September 28, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

September 28, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muharriri: A. R. Akıncıların Sesleri !.. Sabahleyin, Erkenden Atlar H;ı;ır_lanırken, Kont Şövalyeye Bazı Mühim İzahat Veriyordu.. Şövalye, —bunları dinlerken önüne bakıyor, heyecandan boğu- lur gibi oluyordu... Zehra susunca yavaş yavaş ayağa kalktı. Demi- rin yanına biraz daha yaklaştı: — Zehraya söyleyin. Teşek- kür ederim. Gitsin, — istirahat etsin... Diye mırıldandı. Sonra, Kont Franmj döndü: — Mösyö lö kont.. Çok rica ederim, o adamı da siz isticvap ediniz. Dedi. Şövalye şu anda bir köşeye çekilmek, Zehrayı bu kahramanlığa sevkeden esbap ve avamili tahlil etmek istemişti. * Sabahleyin atlar hazırlanırken, kont şövalyeye şu izahatı ve- riyordu : — Anlaşılıyor ki, casus taki- batından kurtulamıyacağız. Herif, bu civarda Şşatosu olan Kont Gezanın — adamlarından — oldu- ğunu itiraf etti. Paristen ab dıkları mücibince — sizi takip — ediyorlarmış.. — Sizi pw- suya düşürdükleri — gün evvelâ öldüğünüze hükmetmişler... ertesi günü, kan izlerini takip ederek gizlice buraya kadar gelmişler, yaralı olarak yaşadığınızı öğren- mişler. O gündenberi bu adam Bizi uzaktan uzağa tarassut edi- yormuş. Bugün bizim geldiğimizi görünce vazifesini daha iyi bir Burette ifa etmek İstemiş.. Hem bizl yakından ne konuştuğumuzu öğrenmek için pencerenin altına kadar sokulmak cesaretini göstermiş. Şövalye, bu sözleri dinliyordu. Fakat, yabancı bir lisanla söyle- niyormuş gibi kelimeler, ona ma- nasız geliyordu, Bu esnada Antuvan içeri gir- miş; saray mabeyincilerinden öğ- rendiği bir resmiyetle eğilerek: — Her şey hazırdır, Şövalye hazretleri.. Hareket için emri asi- lânenize intizar olunuyor. Demişti... O zaman şövalyenin kalbi derin bir ıstırap ile sızlamış.. Hararetten kuruyan dudakları kı- pırdamış : — Fakat bu sabah.. O niçin gelmedi ? Diye mırıldanmıştı. Teşyi için evin önüne toplanan akıncıların yüksek sesler, at kiş- nemeleri, boşnak sert hecalı söz- leri.. Hep biribirine karışıyor. “Bvalyenin dimağına derin bir üzün saçıyordu. Sanki onun şu andaki ıztrabını hafifletmek isteyen manevi bir ses işitir gibi olmuştu. Kalbinin derinliklerinden gelen bu ses : — Senin için bu kadar feda- “Arlık eden Zehra, seni seviyor. Diyordu... Bunu, şövalye de iliyordu. Fakat bu sevgiyi bir sek kelime ile işitmeden, kendisi le buna bir tek kelime ile muka- bele etmeden gidiyordu. İşte bu şövalyeye pek ağır geliyordu. lan demirin sert ve pü- Tüzsüz sesi aksediyordu: — Hey.. Muhterem yolcular!.. Biraz acele ediniz, geç kalıyorsu- nuz. Önünüzdeki konak yeri biraz uzakçadır. Artık Şövalye, harekete mec- Pati'ye emir görmek, hem de. bur olmuştu.. çıkarken heyecanla: — O, muhakkak atların ya- nındadır. Nasıl olsa bir kelime söyliyebilirim diye düşünüyordu. Sokak kapısından — çıkarken bir an teyakkuf etmiş, kendilerini selâmetlemek için gelen köylüle- rin Üzerine seri bir göz gezdir- mişti. Sırma işlemeli dar yelekle- rinden köpüren beyaz bürümcük gömlekler içinde olgun göğüsleri kabaran altın başlı boşnak kızları neş'eli tebessümlerle şakalaşıyor, kelimelerin son hecalarını uzata- rak biribirlerile cıvıldaşıyorlardı. Zehranın da bunların arasında bulunması lâzımdı... Fakat hayır.. Zehra yoktu. O, ne yakında ve ne de uzakta görünmiyordu. Antuvan, — Şövalyenin — atını getirmiş; dizginleri sevgili efendi- Oda kapısından ümidin — verdiği — bir | sine takdim etmişti. Artık daha fazla durmak, hiç şüphesiz ki nazarı dikkati celp — edecekti. Akıncılar, birer birer atlarına binmişler; — yavaş — yavaş yola düzülmüşlerdi. Yaşlı bir köylü, Şövalyeye yaklaşmış, bir şeyler söylüyordu. Demir, bu adamın söylediklerini — şöylece tercüme ediyordu: — Köyümüz, sizi birkaç gün misafir etti. Bilmem lâyikile size hizmet — edebildik mi? Kusuru- muza bakmayınız.. Bizi unutmayı- miz.. yolunuz açık olsun, Şövalye, gözleri