26 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

ö Plâjda safa En Son Haberler Katya Lova Sinema Dünyasında Yeni Do- ğan Bir Yıldndır Yeni yıldızlar yalnız Holivutta değil, bazan Avr ıpada da doğu- yor. Son günlerde Fransada yep- yenl bir yıldız. doğmuştur. Bir otomobil müsabakasının netice- sinde parlayan bu yeni yildızın ismi Katya Lova'dır. Matmazel çok güzel ve genç bir kızdır. Orta halli bir ailenin yegâne kızıdır. Güzel olduğu için Parisin büyük terzileri onu çok yüksek Gcretlerle model olarak daima tehalükle kabul ederler. Geçen- lerde Fransız gazetelerinden "iri 934 modeli otomobillerin 1,- « kile büyük bir zarafet müsaba- kası tertip etmişti. Bu müsabaka- | ya giren otomobil kumpanyak- rından biri kendi fabrikasına sit en yeni model bir otomobili Kat- ya'nın emrine vermiş, müsabaka- da bu güzel kız vasıtasile temsil edilmişti. Güzel Katya müsabaka günü emrindekl otomobile çok şık, her- kesin gözlerini kamaştıracak kadar mükemmel “ bir elbise ile bindi ve neticede hem otomobil, hem de kendisi bu zaraf- — müsaba- kasının birincisi oldu —akat bu neticeden yalnız otomobil firması değil, açıkgöz bir sinema kum- panyası da istifade etti. B'u kum- panya drhal Katya Lova'ya mü- racaat ederek yüksek bir Bcretle sinema yıldızı sürülen mukavelenin altına im- zaşını attı. Güzel Katya ilk olarak “Mu- kaddes Gece,, isimli bir filim çevirecektir, bunda baş rolü almış- tar. Bu yeni yıldız hem Fransızcayı bem de Almancayı çok müken- olmayı teklif etti | ve Katya da bu teklife hemen | muvafakat cevabı vererek önüne | BeseeaeseseAsA ĞALA S ASA AAA AA AAAALABAAA AAA süren üç gıldız mel bilmekte ve konuşmaktadır. Ayni zamanda sesi de çok gü- zeldir. Bütün filimlerini Fransızca ve almanca olarak iki kopyeli çev:rnrklir. * Maruf -Alman rejisörlerine |Boşanan 'Yıldızlar Çoğalıyor Esmer güzeli yıldızlardan Mek- sikalı Lüpe Velez bundan bir müddet evvel Con Vaysmüller ile evlenmişti. Fakat son zamaalarda karı koca arasında Tmüthiş bir geçimsizlik baş — göstermiştir. Bunun Üzerine bir gün karı koca | başbaşa vererek kısa bir müza- kereden sonra gönül rızasile ayrıl- mıya karar vermişlerdir. Ayni zamanda bir de senet yaparak bu boşanma yüzünden birbirleri eleyhine tazminat davası” açmr yacaklarrını kabul etmişlerdir. Sarışın güzellerden Cin Har- lov altı ay evvel evlendiği koca- sından ayrılmıya karar vermiş ve mahkemeye müracaat etmiştir. | Marta Eggert Ve Jan Kiepura Evleniyortar Avrupada sinema stüdyoları- nın en güzel sesli iki yıldızı vardır. Bunlardan birinin lemi Marta Eggert'dir. Sesi billur gibi parlak ve şakrak olan bu güzel Alman — yıldızının. geçen — sene birçok filimlerini seyrettik. Diğeri de erkek yıldızlar ara- sında en güzel seslisi olan Kiepura'dır. Bu iki yıldız evlen- miye karar vermişler ve nişanlan- mışlardır. Nikâh ve düğün mera- simi kısa — bir müdddet sonra Venedikte yapılacaktır. Bir Yıldız Meşhur yıldızlardan Jan | Parker son zamanlarda apora, bilhassa sporun at- letizim kısmına çok merak sardırmıştır. Esasen sine- ma yıldızlarının — idman — yap- maları mecburi bir - kaidedir. Fakat Jan Parker bu- mecbüriye- tin haricine çıkarak iyi bir kadın atlet olmıya karar vermiştir. Bu karar neticesidir ki güzel yıldız Menecerinin idaresi altında her- gün muntazam idmanlarına devam etmektedir. Jan Parker önümüz- deki Berlin olimpiyadına Amerika kadın atletlerile