20 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Bu Haü;nın Bilmecesi aserserarsemereseenecenaceAna Bu Uç Şeytandan Han- gisi Evini Burada üç tane şeytan var. Ortalık kararmağa başlamış. On- lar hâlâ oyunda.. Anneleri-kapının önüne çıkmış. Onlara evi göste- riyor. Annelerini öyle çatkın yüzle görünce hepsi eve koşmak - için #cele ediyorlar. Fakat yolları öyle karışık öyle karışık nereden gi- deceklerini kendileri de bilmiyor- —a eee Bulmuş ? ler. İkisi yolu ş.şırıyor, yanlış yollara — sapıyorlar. Valnız. - bir tanesi eve varabiliyor. Acaba hangisi ? Ben de merak edi. orum. Siz bulun da bari ben de öğre- neyim..; . Bu bilmecemizi doğru halle- denlere çok hoşlarına gidecek hediyeler - vereceğiz. Bu İşi Keîndiırıiz? Yapabilirsiniz! Bebeğinize Yazıhane ! İ Eğer okumayı, yazmayı, mek- tebi seven bir çocuk iseniz bebe- Çinizin eşyaları arasında bir de yazıhane buluamasını her şeyden evvel istersiniz. Belki şimdiye kadar birkaç defa bunu düşün- müş fakat bir kolaylığını - bulup yapamamışsınızdır. Ben size öğre- teyim, Siz de arkadaşlarımza hattâ el işi derslerinde mektepte höcanıza — bile — öğretebilirsiniz. Gayet kolay.. Küçük kardeşiniz bile yapabilir. Bu güzel yazıhane için topu topu ne lâzım biliyor Müsunuz, Bir posta kartı ile, dört beş b“'âkihrit kutusu biraz da” zamk.. Evvelâ üç kibrit kutusunu resimde gördüğünüz gibi, arala- rına zamik sürüp Üstüste koyar- sınız. Ön taraflarına di şöyle kalemle birer yuvarlak çizgi ya- parsinız. Sanki tutulacak düğme- leri imiş gibi.. Bunlar yazıhanenin çekmeceleri, Şimci üstüne posta kartını yapıştırın. Karşı tarafa da yani yazıhanenin ayağı olatak yere de diklemesine bir kibrit kutusu daha — yapıştırın.. Arka tarafını da yine kibrit kutularile kapayın.. İşte size bir yazıhanc.. Şündi Üstünün güsü kaldı. Bir parça kâğit alın mürekkeple kö- şelerini resimde gördüğünüz gibi çizin, Bu da göya bir kurutma kâğıdının konduğu — mukavva.. Şimdi bokka m istiyorsunuz. O da kolay.. Geniş delikli büyük bir boncuk, içine de bir tüy.. İşte size kalemi içinde bir hokka.. Nasıl kolay değil mi?.. Mektepte arkadaşlarınıza anlatlığınız zaman böyle . güzel bir şeyin bu kadar kolaylıkla yapıldığına onlar da, sizin kaday şaşacaklar. Bilmecemizi Halledenler 13 Eylül 934 tarihli nüsha- ğ mızda çıken bil- | mecenin büyük mükâfalım, res- mini gördüğü- nüz Ahmet oğ- la Mehmet - Ali Ef. kazanımış ve bir futbol topu- nu almiştir. Ah- met oğlu Meh- met Ali Ef. Kadıköyünde Onuncu İlkmektebin dördüncü sınıf talebes'n- dendir ve numarısı 312 dir. 6 Eylül tarihli bilmecemizde birinci hediyemiz olan bir yazı takımını Tee yazıt Bancı İlkmektep talebesinden 251 Ferhaande Nuri hanım kazanmış- tar. Tâlili okuyucumuzun hediyesini meatbaamızdan bizzat alması lâzımdır. Birer kutu oyuncak alacak- lar: İstanbul 44 üncü İlkmektepten 490 Fikret Çetin, Sumsun ortamektep 3Büncü sınıf 26 Şeref Nisa, Çamlıca 13 üncü İlkmektep 55 Sadi kıza Firu- zan, Kayseri Kolordu evrak müdürü Nuri Bey oğlu âhsan Bey ve Hamınlar. Birer mürekkepli kalem ala- cakları Şultanahmet Üçler mahalle- tinde No. 8 de Mehmet, İstanbul ter. zilik mektebinden 261 Ranâ, İstanbul kız “ örtümeklep — 297 Zahide Bedri, Kadıköy erkek lisesi 726 gAli Cazip, Beyoğlu Âşıklar çaddesi — No, 97 de Selma Hanım ve Beyler. ( Arkası var ) Bu Haftanın Hikâyesi Doğanın Başına Gelenler Bir gün annesi Melihayı çarşıya gözderdi: “Haydi evlâdım, git te kardeşine biraz elma al,, dedi. Meliha da sevine sevine yola çıktı. Elmalar elnde dönerken Doğana rastladı. Kırmızı kırmızı elmaları görünce Doğanın gözleri açıldı. Ağzı sulandı. -Melihaâya * Ne oluyorsun bana bir tane ver ,, d.ye yalvarmıya başladı. Meliha : Kardeşim hasta, onun için aldım diye vermedi! Fakat Doğan gözünü birtürlü elmalardan — ayıramıyordu. Pek söz dinleyecek gibi de değildi. *“ Kardeşin için olursa ne olur sanki: Ben de senden hepsini istemiyorum ki bir tanecik