20 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

20 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

pi Kİ Büyük Tariht Roman Muhbarriri: A. R. N Yeni Bir .: 40 Mücadele .. —— Küf 'rler, Sövmeler Biribirine Karışıyor, Toz Bulut- ları Arasında Kılıçlar Parıl Parıl Parlıyordu.. —at — e Diye bağırmak istediği halde, sesi bir denbire boğuldu. Çünkü kayalıklar arkasından fırlıyan bir sürü insanla etrafları ihata olun- Muştu. Hu baskın o kadar apansızın olmuştu ki, yalnız muhafızlar de- ğil, bizzat şövalye bile şaşırmıştı. Fakat bu şaşkınlık bir kaç saniye devam ettikten sonra, kendisini yine çarçabuk toplamıştı. Muha- fızlar, atlarından yere atlamışlar, kılıçlarını çekerek kendilerini mü- dafaaya başlamışlardı. Şövalye etrafına süratle bir göz gezdirmiş ve sonra yanında duran ÂAntuvana: — Haydutlar, otuz. -kişiden fazla deği I,nasıl olsa başa çıkarız. Haydi, hücum... Demişti... Antuvan da kılıcı çekmiş: — Yaşasın hücum... Fazla de- .. Herkesin kısmetine, üç hay- dut düşüyor.. İşte biri, ahretteki babasına kavuştu... Ha, gayret... Diye bağırarak kendisine en yakın haydudun birini tepelemişti. Küfürler, sövmeler, muhtelif lisanlarla haykırma ve çağrışmalar biribirine karışıyor.. Duman gibi yükselen toz bulutları arasında kılıçlar parlıyor.. Bu velveleden Ürken atlar, önüne gelenlere çer- pıp devirerek sağa sola kaçışı- yordu. Şövalye, bir taraftan arka- daşlarını — teşvilk ediyor, taraftan da önüne gelen haydutu tepeliyordu. Yirmi otuz hatve kadar — uzakta olan — yüksek bir kayalığın arkasından birden- bire beyaz bir duman bulutu kalkmış, — müthiş tüfek sesleri, bötün o kayalıklarda uzun akisler yapmıştı. O anda şövalyenin et- rafını alan birkaç baydut acı İniltilerle yere yuvarlanmıştı. Şövalye, şaşırmış.. Hiç hesapta olmadığı halde işe karışan bu korkunç kuvvelin dost mu veya- hut düşman mı olduğunu tâyin edemiyerek tereddüt içinde kal- mıştı. Fakat o zaman, Antuvan birdenbire — Şövalyenin — yanına Atılmış: — Bakınız — Şövalyem.. İşte.. tâ, kendisi.. O melun papaz... Diye bağırmıştı. Şövalye, Antuvanın gösterdiği yere baktığı zaman — gözüne heyhbetli bir manzara çarpmışlı. Elan kayalıkların üstünde, küçük bulut parçaları gibi dağılan beyaz dumanlar arasında uzun boylu, fri vücutlu bir adamın çelik zırhla kaplanmış geniş göğsü parlıyor, uçları yere sürünen siyah papas elibbesi, omuzlarından sarkıyordu. Şövalye dişlerini sıkarak: — Düşman... Diye —mırıldandı. Antuyanın telâşı daha ziyade artlı. — Buna, hiç şüpheniz olma- O gn Şöyalyem... O melün papazı Mmükemmelen - tanıdım.. ah, bizi güzel bir pusuya düşürdüler.. Dünyanın — bütün — şeytanlarının kuyrukları . üzerine yemin ederim ki Şövalyem, herifler şimdi erki- bozlarını yeniden dolduruyorlar. Üzerimize tekrar ateş edecekler.. Eğer İstanbulda göreceğimiz iş çok mühimse, derhal atlarımıza atlamalı ve ileri doğru kaçmalı- yız. Yok eğer, burada çarpışma- diğer . | miz bir fayda temin edecekse, en evvel bu heriflerin Üstüne atılmalıyız. Şövalye, derhal kararını ver- mişti: — Haydi.. atlarımıza... Yanıbaşlarında, boğaz boğaza | mücadele devam ederken Şövalya ile Antuvan, atlarının Üzerlerine sıçramışlar, keskin malimuzlarını hayvanların karınlarına saplamış- lardı. Zaten bu gürültüden ürk- müş olan atlar, birdenbire şah- lanmış kayalıklar arasından bi küle büküle gözden kaybolan yola doğru atılmışlardı. Hayvanlar bu çılgın sür'atle kaçarken, ar- kadan da şiddetli bir takip baş- lamıştı. Atlarına binen haydutlar, dörtnala sürerek Şövalyeye ye- tişmek istiyorlar; topuklarındaki sivri mahmuzlarla zavallı hayvan- ların karınlarını