birlikte Iştirâk etmeye karar vermiştir. Bu cici kız - yüksek atlamada ve cirit atma sporunda mühim muvaffaki- yetler temin — etmiştir. Burada ıpbıcu yıldızın zarif bir resmini görüyorsunu: den Karl Hartl yeni bir tarihi filim çevireçektir. Mari Luiz is- mini taşıyacak olan bu filim için | büyük masraflar yapılacaktır. * Bir müddet evvel çevril- | mesine başlamlan Prens Voronzef | isminde büyük filmin harici kı- sımları- , bitirilmiştir. — Yakında stüdyo dıhjlındı çevrilmesi . icap eden sahnelerine başlamlacaktır. Jan | | | | | | Helivutta Havay adaları halkının milli k moda olmuştur. Sinema yıldızlarının birçoğu artık bu şekilde mayo giyiyorlar Bu Sene Beyaz Pe rdede Neler Seyredeceğiz ? srr. Gençliğin — Zaferi, Fedora, Kızıl İmparatoriçe, Matador Ve Saire .. Sinema Alemine de büyük te- sirler yapan iktısadi buhran, ilk zamanlarda sinema kumpanyala- rının — bir haylı bocalamalarına sebep oldu. Çünkü kumpanyalar bütçelerini buhrandan evvelki senelere göre tertip etmişlerdi, iktısadi buhran birdenbire patlak verince kendilerini toplıyamadılar, çok zararlara girdiler. Tasarruf yapmak için yıldızların ücretlerini yarı yarıya indirdiler, eski yıldız- lar yine eski kazançlarını istiyor- lar ve aksi takdirde çalışamıya- caklarını söylüyorlardı. Kumpan- yalar buna da çare buldular, eski senelere nisbetle çok ucuz Ücret- lerle yeni yıldızlar buldular, daha doğrusu — nerede güzel bir kız gördülerse, — san'at kabiliyetini ölçmiye İüzum görmeden onları yıldız diye ilân ettiler ve filim- lerde baş rolleri verdiler. Fakat bu bocalama devresi çok uzun sürmedi ve kumpanylalar iktısadi buhranın tesiri nisbetinde — vari- yetlerine bir istikrar verebildiler. Geçen sene ve bu sene bu istik- rar devresine dahildir. Bu devrede, bocalama senelerine nisbetle iyi, güzel ve büyük filimler çevrilmiş ve çevrilmektedir. Bu güzel filim- lerden — bir kısmını önümüzdeki sinema mevsiminde seyredeceğiz. Bunlar hakkında size kısaca ma- lümat verelim: Gençliğin zaferi — İddia edil- diğine göre, Sesil dö Mil tarafın- dan çevrilmiş olan bu film, önü- müzdeki senenin en büyük filim- lerinden biri olacaktır. Fedora — Büyük Fransız mu- harrirlerinden Sardunun bir romas nından iktibas edilerek yeni çevs rilmiş olan bu filmde Mari Bel baş rolü temsil etmekte, Jan Tulu ve Edit Mera gibi marüf yıldızlar da kendisine arkadaşlık yapmaktadır. Kızıl İmparatoriçe — Marlen Ditrih henüz çevirmekte olduğu bu filim yeni sinema mevsimine yetişecektir. Mevzuu tarihten alım- mıştır. Con Loç, Sam Jeffe ve Ken Tayloor de bu filimde muh- telif roller almıştır. Matador — Sinema tarafından daha çevril lanmadan evyel sipariş olan — Matador - filminde yıldızlardan Jorj Raft, Drake, Adolf Menju rolleri oynamışlardır. Bu saydığımz — filimlerdeğ başka yeni mevsimde göreceğik miz diğer filimlerin isimleri şumk lardır: Dede, hayat — yolcuları; bir fikri — sabit, büyük aşlı, cicl bey, Ninsi La Bohem, Bolerö; Kleopatra, aşk şarkıları, sebepsiz cinayet, Londranın esrarı, güzele Hk mektebi, denizlerin dibinde, son metelik. Bunlardan başka yeni mevsimde beyaz perdede göreceğimiz bi yöük filimlerden biri de «Gede kulübü» ismini taşımaktadır. He nüz — bitirilmemiş olan bu filim çok zengin mizansenlidir. Klayv | Bruk, Jorj Raft, Helen Venson b filimde başlıca — rolleri — temsil | *tmektedir. salonları iye baş- edilemiş maruf Fransex başlıca