ver.. Haydi Meliha ne olursun. Param yok ki bez de kidip alayım, bak cebim bomboş.. Haydi bir tane ver.. Meliha da kardeşi için aldığı elmalardan — vermeğe — bir türlü gönlü istemiyordu. “Bak Doğan aklıma ne geldi. Bu elmalar her zaman bulunm- yor. Kardeşim de bunlardan baş- kasını yemiyor. Bunları ona götü- reyim de gel sana bizim bahçe- den ağaçtan istediğin kadar elma koparayım ha.. Olur muv? “Ben siz'n bahçedeki kokmuş elmaları ne yapayım, ben bundan istiyorum. Sen istersen ver. İster- sen verme ben alırım,, dedi ve hemen Melihanın elindeki sepet- ten iki elma kaptı, koşarak kaçtı. Zavallı Meliha arkasından “dur, elmayı, ver,, falan diye bağırdı amma, duyan kim, dönen kim? Rüzgâr gibi uçuyordu. Meliha yetişemiyeceğini bildiği için arkak sından koşmıya kalkışmadi.. Fakat öfkesinden, gücünden ağlamıya başladı.. Amma eğer Doğanın başına geleni bir görseydi, göz yaşlarını siler, gülmekten katılırdı. Bakır ne oldu? Kaçayım der- ken tam köşeyi döneceği sırada ağı kaydı, orada birikmiş pi: sek iâıe düştü.. Mılll. E: tarafa kendi bir tarafa.. Toparla- nıp ta kalkınca elmaları aramıya başlar amma nafile.. Yok, yok, elmalar iki taşın arasındaki oluğa yuvarlandıkları için göremedi. Yaş elbiseleri vücuduna yapış- mış, tıpkı islak bir. sıçan - gibi, Doğan evinin yolunu tuttu. Kapıda babasını görünce Do- ğanın rengi attı. Attığı kadar da varmış. Çünkü babası yolda Me- lihaya rastlamış, herşeyi öğrenmiş, Doğamı görünce bir azar, bir azar. Zavallı Doğan elmaları aldığı- na da alacağına da bin kere piş- man. “Keşke almaz olsaydım,, di- ye söylendi durdu. Hem Oyun, Hem Eğlence Bir Dört Köşenin Gör- Arkadaşınız mı yok? — Yelmız- hktan canınız miı sikiliyor. İşte size bir oyun ki hem sıkıntınızı giderir. Hem de sizi yalnızlıktan kurtarır. Resimdeki dört köşede bir takım çizgilerle ayrılmış par- çalar görüyorsunuz değil mi? Tam yedi tane. Bu yedi parça kesilip veyahut ta katlanıp birbir- lerile birleştirilirse gayet tuhaf tuhaf şeyler meydana çıkıyor. Bundan başka yine ayni parça- ları yanyana getirerek istediğiniz hendese şekillerini de yapabilir: siniz.. Bu —sayfada gördüğünüz düğü resimlerin bepsi bu yedi parçadan yapılmıştır. Kendi kendinize bütün çizgileri ve rakamları ile beraber bu dört köşenin bir kopyesini çıkarabilirsiniz. Sonra beyaz çizgi yerlerinden kesip birbiri üzerite katlayarak bazı taraflarını da hiç kesmedan katlayarak siz de pek çok değişik şeyler yapabilir- siniz. Yalnız bakalım hanginiz aşağıdaki resmin ayağının hangi parçadan ve nasıl çıktığını bula- bilecek.. Çünkü bu iki resimde yedi parçadan yapılmıştır amma.. Nasıl?". Bu Haftanın Jimnastiği Karın Adalesi İçin Etlerini kuvvetlendirmek hem de büyüdüğünüz zaman babanız yahut anneniz gibi göbekli olma- mak için şu hareketi her zaman yapınız. Düz ve sert bir yere girtüstü yatınız. Ayaklarınızı tıpkı bisiklette — imiş gibi — çeviriniz. Ayağının ne kadar geniş daire yaparak çevirirseniz okadar İyi.. Sonra bunun daha zor bir türlüsü de var.. Resme bakın göreceksi- niz. Bunda vücudünüzün aşağı ta- rafını kaldırıp bütün yükü omuz- larınıza vereceksiniz. Durabilmek ve kuvvet alabilmek için ellerini- zi de belinize dayayacaksınız. Ve ayaklarınızı yine bisiklet yürütür gibi çevireceksiniz. . Bunun bir üçünclü türlüsü daha var.. Onlara da ayakta duracaksı- nız. Ayaklarınızı birini kaldırıp ötekini İndireceks'niz, zıplıyarak.. öyle yavaş yavaş de_ğ_i_l.. Meraklı Şeyler Yarı Hayyan, Yarı Kuğ.. Yarı hayvan yarı kuş olan nedir bilin bakalım.. Bilemediniz mi? Öyle ise ben söyleyim. Pengoen..Onu geniş — koca- man ayakla- rile suya doğ- ru düşe kalka yürürken gör- mek — okadar tuhaftır. ki.. Görseniz gül- mekten katılırsınız. Bunun güya kanatları da vardır. Fakat kulla- nilmiya, kullanılmıya artık kuşu uçuramıyacak hale gelmiştir. Bu kuş daha fazla soğuk memleket. lerde yaşadığı için d"i'i_“in ab tında bir'de yağ tabakadı — var. dır.