28 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Trakyamızın Imarı İçin Güzel Teakyamıznn o iman için çalışılıyor. Yeni, yeni O kartrlar alımyör. Bu hususta esriedilei sow faaliyet hakkında | Ümümi Müfettiş İbrahim Tali Beyin beyanatı “ Gün tarihi ,, mizdedir. Halkta o hasıl olan üinüba ise adır: ei (Uukapam Atlama taşı ) — Trakya ama yurdun kopan maz ve ayrılmaz bir ebeminiyetli par- çasıdır. Onun için yurdun ber köşesi gibi o parçasını da umrana kavuştur- m:k bişlica emelimizdir. Trakya Vas ileri de yalnız bu İş için uzun zaman- dan beri bir toplantı yapıyorlardı. Avrupadan gelenler, Yugoslavyadan sonra bizim topraktaki yolların bozuk- luğundan şikâyet ediyorlar. Bu kaba- hat bizim değildir. Sultanlar bize harap ve yıkılmaya, göçmeye başla- pp bir vaten bıraktılar, kaçtılar. Biz en senede derli, top'u bir yurt yap- tık, Şimdi de muntazam bir programla Trakyayı yollandırmak İstiyorur. Ya- kmda Trakyada (oşoseler, Oumran şaheserleri göreceğiz. » Salim bey (Edirnekapı Kariye cami sokağı 8 ) — Avrupadan garka doğru geldikçe yoll rn bozukluğu göze garpıyormuş. Yugoslavya yolları bizim Trakya yollarına nazaran daha İyi imiş. Belki bu doğrudur. Hakikaten bizde şimdiye kadar programlı bir yol siyaseti takip o edilmemiştir. Bazan yurdun bir köşesindeki iki vilâyetin birisinin yolu diğerinden dıha çok ve daha muntarımdır. Yollar bir yurdun şabdamarlarıdır. Medeniyet, relah ve umran yurla bu yolurdan girer Bence yollan en çok ve en wuntazam olan memleketler gibi vi. lâyetler de diğerlerinden daha rahat- tırlar. Hükümetimiz en becerikli vali. leri şef yaparak vilâyetlerimizl grüp- Mara ayısmalı ve müşterek kir yol programı yaptırmalıdır. O v.kit mem- leketin her yeri ayni desceede yola kavuşmuş olur. : * İrfan bey (Falih Çarşamba 121) — Trâkya ana yurdun gerp medeniyetine açılmış. “bir kapudır. Bize garp medeniyeti bu kapıdan girecek ve Trakyanın yollarından yürüyecektir. Gazetelerde okuduğumuza göre Trak- yadaki valiler bu iş için epeydenberi toplaniyorlarınış. Bem bu yo! viyase- tini beğendim. Yol işlerinde her vilâyeti kendi keyfine bırak: kiansa yurdun vilâyetlerini Oyol yönünden ça ayırmak çek (faydalıdır. a Vekili Ali Beyden köyle bir program bekleris. iskeleden Düştüler Aksaray Sofular caddesinde bir kadına ait yeni yapılmakta olan yapıda çilışan Davut usta ile Mehmet, Cemil ve Emin bir İskelenin Üzerine çıkarak çalış- maktalarken Davut ustanın ayağı altındaki tahtanın kaymasile hep- si de düşmüşler, Davut usta ba- ndan ağır, diğerleri muhtelif ; yerlerinden hafif surette yaralan- mışlardır. İstanbuldan Edirneya demiryolu gidiş “gelişi yım ya ıyâ ucuzlamış. Dolandırıcı Mı, Değil Mi? Mahmut Saim Ef. Tevkif Edildi, Eski- den İki Kere Mahküm Olmuş Dün asliye birinci ceza mahkemesinde mubtelif mecmuaların ve tiyatro heyetlerinin müdürü oldu- ğunu Göğliyen Mahmut Saim Efendi aleyhine açıl mış bir dolandırıcılık odavasına bakıldı, Davacı sırasında Mehmet Faik, Tahir, Sabri, Hüseyin ve Süleyman Efendiler isminde altı zat vardı. Dava cılardan ikisi gelmemişti, Davacılar (odavaların şöyle anlattılar: mut Saim Bey bunlara “İki Çocuk Kunduracı Dükkânından Kalıplar Teker Teker Taşımışlar Sedat ve Hasan isminde onar de suçları Üzerlerine almışlar. Ra- it, Durmuş, Seyit, Muşo, Mehmet, Mustafa, isminde ga kişi de kalıpları satın aldık- için yakalanmışlar. Dün Sul- tanahmet ikinci sulh ceza mahke- mesi bu davaya baktı. Çocuklar saçlarım — İtiraf oetfiler. Alıcılar kahpların © hırsızlık O olduğunu bilmediklerini söylediler. Muha- keme şahitlerin çağrılması için başka güne bırekıldı. 