15 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

) Beşiktaş-Bandırma 10 Siyfe Dünkü Maçiar Türkiye Birincilikleri a LT | Pa Za BEİ Dün Şeref stadında oynanan birincilik maçı İstanbulu temsil eden Beşiktaş ile Bandırma şam- Piyonu arasında idi, Bandırmalılar Beşiktaşın kuv- vetli muhacim hattına karşı küzel galip gelmiştir. Galatasaray Fransızları 20 Golle Yendi mürettebatı Takımını 0-3 Yendi Dün Galatasaraylılar şehrimiz- de bulunan Fransız torpitoları ile hususi ekzersiz mahiyetinde bir futbol maçı yap- | SON POSTA Avrupa Ufkunda Bulutlar (Baştarafı 9 uncu sayfada) mi şahsiyetlerin seyahatlerinde tertibat almıya memur M. Süste- ron da azledilmiştir. Bizim Heyelin Hareketi Yugoslavya Kıralı müteveffa Aleksandr Hİz. nin cenaze mera- siminde bulunacak olan Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyin riya- setindeki Türk Heyeti, dün ak-« şam saat 16 da Sirkeci'den hu- susi trenle ve Selânik yolu ile Belgra'da hareket etmiştir. Heyet, — istasyonda İstanbul Valisi ve Kumandanı, Yugoslavya sefiri, Sefaret ve — Konsolos- hane erkânı, Emniyet — müdü- rü, merkez — kumandanı, muh- telit mübadele komisyonu, Türk ve ecnebi murahhasları, matbuat mümessilleri ve birçok halk ta- rafından uğurlanmıştır. Bir bando muzik ile asker ve polis müfrezeleri, selâm resmini yapmıştır. Tevfik Rüştü Bey hareketin- den evvel, Anadolu ajansı mu- harririne şu beyanatta — bulun muştur : “ Büyük dostumuz müteveffa kıral Aleksandr hazretlerinin ce- naze merasiminde Reisicümhur hazretlerini, Türkiye Cumhuriyeti hükümetini, Türk kara, deniz, hava kavvetlerini temsil için Ordu müfettişi İzzettin paşa,' Reisicüm- hur Hazretlerinin başyaveri Celâl Bey, malümunuz olan heyetle muhafız alayı kumandanı İsmail Hakkı Bey ve alayından bir. bö- | lük askerle Belgrad'a gidiyorum. Dostumuz Yunanistan'ın Hariciye Birinel teşrin 15 Ben 10 sene daha gençleştim. Siz de aynını yapabilirsiniz Bir doktorun şayani hayret güzellik keşfi - KIS Çolak Zade Hali Ltd. Şimdi, solmuş ve ihtiyarlamış bir oil- di beyazlatmak tazelemek ve gençleş- tirmek kolaydır. Fen, nihayet cilt için hayat verici bir unmur keşfetmiştir. Be- şereye uvmak - suretile nüluz edildikte tenin buruşuklukları zail olur siyah benekleri silinir. Genç hayvanlardan is- tihsal edilen bu gençleştirici ve hayat veriei unasnr yalnız yeni Tokalon kre- minde mevcuttur, — Cilt üzerindekl kuv- vetlendirici ve beyazlatıcı tesiri ile h- hat ve gençlik verir. Beşereyi yumuşa- tır ve en çirkin bir yüze cazip bir güzel- lik temin eder. Tokalon kreminin pem- be rengindekini geoe yatınazdan evvel tatbik ediniz. Uykunuz esnasında olldi- nizi besler ve gönleştirir. Beyaz ren- gindekini ( yağsız ) da sabahları kulla- nınız, Cildinizi beyazlatacak ve yüzü- nüzü bütün gün ter ve taze tutacak ve pudranın yapışmasına ve — sabit kalma- smna müsnit kılacak cilt ve teniniz ne kadar kaba olursa olmun #on derecede memnun kalacak neticeler elde edecek ve hayrotte kalacaksınız. mukabelelerle kendilerini iyi mü- mışlardır. dafan ettiler. Fransız mürettebatı neticede Neticede Beşiktaşlılar — birisl | 20 gole karşı afırla mağlüp penaltıdan olmak Üzere üç gölle | olmuşlardır. ae Hilâliahmer axa Merkezi Umumisinden: Eskişehir ambarında : Bakır lavha ve borular, çubuk, levha ve kovan halinde pirinçler, muhtelif otomobil fenerleri ve lehim lâmbaları 16 Teşrinievvelde. Halis ve ayarlı kalay, muhtelif fiber kâğıdı, Balatta tezgâh kayışı, tel halatlar vesaire 18 Teşrinievvel 934 - tarfhinde satılacağından taliplerin müracaatları. İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | Haydarpaşa istasyonunda teslim “12767,, kilo sınat ve “3720,, kilo Farmasötik sulfat dösuüt 21/10/934 tarihinde pazarlıkla satı- lacaktır. Talip olanların *»7,5 temlaatlarite birlikte Cibalide Leva- zım ve Mubayaat şubesine müracaatları. “6738,, * * Depolarımız için müfredat cetvelleri mucibince ve Türk ko- deksine tevfikan muhtelif nevi ve miktarda eczayı tıbbiye 24/10/934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 te pazarlıkla satın alına- caktır. Taliplerin izahat almak üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan günde Cibalide Levazım ve Mubayaat şubesine mü- racaatları. — “6555,, t * * 1 — Samsunda «Kapan» mevkünde yaptırılacak yaprak tütün anbar - binası inşaatının kapalı zarfla ihalesi İstanbulda «17/10/934» Çarşamba günü saat «15» te icra edilecektir. 