1 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

1 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Tn mamaamamama aa —— Za z a. Mevsimin Son At Yapşları VYağ.'ı Güreşler Hakkında Veliefendi Sahasında Dün Yapılan Alaturkacı Pehlivanlar Yarışlar, Her Zamandan Zevkli Oldu_ Çok güzel ve zevkli geçen, dünkü yarışlardan heyecanlı Yaz mevsimi at yazızlarının #onuncusu dün, her zaman olduğu gibi yine Veliefendi yarış saha- tında — yapıldı. Kalabalık - bir seyirci kütlesi koşuları heyecanla seyrediyorlardı. Seyirciler arasında şak kiyafetli hanımların çokluğu bilhassa göze çarpıyordu. Dünkü yarışlar umumiyetle di- ğer haftalara ve hele geçen sene- lere nisbetle çok daha zevkli geçti. Bu hakikati buraya kaydetmekle biz de ayrı bir zevk duyuyoruz. Seyircilerin yurışların umumt ahen- Bisikletle » Muvaffakiyetli Bir Seyahat Ayın on Cçüncü günü Anka- radan yalnız olarak - bisikletle yola çıkan Mümtaz Refik bey, Ayaş, Beypazarı, Sivrihisar yolile 20 saatte Eskişehire vasıl olmuş- tur, Ertesi günü Eskişehirden ha- reket eden bu genç İzci, Pazar- ©k, İnegöl yolile akşam saat 20 de Bursaya erişmiştir. Bursada bir gece istirahatten Sonra tekrar yola koyulan Mümtaz Refik Bey Yalovaya saat on bir- de girmiş oradan da İstanbula gelmiştir. Bu suretle Mümtaz Bey 650 / kilometrelik bir yolu 42 Saatte katetmiş oluyor. Kendisini tebrik ederiz. Ankara — Gençler birliği ilçinci takım l kalecini Eykek Hesaj izcllerinden S Mı_oh Bey gi üzerindeki bariz alâkası bilhassa kendini gösteriyordu. Dün iyl ve muvaffakiyetli denilecek neticeler elındı. Bu neticeler — karşısında hükmetmek icap ediyor ki öz milli bir spor olan ve düne kadar İhmal edilmiş olan binicilik artık canlanmıştır. ve daha da canla- nacaktır. bir enstantane Şunu da söyliyeyim ki halkın at yarışlarına karşı olan alâkasını daha fazla çoğalttmak mümkün ve alâkadarların her zaman elle- rinde olan birşeydir. Hülâsa: Bu seneki at yarışları bize istikbal için müsbet ümitler vermiştir. Memlekette Spor _Faaliyeti Balıkesir Futbolcuları Balıkesir, (Hu- susi) — İstanbul ve İzmirden ge- len — takımlarla muvaffakiyetli maçlar yapan fut b olcularımız şimdi kendi ara- larında güzel müsabaklarla hergün bir faa- liyet — vesilesi arıyorlar. Geçende ( ld- man birliği ) ile berabere kalan (Idman gücü ) idman yurdu ile hususi bir maç yaparak 3-4 ga- lip geldi. Balı- kesirin en kuv- vetli takımı olan Idman gücü son zamanda yetiş- tirdikleri — genç futbolcularla İs- tikbal için büyük Ümitler vermek- tedirler. Uşak - Eskişehir Teması Uşak, (Hususi) — Spora çok meraklı clan Uşak halkı bugün yine çok heyecanlı birgün yaşadı. Memleketimizin e: çalışkan kulüplerinden Gençler birliği bu hafta Eskişehir şampiyonunu - bu- raya davet ederek çok samimi bir maç yaptı. S 4,45 te her iki takım İkışlar arasında çıktı ve yuna başlanıldı. İlk akını yapan kişehirliler oyunlarımı bozarak hakimiyeti Uşaklı gençlere verdi- ler, Uşak gençleri çek — güzel Gayretle Çalışıyorlar Balıkesir İdman gücü ikinci takım kaptamı İbrahim beyle tülçüncü takım kaptanı Ahmet Zeki beyler akınlar yaparak ilk dakikalarda iki gol yaptılar.. Oyün - iyice heyecanlanmış - ve Uşaklılar son derece açılmışlardı. Uşak gençle- rinin güzel paslaşma ve akınları 3 golle daha netiçelenerek birinci haftayım 0-5 Uşak gençlerin ga- libiyetile bitti. Ikinci haftayım da 3 gol yas yaparak gol adedini B ze iblâği ettiler. Maçın sonlarında Eskişehir- liler penaltıdan bir gol yaptılar. Netice itibarile Uşak Gençler birliği 1-8 göolle Şalip olarak sahadan ayrıldı. Nasıl Tutuşurlar Emektar spor hocalarmızdan Mazhar Beyefendiden aldığımız mek- tuh.u aşağı koyuyoruz. Geçen hafta yazdığımız bir makale münase« betile bu emektar ustadımız bize yağlı güreşler hakkındaki noktai- nazarını İzah ediyor. Son