26 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

26 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

a FUDLA FIAzMAN - cU Memleket Manzarası Ku Döktorü Kilizman'da Yılan Bir Postaneye İsırması İhtiyaç Var Urla (Hususi) — Köozamızın güzel, şirin, zengin nahiyelerin- den birisi de Kilizmandır. Kilizman nahiyesi yedi köy- den ibaret ve Urla, Seferihisar, İzmir arasında bağ ve bahçele- rile meşhurdur.. her cins meyva ve sebzeyi turfanda olarak yetiş- tiren bir iklim ve toprağa ma- Hiktir.. ve bu sebeple halkı diğer köylere ve köylülere nisbetle da- ha müreffeh geçinmektedir. Nahiyenin yegâne — noksanı postahanedir. İzmirden Kilizmana veya Kilizmandan İzmire bir mek- tup göndermek lâzimgelse; bu mektubu ya Urla veyahut Narlı- dere postahanesine tevdi etmek icabetmekte bu da pek büyük müşkülâtı mucip olmaktadır. Kilizmanla İzmir arası; otome- bille bir saatten yukarı değildir. Ve günde yirmiden elliye kadar etomobil ve kamyon geçmektedir. Bu kadar yakın bir mesafe için postahaneye verilecek bir mek- tup üç günden aşağı olmamak Bzere? mürselüileyhe vasıl olmak- tadır. Binaenaleyh; muhaberatta- ki zorluk derhal anlaşılmaktadır. Kilizmanın ehemmiyeti mevkü- ye ve iktısadiyesi Narlıdereden ve hatta Urla iskelesinden daha mühim ve fazladır. Kilizmanlılar; bir posta şubesinin küşadını iste- mekte haklı bulunmaktadırlar. Kilizmanda iki gözden mah- rum ve topal bir adam vardır. Bu adam; ufak bir araba ile köyde dolaşır ve halkın muavenetile ge- çinir. Bu adam şayanı hayret bir hafızaya maliktir. Ve on beş sene | evvel sesini işittiği bir zatın lâ- kardısını — işitse, O zatın ismini söylemekte ve hoş geldin de- mektedir. Edirnede Milli Hâkimiyet Bayramı Edirne, 25 (A.A.) — Milli hâ- kimiyet bayramı Edime Halke- vinde kalabalık bir gençlik ve halk köütlesinin — iştirakile, kutlulanmış nutuklar söylenmiş ve dünle bu- günü mukayese eden canlı mi- sallerle Cümhuriyetin yurdumuza kazandırdığı haklar ve yenilikler birer birer sayılarak izah edik miştir. Edirne Su Tesisatı Edirne, 25 (Hususi) — Edir- nede başlıyan su işi sür'atle iler- lemektedir. Ağustos başına kar dar ıehriı: ııhlglum bir kısmına su verilmiş olacak, önümüzdeki teş- rinievvelde tesisat tamamile bit miş bulunacaktır. Hayvan Hastalığı Kalmadı Kastamonu, 25 (A.A.) — Şap hastalığı dolayısile kapatılan Taş- köprü ve Daday m: lerindeki hayvan pazarları hastalığın sön- Mesi Üzerine açılmıştır. Araç'ın Kalafat ve Baş köylerindeki keçi çiçeği hastalığı da söndürülmüş ve kordonları kaldırılmıştır. Ziraat Bankası Buğday Alıyor Adana, 25 (A.A.) — Zirant Bankası köylüden yeniden buğ:- day satın almıya — başla Banka Kıbrıs buğdayının kilesu: ou 3 kuruştan yerli cinslerin ki- ösunu 275 İkuruştan satım af maktadır. Köylü son derecede mem: undur. Afyon - Antalya Hattı Afyonkarahi- sarın Afyonkarahi - sar (Hususi) Kasabamız cıva- rındaki kaplıcaları ile herkesin rağ- betini kazanmış, mevsimde birçok kişilerin — ziyare- tine mazhar obk- muştur. Gazligöl de- nilen membaşifa hassaları itibarile emsaline faiktır. Yalmıız — maden ve emlahı ihtiva eden suları ile değil, akar ve kaynar suları da çok zengin olan kasabamızda değirmen ve saire gibi birçok fabrikalar su kuv- vetile işlemektedir. Bu fabrika- larda su kuvvetinden pek iptidai bir tarzda istifade olunmaktadır. eğer istifade şekilleri ıslâh edile- nkiş Taşköprünün En iIhtiyar Adamı Taşköprü (Hususi) — Kasaba- mızin en yaşlı adamı olan AÂli oğlu — Mehmet Ağa — « Aşağı çayırcık » köy- lüdür. On dört sene — askerlik yapan bu ih- tiyar uzun za- man Gazi Os- man — Paşanın emir — çavuşlu- ğunda — bulun- 116 yaşında — Mmuüş, dört ye- Mehmet ağa rinden yaralan- mış ve bir sene esir düşmüştür. 