1 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

1 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Eylâl Beşeriyete belâ olan fareleri imha ediniz. FAR HASAN ile bir saniyede FARE ZEHİRİ öldürünüz. Hasan fare zehiri bir parça ekmek veya un ile mamul tatlılara az bir miktarda sürülürse ve farelerin bulundukları yere bırakılırsa her türlü fareler ve sıçanlar, soeve seve iştiha ile yerler ve darhal ölürler. Bütün farelor, ölen fareyi görünce korkularından mahalle naklederler. Hasan EFecza deposu. bir daha kat'iyen çıkmazlar Bunun içindir ki farelerden kurttuluraunuz. ve diğer bir Faro zehirinin buğday nevileri de çıkmıştır. Macun ile birlikte buğday zehirinden farelerin bulundukları mahalle — serpilirse farelerin ve aıçanların bütün ana ve baba ve ecdadı ve silsilele- rinden eser kalmaz. 25 kuruştur. Taklitlerinden — sakınımız. FAR Hasan markasına dikkat. Leyli - Nehari Kız - Erkek ilk - Orta - Lisa Müessini * Nebi Zade Hamdi Kuvvetli bir talim heyetine maliktir. 13 - 17 arasında müracaat olunabilir. Cağaloğlu - ÜSKÜDAR - KADIKÖY TRAMVAY SEFERLERİNİN iŞLETMEYE AÇILIŞI Üsküdar - Kadıköy ve Havalisi Halk tramvayları T. A. Şirketinden: Kadiköy tramvay şebekemizde İnşaatı bitirilen Haydarpaşa - Kadıköy hattı 1 Eylül 1934 sabahından itibaran işletmeğe açılacak ve bu suretle Kadıköy - Üszküdar arasında muntazam tramvay seferleri tesis edilecektir. Bu yeni işletme yüzünden, Üsküdar tramvay şebekesinde tadil ve Ka- diköy Tramvay şebekesinde tesis edilen mıntakalarla 1 Eylüâl 1934 sabahın- dan itibaren tatbikı mukarrer ve her mıttakaya şamil tenzilâtlı ücret tarl- feleri bekleme yerlerinde ve Kadıköy iskele durağında muhterem yolcular tarafından görülebilecektir. (2169) Zaliyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülea: FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. Muallim Aranıyor Türk Maarif Cemiyetinin Bursa'daki Lisesinin orta mektep ve lise kısmında şu dersleri okutacak daimi muallimler aranmaktadır. «Riyaziye» «Fen bilgisi, Tabiiye, Biyoloji» , “Fizik, Kimya,, , «Türkçe Edebiyat» , «Yurt Bilgisi, Iİçtimaiyat, Felsefe», « bilhassa Riyaziye ve Fen Bilgisi derslerinde Ingilizce bilenler tercih edilecektir.., Lâzimgelen vasıfları haiz muallimlere menşe, kıdem ve ehliyet- lerile münasip ücret verilecektir. İsteklilerin vesikalarile beraber Ankara'da Türk Maarif Cemiyeti Umumi Merkezine müracaat- ları. (4717) ASİPİN KENAN Sizi soğuk algınlığından, nezleden gripten, baş ve diş ağrılarından koruyacak en iyi ilâç budur. İsmine dikkat buyurulması Üsküdarda Satılık Hane Gözel manzaralı, gayet kullanışlı, içi dışı boyalı, 650 metre murabba: 7 oda, havagazı ve su tesisatı, hamam, büyük bahçesinde meyva ağaçları, çiçekler ve limonluk, kuyu, havuzlar ve Ameri sistem kümesler. Fıstık ağacı tramvay durağı solunda yazmacı Şerif sokağı No, 9. İçindekilere müracaat. (84) İstanbul Belediyesi İlânları Keşif bedeli 