25 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

25 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

İki 26-6 - 984 Kuvvet ' “Nikâhla Varmak Veya Metres Yaşamak Şıklarının İkisini De İstemiyordum..,, Doğrusu doktora fena halde kızdım. Erkeğin de bu kadar mis- kini pek gülünç oluyor. Be adam- cağız, benim bildiğim; aşk deni- len bir şey vardır ki o, hiçbir ferman dinlemez. Anlaşılıyor ki: bu âciz ve zayıf ruhlu adamın aşkı da bir fasa fisodan ibaret. Ne ise,, onu da geçelim... Nadire beni nasıl aradığını, arararken ne fena haberlerle karşılaştığını ve nihayet tanı- dığı bir polis vasıtasile bu evde Şevket Beyle metres hayatı yaşadığımı haber aldığını anlattı. buları anlatırken dikkat ettim; vesika meselesini de pek alâ bi diği halde büyük bir nezaket göstererek buna dair ağzından bir harf bile kaçırmadı. Sonra: — Hadi bakalım.. Şimdi sen anlat.. Bu iki ayı nasıl geçirdin. Dedi ve dinlemeye hazırlandı. — Sana yanlış haber vermiş- ler, Nadire.. Ben bu adamcağızla | metres hayatı yaşamıyorum. Diye söze başladım. Ona iki aylık hayatımı, yukarıda yarım bıraktığım düşüncelerimle, bütün mütalea ve mülâhazalarımla anlattım. İkide birde : — Hiç bu türlüsünü de gör- medim. Zamanımızda böyle erkek ta var mı imiş. Diye hayret gösteren Nadire, Nihayet sordu: — Pekâlâ.. Şimdi ne yapa- caksın.. Bu adama varmıyacak misin?.. Kat'iyetle cevap verdim: — Hayır. — Eh, pekâlâ.. seni metres yapsın. — Ona da hayır.. çünkü, o da ayni şey... Ben daima iki kuvve« tin tazyiki altında ezileceğim. Biri şüphe.. öteki de minnet... o şekilde minnettar olacağıma ona bugünkü — gibi kalbimde daha safi bir şükran beslemeyi tercih ediyorum. yemesesenlan isan Son lj_osta Zabtiye, Çetalçeşme sokağı, 25 (İSTANBUL —— Gazetemizde — çıkan — yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kurüştur. aa Gelen evrak geri verilmez. Hcl:ılırğı Mıın'ılml alınmaz. vap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi bastaadır. salıra kadar bütün | — Eh, nüyorsun?.. — Çıkıp 'gitmeyi. — Nereye?.. — Gözümün gördüğü yere... Bu son ve kat'i cevabım üze- rine Nadire uzunca bir düşünce geçirdi. Ve sonra konuşmamız tekrar başladı ve devam etti : — Melek 1.. Sana birşey teklif etsem yapar mısın ? — Ne?. — Şimdi bak yavrum.. Ben büsbütün serbest kaldım. Şişlide kendi kendime küçük bir apar- tıman buldum. Orada bir hiz- metçim ile sakin —ve — sessiz bir hayat — yaşıyorum. — Ara sıra çıkıp dolaşıyorum. — Şöyle yağlıca bir kaz bulursam, iyice tüylerini yoluyorum. Ondan sonra beş on gün bir köşeye çekilip oturuyorum... Züppe, ukalâ düm- beleği, renksiz, meşrepsiz bir takım herifleri amanlığa kabul edip de onların kıskançlığını, ağız — kokularının — vırıltılarını dinlemektense, böyle serbest ya- şamayı daha muvafık görüyorum. Şimdi bak kardeşim.. Mademki bu adamla arandaki kirişi ko- parıyorsun, şu halde benim yanı- ma gel, Sana odamın birini ve- rebilirim. Kendini ister misafir, ister kiracı farzet, Bana, can yol- daşı olursun. Ne ben senin işine karışırım.. Ne de sen benim işi- me karışırsın. Şu dört günlük dünyada, gül gibi geçinir gideriz. Nadirenin büyük bir sühulet ve tabiilikle söylediği sözler, kız- gin bir demir gibi kalbimi dağ- hyordu. Pekâlâ hissediyordum ki, önümde yine derin bir uçurum açılıyordu.. Nadirenin bu tek- lifini kabul ettiğim takdirde hergün Onunla yaşayacak.. Aklı