12 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

12 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İMlâmetleri Var Teşrii ve idari makanizmasının Şe bütün dünyanın takdirini Küzandığı içindir ki Milletler comiye- merkezi olarak İsviçre denilen leket intihap oedildi. e Geçmiş İkusta bir göz atılacak olursa dahili yüzünden en az i siyaset pe rmiş mömleket İsviçredir. Mâkat zamanın modem veya iktisadi iri oraya da sirayet etmiş” in bir kasmı bugünkü sistemi beğenmiyorlar, Kanton- b ve vatandaşların ayrı ayrı seç- ri neticesi vücut bulan iki temsili usulünün oköhaeliğini iddia r. Kırtasiyeeilikten gikâyetçi- Eller, İdarede daha ziyade merkeziyet Ünün tatbiki taraftatıdırlar. Bu hasebetle 77 bin reylik bir mazba- Ma imza etmişlerdir. Bu gibi hususlarda Malkın reyine caat için (50) bin i mazbata tanzimi kâfi gelirken İİ bin kişi imzasını atmıştır. Bu, İerilen tehalükün şiddetini ifade Şimdiye Kadar bir istikrar ve memleketi olarak tanınan evo Tb a ze olan bu hareket, eğer meçhu- doğru atılmak istenmenin bir Mezaktrü değil de elddi bir marann ie ise korkmıya mahal yoktur. elinin bissiselimi bu müşkölü de etmenin bilecektir. > Dedim yal bu, bir meçbule atılmak istemek | Soğ, — Süreyya Silâh icareti Tahkikatı 11 (A.A) — Silâh ve Mat ticareti hakkında tahkikat misyonunda, büyük harpten miktarda mühimmatın İtereye, Meslihat şirketinin İNE şirketinö, Japonyaya karşı Çine im için Amerika hükümetinin ulyöz ve saire almas lüzumunu sürdüğüne dair bir mektup | Mkunmuştur. Amerika teslihat şirketi Müdürü, böyle bir şey yapılmadığını emiştir. İtalyada Propaganda k Müsteşarlığı Roma, 11 (A.A) — Doğrudan ya başvekilin emrinde olarak |, vatbuat ve propaganda müsteşar- İhdan edilmiştir. Aşk No.14 12-09-94 Fakat Hasibe Hanım böyle Sağ ve manda kokulu servetler- İyi hoşlanmıyordu. Onun aklı a idi. 1 “g gibi oğlunu öyle celep kiz- i rna kurban edemezdi. 1 - Kadıköy vapır eda SOSA temiz. akço pak | ta bir hanım bir kız sağlık Sermişti, Gi — Maçkada büyük gi, e “anda oturuyorlar. Babası eski | Pasalardan.. kızlarıda çok güzel. Hem Byle şimdiki şıllıklardan de. tü, peşinde çok koşan var am- | * öyle züppe damat istemiyor Ni Bir kere gidip gö Drün ti, |, sibe Hanım bu kız üzerine X mit bağladı. Birgün erken- Yemeğini hazırladı. Kaç 2- dır Türkâna İstaübulda bir İk davası peşinde koştuğun- pera gezdiğini ? yordu. ın artık o işi sermişti, Here Gençlierindir Morokestl Faciası Nevyork, 11 (A. A.) — Moroküistl mığtır. Suvari muavini M. Vorms faciadan evvel iki infilâk olduğunu, İşin içinde kast bulunduğunu söyle- miştir. Çünkü Geminin bundan evvel ki seferinde bir yangın çıkarma tepebbüsü © olmuştu Kaptan gemi tayfasına tam bir itlmadı olduğunu bildirmiş, fakat bir mebus tahkikat komisyonuna gönderdiği bir mektupta gemide disiplin namına bir şey olma- dığını yazmıştır. M. Vorms demiştir ki “ — Zannedersem elektrik dalra sine bir kandak konmuş ve kundak uzun müddet