elde e evine gelip giden bir hanimin gayri meşru çocuğunu para mmu- kabilinde denize atmasını kendi- i ve kendisi de z Hadise müddeiumumiliğe bildi- Tilmiş, kadın muayeneye gönderil- miştir. Yapılan muayenede işin meyda- inde olan bu kadınin çocuklu olduğu anlaşılmıştı vaziyet ke nazaran bu kadın bir müddet vel kocası tarafından terkedilmiş. ve bir mavunacile yaşamaya baş- lamıştır. Bu mavunacı kadınla ev- lenmek içi söylemişti Kadın da kocaya varmak için kendi doğurduğu çocuğu bu su retle denize atıp boğmuştur. | Katil kadın derhal tevkif edile- | rek tahkikat genişletilmiştir. | Boğaz sahilinde 5, (Bas tarafı 1 inci sehifede) iş bulurlar. Bu suretle bir çok ame eler Boğazda oturur. İkinci fikir, Boğazda fabrikalar ini yeddetmemekle beraber, Boğazici gibi dünyanın en güzel sahillerine fabrikalar yapılırsa bunla, lılar, köşkler yapılmı olmadığını de olanlar diyorlar ki: nihayet bir yeridir. Boğazı bu vaziyetten çı- karmak, şehrin güzel bulun cazibesini bozmak demek- tir. istanbulda tesis edilecek fab- rikaların bir kısmı Boğazda inşa edilecekse bunlar, sahillerde de- il, geriye doğru inşa edilmelidir. Fabrika bacalarından çıkan du- manlar, Boğazın havasını ihlâl edebilir. Bundan başka henüz ş6- hir plânı hazırlanıp kabul edilme- den bir semtin mukadderatı üze- rine tesir icra edecek bu gibi emri vakilerden çekinmek lâzımdır.» Boğaziçinde bilâ kaydüşart fab- yapılması fikrinde bulunan- sayfiye ri lar, son seneler içinde fabrikala- rın çok tekâmül et halkın sıhhatini bozacak duman ve & gazlar neşretmediklerini de ileri sürüyorlar, Belediye henüz bir karar ver. memişlir. Fabrika yapmak üzere müracaat eden zatın inşaat ları tastik edildiği takdirde, bunu takip edecek müracaatları da ka- bul etmek lâzım gelecektir. Bu- mun için daha ziyade tetkikata lü- zum görülmektedir. Satın aldığımız hat (Beş tarafı 1 inci sahilede) Devlet demiryolları idaresi, ilk iş olmak üzere, Afyon ve Ban- dırmaya tenzilâtlı tarife ile az met, avdet bir sefer tertip etmiş ve İzmire tahminen 1000 den faz- la ziyaretçi gelmiştir, İzmir piyasası, gerek mahal gerek memleket iktisadiyatı nı mına bu mübayaadan hayırlı ne- ticeler beklemekte ve şimdiye kas dar tahakkuk etmiyen bir çok tas leplerin devletçe isaf edilecej ümidini taşımaktadır. Bu meyar da bilhassa Konya ve havalisin- 'den yapılan zahire sevkiyatı bah- se mevzudur. Bundan evvel Kon- ya - Haydarpaşa ve Afyon - İzmir arasında tatbik edilmekte olan buğday nakliye tarifesi, Konya oyası mahsulünün Konya - Hay- 'darpaşa tariki ile ve İstanbuldan da deniz yolu ile İzmire gelmesi zaruretini ihdas etmişti... hal buki bu suretle zahire fiati yük- seliyor, İzmir piyasası bundan müteessir oluyordu. Devlet de- miryolları deki bu e: racağı ve dolayısile, gerek buğ- dayımız, gerekse İzmir piyasası noktasından, Konya - Afyon içi yeni bir tarife tatbik edecej umulmaktadır. Bundani başka, Ege iktisat kons gresinde İzmir - Afyon, İzmir - Bandırma arasındaki istasyonlar için bazı kazaların dilekleri var- dı, Bunlar, ihracat mahsulleri nam ve hesabına demiryolları idare sinden bazı yeni kararlar iste-' mişlerdir. Bunların da nazarı dike kate alınması bekleniyor. Dilel- ler, mıntaka iktisadi teşkilâtınca vekâlete erzedilmi Otomobil kazası Şoför Hüseyinin idaresindeki otomobil Tophane © caddesinde Ali isminde birine çarparak ağ yaralamıştır. . Yaralı — hastaneye. kaldırılmış, il