2 — Keşif bedeli «159.997» Yüöz Elli Dokuz Bin Dokuz Yüz Doksan Yedi lira 9 Dokuz kuruştur. 3 — Projelerin beher takımı «15» On Beş lira mukabilinde İstan- bulda Cibalide Levazım ve Mubayaa Şubesinde Nakit Muhas'bi Mes'ullüğünde ve Samsunda (nhlıırlır Başmüdürlüğünden alınabilir. - 4 — Taliplerin «*67,5» muvakkat teminatlarını havi teklif mek- tuplarını ihale günü muayyen saate kadar Cibalideki mezkür komisyona tevdi etmeleri icap eder. «6017» Zaliyeti umumiye, iştihasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük faide ve tesiri görülen: FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız.. Her eczanede satılır. | ADRESİNDEN nazırı kiymetli arkadaşım M. Maksimos cenapları ile Selânikte buluşarak Belgrada birlikte git- meği kararlaştırdık. Matbuatın Tefsirleri Matbuatın büyük kısmı, M. Lebrunun Belgrata gitmek kara- rını memnuniyetle karşılamaktadır. Ekö dö lgıri diyor ki: “Fransız politikasının bocala- mıyacağından ve saçmalamıyaca- ğından eminiz. Fransanın ilk işi, küçük itilâfı temin ve takviye et- mek olmalıdır. Bu itibarla, Reisi- cümhurumuzun Belgrata gitmeği vazife addetmiş olduğunu mem- nuniyetle haber aldık. Kendilerine teşekkür ederiz. Bulgaristanı Kim Temsil Edecek? Sofya, 14 (A. A) — Hariciye Nazırı M. Batalof ile Harbiye Nazırı Jeneral Zlatef Kıral Alek- sandr'ın — cenaze — merasiminde Bulgar hükümetini temsil etmek üzere Belgrada gideceklerdir. Devren SATILIK TICARETHANE Az sörmaye ile çok para kazınmak istiyom san'atkârlar Kadıköyünde, Yeldeğirmeninde tramvay cadde- sinde Söreyya apartımanı karşısında 10 mumaraliı tamirat atölyesine mürscasat etsinler. LUTFİ ARİF Bağçe Mütehassısı KADANFİL sOAÇASİL yetiştirilmi İSTİYENLER V, SŞAMLI HANI İ2$İSTANBUL ALAĞBILIRLER Siparislerden ggı; ei OHALILARI —a Telefon : 24182 Hem evinizi ısılır, hem güzelliğile gözlerinizi okşar UCUZ - SAĞLAM - ZARİF Satış yeri : Mahmutpaşa, Tarakçılar Biraderler Han No, 5! Uşak Şayak Fabrikası Türk Ano- nim Şirketi Murakipliğinden: İLAN Uşak Şayak Fabrikası Türk Anonim Şirketi hissedarlarından bazılarının vaki olan müracaatlarına mebni ruznameye ithal edilmiş bulunan aşağıda yazılı beş maddenin müzakeresi İçin heyeti umu- miyenin 15 İlinci Teşrin 934 Perşembe günü saat on dörtte Uşakta Fabrika binasında fevkalâde olarak toplanmasına lüzum hasmıl oldu- gundan hissedaranın mütesarrıf oldukları hisse senetlerini içtima- dan on gün evvel Murakıpliğe veya Şirket meclisi idaresine müra- caatla kayıt ettirmeleri lüzumu ilân olunur, RUZNAME 1 — Şirket hesap ve muamelâtı umumiyesine dalr murakıplik ra- poru İle muracaatta bulunan *610 hisseye malik hissedarların şikâyetnamelerine göre vaziyeti maliyesinin tetkiki. 2 — Müteahhitlerle şayak Imaline müteallik muamele ve mukave- lelerin yine aynı hissedarların şikâyetnamelerine göre vaziye- tin tetkikl ve bir karar ittihazı. 3 — İstifa eden azaların yerine yeniden intihap yapılması. 4 — Şirket sermayesinin bir kısmını teşkil eden gayrimenkulün şirket şahsiyeti maneviyesi namına tescil muamelesinin yapıl- maması esbabının tetkiki, i Mukavele mucibince şirketten aldıkları hisseye mukabil fabrika gayrimenkul hissedarlarının Tapuca ferağ yapmadıkları için bundan mütevellit mes'uliyet nazara alınarak devir ve ferağ yapmıyanlar hakkında karar verilmesi, 11/10/034 Uşak Şeker Fabrikası murakıbı Ziraat Bankası Müdürü İ. Hilmi “TÜRK,, LOKANTA ve BiRAHANESİ Eski “LONDRA ,, - Telefon 40227 Muganniyeler : ' Saz heyeti : Hamiyet —Hanm || Kemant Nubar ler Melâhat Bereli kız Dürdane ” Piyanist Anjel H. Belkis Udt Mısirli İbrahim — Bey Fatma Klârnet Ramazan » Okuyucular : Ağyazar Efendi, Hafız Yaşar Bey, Solist Mustafa efendi. i Kemençeci Sotiri Te