1 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

YR Ki O BO Birer Derece Yükselen Zabitlerimiz Kimlerdir ? Listeyi 'Neşrç Devam .Edîyoruz - Fırtınalı Bı'rrx ğ Geceden Sonra / Hilâl -ve- Zambak;j Büyük Tariht Roman Muharriri: A. R. No : 22 Yılşpdan Bir Tgcavüz z 1-9 . 934 Gecenin Sessizliği İçinde Kılıç Şakırtıları, Korkak Bir Sesin Acı Acı İmdat İsteyişi Duyuluyordu .. — Canım, papaz işte.. Papaz... | Karanlıkta herifin suratını gör- düm mü sanki... Hani Valansiya- da, cübbesini soyup ta dokuz peçetaya sattığımız papaz gibi bir papaz... Bunun da kunduraları... Antuvanın sandalyesinde dur- mıya hali, mecali klamamış.. Lâ- okırdısı dudaklarının arasında dü- ğgümlenerek birdenbire masanın altına yuvarlanmıştı. Lâgartd Birdenbire ayağa kalk- tı. Garsonu çağırdı. -Antuvanı götürüp yatırmalarını tenbih et- tikten sonra Papene işaret ede- rek beraberce lokantadan dışarı fırladı. * Imdat!.. Şövalye, kıraliçeyi mağlüb et- mek suretile kazandığı zaferden hasıl olan bir sevinçle saray ka- pısından çıkarak dimdik bir yü- rüyüşle karanlıklar içine süzül- — rime saldıracaksınız. Ancak, şayot e müştü. Merdivenleri sür'atle inen Kont Jarnak, onu gözden kay- betmemiye çalışarak kapıdaki nö- beltçi çavuşuna koştu: — Çabuk.. bana iki asker.. — arkamdan sessizco yetişsiler. Diye bağırdı. Duvar diplerin- den ilerliyerek Şövalyeyi takibe başladı. Bir iki dakika sonra neferler Kont Jarnaga yetişti. O zaman kont, buulardan birini sağına, di- görini soluna alarak şu talimatli verdi: — Dikkat edin.. biraz sonra #İze emir verir vermez, derhal kılıçlarınızı çekeceksiniz. Benim Üzerime şiddetle hücum edecek- siniz. Ben; — İmdat!... Diye bağıracağım. Siz, hiç aldır- mıyacaksınız. Daha şiddetle üze- bana imdat için bir gelen olursa, © zaman ayrı ayrı istikametlere kaçacaksınız. Sonra da.. Bu mese- leyi ebediyen unutacaksınız. An- laşıldı mı.. tamamen unutacaksinız. Askerler, sarayın en parlak — ve gözde zabitinin verdiği bu emre derhal itaat ettiler: — Emredersiniz, Mösyö Lö Kont. Diye cevap verdiler. Kont Jarnak, yürüyüşlündekl sürati biraz daha yaklaştırdı. Ka- ranlıkta, bir hayal gibi dimdik yürüyen şövalyeye yaklaştı. Ara- larında, ancak elli adım kadar bir mesafe kaldı. O zaman asker- lere: — Hadi. diye homurdandı. Karanlıkta üç kılıç parladı. — Dmirler şiddetle bir birine çarptı. Kont Jarnak, boğuk bir sesle : — Geri, haydutlar.. Geri, ge- ce hırsızları.. Bir saray zabitine taarruzun ne olduğunu şimdi size anlatırım... n, aman, aman say kalçam.. Al, kârata serseri.. Kılıç öyle vurulmaz, böyle vurulur. Kontun bu yaygarası birbirine şiddetle çarpan kılıç seslerine karışıyor, gecenin süküneti ara- sında korkunç akisler yapıyordu. Şövalye, bu gürültüyü — işitti. Derhal durarak başımı geri çe- virdi. Dikkatle dinledi. O zaman kulağına acı acı bir ses geldi: — İmdati.. Şövalye derhal kılıcına sarıldı: v ö ee SöD — a A AY — Korkma.. Geliyorum. Diye bağırdı, Ve bir hamlede geri dönerek, karanlıkta biribirile boğuşan bu Üç kişinin Gzerine atıldı. Askerler, onun koşa koşa yaklaştığını görünce Kont Jar- naktan ayrıldılar, Bütün kuvvet- lerile birer tarafa