24 Saatin Hâdiseleri Hamdi ve Arif adında iki kişi Şişlide bazı apartımanları soyar larken yakalanmışlardır. Bunların çaldıkları eşyayı satın alan Hulüsi adında biri de yakalanmıştır. #* Vatman Şükrünün kullan- dığı 95 sayılı tramvay arabası Beyoğlundan geçmekte olan Ra mazan adlı ayak özüm satıcısına çarparak ağır surette yaralamıştır. * Davutpaşa iskelesinde bah- çıvan - Osmanın kızı 9 yaşında Bahriye bahçedeki ağaçtan düşe- rek bir ayağı kırılmıştır. * Recep ve Celâleddin ad lamda iki işçi kendilerini bilmi yecek kadar sarhoş bir halde Cibalide Hamidin kahvesinde cam Artık yurdun o köşesine, ucuzca gidip geleceğiz.. İş vereceğini bildirerek en aşağısı (120) lira olmak gşartile çoğundan ikişer, öçer yüz lira almıştır. Ayni zamanda da kendilerile birer mukavele yapmış ve imzalamıştır. Davacılar bu mukaveleleri mahkemeye verdiler. Mukavelelerin madesinde, maddeye bakamıyacağını Mah bıraktı. Yalova Kayma- kamı Aleyhin- deki Dava Dün öğleden sonra asliye üçüncü (Oceza (o #ahkemesinde Tayyare yüzbaşılığından oturak ( tekaüt ) edilen Ali Rıza bey tarafından, otobüslerini işletmeye birakmadıklarını ileri (sürerek Yalova kaymakamı Şefik, beledi- ye reisi Hüseyin Avni ve belediye encümen azalarından Mehmet Ali, Ahmet, Ömer, lzet, Atıf, Nadir beyler aleyhine açılan davaya bakıldı. Suçluların hepsi gelmiş- lerdi. Bursada bulunan avukat Emin, Hamdi, Kâmil ve Yalova müddeiumumisi Muhterem beyle- rin şabit sıfatile ve istinabe su- retile alınan ifadeleri okundu. Şahitler Ali Rıza beyin ehine söylemişlerdi. o Suçlular bunları reddettiler. Müddelumumt Nuret- tin Bey evrakı okumaya İstediği için muhakeme 1i Teşrinievvele bırakıldı. Ayni günde suçlular müdafaalarım yapacaklardır. Bir Beraet Kararı Mimar Numan Bey Şair Eşrefin bazı o parçalarını (Edebi abideler) adlı bir eserin üçüncü cüzünde neşret- mişti. Müddeiumumilik bu eserden bazı parçaları müstehcen gördüğü için Numan beyle eseri basan mat- bacı Mehmet Mesih Bey aleyhine bir dava açmıştı. Düm Asliye Üçüncü ceza mahkemesi bu davayı bitirmiş- tir. Bu parçalar vaktile başka mec mualarda o intişar ettiği İçin iş te müruru zaman k o suç'ular Kelime Barası Beran verilmişti ları kırmışlar ve tatalmuşlardır. » Küçükmustafapaşada Fahri adh biri de çok sarhoş bir halde sokata ötkine berikine sataştığın- dan tutulmuştur. Inı çok kurnazca (hazırlandığı eğer para Efendi aleyhinde bir ihtilâf çıkarsa davacı muha- keme mercii olarak Asliye üçüncü hukuk mahke- mesini kabul edecektir. Mabmut Saim Efendi bu dayanarak iddia ediliyordu. Bir verenlerle Mahmut Saim mahkemenin bu davaya söyledi ve serbest bırakılmasını istedi. Müddelumumi, Mahmut Saim Efendinin do- landırıcılıktan iki defa mahküm olduğunu ileri süre- tek davanın mevkuf olarak devamını istedi. Mah- keme de bu şekilde karar verdi ve müddeiumuminin iddiasım söylemesi İçin muhakemeyi başka güne Sabık Konsolos Temyiz, Hapis Cezasını Tasdik Etti Memlekete getirdiği eşya ara- sında gümrüğe haber verilmeyen ler çıktığı cihetle ihtisas mahke- mesinde bir sene bapis ve bir miktar para cezasına mahküm edilmiş olan sabık Odesa konso- losu Rauf Hayri Bey hakkında bidayetea verilmiş olan büküm temyiz (mahkemesince (tasdik edilmiştir. Bir Mektepte Tabkikat İnkılâp lisesinde, mektepten tastikname almak isteyen (7) ta- lebenin, not kâğıtları üzerinde bazı değişiklikler yaptıkları hak- kında Vekâlet umumi müfettişi ğine bir ihbar yapılmıştır. Umu- mi müfettişlerden Ekrem Bey mektepte tahkikata başlamıştır. Tayyare Cemiyetinde Tayyare cemiyeti Istanbul şu- besinde yeni kadro yapılmış yedi memur açığa çıkarılmıştır. Açığa çıkarılan memurların yerine yeni- leri alınmıştır. Açıkta kalanlar cemiyet merkezine müracaat ede- rek şikâyet etmişlerdir. İki Yaralama Hüsmen adında biri Zeyrekte bir akçe işi yüzünden Ali adında birini bıçaklamıştır. * İstinyede oturan İsmail adlı biri “komşusu Hasan sol böğründen. bıçaklamışlır. 10 Sena Hapis metresi (Halime hanımı öldürmekten suçlu Ali efendinin muhakemesi dün Ağır- i neticelendi- ceza mahkemesinde rildi. Ali efendi (10) sene hapse mahküm oldu. — — > Günün Tarihi Budunda Dil Bay- ramı Kutlulaması Edirne, 27 (Hususi) — Dil bayra- mi Burada parlak bir söretic kutlu- kamış, şehir baştan başa don'nmış- bir. Halkev'inde yapılım merasim çok gözel olmuştur. » Ordu, 27 (A. A.) — Dil bayramı Halkevinde binlerce halk tarıfından kutlulanmıştır. N * Erzurum, 27 (A.A) — Dil bayra- mım:z Halkevimizde coşkun biz şe- kilde kutlulanmıştır. ş Meraş, 27 (A.A) — Di beyramı şehrimizde parlak şekilde kutlulan- mış, Halkevinde bir müsam-r& veril- miştir. * Adapatar, 77 (A.A) — DI bayra- mı halkın büyük sevinci içinle kut- halanmış, öz dil ile sözler söylenmiş” tir. * Adans, 27 (A. A) — Böyük Dil bayramı şehrimizde büyük gösterişle kutlulandı ve şehir baştanbaşa donandı. » Rize, 27 (A. A) — Öz dil bayramı Halkevinde merasimle kutlulanmıştır. * Konya, 27 (A. A.) — Dil bayramı Halkev'inde bir yığın önünde kutlulanmış, öz dil destanları okunmuştur. Ermeni Vatandaşların Bir Yardımı Ermeni vatandaşlarımızdan müte- şekkil 1 No.h derneğimiz, göçenki (4000) Vira teslimatına ilâveten, bu kere de (3000) lira teslim eylemiş ve muntazam bir şekilde | faaliyetine devam etmekte bulunmuştur. Trakyamız İçin Edirne, 77 (A.A) — Trckya umu mi müfettişi İbrahim Tali beyin reialiğinde toplanan valiler kongresi, beş günlük bir müzakereden ve Trakyada yapılması tasarlanan bütün işleri görüşüp bir programa bağla- dıktan sonra dağılmıştır. İbrahim Tali in kongre hakkında demiştr ki: *— İçtimu devresinde İktisat Ve- kâleti tarafından gönderilen ve bur:- da tetkikatta bulunan fktisat müte- hassıslarından Oo müteşekkil. heyetin fikirleri de ahamıştır. Bu toplantıda Trakyanın iktisndi ve idari - işleri görüşülmüş, bu görüşmelerden bir program çıkamlmıştır. Tes it edilen programı tatbike çalışacağız ve hal- kın iktismden yükselmesi için bu karasları: kudretle tatbik edeceğiz. Güzel Trakyanın hizmetimizden fayda göreceğini ümit ederim. , Bir Şaki Tutuldu Adana, 27 (A. A.) — Kadirli göki- lerinden olup şimdiye kadar kaçak gezen ve yakalanamıyan Hacı Veli avenesinden şöfer Mehmet Kadirlide