deşiyor.ardı. Şövalye ile Antuvan, altların: daki cins atların boynuna uzan- | mışlar.. Ürkmeden çılgın gibi bir hale gelen bu hassas hayvanları artık kendi hallerine bırakmış- lardı. Yolun oldukça geniş bir kavis teşkil ettiği ağaçlıklı bir dönemeç yerinde, yine bir beyaz duman kalkmış.. Yine on oniki erkiboz birden patlamıştı. O zaman Şö- valyenin vücudu, sarsılmış.. Du- daklarının arasından: — Ah. Diye ısa bir istirap fırlamıştı... Antuvan, bu erkiboz- ların patladığı yere bakarak ağız dolusu küfürler savurmakla meş- gül olduğu için Şövalyenin bu feryadının farkında olmamıştı... Antuvan, hem sövmekte devam ediyor, hem de atını mütemadi- yen mahmuzlıyarak söyleniyordu: — Vay kârata papaz vay.. Mutlaka, şeytanların en derin ulemasından ders almış.. Bakınız, Şövalyem.. Ne olur, ne olmaz diye bir pusu da buraya kurdur- muüş.. Hiç şüphesiz ki bundan da maksadı, şayet, ilk pusudan kur- tulmiya muvaffak — olursak, - bizi burada —dünya — meşakkatınden kurtarmak olacak... Çok kurnazca bir iş.. Şu altımızdaki kübey- | lanları sayesinde bundan da — kurtulduk.. — Fakat acaba önümüzde — bir üçüncü — pusu | daha — var mı?.. Fakat, siz ne oluyorsunuz, — şövalyem?. — Niçin öyle atınızın boynuna sımsıkı sa- lıyorsunuz?. — Aman — yarabbil.. Dudaklarınızin arasından — kan sızıyor galiba?. v Antuvan atının karnına şiddetli bir tekme attı. Şövalyenin tam yanına yaklaştı: — Ah, Allahım.. Ne felüket.. Siz yaralısınız . Diye bağırdı. Şövalyenin rengi, balmumu gibi sararmıştı. Yavaş yavaş parmakları gevşediği için ozamana kadar elinde — sımsıkı tottuğu kılıcı yere düşerek hay- vanın — sür'atinden birkaç adım uzağa fırladı. Antuvan, — kolunu Şövalyeyi — sımsıkı sonra başımı çevirip — arkasına baktı. Takip eden haydut sürüsü ile aralarında birhayli mesafe vardı. uzatarak ( Arkamı var ) kavradı. Ve | Tei yürene el (Her | Zaman Şoför Galip Gelmez Yal!.. Kadın — İstersen bir daha sefere korna çalma bakayım.! a # Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkecl Mühürdarzade Han Tol, 22740 Mersin Sür'at Yolu ÇANAKKALE — “poru ! Cuma ll de Sirkeci rıhte mından kalkacak. Gidişte İz- sedası | | bütün mir, — Antalya, Mersin'e. Dö- nüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Çanakkale'ye uğraya- caktır. (5897) TRABZON Sür'at Yolu KARADENİZ — vepuru 20 Perşembe 20 do Galata rıhtımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Hopa'ya. Dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, OF, Polathane'ye — uğrayacak- tır. “5898,, Bartın Yolu wapuru 20 NİLÜFER Bi Perşembe 19 da Sirkeci rıhtımından — kalkacak — mutat iskelelere uğrayarak Cide'ye kadar gidip dönecektir."*5899,, KARADEN!Z umartesi Postas ERZURUM —— Vei ” Cumartesi 18 de Galata rıhtımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Sinop, Samsun, Gire- sun, — Trabzon, Rize, Hopa'ya Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Sürmene, Fatsa ve Ünn'ye uğrayacaktır. Dişleri Kurtarır! Diş et'erini Kuvvetlen - dirir! Ağız kokusunu defeder ! Ağızdaki muzir mikropları Ankara Enstitüsü Rektörlüğünden : 1: Bu sene Yüksek Ziraat Enstitüsünün Baytar, Ziraat ve Orman Fakültelerine meccani leyli ve ücretli leyli ve nihari erkek ve kız talebe ulınacaktır. Kayıt ve kabul şartları aşağıda vazıldır: a : Türk tebaasından olmak ( Ecnebiler hususi talimatnamesine kabul edilir ). b : Lise bakaloryasını vermiş bulunmak. c : Leyli olacak talebenin yaşı 17 den aşağı 25 ten yukarı olmamak. d : Mesleklerinin icap ettirdiği beden kabiliyeti ve sağlamlık- ları hakkında tam teşekküllü hastanelerden Sıhhat raporu getirmek ve aşı şahadetnamesi vermek. e : Belediye veya Polis merkezlerinden hüsnühal getirmek. 