13 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

M. delikanlıyı zorla kaçırmış!, b VE çene <2 “Sayfa ME —— Halkın Sesi Dostlukta .Samimilik Şarttır ! "Türk-Yunan Ker mi Dee diliğine inan, ir yoktur. Fakat son zamanlarda Yunanistanda bazı karışık mak- satı o kimseler Türk - Yunan dostluğuna dil uzatmıya baş» lamışlar. Halkın bu hâdise karşısındaki mütalealarını bus raya naklediyoruz. Şevket Bey (Remzi Paşa zade Kadıköy Mısıroğlu o Hayrullahefendi sokak ©) — Bizim siyasetimiz açık, sevgimiz samimidir. Bize dostluk ellerini uzatanlardan da böyle bek- İeriz. Yunan iktısat nazınmın gazete- sinde “Türkler İstanbulu yağma edi- yor, başlıklı bir yazı çıkmış. Bu ma» nalı başlıktan Yunsn efkârumumi- yesinde bizim aleyhimizde propa- ganda yapılmak O istenmiştir. Bu yanda (1453) yılında Fatih İstanbulu gaptettiği zaman Türklerin şehri yağ- ma ettikleri gösteriliyormuş. (481) sene evvelki bir tarihe döne- eek bu yazıyı yazmanın manasını bir türlü anlıyamadım. Biz de bu yazıya karşı: “Efendiler; Türkler İstanbulu yağma etmediler. Harap olmaktan kurtardılar. İşte Ayasofya ve diğer bütün Bizaris mabetleri ayakta durü- yor. Fatih nefis eserlerin bir taşına bile dokunmadı. İstanbulu yağma edenler barbar biristiyanlardır., Gibi cevaplar mi verelim? Fanalık yepmak pek kölaydır. İş iyi geçinmektedir. Dostluk resmi ağızlarda kalmamalı, kalplere inmelidir. * Nurullah Bey ( Cağaloğlu Kupal fırın 72 ) — Yunan gazetelerinde ara- mızdaki dostluğu gölgelendirecek bazı yanlar çıkıyormuş. Geçenlörde Yunan hükümeti Türkler aleyhinde bestelen- « miş garkıları omenettiğini okurken dostluğumuzun samimiyetini görmüş ve sevinmiştim. Aradan bir hafta bile geçmeden Türkleri yağmacılıkla itti- ham edem yazılar neşredilmiş. Hem de hiç lüzum yokken. Biz Yunanistan.) dan böyle haberler değil dostluk s03- leri bekleriz. * Naci B. (Çemberlitaş Millet lam) — Biz Yunanistanla yaptığımız misakın samimiliğine inanınz. Biz siyasette ve dostlukta İki yüzlülüğü sevmeyiz. Olduğumuz gibi görünmük rejimimi- mizin gınrıdır. Yüze gülüp arkadan kuyu kazmak bizim işimiz değildir. Siyami birçok müşterek (bağlarla bağlandığımız Yunanistanın da mert- Mğini takdir ederiz. Fakat her nedense orada bazı ordubozanlık (yapanlar türemiye başladı. Onların iısran ses- Teri ta bizim (kulaklarımıza kadar . Çek iyi şöflerin idaresindeki ost Yunanistanın bu baykuş seslerini #usturacağından eminiz. Yeni Ecnebi Profesörler Hukuk Fakültesi ceza hukuku kürsüsü için Barlin Üniversitesi profesörlerinden M. Baver ge- tirilecektir. e Profesörle muhabe- reye girişilmiştir. Edebiyat fakül- t en ve Aglo- Sakson edebiyatları için iki ecnebi pro- fesör getirilecektir. BabasınınEvindenKovulmuş, ve si y WE SON POSTA DAHİLİ HABERLER Sonra Da Hırsızlık Yapmış! dün hırsızlık suçundan Asliye İkinci Ceza mabke- mesinde muhakeme edildi. Muzaffer Efendi mer- kuftu. Polis, iki ay evvel Kadirgada Kâtipsinan caddesinde metruk bir kamyonun içinde gece yarısı bir genç görmüş, yakalamış. Bu genç, üç gün ev- vel “babası kendisini evden kovduğu için burada yatmıya mecbur olduğunu söylemiş, polis te ken- disini serbest bırakmıştır. Biraz sonra o civarda bakkal Şevket Efendinin dükkânının açık olduğunun farkına varılmış Şevket Efendi evinden çağrılmış. Dükkânma gelince 32 lira ile birçok konserva ve tütün paketlerinin çalındığı tesbit edilmiştir. Polis ertesi günü Muzaf- fer Efendiyi “bir motosikletle Kilyostan dönerken yakalamış