bir az çatlak olan bu kızın *her zaman değilse de ara sıra olsun - sakat fikirlerine uymaya mecbur kalacaktım. Bir ne yapmayı — düşü- gece- lik — çılgınlığı yüzünden — beni en büyük bir felâkete — siü- rükleyen.. Bunun için acı bir nedamet duyarak buraya kadar gelen bu kızın arkasına tekrar takılıp gitmek pek okadar akıl kârı değildi. Fakat.. Şevket Beyi terketmeye karar — verdiğim şu dakikada da, bu teklif fevkalâde kıymeti haizdi. Şevket Beyin arzusunu bu arzusunu bu suretle reddettikten sonra artık bu evde ikamete de- vam etmek, fuzuli olarak kendi- mi bu adama besletmek, - zelil bir çanak yalayıcılığı kabul etmek değildi. Hatta beş on gün sonra adamcağızın sabrı, — tahammülü tükenerek: — Eh Hanım.. Seni burada böyle kaz besler gibi besleyecek değiliz ya.. Bari bir işe yara... Deyivermesi de — muhtemeldi. Böyle bir hakaret karşısında kal- mamak için, şöyle kibarca ya- kamı sıyırmak, benim yapaca- gım ilk hareketti. — Allaha ısmarladık halanım, Şevket Beye mahsus selâm söy- leyin. Görlerinden öperim. ÇArkamı vear) Müm üküi edinlkağ ği l (Eonebi karikatürü) y allahi.. Bu — şehirliler de olur adamlar değil! Hiç yer sürülme- den, taşı toprağı temizlenmeden sulanır mı?. Buraya ne ekiyorlar | acaba?,. Dünya İktisat Haberleri Fransızlarla Ingilizler Nihayet Anlaştılar Londradan bildiriliyor: Aylar- danberi vakit va- kit inkıtâa uğra- yarak devam eden Fransız - İngiliz ticari müzakeratı nihayet müsbet olarak neticelenmiş ve bir mua- hede projesi hazırlanarak parafe edilmiştir. Haziran ayı nihayetin- den evvel bu anlaşmanın resmen nerede ? burada imza edileceği — tahmin olunmaktadır. Bu anlaşma ile — Fransanın İngiliz eşyasına tatbik etmekte olduğu dar WKontenjan miktarları arttırılmış hattâ bazı maddelerin ithall bile serbest bırakılmıştır. Buna karşilik olarak — İngiltere hükümeti de Fransız mallarına karşı tatbik — etmekte olduğu yüzde yirmi miktarındaki munzam gümrük resmini kaldırmıştır. Anlaşmanın hususi mahiyette birçok kolaylıklar kaydettiği mu- hakkaktır. Ancak anlaşma imza- lanıp ta tatbik mevkiine konma- dan alâkadarlar anlaşmanın ma- hiyeti hakkında bir şey söylemek istemiyorlar. — Sözlerin her iki memlekette de — spekülâsyonlar için vesile olacağından korkuluyor. Mamafih sızan haberlere göre anlaşmanın ağırlık merkezi Fran- sızlar tarafından Londra piyasa- sında Liyon — ipeklilerine — yeni mahreçler bulmak, buna mukabil İngiliz. kömürlerinin Fransadaki sarfiyatını çoğaltmak teşkil ediyor. * Paristen — Bildiriliyor? — Mısır Misırin borçlarının öden- me parasını tes- borçları bir Di Sönke G mesele oldu | AJacaklı hükümet- lerden - İtalyan, İngiliz, Fransız murahhaslarile Mısır hükümeti murahhasları — arasında — pariste toplanan konferans anlaşamadan dağılmıştır. Şimdi aradaki ihti- lâfı Mısırın muhtelit mahkemeleri halledecektir. Haber aldığımıza göre mah- kemeden bir karar çıkıncaya ka- dar murahhasların uyuşması için İngilizler çok çalışmaktadır. Fran- szlar ve İtalyanlar ise hatırdan ziyade bir hukuk işi olduğunu iddia ettikleri bu mesele Üzereinde daha kıskanç davranmaktadırlar, Mesele şudür: Misir borcunu bugünkü Mısır parasile ödemek isteyor. Halbuki alacaklılar bunu altın olarak kabul etmek taraf- tarıdırlar. Fransız efkârı umuml- yesi Mısırla dost geçinmek için böyle bir fedakârlığın yapılmasını Spor Günü Beyoğlundaki Alman lisesi ve