kaçtılar. Şövalye, karanlıkta bir duvara | dayanarak inliyen Kont Jarnağın yanına koştu: — İmdat istiyen siz miydiniz, mösyö ?.. Diye sordu.. Kont, muztarıp — bir cevap verdi: — Bendim, mösyö... Size te- şekklir. ederim. Tam — vaktinde yetişmese idiniz, hiç şüphesiz ki bu haydutlar beni öldüreceklerdi. — Bunlar sizden ne istiyor- lardı ?.. Pariste insandan ne istenir Mösyö.. Ya, kesesi.. Ya, hayatı.. Bunların maksatları da, beni soymaktı. Bereket versin ki... Paralı mısınız?... — Başım çok sersem Mösyö.. Haydudun biri başıma o kadar şiddetli bir kılıç — savurdu ki.. eğer vaktinde kılıcımla karşıla- masaydım... — Size başka bir yardımım dokuna bilir mi?. — Ah, pek çok teşekkürler ederim... İki haydutu nasıl olsa haklıya bilirdim. Fakat çapkınlar beni gafil avladılar... Bugün felâ- ket beni takip ediyor Mösyö. Sa- bahlayın, sevgili nişanlımı Perla- şez mezarlığına gömdüm. Onun teessürile dalgın dalgın geziyordum. Onun için haydutların bana yaklaştıklarını hissedememiştim, Fakat artık, kendimi topladım. İki.. Dört, değil.. Bir düzüne serseri olsa, hepsini de kurbağa gibi kılıcıma dizebilirim. — Şu halde, allahaısmarladık Mösyö.. Geceniz hayır olsun. — Ah Mösyö.. Lütfen bir sa- niye durunuz.. Yalnız sizden bir ricam var. — Buyurunuz. —Bunalmış insanlara, bilâ perva imdada koşan sizin gibi bir asıl- zadeyi tanımak ve onunla dost olmak isterim. Acaba en yakın bir meyhanede birer bardak şa- rap içmemiz mümkün değil mi?. Ümit ederim ki bu nâçiz ikra- mımı reddetmezsiniz. — Büyük bir memnuniyetle Mösyö.. Fakat bu saatte açık bir meyhane bulacağımızı hiç ümit etmiyorum. — Paristeki meyhanelerin hepsi hem açık'hem kapalıdır Mösyö.. Kapalı ise bile açtırmak müm- kündür. — Daha iyisi var. Ben, şura- daki Divinyer lokantasında kalı- yorum. Oraya gitsek nasıl olur?., — Hay hay... yalnız, beni hay- rete düşüren birşey var, mösyö, Karanlıkta yüzünüzü pek iyi göre- miyorum, Fakat, sesiniz bana hiç yabancı gelmiyor. Bu sesi, pek yakında işittiğimi zannediyorum... Ah, durunuz.. Buldum, buldum. Siz, biraz evvel Luvr sarayına gelen, ve kıraliçe hazretlerile gö- rüşmek isteyen asılzade değil mi- siniz?. — Evet. NaKi sesle Üa edağ Kadın — Farkında mısın ko- cacığım ?. Dün gece dehşetli bir fırtına çıkmı: Dünya İktısat Haberleri 1933-1934 Senesi Avrupa Şeker Vaziyeti 1933 - 1934 senesi Avrupa m-| şeker — vaziyetine nit dikkate değer bir. tetkik yapıl- mıştır. — İstatistik- lere dayalı olarak yapılan bu araştırmada her mem- leketin istihsal, ithal ve istihlâk eltiği şeker miktarları ayrı ayrı bulunmuş ve bir cetvel halinde gösterilmiştir. Bu cetvele göre bu devre zarfında Avrupanın şeker istihsa- lâtı (7,147,000 ) tondur. Bu mik” tarın ( 1,430,000 ) tonunu yapan Almanya birinci vaziyette bulu- nuyor. Almanyadan sonra 900 bin tonla Fransa ikinci ve ya- rimşar milyon fon olan İstihsalleri ile - İngiltere- ve Çekoslovakya üÜçüncü olarak gelmektedir. Memleketimizin istihsal miktarı Bulgaristanın aynı olarak (45,000) tondur. Büyük yetiştiriciler arasında olan komşu Sovyet Rusyanın (1933-1934) senesi şeker mahsulü Asya ve Avrupadaki fabrikalar bir arada olmak