dola dola cevap verdi: — Unutmak mı?.. Asla... Size hepinize.. ve bilhassa... Kelimeler, Şövalyenin boğa- zında —düğümlenmiş, artık bir kelime bile söyleyememişti... Kir- piklerinin arasını dolduran, göz- lerinin içini yakan yaşı gösterme- mek için bir hamlede atına sıç- ramış, topuklarındaki keskin mah- muzları hayvanın karnına daya- mıştı.. Günlerden beri istirahat eden cins hayvan, bir anda şahlanmış küçük bir ormana doğru uzayan tozlu yolda koşmıya başlamıştı. Eğer bu ormanın tam bir döne- meç yerinde, önüne küçük bir çocuk çıkmasaydı, belki de şö- valye atını, bitap kalıncaya kar dar koşturacaktı. Lâkin © küçük çocuk onu bir işaretile durdurduktan sonra ona bir şey uzatmıştı. Şövalye, uzatılan şeye bakmış; fakat hiç- bir şez anlamamıştı... Zeki çocuk Şövalyenin bu tereddüdünü gö- rünce parmağile köyü göstermiş : — Zehra... Diye mırıldanmıştı... Şövalye hemen, atından” eğilerek çocuğun uzattığı biri kırmızı öteki sarı gülü kapmış; gözlerinin hizasına kadar kaldırmıştı, Bu iki gül, altın sırma gibi parlıyan saçlarla biribirine sarılmıştı. O zaman Şövalye, dünyanın en mes'ut bir heyecanile titremiş : — Hislerimde, aldanmamışım.. O beni seviyor. Dedikten sonra derhal boynun- da altun zincirle asılı madalyonu çıkararak çocuğa uzatmış.. Elile köyü göstererek : — Zehra... Diye bağırmıştı. (Arkam var) — Bize kimse geldi mi?. Beni soran oldu mu? — Bundan Bir hafta evvel geceleyin birkaç adam geldi am- ma, sizi sormadılar, her halde Ingilterenin Dış Ticareti Artıyor Ingiltere dış ticaret istatistik- lerini — hazırlayan P areliğ daire bu moıâ'lo— vullgon faz-| v e Ağustos 934 Talık var ayına ait ticaret rakkamlarını tesbit ve neşretmiş- tir. Bu İstatistiğe göre İngiltere- nin Ağustos ayındaki ihracati 32 milyon ithalâtı ise 60 milyon İn- giliz lirası tutmuştur. Bu rakkamlar bu yılın ilk yedi aylık rakkamlarına ilâve edilecek olursa Ingilterenin bu sene sekiz ay içinde yaptığı ihracatın yekünu 255 milyon liraya varır. Bu mik- tar 1933 senesi ayni ayları rarfın- da yapılan ihracattan 18 milyon ngiliz lirası fazladır. Ithalât ta bir yıl evveline nis- betle artmıştır. Geçen 1933 senesi sekiz ayında 430 milyon liralık ithalâtta bulunan İngiltere bu sene 49 milyon liralık fazla ithalâtta bulunarak bu rakkamı 479 mil- yona çıkarmıştır. * Ingilterede çıkan * Corn trade Nevs ,, gazetesi bu seneki cihan hububat rekolte- teleri lerini bir yıl ev« velki neticelerle mukayeseli olarak neşretmiştir. Bu istatistikler her- kesi alâkadar eder mahiyette olduğundan aynen yazıyoruz: Milyon Kilo 1934 Buğday 1,027 Mısir 600 Çavdar Yulaf 514 Arpa 300 Görülüyor ki hemen her mad- denin rekoltesi bir yıl evveline kıyasla noksandır bu hal havala- rın sıcak gitmesinden ileri gol- miştir. 415 * zirant — enstitüsü bülteninde, cihan ehli hayvan serve- tlm enteresan ehli hayva- hir.lît.ıht'iııllı çık- at satışları | mıştır. Bu istatistiğe nazaran, 1928 ile 1932 arasında, cihan piyasalarında, satılmiş olan beygirlerin adedi on beş milyon- dur. Beynelmilel piyasalarda satık miş olan sığır hayvanlarının ade- di de altı yüz elli milyondur. Koyun, keçilerin satışı adedi dahi altı yüz elli milyonu - buk muştur. Beynelmilel Beynelmilel piyasalarda Ti eiryarı üdürlüğünden İLÂN Ana hatta mahsus seyri seri “A,, harflı istisnai ve muvakkat tarife ile mücavir mevkiflere mahsus seyri seri L No.lı tarifenin Inci ve 2nci ilâvelerinin gelecek Birinci Teşrinin bidayetinden itibaren ilga edileceği muhterem yolculara ilân olunur. Bundan maada ana hatta mahsus seyri seri “C,, harflı istisnat ve muvakkat tarife de ancak 28 Eylüle kadar (28 dahil) muteber olacaktır. Ahalinin seyahatlerini kolaylaştırmak maksadile Birinci Teşri- nin bidayetinden itibaren mutat — olan tarifelere tekrar avdet etmektense, bu tarifelerde atide bildirildiği üzere mühim tenzilât yapılmasına Şark Demiryolları Şirketi tarafından karar verilmiştir : 