12,731 lira 30 kuruş olan Büyükdere Meyva fidanlığına yapılacak bina kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak ve keşif evrakını görmek lzere Levazım Müdürlüğüne müracaamt etmeli, münakasaya girmek için de 946 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif “mektuplarını 3/8/934 Pazartesi günü sant 15 e kadar Daimi Enciümene verme- lidirler. (4673) — -. Yoklama kâtibi Mustafaefendi vakfı mütevelliliğinden: Yoklama kâtibi Mustafaefendi vakfı akaratından Beykozda Köpekçiler mev- kündeki bostan kiraya verilmek üzere on iki gün muştur. 8-9-834 Cumartesi günlü kat'i ihalesi yapılı üddetle müzayedeye konul- tdan talip olanlar yüzde yedi buçuk pey akçelerile beraber o gün aaat Sta Çomberlitaşta İstanbül Evkaf müdüriyetinde idare encümenine müracaatları ilân olunuz. İNKILÂP LİSELERİ Bütün sınıfları havi Resmi mekteplere mutdeleti musaddaktır. Kayıt için hergün Istiyenlere mufassal tarifname gönderilir. Yanık Saraylar caddesi, Telefon : 20019 VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefonı 22925 Trabzon Yolu 2 DUMLUPIİNAR “fin Pazar günü saat 20 de Galata rıhtımından — kalkacak. — Gidişter Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sam- sun, Ünye, Ordu, Giresun, Tirebolu, Görele, Trabzon ve Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten, Of ve Sürmeneye uğrayacaktır. Karabiga Yolu Her CUMARTESi, ÇARŞAMB, günleri saat 20'de Tophane rıhtı- mından bir vapur kalkar. Gidiş ve duıu.ıe mutat iıkılelın u'rı N İZMİT YOLU Cuma, Pazar, Salı, Çarşamba, günleri bir vapur saat 9 da, Top- hane rıhtımından kalkar. DABCOVICH ve Şürekâsı Teli 44708 - 7 - 41220 Avrupa ve Şark llmanları #rasında muntasam posta. Anvers, Rotterdam, Hamburg ve Takandinavya Ilmanları için yakında hareket edecek vapurları ve dünyanın başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar August Loonhardi vapuru 810 Eylüle doğru. Norburg vap. 26 T. evvele doğru. Yakında hareket edecek vapurlar August Leonhardt vapuru 20 Eylüle dağru. Norburg vap. 12 T. evvele doğru. Fazla tafsilât için Galata, Frenkyan han umumt? acenteliğine müracast 'Tel. 44707/8 - 418920 Beşiktaş DiKiŞ YURDU dikiş, nakış ve şapkaçılık, . korııcılm ve boya ile pmasım mükemmelen öğre- Maariften müsaddak dıplomı verir, Muallim makastar vo san'at. kâr yetiştirir. Gayri Müal üalim talebe de alınır. Kayıt a Talimatname gönderilir. Akaretler 64 Numero Or, KEMAL NURi Oit ve Zührevi hastalıklar hassısı lnyoglu: Rumeli han 16 Bon Poılı Mıîlıı S1 Sabibir Alf Ekrem Neşriyat Müdürüs Tahir Beyoğlu - Tünelbaşı - Yeniyol Alman Lisesi Maarif Vekâletince Musaddak: 1 — Tam devreli lise 2 — Orta Ticaret mektebi 3 — Lisan öğreneceklere ihzari sınıflar. Kız ve Erkek ve Ticaret mektebi Türkçe - Almanca - Fransırca mecburi, İngilizce ihtiyaridir. Ortamaktep ve Lisenin resmi bakaloryasına hazırlar. Terbiye ve tedrisatının ciddiyetile tanınmıştır. Tedrisat 10 Eylülde