üÜzere 1 milyon ton olarak tesbit edilmiştir. Ithalât vaziyeti sütununa göre Avrupa memleketlerinin ayni sene içinde yaptıkları şeker ithalâtı ( 3,414,000 ) tondur. Bu miktarın Üüçte ikisi yani ( 2,100,000 ) tonu yalnız başına İngiltere tarafından ithal olunmuştur. Fazla ithalâtta bulunan — memleketler — arasında 425 bin tonla Fransa ikinci ve 173 bin tonla da Teviçre Üüçüncü mevkide bulunmaktadırlar. Memleketinde hiç şeker sanayii olmayıp ta ihtiyaçlarını kâmilen dışarıdan tedarik etmek mecbu- riyetinde olan memleketler ara- sında Norveç en mühim mevkil tutuyor. Dünyanın en çok rhı sarfiyatı olan bu memlekette istihlâke konulmak üzere dışarı- dan alınan şeker miktarı geçen sene 85 bin tondur. Bu meyanda :,05 ) er bin tonla Yunanistan ve 'örtekiz ikinci vaziyettedir. Bu cetvelin en ziyade alâkayı uyandıran — kısımlarından biri de adam başına geçen sene zarfında aarfolunan şeker miktarını gösle- ren sütundur. İstihsal ve idhal va- ziyetleri tetkik olunan her mem- leketin sütokları da göz önüde tu- tulark nüfusa kıyasen şeker sar- fiyatını meydana koyan bu rak- kamlara göre dünyada en çok şe- ker yiyen insanlar — 1933 - 1934 mevsiminde Norveçliler olmuştur. Bu müddet zarfınde her Nurveçli- ye 80,200 kilogram şeker| isabet etmiştir. — * Danimarkada Soğuk me, teketlerde şeker sarfi- yatı fazla adam başına 54,600 İngilterede 48,700 - kilog- Tam şeker sarfolunmuştur. Zabitan terfi listesinin müteakıp kısımlarını da bugün neşrediyoruz: Muhabere Binbaşılığına: M. Sıtkı Girit, H. Cevat Bursa, Y. Akif Işkodra, Suphi Harput Beyler. Muhabere Yüzbaşılığına: H. Kadri İstanbul, Celâdet Pre- veze, Necmettin Eyüp, Yusuf Ziya Perşembe, Ismail Hakkı Kartal, Burhanettin Koçana, Cevdet Ça- talca, A. Şevki Istanbul, Haydar Istanbul, Memduh Şam, Celâl Istanbul Beyler. Muhabere birinci mülâ- zimliğine: Kâzım Suşehri, M. Ihsan İstanbul, Eııvı.ı Ist., Cema-« lettin Çorlu, Nazmi Bursa, Şevki İstanbul, Fikri Erzurum, Nec- mettin Olti, A. Sırrı Çengelköy, Necdet Bursa, Hamdi Bursa, byler. Demiryolu Miralâylığına: M. Nazmi Bey Fozana. Demiryolu binbaşılığına: M. Fazıl Istanbul, Hasan Tahsin Sındırgı, — Yaşar — Mustafapaşa, Hayrı Aksaray, Kemal Divitçiler, A, Hikmet Yanya beyler. Demiryolu birinci mülâ- zimliğine: Salâhattin Istanbul, Nizamettin Perşembe beyler. Harita miralaylığına: Mehmet Bey Kazancılar. Harita kaymakamlığına: Salâhattin Ahmediye, Ziya Kapı- ağzı, M. Şükrü Dağıstan, Ahmet Davutpaşa, Zekâi Beşiktaş, M. Cemal Üsküdar, Cemal Galata beyler. Harita Binbaşılığına: İ. Etem Harput, Sadi Elmalı, Mah- mut Kocamustafapaşa, Beyler. Harita Yüzbaşılığına: Ta- hir İstanbul, Ismail Hakkı Üs- küdar, Beyler. Harita Birinci Mülâzim- llğine: Hayri Üskdar Bey. Otomabli Binbaşılığından Kaymakamlığa: Seyit Kara- hisar, Bey. Otomobil Binbaşılığina: Hamdi Yenice, Bey. Otomoblil Yuzbaşılığına: H. Halim Bey Isparta. Nakliye kaymakamlığın- dan miralaylığa: — Veli Bey Beyazıt. Nakliye — mülâzimlığın- den birinci mülâzimliğe: Kâzım Edirne, Nurettin Erzurum, İbrahim Söke, Süleyman Borzkır, Nihat Erzurum, O. Nuri Edirne Bahri Adapazarı, A. Riza İstan- bul Beyler. Fen ve