yanmıştır. Tahlisiye sandallarına yolculara nisbetle çok fazla tayfa binmiş olduğunu saklıys- mam. Tehlike işareti verildiği zaman bazi yolcular kamaralarındin çıkmak istememişlerdir. Haddinden fazla sar- hoş olanlar pek çoktu ve bazı ka- dınlar akşam kabinelerine koltukta götürülmüştür. Diğer taraftan Artör Bagaley isminde bir tayfa, “Nevyork Evening Post, gazetesine demiştir ki: “ — Yangın, kâğıt sepetlerine yanmış sigaralar atan sarhoş yolcular tarafından çikarılmıştır. Bir el Fakat itirez ektiler. İkinci zabit M. Hakney, kaptan &mir vermeden evvel denizin orta sında tahlisiye sandalla gördüğünü söylemiştir. Bu sandallarla kaçanlar fevkalâde sesle &diyorlar gibi idi. M. Hakney bütün yolcuların kabine- lerinden çıkabilecek vaziyette olduk- larını söylemektedir. Fakat çoğu çik- mak istememişlerdir. M. Hakmey de- miştir kir w — Pek fazla disiplin yekta, Za- Bir başka xabit te faclanın kasten yapılmış olduğunu söylemiştir. m es Nevyork.ll (A âj Son rekkam- lara göre, Morokasti'den kurtarılanla- nn sayim 413 ile 425 arasındadır. Ölenlerin sayısı ise 132 ile 137 aras sındadır. » Nevyork, 11 (A.A) — Gizli polis memurları, Morokasti'de kaçak ill yolcu olduğu hakkındaki şayiaları tahkik ile meşguldür. Irakta Bir Tayyare Kazası Bağdat, 11 (A.A) — Bir askeri tayyare düşmüş, sekiz kişi ölmüştür. Burhan Cahit gün öğleye kadar göyle üstün kör çalışıyor. Bir vapuru ile istanbula iniyordu. O gün de çarçabuk hazırlandı. En yeni elbisesini giydi, Gideceği yere göre kendisine kelli felli bir Hanımefendi süsü vermeye çalıştı. Apartmanın adresini sl- mıştı. Harfiyeden yukarı sıra sıra devam eden yüksek, kat kat apartmanları (o gördükçe (kendi kendine söyleniyor: — Reşitçiğime işte böyle yer- ler. lâyıktır. Kim bilir bu şata- fatlı yerlerde ne beyler, ne pa şalar otururlar. Dur bakalım şu sağlık verdikleri kızın evi nasıl.. Onun apartmanı da (bunlara benziyor mu? Rabbim şu çoçu- ğun aklını çelme.. O sıska Leğl âaz kalsın evlâdımı baştan çıkara- caktı. Bereket yüzümü kızdırdım. Artık bizim evden ayağını çekti. Çok şiikür Reşit vazifeye girdi. Artık sık sık yengesine gidemez. ile ben, bu yolcuları çıkarmak istedik. ten bu peraitaltında disiplin olamazdı.,, vapuru fnciasının tehkikatına başlan- | ve göyl M. ler Cemiyetine girmesi lehindeki #e- bu meselenin bir dahs tetkikdnl İste- mii M., Benes Meksika Mil hususi mükâlemelerle karar verilmiştir. Milletler Cemiyetinde Sovyet Rusyanın Milletler Cemiyetinin toplantılarından birine bir bakıp Cenevre, 11 (A.A) — Milletler Cemiyetinde bir gizli celse yapılmış çemiştir: nes, Sovyet Rusyanın Millet- bepleri anlatmış, cemiyetin, 180 mik yonluk bir memleketin iştirakile kur- vetleneceğini Hariciye Nazırı M. Bek, bu hususta müsbet rey vereceğini bildirmiştir. M. Bartu Lebistanın memnuniyetini söylemiş ve usul mese- lesini meydana koymuştur. Bu usul söylemiştir. Lehistan u kârarı üzerine lehte r. sul meseleninin esasa bağlanma: ler Cemiyetine