2 : Enstitüye girmek istiyenler yukardaki vesikalarla birlikte 6 kıt'a fotoğrafı bir istida ile doğruca Ankara'da Yüksek Ziraat Enştitüsü Rektörlüğüne göndermelidirler. * 3; Müracaat zamanı Temmuzun onuncu gününden Eylülün sonuncu gününe kadardır. 4 : Evrakı tam olmuyanlar Enstitüye kabul edilemezler. Mües- sese kayıt ve kabul edilen talebeyi iki ay zarfında tekrar muayene ettirir, kabiliyeti bedeniyeyi haiz olmıyanların kaydı silinir. 5 : Leyli meccani talebeden staj veya tahsil devresi için de stajını veya Fakültesini bırakanlardan veya cozaen çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafı ödeyeceklerini daire Enstitünün verece« ği nümuneye göre Noterlikten musaddak kefaletname vereceklerdir. 6 : Vaktinde tam evrakla müracaat etmişler arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve müracaat tarihine göre tefrik edilecektir. 7 : Ziraat, Baytar, Orman Fakültelerine âlınacak - talebeler, Tibbi ilimler Fakültesinin 1, 2, 3 üncü sömestrlerinde mevcut ders- leri de takibe mecburdurlar. 8 : Ziraat Fakültesine almacak taleve Ankara'da Gazi Orman Çiftliğinde on ay staj göreceklerdir. Talebeye bu staj mütldetince yemek ve elbise masrafları karşılığı olarak 30 lira aylık verilir. Harcırah verilmez. 9 : Ücretli leyll talebenin ücreti üç taksitte ödenmek üzere 275 liradır. B 10 : Ücretli leyli talebe tercih olurur. Kabul şartlarını haiz olan nihari talebe için miktar tahdit edilmemiştir. (3704) görl mazbatası Hilâliahmer Merkezi Umumisinden; Eskişehir. Hilâliahmer anbarında, hasta nakliye arabası, arpa kırma hayvan kırma makinaları, çeki kayışları ve kolanları, halat vesaire 22 - lâstik kaynak ve tenekeci kordon makineleri, demir destere, pulanya, Torna, zımpara taşı, makkap, tezgâhları vesaire 23 - kapalı ve açık voksol marka binek otomobil ve kamyonetleri ve ayrıca motörleri 24- pres, torna, gerit destere, makkap zımpara taşı tezgâhları ve transmisyon milleri 25-Demir variller, eski sistem Ford otomobilleri ve binek karoserileri vesaire 27 Eylül 934 tarihlerinde satılacağından taliplerin müracaatları. (2714) Ankaz Satışı Tayyare Cemiyeti İstanbul Vilâyet Şubesinden: Lâleli Apartımanları arkasında cemiyetin malı bulunan Çukur- çeşme hamamı ankazı pazarlık suretile satılacaktır. Talip olanların *“900,, lira bedeli muhammen Üzerinden yüzde yedi buçuk teminatı muvakkato ile beraber Teşrinievvelin üçüncü Çarşamba günü saat “10,, da Cağaloğlundaki şubemiz merkezine müracaatları. “5799,, Karaciğer - Mide - Barsak - Taş, Kum hastalıklarına TUZLA İmçiği e 15 vvvele kadar köprüden 6,30 - 7,35- 8,05 - 9,50- 11- 13,15 - 15,10 - 16,45 te Haydarpaşaya giden vapurların trenleri içmelere giderler. A. — “32,000,, kilo Motorin: “12/9/934 Çarşamba saat 15,, B. — “ 2,000,, Metre yağlı yeşil kaneviçe “22/9/934 Cumartesi saat 15,, Satın alınacak bu iki malzemeyi vermek İsteyenlerin şartname- leri gördükten sonra pazarlığa iştirak edebilmek için “yüzde 7,5,, teminat akçeleriyle beraber her gün birinin hizasında gösterilen gün ve saatte Cibalide Alım satım komsiyonuna müracaatları. (5448) * $ 1 — Mamul tütün sandıkları için "2000,, kilo yerli * demir tel 26/9/934 Çarşamba saat “15,, 2 — “65X75,, eb'adında “3750,, kilo “500,, top İnce beyaz kâğıt 6/10/934 Cumartesi saat “15,, Satın alınacak bu iki malzemeyi vermek istiyenlerin nümune ve şartnameleri gördükten sonra pazarlığa İştirak edebilmek üzere her birinin hizasında gösterilen . gün ve saatte “ » 7,5 » teminatlarile beraber Cibalide alım satım komisyonlarına müraca- — atları. "5767,, YüksekZiraat D K H Y90 e