ticaret mektebi dün Taksim stat- yomunda ders senesi sonu olmak münasebetile bir spor bayramı tertip etmiştir. Muhtelif sınıflar. dan kız, erkek birçok talebe jim- nastik hareketleri, terbiyevi oyun- lar ve saire yapmışlardır. Mektep #eceL0EaEDLERSENNEN . SANEAERDAA KA eee BENANSEnELANAAAKE KA DanE Galatasarayın Spor Bayramı Galatasaray kulubü önümüz- deki temmuzun altıncı günü için bir spor bayramı tertip etmiştir. Kulüp, bu bayramı himayelerine almasını — Millet Meclisi reisi Kâzım Paşadan bir hürmet telg- rafile rica etmişti. Meclis reisimiz bu ricayı kabul etmiş, bu hususta kulüp reisliğine gönderdiği ce- vap ta sporcularımızın eyi netice almaları — için Fazla çalışmaları lâzımgeldiğini de işaret etmiştir. Beynelmilel Kılıç Müsabakası Varşova, 24 (A. A.) — Bey- nelmilel kılıç şampiyonluk müsa- raasında, Fransızlar yediye karşı sekizle Macarları yenmişlerdir. Fransızlar, üçe karşı dokuzla Polonyalıları da yendikleri gibi Almanları da — mağlüp ederek nihayet finali kazanmışlardır. Tenis Turnuvası Londra, 24 (A.- A.) — Tenis turnuvası final maçları şu suretle neticelenmiştir: Vut 11/9, 6/0 ile Şildisi mağ- lüp etmiştir. Matmazel Goldşmit - Fransa- 5/T, 6/2, 6/0 ile Amerikalı Ma- dam Andrus'u yenmiştir. Madam Hovart ile Matmazel Rozamber, — 6/2, 3/6, 8/6 ile Madam — Andrus ve Matmazel Hevrotin'i mağlüp etmişlerdir. ileri sürmeğe başlamışlardır. Fa- kat murahhaslar hukukt noktai nazardan böyle hal yoluna sap- mamak istiyorlar. Mısır murah- hasları ise milli bir renk almış olan bu meseleyi Mısırm lehine hal etmek için ısrar ediyorlar. Şimdiye kadar birçok memleket- lerin bu gibi hallerde altın esa- sından ayrılmış bulunmalarını da göz önünde tutarak bu meselede kendilerinin haklı bulunduklarına kanidirler. HMAT Hariran jAlman Lisesi Talebeleri Dün Bir Tertip Ettiler müdürü Şuerman bir hitabe irat ederek mektepten bu sene mezun olanlara — hayatta muvaffakiyet temenni etmiştir. Buradaki resimler, dünkü bay- ramın mühtelif intibalarını can- landırıyor. DABCOVİCH ve Şürekâsı Tel: 44708 - 7 « 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında muntazam posta, Anvors, âomıduı. Hamburg ve ı Iskandinavya limanları için hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında trsasbor demen Yakında gelecek vapurlar Gudrun vap. 25-26 Hazirana doğrcu. Tekla vapuru 15 Temmuza doğru. Yakında hareket edecek vapurlar Gudrün — vapuru - 25-26 Hazirana doğru. Tekla vap, 18-20 Temmuza doğru. Fazla tafsilât için Galata, Froogyan #ocsnteliğine müracaat Tel. 447078 - 41920 vapur acoentalığı Polish - Palestine Line of the polish Transatlantie Sihpping Co. Ltd. Gdynla - America Line. 15.000 tonluk “POLONİA, Transatlantik vapuru ile Köstence - İstanbul- Hayfa - Yafa- Pire arasında müuntazam ve lüks azimet ve evdet Gseferleri 1, £ ve Bünoti sınıf kamaraları vardır. Hayfa - Yafa- ve Pire için selerler: 28 Haziran saat 15 te mmuz saat 16 te 26 muz saat 16 te 9 Ağustos sanl 15 to Doğru Köslence için seferler: 265 Haziran saat 19 da 9 Temmuzsast 19 da 23 Temmuz saat 19 da İstanbul — Köstence 15 sant İstanbul — Yafa 61 — Lstanbul — Hayfa — TU , Fazla tafsilât için Galatada Freog- yan hanında umumi acentalıklara müracaat. Tel. 4-4707/8-41220- Yolcü için atlantik vapuru — acentasına. Galata rihtim caddesi Tel. 40019 ve Vagonli - Kok ve Natta seyahat acentalıklarına — müracaal.