mütte- * Cenevre, 11 (A.A) — Milletler Cemiyeti umumi heyeti dün öğle üzeri Çekoslovakya Hariciye Nazır M. Benes'in riyasetinde açıldı. M. Bene, Milletler Cemiyetinin yaptığı işler hakkında uzun izahat verdi, Cemiyetin birçok felâketleri önlediğini söyledi ve neticede dünya veziyetinin memnuniyeti mucip bulunduğunu da ilâve etti, Müteskiben Cemiyet Reis- liğine ler seçildi, eç Hariciye Nazırı M, Sand- Gitse de bir bakane ile hemen yanına Türkân: katarım. O şillik Leylâ oğlanın hoşuna giden şey- leri domuz gibi biliyor. Türkânın ağzınını arıyorum. Onlara gittikçe çalgı çalıyor, gramafon çalıyor. Reşitle dansediyorlarmış, O Melek H. denen karıda gö- zünlün önünde böyle rezaletlere göz yumuyor. Benim kızım olsa alimallah nefes aldırmam. Akraba olmuş, ahbap olmuş. Yağma yok. Fasafiso dediğin böyle böyle çıkar. Fakat Reşitçiğime son gün lerde tuhaf bir hal oldu. Arpacı kumrusu gibi düşünüp darüyor. Acaba birine mi gönül verdi, Yosa hasta mı uğzndan laf alınmaz kil... Eve geldi mi hemen eline gazeteyi alır. Odasına ka- panır. Şöyle insan gibi insanla konuşsa ben onu bülbül gibi söy- letirim ya.. Her ne bal ise oğ- lanı pek boş birakmıya gelmiye- cek. Gençlik bu.. Keenne ateş gibidir. Bugün olmazsa yarın bir kıvılcım saçar. Onun için nefes aldırmıya gelmez. Hemen başını bir yere sokmalı. Çapkınlık ya- pacaksa ondan sonra da yapar. Bana ne.. Erkek kısmı ne İsterse yapar. Ne derler erkeğin el ka- rası, kadının yüz karası. Hallediliyor halledilmesine Girmesi Meselesi verilen o üçüncü komisyonu teşkil stmememeyes karar vermiştir. Iki Azalık Talebi Cenevre, 10 (A. A.) — Çin ve İs- panya, Milletlör cemiyeti meclisine tekrar aga intihap edilmek İçin müra- caat etmişlerdir. Macaristan, akalli. yetler müselesinin siyasi komlayonda tetkik edilmesini istemiştir. Nihayet Mesele Haliledildi Cenevre, 11 (A.A.) — Dün akşam söylendiğine göre milletler cemiyeti konseyi Sovyet Rusyanın milletler cemiyetine girmesine ve kendisine konseyde daimi bir azalık verilmesine ittifakla kurar vermiştir. | Umumi heyet “Silâhsızlanma,, ismi Arjantin ile Portekiz rey vermök- ten istinkâf etmişlerdir. Japonların Mütalâalerı Tokyo, il (A. A.) — Bazı yezete- ler Sovyet Rusyanın Milletler Cemi- yetine girmesine dair a€€ mütalealar neşrediyor. Bir gazete, Akvam Ces miyetinin artık Avrupa Devletler Cemiyeti haline (geldiğini yazıyor. Resmi mahafilde ise (Sovyetlerin Milletler Cemiyetine girmerile Uzak Şarkta Japon, Avrupadada Alman nüfurunun kaybolacağı söyleniyor. Hasibe H. aklından geçirdik- lerini dudaklarının küçük hare- ketlerile de kendi kendine mırıl- danırken biletçi zili çekti: — Maçka. Son istasyon! Hasibe H. o kadar dalmıştı ki tramvayın boşaldığını, ineceği İstasyonu geçtiğini bile farket- memişti. Hemen toparlandı. Şişman vücudunu şere bıraktı. Buraları hiç görmediği yer- İ erdi. Şöyle bir etrafına baktı. Ko- caman, yüksek, uzun bir binanın önünde idi. Hayretle orada duran bir