başlıyacaktır. Kayıt için : 3 Eyltül Pazartesi gününden itibaren öğleden evvel 8 den 12 ye kadar müracaat edilmelidir. Fazla tafsilât için hergün mektep müracant edilebilir. Telefon: idaresine 44941 - 44942 GH (2240) HiLÂLİAHMER Cemiyeti Merkezi Umumisinden: Eskişehir Hilâlahmer Merkez Anbarında terzi levazımatı çubuk ve kafes teller 3 elektrik malzemesi 4 Etüvler, su, çamaşır arabaları pirinç talaşı ve parçaları 6 Eylül 934 tarihlerinde satılacağından taliplerin müracaatları. Caas ) İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — Ankara'da Atış mahallinde idaremizce inşası mukarrer Çardak, Derenaj, su tesisatı vesaire inşaat kapalı zarf usulile müna- kasaya konulmuştur. 2 — Kırdırma şartnamesile projeleri beş lira mukabilinde Ankara Başmtidüriyetinden ve Cibalideki Levazım Muhasibi Mes'ullük veznesinden alınacaktır. 3 — Kırdırma 16/9/934 tarihine müsadif Pazar günü saat (15) te Cibalideki Alım, Satım Komisyonunca İcra kılınacaktır. 4 — Teklif mektupları kanundaki hükümlerine göre, yukarıda tayin olunan gün ve saatten evvel Komisyona verilmelidir. 5 — Kırdırma şartnamesinin maddei mahsusası mucibince fonni ehliyeti haiz bulunanlar iştirak edebilir. 6 — Her istekli inşaatın bedeli keşfi olan (15581) lira (67) kuru- şun *6 yedi buçuğu nlsbetinde muvakkat teminatı tayin olunan gün ve saatten evvel teslim etmelidir. (5008) —- Şehrimizin En Güzel Ve Asri Panaroma Bahçesi 2 Eylül Pazar Günü Ve Ak.ınıı BÜYÜK SÜNNET DÜĞÜNÜ Bahçenin daimi maruf saz hayetine ilüveten; Süreyya opereti (Fikriye Hanim Ayşe rolünde) 20 kişilik bando, orkestra, varyote, kukla, hokkabaz, monolog, muhtelif eğlenceler, Fiatlerde zam yoktur. Çocuk kaydı için hergün öğleden #sonra bahçeye müracaat. Telefon 41065 ee Tarsus American College Amerikan Erkek Lisesi Tedrisat 1 Teşrinievvelde Başlar. Tam devreli Lise olduğu Maarif Vekâletince tasdik edilmiştir, Türkçe, İngiüı:ı. Fransızca okunur. Ticaret dersleri vardır. Leyli ücret 220 lira, Nehari ücref 40 liradır. Kayıt muamelesi — yapılmaktadır. (az ) ı İstanbul Evkaf müdüriyeti ilânları I Tahmin olunan bedel Lira K. 624 49 Fatih'te Manlsalı Mehmetpaşa mahallesinde Atpaza- rında 55/10 ve 55/12 No.lı tamamı 277,5 metre terbilnde bulunan iki arsanın 3/4 hissesi. Davutpaşa mahallesinde Hekimoğlu Alipaşa sokağında eski 115, 117, 119 yeni 121, 123, 125 No. larla murakkam Üzerinde odaları bulunan üç dükkânın 2/9 hissesi, Yenikapı'da Kâtipkasım mahallesinde Yenikapı cad- desinde 69 No. lı üzerinde bir odası bulunan kârgir dükkânın 1/8 hissesi. Büyükdere'de Çarşı iskelesi sokağında elyevm 10/12 No. lı hane vaktile ayrı ayrı dükkân olup bunlardan 10 No.lı mahallin 1/3, 12 No.lı mahallin de nısıf hissesi, Yukarda yazılı olan hisaeli emlâk satılmak Üzere dört hafta müddetle İlâna konmuştur. İhalesi Eylülün 10 cd Pazartesi günü saat on beştedir. Taliplerin pey akçelerile beraber Mahlülât Kale- * mine müracaatları. (4569)