1 — İstanbul Banliyö mevkiflerine mahsus olmak üzere: — Yalnız azimet için *& 30 tenzilâtı havi bir hususi yolcu tarifesi ; — Azimet ve avdet için 8630 tenzilâtı havi bir hususi yolcu tari- fesi tatbik edilecektir ; 2 — 106 - 107 ve 322 - 323 katarları ile yapılan dahili mü- nakalâta mahsus olmak üzere: — Yalnız azimet için 630 tenzilâtı havi bir hususi tarifesi ; — Bazı mevakif arasında, azimet ve avdet için *650 tenzilâtı havi bir hususi yolcu tarifesi tatbik edilecektir. İstanbul 25 Eylül 1934 MÜDÜRİYET Beyoğlu Akşam Kız San'at -Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Mektebimiz Tepebaşında Perapalas oteli yanında eski Istanbul kulübü binasına nakletmiştir. 2 — Dikiş- Biçki, Şapkacılık, Resim, Nakış, Kadın ve Erkek çamaşırları, kolacılık, Ev idaresi yemek pişirme, pastacılık, Türkçe hesap, çocuk bakımı ve lisan dersleri, için talebe kaydı devam etmektedir. 3 — Derslere 1 Teşrinievvel 934 te başlanacaktır. (6083) İstanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Haydarpaşa Nümune Hastanesi için lüzumu olan 168 adet kar- yola olbaptaki şartname ve nümunesi veçhile ve 23 Birinci Teşrin 934 Salı günü saat 14 te aleni münakasa suretile ihale edilecektir. Isteklilerin müracaatları. g Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaşı Tel. 42362 — BSirkecl Mühürdarzade Han Tel. 22740 KARADENİZ Cumartesi Postası VATAN YA Cumartesi 18 de Galata rıktımından kalkacak. Gidişte İnebolu, Sinop, Samsun, Gire- K sun, — Trabzon, Rize, Hopa'ya | Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Sürmene, Fatsa ve Ünye'ye uğrayacaktır. *6156,, AYVALIK Sür'at Yolu v 29 MERSİN — YESE Cumartesi 17 de Sirkeci rıhtımından kalkacak ve Ay- | valık yolunun mutat iskelelerine | uğrayarak İzmir'e gidip döne- eektir. *6193,, Mersin Yolu iNEBOLU — "Em Pazar 10 da Sirkeci rıhtr- mından kalkacak.|Gidişte Çanak | İzmir, Kuşadası, Küllük, Bod-| rum, Rados, Marmaris, Dalyan, j Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Mersine. Dönüşte bun- | lara ilâvete Alanya, ve Gelibo- lu'ya uğrayacaktır. *6194,, Bandırma Postası Istanbuldan Cumartesi ve SALI günleri saat 19 da kalkmakta olan Bandırma postaları 2 T. evvelden İtibaren Ssaat 15 te kalkacaklardır. “6198,, “6115,, Galp Aranıyor: Balkan muha- rebesinde Serez karışıklıklarında kay- bolan Razlıklı Çürüklerin Mehmet ağanın hayat veya ölüm! kadar hiç bir haber alamı disini tanıyanların veya nerede gundan haberdar olanların biz larına İnsaniyet namına bildirmı rica ederiz. Çorluda Silâhtarağa — mahallesinde Razlık muhacirlerinden Mehmet oğlu Veli ve Sabri İstanbul Ikinci lcera memur- luğundanı Mahcuz ve paraya çev- rilmesi mukarrer 3301 Nolu otobüs 3/10;934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat dörtten itibaren Sirkecide Bakırköye seyrüsefer yapan otobüsle« rin tevekkuf mahallinde açık ârttırma suretile satılacağından taliplerin aynl gün ve tte mahallinde harır bulu- nacak memuruna müracaatları ilân olunur. (3008) —.. Istanbul ikinci iflâs memur- luğundan: Müflis — sobacı Antuvan Foskolu efendiye ait Karaköyde balıkçı lar cıvarında Kurşunlüu handa mevout soba, hırdavat ve mütfak levazimı ve #esir muhtelif eşya açık arttırma suüre- tile 1 Teşrinievvel 934 pazartesi günü #aat on bir buçukta satılacaktır. Talip- lerin yevmi mezkürde mthallinde bu- lunmaları ilân olunur. (3015) İstanbul ikinci icra memur- luğundan: Mahcuz ve paraya çev- rilmesi mukarrer 1900 İiralık gayri mubadil bonosu 6/10/934 Cumartesi günü saat ondan itibaren İstanbul Esham ve Tahvilât borsası önünde ikinci açık arttırma sure'ile satılacak- tır. Talip —olanların mezkür gün v& anatte mahallinde hasir — bulu- nacak memuruna müracaatları — ilân olunur. (2985) Beşiktaş « DiKiŞ YURDU Hanımlar biçki mektebldir. Sergi mektepteki tahsilin derecesini göz- terir. AY Sonuna kadar açık ve gerbesttir. Görünüz, kayıt devam ediyor. Gayri müslimler de alınır,