san'at kayma- kamlığından — miralaylığa: Tevfik Sivas, Sait Çankırı, Cemal İstanbul, Musa- Selânik Beyler. Fen ve san'at binbaşılı- ğından kaymakamlığa: Ah- met Gelibolu, A. “Muharrem Istanbul, Osman Çankırı Beyler. Fen ve sanat yüzbaşılı- ğından binbaşılığına: Cavit Topkapı, A. Remzi Selânik, M. Remzi Çanakkale, M. Sadettin Aşıkpaşa. Beyler. Askeri fabrikalar kay- makamlığından miralaylığa: Seyfi Edirne, Emin Edirne. Beyler. Askeri fabrikalar binba- şılığından kaymakamlığa: Ferit Vefa, O. Nuri Çukur Çeşme. Beyler. ” Askeri fabrikalar — yüz- başılığından Binbaşılığına: Hayrı İstanbul, Fahrettin Davut- paşa, Beyler; — Askeri fabrikalar — birinci- mülâzimliğinden yüzbaşılığa: A, Riza Bey Bursa. Levazım kaymakamlığın- dan Miralaylığına: Bahaettin Vodina, M. Arif Halep Beyler. Levazım binbaşılığından kaymakamlığa: A, — Bican Fındıklı, Hamit Doğancılar, A, Hüsamettin körbakal, M. Remzi Çankırı, Ahmet Unkapamı, M. Tevfik Erzurum, A. Haydar Be- şiktaş, Nurettin Edirne, Mustafa Samsun, Şevket Kıztaşı, Ihsan Çanakkale, Ismail Hakkı Çankırı, Musa Mustafa Hasköy, Y. Hamdi Valdeiatik, Muhittin Erzincan, Refik Filibe, Abidin Isparta, Ce- mal Aydın Beyler. Levazım yüzbaşılığından binbaşılığına: Ahmet Trabzon, Hüseyin Gebze, M. Ismail Edirne, A, Lütfi Kütahya, A. Hamdi Yozgat, Servet Üsküdar, Refik Beşiktaş, Ali Cerrahpaşa, M. Şehabettin Mimarsinan, Memduh Edirne, A. Fethi Kocamustafapaşa, Necip Manastır, Ziya Yakova, Fevzi Edirne, H. Kâmil Ayasofya, Sait Van Beyler. Levazım birinci mülâ- zimliğinden yüzbaşılığa: M. Tevfik Bey Bursa. Levazım — mülâzimliğinden birinci mülâzimliğe: Hüsamettin Eğirdir, Abdurrahman Konya, Cevdet Üsküdar, Saim İstanbul, Fehmi Edirne, H, Sabri İstanbul, Muammer Ohri, Mahmut Antalya, R. Niyazi Bursa Beyler. - Tabip kaymakamlığında mir- alaylığına: N. Zeki Kastamonu, M. Şaban İstanbul, Raşit Küçük- pazar, Âzmi Sivas, A. Şekip Ayintap, A, Necati tekirdağı, Ş. Fikri Kozan, Nihat Beşiktaş, Kâ- zım Trabzon Beyler, Tabip — binbaşılığından kaymakamlığa: terfi edenler A, Kemal Ordu, Hüseyin Izmir Beyler Tabip yUzbaşılığında bin- başılğa: Terfi edenler M. Niyazi Istanbul, M. Memduh Bursa, Ib- rahim Istanbul, M. Tevfik Aydın, M. Sadettin Istanbul, Giyabetul- lah Ejderhan, S. Sami Antalya, M. Cemil Istanbul Beyler, Eczacı kaymakamlığından miralaylığa: M. Ragıp Diyarı- bekir, Suphi Istanbul, Osman Boyabat, A. Nazmi Bakirköy Beyler Eczacı binbaşılığından kay- makamlığa: S. Nuri Erzincan, A. Vasfı Erzurum, H. Süreyya Istanbul, A. Nuri Girit Beyler Eczacı birinci mülâzimliğin- den yüzbaşılığa : M. Coelâlettin Kalkandelen, H. Nurettin Istan- bul, Necati Lokça Beyler. Kimyager — binbaşılığından kaymakamlığa:| M. Tevfik Hay- darpaşa, H. Niyazi Istanbul, Bey- ler. Kimyager birinci mülâ- zimliğinden yüzbaşılığa: M. Nermi İstanbul Bey. Dişçi yüzbaşılığında binba- şılığa: Sadrettin Nışantaşı, Bey. Baytar keymakamlığın- dan miralaylığa: H. Hamdi Kayseri, İsmall Karacaahmet, Ali Bosna, Arif Üsküdar, M. Hamdi Taşlıca, M. Nuri Selimiye, Halit, Akhisar Beyler. Baytar binbaşılığından kaüy- makamlığa; M. Alâeddin Bey Kadiköy: (Arkası yazın)o.c