tramvay memuruna sordu: — Oğlum burası neresi? — Maçkapalas | Hasibe H. bu ismi işitmişti. Zaten (Palas) kelimesine sik sik tesadüf edildiği için bunun zen- ginlik, bekârlık manasında kulla- nıldığı hakkında şöyle müphem bir fikir de kazanmıştı. Çantasını o açtı, (o Yazdırdığı apartman adresini aradı, Buldu. Yine ayni memura gösterdi. Tramvay memuru kâğıda göz attıktan sonra elile geri tarafı, köşe başını gösterdi: — Çeşmeden yakarı çık, sağ tarafta cami vârdır. Teşvikiye ca- Gönü. İşleri, Okuyucularıma Cevaplarım.. S. M. H. Beye: Kız kardeşinin kızıma fena bir nazarla bakacak bir dayının mev- cut olabileceğine inanmamak lâ- zm. Fakat mademki bir defa kalbinize şüphe girmiştir, aradaki münasebeti kesersiniz. Fakat bu hususta evvelâ kain valdenizin, sonra da refikanızın nezdinde ze- mini hazırlamak icap eder. Müm- künse bu münasebeti kesme fikri- ni onlara aşılayınız, onlara tatbik ettiriniz. >» 8. 5. Boyar Kalbinizi yoklayınız, eğer elin bir meyil duyuyorsanız bir müd- det sabrettikten sonra bir dost Yasıtasile müracaatta bulununuz. Aksi halde sulh hukuk mahkeme- sine bir istida veriniz. Mesele de tabii seyrini takip etsin! * Dündar Beye: İzmit ve Adapazarı civarında otururlar. Husus! şartlar, bir miktar paradan ibarettir. Doğre- dan doğruya münasebete girişe- mezsiniz. Kendilerinden bir müte- vassıta ihtiyaç vardır. Fakat ben böyle bir sergüreşte girişmenizi tavsıye etmem. Ailede saadetitemin eden “ Müstesna vücut ,, değil iyi düşünen bir kafa, anlayan bir kalptir. Türk kadınını herşeyin fevkinde görürüm. * Ankarada T. M. Z. Beye: Mademki vaziyetiniz müsalt- ir, ve mademki nişanlı bulunu- yorsunuz, Üç sene beklemeye lüzum yoktur, annenizle babanızı “dinleyiniz. © * M. S. Beya Hareketini samimi bulmadım, Manilerden bahseden ve sayısını söyleyen, bunların neler olduğunu anlatmayı bir vazife bilmelidir. Mahiyetini tahmin edemiyorum, sadece... Aradan geçen müddet zarfında bir kaza geçirmiş olma- sın diyorum. HANIMTEYZE misi, onuu karşısında sıra İle büyük apartımanlar (o görürsün. — İşte oradan sor. Hasibe Hanım tarif edilen tarafa doğru yürüdü. İçinde gıcıklanıcı bir sevinç vardı. Bütün bu geniş cadde, yüksek binalar, temiz kaldırımlar onun kafasını altüst edivermişti. Adeta herşey olmuş, bitmiş Reşit evlen- miş, anasım, kız kardeşini de yanına almış, bu âlemde yaşıyor- lardı. Hasibe Hanım kapılarında bususi otomobiller bekleyen apar- tımanlara baka baka caddeyi tersine yürüdü. £ Tarif edilen Teşvikiye çamk sinin karşı sırasında sıra #ra birkaç büyük ve çok süslü apar- tıman vardı. Hasibe H. okumak bilmediği için elindeki pusulayı gösterecek bir adam aradı. Apar- tımanın O #renkçeye (o benzeyen adını da bir türlü (hatirında tutamıyordu. Orada otomobilinin camlarını silmiş bir şoföre yaklaştı, küçıdı uzattı: — Oh benim evladım, şu adresi okurmusun bana | Genç şoför baktı. Sonra gözlerin Hasibe Hanıma çevirdi: — ... Paşaları mı arıyor sunuz. (arkanı var) kik