116 yaşında bulunmasına rağ- men hemen hergün köyden kar sabaya iki saat süren uzun mesa> feyi yayan gelip gidiyor. Bundan Üç ay evvel iki adet süt dişi çık- yutmuştur. Düzcede Sıtma Ve Frengi Mücadele Heyetleri Büyük Muvaffa- kıyet Elde Ettiler Düzce, ( Hususi ) — Burada frengi ve sıtma mücadele heyet- leri her türlü takdirin fevkinde büyük muvaffakıyetler göstermiş- lerdir. Kasaba cıvarındaki tuğla ve kiremit imalâthanelerinde sıtma membat olan bataklıkların mah- zurları izale edildi. Helâ kuyuları ıslah, pirinç Zeriyatı salim bir usule ifrağ edildi. Sularda mevcut mikroplar büyültülerek halka teş- bir olundu ve bastalık vasıtaları berkesin anlıyabileceği bir tarzda gösterildi. Kaza halkı ve köylüler bu iki heyet tarafından çok dik- katli bir şekilde kendi yuvalarında tedavi altına alındı. Hükümetin gelecek nesli gürbüz bir şekilde yetiştirmek hususunda sarfettiği mesainin hedrolmadığı muhak- kaktır. Düzcede bu iki sıhhat heyetinin faaliyeti halkın minnet ve şükranını kazanmıştır. lechiı. Afyon dağları zengin maden afına Da Hizmet E Afgonkarahisarında İstanbal bulvarı cek ve su kuvvetlerinden istifade olunarak —yeni ve asri fabrikalar vücude getirilecek olursa Afyon- da nüfus kesafeti de başlıyacak ve kasaba bir misli daha büyüye- damarlarına maliktir. Tabii istih- sallerden maada deri, yapağı ve | l ae Alaşehirde y -i ” Eıj :? Alaşehir (Hususi) — flk mektep talebeleri işlerdir. Sergi bir hafta müddetle mış ve bir gün kuru ekmek yer | Jebe velilerine açık bulundırılmış ve cidden çok rağbet ken kazara dişlerini de beraber Serginin tanzimi muallim Osman Bey cuda ği göstermiştir. Resmimizde Gaziant;bte Gazlanlep Kurtaluş meketbinin sergisinden iki köşe Gaziantep (Hususi) — Ku- rtuluş ilk mektebinde ders se- nesi sonu münasebetile emsali arasında |faikıyet kazanan bir sergi açılmıştır. Sergi kısa zamanda 3066 vatandaş tarafından gezilmiş- tir. Sergide teşhir edilen eser- ler talebe ile Muallim Abdür- rahman Bey tarafından yapılmıştır. Bunlar meyanında Avrupa mamu- Mektep Sergisi decek pancar — iatihsali de mühim bir mevki almaktadır. Afyon - Antal- ya hatta da inşa edildiği takdirde kasabamız — dört mühim şebekenin merkezi — istas- yonu haline ge- lecek, Türkiyenin Eskişehirden son- ra en işlek ve kalabalık bir şe- hri olacaktır. Afyon maarif sahasında daima ileri gitmekte, köylerde yeni yeni | mektepler yapılmaktadır. İzcehisar köyünde 5, Gebeci- ler köyünde 3 sınıflı yeni iki mek- tebin inşasımna , Vek halsıl kasaba her cihetten inkişafa müsait ve büyük bir şehir olmıya namzettir. Za ;_:.ğ ei bir sergi vü- =hılhnvııı- kazanmıştır. azami itinayı sergiden bir kısım görülmektedir. Muvaffak - Bir Sergi l lâtından hiç farkı olmiyan ve 12 lira gibi cüz'i bir ücretle meydana Mevsim yazdır. Kır ve bah:- çelerde dolaşan insanların serin- lik arayan yılanlarla karşılaşma- ları çok muhtemeldir. Yılan iki türlüdür: Zehirli ve zehirsiz. Ze hirli yılanın sokması, daha doğ- rusu isirması fena neticeler doe- ğurabilir. Onun içindir ki, bugün bu sütunlarda, böyle bir hâdi- se — karşısında —alınması — icap eden tedbirleri mevzuubahs ede“ ceğim: Yukarda demiştim ki kır ve bahçelerde dolaşanların serinlik arıyan — yılanlarla — karşılaşmaları çok mümkündür. Filvaki bir ka- zaya — uğramaktansa — uğrama- çarelerine baş — vurmak daha hayırlı olacağına göre ev- velâ bur gibi karşılaşmalarda ted- birli bulunmak için çorapsız do- laşmamak, açık ayakkabı giyme- mek, yeşilliklerin arasına bakma- dan kır çiçeği toplamak üzere şarttır. Maamafih alınan bütün ted- birlere rağmen bir kaza oldu ve maazallah yılan ısırdı; bunun içiğ derhal Pastör müessesesinin yılan zehrine karşı çıkardığı serom şi- ringa ettirmek şarttır. Bu serumlar ziyaya gösterilmedikleri ve on sekiz hararet derecesinde tutubk dukları takdirde dört sene kadar 10 ilâ 20 santigram şırınga vakit biraz yakmak muvafıktır. Ayni zamanda :Iııı şimdiye kadar iptidal , tezgâh- larla çalışan Kulahlar otomatik lan vücudu beşere nit talar, ders levazımı, havagazi is- tihsal cihazı ve buna mümasil bir- çok cihazlar ile âletler ve el işleri vadır. Serginin tertibinde ve vü- cuda gelmesi için icabeden feda- kârlıkların icrasında mekti muallimi Ş. Sabri Boıh.îım yardımları dokunmuştur.