ve motosikletin dolabında çalınan konser velerden iki kutu bulmuştur. Mahkeme Muzaffer (Efendinin suçunu sabit bularak bir sene hapse mahküm etti, fakat yaşı küçük olduğu için altı aya indirdi, sabıkası da bulunmadığı . için cezasını tecil etti. İ Muzaffer isminde on altı yaşlarında bir genç, 400 lira tazminat verecek Dün bundan başka yine ikinci cezada Eyüpte bir fabrika ustabaşı olan efendinin metresi olduğu iddia edilen Yaşar Hanımı sorguya çekti. Bu hanım, Seyfettin efendinin karısma dayak atmak ve hakareti etmek suçlarile maznundu. Mal» keme Yaşar Hanımı bir ay hapse ve 400 lira tax- minata mahküm etti, Xx Yenicamide bir hırsızlık yapan Şürep ismin- de bir suçlu dün Sultanahmet BirinciSulh Mahke- mesinde 4 ay hapse mahküm olmuştur. Komünistlerin Suçluları Dün ağır ceza mahkemesinde komünistlikten suçlu doktor Hikmet, eczacı Vasıf ve doktor Şefik Hüsnü Beyin biraderi Salâhi Beylerle (12) arkadaş- larının muhakemelerine devam edildi, bazı şahitlerin çağrılması için muhakeme başka güne bırakıldı. Nümayış Maznunlarının Muhakemesi Razgrat hâdisesi münasebetile Şişlideki Bulgar mezarlığına çelenk koymak suretile nümayış yap- maktan maznun ölarak mahkemeye verilen yenç- lerin mubakemesine dün İkinci Cezada devam edik- di, iddianamenin serdi için muhakeme talik edildi. Afyon İnhisarında Bu Ay Sonunda Afyon Alımına Başlanacak Uyuşturucu maddeler inhisar idaresinin afyon alımına temmuz sonunda başlaması kati şekilde takarrur etmiştir. Gelen haberlere göre Avrır padaki satış faaliyeti bir haylı artmış, mevcut stok azalmağa başlamıştır. Yeni alınacak mahsul için inhisar idaresi geniş mikyasta hazırlıklara başlamıştır. Bu iş için İzmirde büyük bir depo hazırlanmaktadır. Verilen malü- mata göre, umum müdür Ali Sami Bey bu işleri tetkik etmek e bugünlerde İzmire gidecek- Sirmalar Açılırken Yirmi beş gündür kapalı bu- lunan sinemelar bugünden itiba- ren açılmaktadır. Sinemacılarla belediye arasında bir kel şekli bulunmuştur. Vali Bey dün sinemalar mes- elesine dair gazetecilere şunları söylemiştir : “.- İstanbul sinemacıları, İstan- bullnların en esaslı şefkat yurt- ları olan Darülâcezeye vermekle mükellef (o oldukları (o müterakim vergi ve aidatı tamamile vermiş olduklarından kapatılmalarına da bittabi kanuni lüzum kalmamışbır., , aa Hâdiseleri Karpuz yükü ile İzmirden gek mekte olan Nimetihuda ismindeki 150 tonluk motörün hava borusu patlayarak yangın çıkmış ise de derhal söndürülmüş, bu esnada makinist Abdullah Efedinin elleri yanmıştır. * Şoför İsmailin idaresindeki 2498 numaralı otomobil Köprü üstünde küfeci Yusufa çarparak ağır surette yaralamiştır. » Üniversite bahçesinde şüp- heli bir vaziyette yatmakta olan Ahmet isminde bir sabıkalının Üzerinde bir kama bulunarak yakalanmıştır. * Cibali iskelesinde Mehmet Emin Efendinin kayığından odun taşımakta olan Hamdi ve Mustafa isminde iki kafadar kayıkta bulu- nan Mehmet Emin Efendinin ce- binden 25 lirayı çalarken yaka- lanmıştır. Stok Maddeler Türkofis o merkezinden alâ- kadarlara bir tezkere gönderile- rek, ihracat maddelerimizin mev- cut stok miktarları sorulmuştur. Buna ait cetveller hazırlanmak- tadır. Ağaçlanma İşi Darülâcezeye ait 140 dönüm arazinin ağaçlanması ve burasını bir koru haline getirilmesi takar- rür etmiştir. Burada aceze isti- rabat edecektir. Yine Ölçüler Ölçü Müfettişleri Sık Sık Teftişler Yapacaklar Bazı mıntakalarda yeni ölçü- ler nizamnamesinin iyi tatbik edilmediği (o görülmüş, İktisat vekâleti tarafından bu hususta mıntaka ölçüler ve ayar baş müfettişliklerine yeni bir emir gönderilmiştir. Ölçüler baş müfettişleri, bun- dan sonra sik sık kendi mınts- kalarını teftiş edecekler ve aksa- yan noktalar etrafında Utetbir alacaklardır. Bundan başka Ikti- sat vekâletine muntazaman rapor gönderilerek tatbikatta rastlanan güçlükler bildirilecektir. Maarife Bir Müracaat Evvelce liselerde muallim iken son teşkilâtta Üniversiteye doçent olarak alman birkaç muallim Maarif vekâletine müracaat ede- rek baklarnın kaybolduğunu id- dia etmişlerdir. mnallimler kıdemli olduğundan evvelce lise- lerde 40-45 lira asli maaş alırken, şimdi Üniversitede 35 lira asli maaş almaktadırlar. Halbuki barem kanunu da .kideme göre maaş. verilmesini tasvip ettiği halde bu doçentler - bilâkis kay- bettiklerini ileri sürmektedirler, Ekmek Fiatı Ekmeğin önümüzdeki hafta 10 para tenzil edilmesi mümkün görülmektedir. Yeni narh pazar- tesi günü tesbit edilecektir. Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Hasan B. gazetesini oku- yarak: “Bir genç kız sevdiği H.B. — efendi, beni lütfen evime kadar götürür müsünür.. — Peki götüreyim amma ne var takip filin mı edili- 'yorsün 2 Aman polis idi H.B, — Onun gibi bir şey dostum, demin şurada kadının birisi fena fena bak- tı, bu yaştan sonra kadın sırtında dağ, bayır dolaşmı- ya hiç niyetim yokk. .— Hasan B. — Artık ölüm- den korkmuyorum aziziml, Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki Bir Tehdit Dz sının Neticesi Dün Asliye Üçüncü Ceza mesinde bir tehdit davasına Davacı Beyoğlunda oturan gözete muhazrirlerinden M. man'ın nişanlısı Alman tebeam” Matmazel Annadır. Suçlu ds Alman tebeamndan M. Al isminde birisidir. Matmazelin iddiasına gö Aleksandr Matmszele Berlinde! Budapeşteden üç mektup gön kandisini ölümle tehdit etmiştir. Dün mahkemede şahitler din” M. Anyelman, bir gün M. Alek” Matmazelle beraber oturduğü gelerek öldürmek için taba çektiğini söyledi. 3 Bundan sonra da M. Alek Budapeşteden gönderdiği mekti nn tercümesi okundu, Bu me larda, kendisinin çok hasta ol ve parasız da kaldığı için yaşa eski zevkli hayata dönemiyecekl€ hattâ İstanbula kadar bile gi param olmadığını söylüyordu. çöde mabkeme, bu suça nit bir delil bulunmadığından o suçlü beraetine karar verdi. Bir Buğday Silosu Zile, 12 (A. A.) — Ziraat Vi burada 4 ilâ 6 bin ton buğday bir silo yaptırmaya karar ver! gelen mühendisler istasyon c vari! silonun yerini tesbit etmişlerdir. 20 Mahküm Getirildi Adana hapishanesinde rahat mıyan 20 mabküm dün trenle mize getirilerek umumi hapi: konulmuşlardır. Afyonda Zelzele Devam Ediyor Afyon, 13 (A.A) — Hazir dokuzunda vuku bulan şiddetli zeleyi bugüne kadar ufak tefek sıntılar takip etmişti. Dün sanat 2277 de sekiz saniye oldukça şiddetli bir zelzele daha İse de yeni bir hasar yoktur. Ecnebi Profesörlerin Z#' Talepleri Reddedildi Üniversitede ecnebi profe- ör! maaşlarına zam yapılması İçin Lipman şehrimize dönmüştür. profesörlerin bu talebi reddedilmii Deri - Lâstik Deri - lâstik meselesini eden komisyon dün Ticaret Od tekrar toplanmıştır. ; Bu içtimadan sonra şehrimiri lâstik fabrikalarından bazıları gezi ve mahallen tetkikat yapılmıştır. ZahireBorsasın Vaziyet Zahire borsasının mali vaziyi düzeltilmesi için alhmacak tetb etrafında oda meclisine bir t yapılmıştır. Ticaret Odası, bu borsanın, # vaziyeti düzgün olan hayvan bi ile birleştirilmesini muvafık tur A A " e