Posta gazetesinin spor sayfasında “ Keşki yağlı güreş yapılsaydı ,, serlâvhalı mekaleyi okudum. Yağlı güreş nasıl yapılır, nasıl tertip edilir, ve nasıl pay taksim | edilir? Bunları dikkatli bir suret- te tetkik edelim: Bir kere yağlı güreşlerin mün- tesipleri ayrı ayrıdır. Bunların bir kısmı aralarında pay taksimi ya- parlar uzlaşırlar. Bir kısmı müs- takil güreşe girer, bir kısmı ye- nilmek imkânı olmıyan ve yenil- mek bilmiyen kahramanlardır. Aralarında pay taksim edenler daima köyleri, düğünleri takip eden güreşçilerdir. Bunlar bazan yenilir bazan yener daima galibiyet değişir birinden diğerine intikal eder. Arada uyuşulmadığı zaman- lar ciddi güreşler de yaparlar. İkinci kısım müstakil güreşen- ler ise; — aralarındaki — ter- tibatta gruplara dahil olmıyan ve ciddi güreşenlerdir. Bunlar pek muvaffak olmazlar fakat ciddi güreşirler. Üçüncü kısım — güreşçiler ki bunlar ne para ile ve ne de diğer bir maksatla katiyen yenilmezler. Bunlar karşılaştıkları zaman son nefese kadar güreşirler. Bunlar için şeref meselesi gayet mühim- dir. Bunlar profesyonel takımlar arasında da gezerler yine yenil- mezler. Maatteessüf Türklük şan ve şerefini temsil eden kahramanlar bu kısım profesyonel güreşçileri- mizden hemen kimse kalmamış gibidir. Bugün ciddi güreş görmek arzu edenler ancak amator gü- reşçileri takip etmelidirler. Çünkü Ayni kulüp efradı biri- birlerile diğer klüplerle ve ecnebi- lerle mutlaka ciddi güreşirler, Bun- ların gayeleri şahsi ve milli şerefi muhafaza etmektir. Başka hiç bir gayeleri yoktur. Bunlar arasında para mevzubahs olamaz. Böyle bir p milleti temsil edebilir. Di- :: profesyonel grupların güzel vücutları güzel oyunları ve güzel tertipleri yine görülmiye değer, Bunlar da nadiren hakiki güreş yaparlar. Memleketimizde güreşi yaşat- mak iİçin ve güreşi teşvik için her iki — gurubunda — yaşaması lâzımdır. Sonra bu spor İnsanlarla be- * raber doğmuş beraber ölecektir. Bu spor bütün sporların fevkinde- dir. Çünkü tepeden tırnağa kadar bilcümle adelât, âsap, fikir ve dimağ faaliyettedir. “Canla başla uğraşmak ,, tabiri ancak güreşte olabilir. Çeviklik, intizamı beden, kuv- vet, kudret, cesaret fikir yüksk« liği, maharet, herşey güreşin içine dedir. Hatta ahlâk yüksekliği hak« kında darbımesel hükmündedir. Bir zatin doğruluğu ve sözündea sobatkârlığı mevzubahs — olduğu zaman “ Canım pehlivan adam vesselâm ,,, bu çocuk “ Pehlivanş benziyor ,, deriz ki bu ats sözleri bize pehlivanlığın nasıl mergup ve makbul olduğu hissini vazıhan anlatır. Sonraları söz ayas ga düştüğü zaman, yani zafiyetin hükümran olduğu zamanlar şu sözler söylenmiştir. ( İnsanın ahmağı pehlivan » Bu devirlerde yalnız fikir meşgu- liyeti nazarı itibara alınıyordu, Halbuki bütün güreşçiler bütün dünya federasyon heyetleri bilir- ler ki ahmak — bir insan nekadar kuvvetli olursa olsun hiç bir vakit iyi güreşçi olamaz. Vaktile güreşçilerin ekserisinin okur yazar olmaması tahsil gör-« memelerinden bu sözün münbals olması muhakkaktır. Fakat bunlarda fıtraten büyük bir zekâ olduğunu kimse inkâr edemez. Eskiden tahsil görenler kendilerini yorgunluktan — azade kılmışlar. Yorulmadan kazanç te- min etmişlerdir. Bugün en m: « rekki en medeni, en zengin mil- letler fikren ve bedenen, yüskse- len milletlerdir. Demek oluyor ki, sureta spors culuk veya sporcu görünmek kâfi değil. Sporla ciddi uğraşmak lâ- zımgeldiğini bize hem tarih hem hâlihazır madeniyeti bütün delâ- ilile anlatıyor. Bu bedaheti görmek istemezsek kabahatin kimsenin de- ğil kendimize ait olduğunu bilelim. Şayet bir tarafı ihmal edersek her halde bir aksaklık hasıl ola- cağını zannederim. Türkiye idman muallimlerinden metekait kaymakam Mazhar Kazani vene Taksimdeki alaturka güreşlerden yağlı pehlivanlarımız

Bu sayıdan diğer sayfalar: